ΠΑΙΔΕΙΑ

Απολυτήριο χωρίς εξετάσεις… και νέο Λύκειο

Σταδιακό άνοιγμα των σχολείων εξετάζει το υπουργείο Παιδείας αρχικά για την τάξη της Γ’ Λυκείου, ενώ πιθανό θεωρείται το ενδεχόμενο να μην διεξαχθούν φέτος οι προαγωγικές εξετάσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

 20/04/2020 18:00

Απολυτήριο χωρίς εξετάσεις… και νέο Λύκειο

Έλενα Αποστολίδου


Σταδιακό άνοιγμα των σχολείων εξετάζει το υπουργείο Παιδείας αρχικά για την τάξη της Γ’ Λυκείου, ενώ πιθανό θεωρείται το ενδεχόμενο να μην διεξαχθούν φέτος οι προαγωγικές εξετάσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σε εξέλιξη ο σχεδιασμός για την υλοποίηση των Πανελλαδικών, όπως και η οριστικοποίηση του νομοσχεδίου για το νέο Λύκειο.

Το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων και την οριστικοποίηση της ημερομηνίας διεξαγωγής των Πανελλαδικών εξετάσεων εξετάζει το υπουργείο Παιδείας. Στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων μετά τις 10 Μαΐου, αρχικά για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου. Όπως δήλωσε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, «όλα τείνουν σε ένα σταδιακό άνοιγμα των σχολείων, σε αυτήν την κατεύθυνση κινούμαστε κι εμείς. Σκεπτόμαστε σενάρια σταδιακής επανόδου των σχολείων όλων των βαθμίδων σε λειτουργία». Ο ίδιος ξεκαθάρισε για ακόμα μια φορά τον στόχο της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου για διεξαγωγή των Πανελλαδικών μέσα στο καλοκαίρι, βάζοντας τέλος στα σενάρια για διεξαγωγή τους τον Σεπτέμβριο. 

«Το σίγουρο είναι ότι οι Πανελλαδικές εξετάσεις θα γίνουν το καλοκαίρι και όχι το φθινόπωρο» δήλωσε ο κ. Πέτσας, με την υπουργό Παιδείας, Νική Κεραμέως να αναφέρεται στο σχέδιο διεξαγωγής τους, που περιλαμβάνει μεγάλες αποστάσεις μεταξύ των μαθητών και μικρότερο αριθμό παιδιών ανά τάξη. «Αναμένουμε τις οδηγίες των ειδικών για τη δυνατότητα και τις συνθήκες. Το πρώτο μέτρο που κοιτάζουμε είναι μεγαλύτερη απόσταση μέσα στις τάξεις, ενώ έχουμε και προβλέψεις για μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τάξη για τις σχολικές εξετάσεις» δηλώνει η κ. Κεραμέως.

Την ίδια ώρα, όπως επιβεβαίωσε και η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, σοβαρό είναι το ενδεχόμενο να μην πραγματοποιηθούν φέτος οι προαγωγικές εξετάσεις στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα με την υφυπουργό, το υπουργείο εξετάζει εναλλακτικές λύσεις όπως ο βαθμός του τετραμήνου, ακόμα και τα σχολικά τεστ, χωρίς ωστόσο όπως επισημαίνει να υπάρχουν οριστικές αποφάσεις.

Το νέο Λύκειο

Και μπορεί ο σχεδιασμός για την διάσωση της σχολικής χρονιάς να βρίσκεται σε εξέλιξη, το υπουργείο Παιδείας παράλληλα τρέχει το νέο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία, όπου αλλάζει τον χάρτη της εκπαίδευσης, καθιερώνοντας μεταξύ άλλων το Εθνικό Απολυτήριο, που θα σηματοδοτεί την επιτυχή ολοκλήρωση του λυκείου και που θα συνοδεύεται από το Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας. 

Οι προαγωγικές εξετάσεις καθιερώνονται για όλες τις τάξεις του λυκείου, ενώ πλέον θεσπίζεται ο βαθμός απόλυσης και προαγωγής στο λύκειο με 10, στοχεύοντας την αυστηροποίηση του πλαισίου εκπαίδευσης.

Παράλληλα, επιστρέφει η πολυσυζητημένη Τράπεζα Θεμάτων, που καταργήθηκε το 2015 για να επανέλθει πέντε χρόνια αργότερα, αρχικά για την Α’ Λυκείου και στη συνέχεια για τις υπόλοιπες τάξεις. Η Τράπεζα Θεμάτων θα δημιουργηθεί από θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας που θα υποβάλουν οι εκπαιδευτικοί σε ηλεκτρονική πλατφόρμα, έπειτα από πρόσκληση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), το οποίο θα αναλάβει την σύσταση Ειδικών Επιτροπών για την αξιολόγηση των θεμάτων.

Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι η κατάργηση του 7ωρου που θεσμοθετήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, η επαναφορά των λατινικών, και η ενίσχυση του σχολικού προγράμματος με νέες θεματικές που θα εισαχθούν την ερχόμενη σχολική χρονιά πιλοτικά στο ωρολόγιο πρόγραμμα. 

Τα νέα μαθήματα αφορούν τον εθελοντισμό, τις πρώτες βοήθειες, τη σεξουαλική αγωγή, την πρόληψη και προφύλαξη φυσικών καταστροφών με το ακριβές πρόγραμμα, τις θεματικές των μαθημάτων, αλλά και τον τρόπο επιμόρφωσης των καθηγητών να εξετάζεται από το ΙΕΠ. Τέλος, στις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας είναι και η ενίσχυση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, αλλά και η αλλαγή στη ρύθμιση των απουσιών σε όλες τις τάξεις.

Από την έντυπη έκδοση της "ΜτΚ" στις 18-19 Απριλίου 2020


Σταδιακό άνοιγμα των σχολείων εξετάζει το υπουργείο Παιδείας αρχικά για την τάξη της Γ’ Λυκείου, ενώ πιθανό θεωρείται το ενδεχόμενο να μην διεξαχθούν φέτος οι προαγωγικές εξετάσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σε εξέλιξη ο σχεδιασμός για την υλοποίηση των Πανελλαδικών, όπως και η οριστικοποίηση του νομοσχεδίου για το νέο Λύκειο.

Το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων και την οριστικοποίηση της ημερομηνίας διεξαγωγής των Πανελλαδικών εξετάσεων εξετάζει το υπουργείο Παιδείας. Στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων μετά τις 10 Μαΐου, αρχικά για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου. Όπως δήλωσε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, «όλα τείνουν σε ένα σταδιακό άνοιγμα των σχολείων, σε αυτήν την κατεύθυνση κινούμαστε κι εμείς. Σκεπτόμαστε σενάρια σταδιακής επανόδου των σχολείων όλων των βαθμίδων σε λειτουργία». Ο ίδιος ξεκαθάρισε για ακόμα μια φορά τον στόχο της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου για διεξαγωγή των Πανελλαδικών μέσα στο καλοκαίρι, βάζοντας τέλος στα σενάρια για διεξαγωγή τους τον Σεπτέμβριο. 

«Το σίγουρο είναι ότι οι Πανελλαδικές εξετάσεις θα γίνουν το καλοκαίρι και όχι το φθινόπωρο» δήλωσε ο κ. Πέτσας, με την υπουργό Παιδείας, Νική Κεραμέως να αναφέρεται στο σχέδιο διεξαγωγής τους, που περιλαμβάνει μεγάλες αποστάσεις μεταξύ των μαθητών και μικρότερο αριθμό παιδιών ανά τάξη. «Αναμένουμε τις οδηγίες των ειδικών για τη δυνατότητα και τις συνθήκες. Το πρώτο μέτρο που κοιτάζουμε είναι μεγαλύτερη απόσταση μέσα στις τάξεις, ενώ έχουμε και προβλέψεις για μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τάξη για τις σχολικές εξετάσεις» δηλώνει η κ. Κεραμέως.

Την ίδια ώρα, όπως επιβεβαίωσε και η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, σοβαρό είναι το ενδεχόμενο να μην πραγματοποιηθούν φέτος οι προαγωγικές εξετάσεις στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα με την υφυπουργό, το υπουργείο εξετάζει εναλλακτικές λύσεις όπως ο βαθμός του τετραμήνου, ακόμα και τα σχολικά τεστ, χωρίς ωστόσο όπως επισημαίνει να υπάρχουν οριστικές αποφάσεις.

Το νέο Λύκειο

Και μπορεί ο σχεδιασμός για την διάσωση της σχολικής χρονιάς να βρίσκεται σε εξέλιξη, το υπουργείο Παιδείας παράλληλα τρέχει το νέο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία, όπου αλλάζει τον χάρτη της εκπαίδευσης, καθιερώνοντας μεταξύ άλλων το Εθνικό Απολυτήριο, που θα σηματοδοτεί την επιτυχή ολοκλήρωση του λυκείου και που θα συνοδεύεται από το Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας. 

Οι προαγωγικές εξετάσεις καθιερώνονται για όλες τις τάξεις του λυκείου, ενώ πλέον θεσπίζεται ο βαθμός απόλυσης και προαγωγής στο λύκειο με 10, στοχεύοντας την αυστηροποίηση του πλαισίου εκπαίδευσης.

Παράλληλα, επιστρέφει η πολυσυζητημένη Τράπεζα Θεμάτων, που καταργήθηκε το 2015 για να επανέλθει πέντε χρόνια αργότερα, αρχικά για την Α’ Λυκείου και στη συνέχεια για τις υπόλοιπες τάξεις. Η Τράπεζα Θεμάτων θα δημιουργηθεί από θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας που θα υποβάλουν οι εκπαιδευτικοί σε ηλεκτρονική πλατφόρμα, έπειτα από πρόσκληση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), το οποίο θα αναλάβει την σύσταση Ειδικών Επιτροπών για την αξιολόγηση των θεμάτων.

Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι η κατάργηση του 7ωρου που θεσμοθετήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, η επαναφορά των λατινικών, και η ενίσχυση του σχολικού προγράμματος με νέες θεματικές που θα εισαχθούν την ερχόμενη σχολική χρονιά πιλοτικά στο ωρολόγιο πρόγραμμα. 

Τα νέα μαθήματα αφορούν τον εθελοντισμό, τις πρώτες βοήθειες, τη σεξουαλική αγωγή, την πρόληψη και προφύλαξη φυσικών καταστροφών με το ακριβές πρόγραμμα, τις θεματικές των μαθημάτων, αλλά και τον τρόπο επιμόρφωσης των καθηγητών να εξετάζεται από το ΙΕΠ. Τέλος, στις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας είναι και η ενίσχυση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, αλλά και η αλλαγή στη ρύθμιση των απουσιών σε όλες τις τάξεις.

Από την έντυπη έκδοση της "ΜτΚ" στις 18-19 Απριλίου 2020

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία