ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΑΠΘ: Κατά των μη κρατικών πανεπιστημίων και το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών

«Η πολιτεία έχει την υποχρέωση για τη διαρκή στήριξη της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευση»

 27/02/2024 11:28

ΑΠΘ: Κατά των μη κρατικών πανεπιστημίων και το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών

Έλενα Καραβασίλη

Με ψήφισμά της η συνέλευση του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΑΠΘ επισημαίνει τους λόγους για τους οποίους τάσσεται κάθετα αντίθετη στην ίδρυση Μη Κρατικών Πανεπιστημίων.

Υπενθυμίζεται ότι αντίστοιχη θέση είχε εκφράσει και η συνέλευση του τμήματος Πληροφορικής ΑΠΘ. Την ίδια ώρα, σήμερα ξεκίνησε και βρίσκεται σε εξέλιξη η συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, με θέμα ημερήσιας διάταξης την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου – Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων».

Όπως επισημαίνεται σε σχετικό ψήφισμα, το Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΑΠΘ εκφράζει τη ρητή και έντονη διαφωνία του με το πνεύμα και τη σκοπιμότητα του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου – Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων», «διατάξεις του οποίου στοχεύουν στην εγκατάσταση και λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, με τη μορφή «Νομικών Προσώπων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης».

Κατά τη Συνταγματική επιταγή: «Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση» και «H σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται».

Καταγγέλλουμε τη συστηματική μεθόδευση, από όπου και αν προέρχεται αυτή, που υπονομεύει το κύρος, την ακαδημαϊκή ελευθερία και το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων της χώρας, τα οποία, υπό αντίξοες συνθήκες, υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας, παρέχοντας αναγνωρισμένο και υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο.

Η πολιτεία έχει την υποχρέωση για τη διαρκή στήριξη της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης. Απαιτούμε την άμεση και ουσιαστική αντιμετώπιση των σημαντικών θεσμικών προβλημάτων, της υποχρηματοδότησης και της υποστελέχωσης».

Με ψήφισμά της η συνέλευση του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΑΠΘ επισημαίνει τους λόγους για τους οποίους τάσσεται κάθετα αντίθετη στην ίδρυση Μη Κρατικών Πανεπιστημίων.

Υπενθυμίζεται ότι αντίστοιχη θέση είχε εκφράσει και η συνέλευση του τμήματος Πληροφορικής ΑΠΘ. Την ίδια ώρα, σήμερα ξεκίνησε και βρίσκεται σε εξέλιξη η συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, με θέμα ημερήσιας διάταξης την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου – Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων».

Όπως επισημαίνεται σε σχετικό ψήφισμα, το Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΑΠΘ εκφράζει τη ρητή και έντονη διαφωνία του με το πνεύμα και τη σκοπιμότητα του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου – Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων», «διατάξεις του οποίου στοχεύουν στην εγκατάσταση και λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, με τη μορφή «Νομικών Προσώπων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης».

Κατά τη Συνταγματική επιταγή: «Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση» και «H σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται».

Καταγγέλλουμε τη συστηματική μεθόδευση, από όπου και αν προέρχεται αυτή, που υπονομεύει το κύρος, την ακαδημαϊκή ελευθερία και το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων της χώρας, τα οποία, υπό αντίξοες συνθήκες, υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας, παρέχοντας αναγνωρισμένο και υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο.

Η πολιτεία έχει την υποχρέωση για τη διαρκή στήριξη της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης. Απαιτούμε την άμεση και ουσιαστική αντιμετώπιση των σημαντικών θεσμικών προβλημάτων, της υποχρηματοδότησης και της υποστελέχωσης».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία