ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Αλλαγή ηγεσίας στον ΟΑΣΘ: Ο Κώστας Ταγγίρης στη θέση του Γιώργου Σκόδρα

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Σκόδρας αντικαθίσταται, έπειτα από απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή

 04/08/2022 12:19

Αλλαγή ηγεσίας στον ΟΑΣΘ:  Ο Κώστας Ταγγίρης στη θέση του Γιώργου Σκόδρα

Νίκος Ηλιάδης

Αλλαγή ηγεσίας στον ΟΑΣΘ καθώς, σύμφωνα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Σκόδρας αντικαθίσταται, έπειτα από απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή. Στη θέση του, τοποθετείται ο οικονομολόγος Κώστας Ταγγίρης. Η τοποθέτησή του οριστικοποιήθηκε χθες, σε συνάντηση που είχε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον υπουργό Κώστα Καραμανλή, τον υφυπουργό Γιώργο Καραγιάννη και τον γενικό γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά. Η τυπική ανακοίνωση για την τοποθέτησή του θα γίνει μόλις συγκληθεί η γενική συνέλευση των μετόχων, δηλαδή των εκπροσώπων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του υπουργείου Οικονομικών.

taggiris-11-1.jpeg

Λεζάντα: Ο οικονομολόγος Κώστας Ταγγίρης

Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Ταγγίρης επισκέφθηκε σήμερα το πρωί τον κ. Σκόδρα, στο γραφείο του στον ΟΑΣΘ καθώς οι δύο άνδρες διατηρούν από χρόνια φιλική σχέση. Όπως ανέφερε αρμόδια πηγή στο makthes.gr, συνάντηση ήταν καθαρά φιλική, δεν είχε χαρακτήρα ενημέρωσης του απερχόμενου προς τον επόμενο, κάτι που ενδεχομένως θα γίνει μετά τις επίσημες ανακοινώσεις. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, ο κ. Ταγγίρης θα έχει και τα δύο αξιώματα, δηλαδή και του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου, όπως και ο κ. Σκόδρας. Παράλληλα, θα διοριστεί και ένα εκτελεστικό μέλος στο δ.σ.

Η απόφαση για αντικατάσταση του κ. Σκόδρα είχε ληφθεί εδώ και αρκετό καιρό, κάποιοι την τοποθετούν γύρω στην άνοιξη. Μάλιστα είχαν γίνει και κάποιες κρούσεις για την εξεύρεση αντικαταστάτη, αλλά σε δύο τρεις στους οποίους έγιναν προτάσεις, αρνήθηκαν ευγενικά. Σύμφωνα, μάλιστα, με την ίδια πηγή, μία από τις κρούσεις έγινε και προς επικεφαλής Οργανισμού της Θεσσαλονίκης που έχει και σχετική συνάφεια με το συγκοινωνιακό έργο, αλλά εκείνος αρνήθηκε.

Σύμφωνα με στελέχη τα οποία γνωρίζουν το παρασκήνιο, οι λόγοι της αντικατάστασης είναι αρκετοί. Όπως εξηγούν τα ίδια στελέχη στο makthes.gr «υπήρχε συσσωρευμένη δυσαρέσκεια από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου για τη στάση την οποία τηρούσε ο κ. Σκόδρας σε μια σειρά ζητήματα τα οποία υλοποιεί ή θέλει να τα προχωρήσει το υπουργείο». Μεταξύ αυτών ήταν κάποιοι όροι τους οποίους έθετε ο ΟΑΣΘ για την επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης των 31 λεωφορειακών γραμμών προς τα ΚΤΕΛ, η μη αξιοποίηση των λεωφορείων της Λειψίας, η υλοποίηση του επίμαχου διαγωνισμού για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΑΣΘ κ.λπ.

Δήλωση Γιώργου Σκόδρα
Σε δήλωσή του ο Γ. Σκόδρας ανέφερε: «Ενημέρωσα τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και καλό μου φίλο Κώστα Καραμανλή, ότι δεν επιθυμώ την συνέχιση της θητείας μου στη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΑΣΘ, ευχαριστώντας τον θερμά για την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία μας τα τελευταία τρία χρόνια.

Μετά από πολύ περίσκεψη, αποφάσισα ότι έκλεισε ο κύκλος μου στον Οργανισμό. Θεώρησα ότι από τη στιγμή που καταφέραμε να κάνουμε τον ΟΑΣΘ να σταθεί ξανά στα πόδια του, έχω ολοκληρώσει το έργο που μου ανέθεσε η κυβέρνηση.

Πιστεύω ότι οι θητείες Διοικήσεων μεγάλων Οργανισμών θα πρέπει να συνδέονται πάντα με την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων και να μην «σέρνονται» στο διηνεκές, αρχή που ακολουθώ πάντα τόσο ως Ακαδημαϊκός, όσο και στην ΕΥΑΘ και την «Εγνατία Οδό ΑΕ», όπου είχα την τιμή στο παρελθόν να υπηρετήσω.

Παρά τα προβλήματα και τις αδυναμίες, ο ΟΑΣΘ του Αυγούστου του 2022 δεν θυμίζει σε τίποτε τον διαλυμένο ΟΑΣΘ του Ιουλίου του 2019.

Ανέλαβα έναν ξεχαρβαλωμένο ΟΑΣΘ και παραδίδω έναν Οργανισμό έτοιμο να περάσει στην επόμενη φάση του, που θα σχετίζεται με την εφαρμογή του Κανόνα της Απελευθέρωσης των Αστικών Συγκοινωνιών.
»Μέσα σε μόλις τρία χρόνια καταφέραμε να προχωρήσουμε τομές και αποφάσεις πρωτοφανείς όχι μόνο για τα 65 χρόνια του ΟΑΣΘ, αλλά για τα ελληνικά δεδομένα. Καταφέραμε να διπλασιάσουμε τον στόλο των αστικών λεωφορείων και να νοικοκυρέψουμε τη λειτουργία του Οργανισμού σε όλες του τις πτυχές. Κανείς άλλωστε δεν ξεχνά ότι τον Ιούλιο του 2019 στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούσαν σε καθημερινή βάση κατά μέσο όρο 235 αστικά λεωφορεία, ενώ σήμερα περίπου 500!

Η μίσθωση 260 λεωφορείων, που επιτεύχθηκε για πρώτη φορά στην Πατρίδα μας, καθώς έως πρότινος απαγορευόταν, σε συνδυασμό με την παραχώρηση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ, που απαιτούσε «βαριές» διαδικασίες, αλλά και την δωρεά των λεωφορείων από το Δήμο Θεσσαλονίκης, έδωσαν ανάσα ανακούφισης στο επιβατικό κοινό.

Τοποθετήσαμε για πρώτη φορά σύστημα εισροών - εκροών και ελέγχουμε πλέον όλη τη διακίνηση καυσίμων, το κόστος για τα οποία είναι το δεύτερο στον ετήσιο προϋπολογισμό του ΟΑΣΘ. Εφαρμόσαμε πρόγραμμα απολυμάνσεων για όλα τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ στη δύσκολη εποχή της Πανδημίας, για την οποία πήραμε σοβαρά μέτρα για την προστασία τόσο του προσωπικού, όσο και των επιβατών μας. Εγκαταστήσαμε για πρώτη φορά τους Στάσιμους Ελεγκτές για τον έλεγχο των εισιτηρίων, ενώ προχωρήσαμε σε ενημερωτική καμπάνια με μηνύματα για την προστασία του κοινωνικού αγαθού της αστικής συγκοινωνίας, που στόχευε στους νέους, με τη συμβολή γνωστών αθλητών. Μισθώσαμε νέο χώρο για τα παλιά οχήματα, κάτι που ανακούφισε σε σημαντικό βαθμό τα αμαξοστάσια που «στενάζουν» από την έλλειψη χώρων.

Ενισχύσαμε το κοινωνικό πρόσωπο του ΟΑΣΘ, προσφέροντας στα σωματεία ΑΜΕΑ δωρεάν μετακινήσεις και ενισχύσαμε δράσεις τους, αναβαθμίσαμε την Πολιτιστική Γραμμή, ενώ στηρίξαμε τους Ουκρανούς πρόσφυγες πολέμου με δωρεάν κάρτες. Προχωρήσαμε παράλληλα σε αναβάθμιση των επικοινωνιακών μέσων, με νέα ιστοσελίδα και αναβαθμισμένη παρουσία στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (κανάλι στο YouTube, σελίδα στο Facebook) και στήσαμε από την αρχή το Γραφείο Τύπου και Ενημέρωσης για την εξυπηρέτηση των δημοσιογράφων.
»Παράλληλα, εξορθολογήσαμε πολλές από τις εσωτερικές λειτουργίες του Οργανισμού, όπως την επιστροφή οδηγών στο τιμόνι, τον έλεγχο των αναρρωτικών αδειών και προωθήσαμε την κινητικότητα, ενώ σε συμφωνία με το Σωματείο Εργαζομένων προετοιμάσαμε τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.

Όλα αυτά άλλαξαν σημαντικά τον ΟΑΣΘ, κάτι που αναγνωρίζεται από τους πολίτες. Αποτελεί για μένα τιμή και αναγνώριση το γεγονός ότι σε πρόσφατη δημοσκόπηση το ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών αξιολογείται ως τρίτο πρόβλημα για τους πολίτες ενώ επί σειρά ετών ήταν σταθερά πρώτο.

Θεωρώντας λοιπόν ότι ένας κύκλος γεμάτος προβλήματα, προκλήσεις αλλά και επιτεύγματα κλείνει, ευχαριστώ την κυβέρνηση, την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών αλλά και τους συνεργάτες μου στον ΟΑΣΘ, όπως και όλο το προσωπικό για τη συνεργασία».

Αλλαγή ηγεσίας στον ΟΑΣΘ καθώς, σύμφωνα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Σκόδρας αντικαθίσταται, έπειτα από απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή. Στη θέση του, τοποθετείται ο οικονομολόγος Κώστας Ταγγίρης. Η τοποθέτησή του οριστικοποιήθηκε χθες, σε συνάντηση που είχε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον υπουργό Κώστα Καραμανλή, τον υφυπουργό Γιώργο Καραγιάννη και τον γενικό γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά. Η τυπική ανακοίνωση για την τοποθέτησή του θα γίνει μόλις συγκληθεί η γενική συνέλευση των μετόχων, δηλαδή των εκπροσώπων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του υπουργείου Οικονομικών.

taggiris-11-1.jpeg

Λεζάντα: Ο οικονομολόγος Κώστας Ταγγίρης

Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Ταγγίρης επισκέφθηκε σήμερα το πρωί τον κ. Σκόδρα, στο γραφείο του στον ΟΑΣΘ καθώς οι δύο άνδρες διατηρούν από χρόνια φιλική σχέση. Όπως ανέφερε αρμόδια πηγή στο makthes.gr, συνάντηση ήταν καθαρά φιλική, δεν είχε χαρακτήρα ενημέρωσης του απερχόμενου προς τον επόμενο, κάτι που ενδεχομένως θα γίνει μετά τις επίσημες ανακοινώσεις. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, ο κ. Ταγγίρης θα έχει και τα δύο αξιώματα, δηλαδή και του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου, όπως και ο κ. Σκόδρας. Παράλληλα, θα διοριστεί και ένα εκτελεστικό μέλος στο δ.σ.

Η απόφαση για αντικατάσταση του κ. Σκόδρα είχε ληφθεί εδώ και αρκετό καιρό, κάποιοι την τοποθετούν γύρω στην άνοιξη. Μάλιστα είχαν γίνει και κάποιες κρούσεις για την εξεύρεση αντικαταστάτη, αλλά σε δύο τρεις στους οποίους έγιναν προτάσεις, αρνήθηκαν ευγενικά. Σύμφωνα, μάλιστα, με την ίδια πηγή, μία από τις κρούσεις έγινε και προς επικεφαλής Οργανισμού της Θεσσαλονίκης που έχει και σχετική συνάφεια με το συγκοινωνιακό έργο, αλλά εκείνος αρνήθηκε.

Σύμφωνα με στελέχη τα οποία γνωρίζουν το παρασκήνιο, οι λόγοι της αντικατάστασης είναι αρκετοί. Όπως εξηγούν τα ίδια στελέχη στο makthes.gr «υπήρχε συσσωρευμένη δυσαρέσκεια από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου για τη στάση την οποία τηρούσε ο κ. Σκόδρας σε μια σειρά ζητήματα τα οποία υλοποιεί ή θέλει να τα προχωρήσει το υπουργείο». Μεταξύ αυτών ήταν κάποιοι όροι τους οποίους έθετε ο ΟΑΣΘ για την επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης των 31 λεωφορειακών γραμμών προς τα ΚΤΕΛ, η μη αξιοποίηση των λεωφορείων της Λειψίας, η υλοποίηση του επίμαχου διαγωνισμού για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΑΣΘ κ.λπ.

Δήλωση Γιώργου Σκόδρα
Σε δήλωσή του ο Γ. Σκόδρας ανέφερε: «Ενημέρωσα τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και καλό μου φίλο Κώστα Καραμανλή, ότι δεν επιθυμώ την συνέχιση της θητείας μου στη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΑΣΘ, ευχαριστώντας τον θερμά για την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία μας τα τελευταία τρία χρόνια.

Μετά από πολύ περίσκεψη, αποφάσισα ότι έκλεισε ο κύκλος μου στον Οργανισμό. Θεώρησα ότι από τη στιγμή που καταφέραμε να κάνουμε τον ΟΑΣΘ να σταθεί ξανά στα πόδια του, έχω ολοκληρώσει το έργο που μου ανέθεσε η κυβέρνηση.

Πιστεύω ότι οι θητείες Διοικήσεων μεγάλων Οργανισμών θα πρέπει να συνδέονται πάντα με την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων και να μην «σέρνονται» στο διηνεκές, αρχή που ακολουθώ πάντα τόσο ως Ακαδημαϊκός, όσο και στην ΕΥΑΘ και την «Εγνατία Οδό ΑΕ», όπου είχα την τιμή στο παρελθόν να υπηρετήσω.

Παρά τα προβλήματα και τις αδυναμίες, ο ΟΑΣΘ του Αυγούστου του 2022 δεν θυμίζει σε τίποτε τον διαλυμένο ΟΑΣΘ του Ιουλίου του 2019.

Ανέλαβα έναν ξεχαρβαλωμένο ΟΑΣΘ και παραδίδω έναν Οργανισμό έτοιμο να περάσει στην επόμενη φάση του, που θα σχετίζεται με την εφαρμογή του Κανόνα της Απελευθέρωσης των Αστικών Συγκοινωνιών.
»Μέσα σε μόλις τρία χρόνια καταφέραμε να προχωρήσουμε τομές και αποφάσεις πρωτοφανείς όχι μόνο για τα 65 χρόνια του ΟΑΣΘ, αλλά για τα ελληνικά δεδομένα. Καταφέραμε να διπλασιάσουμε τον στόλο των αστικών λεωφορείων και να νοικοκυρέψουμε τη λειτουργία του Οργανισμού σε όλες του τις πτυχές. Κανείς άλλωστε δεν ξεχνά ότι τον Ιούλιο του 2019 στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούσαν σε καθημερινή βάση κατά μέσο όρο 235 αστικά λεωφορεία, ενώ σήμερα περίπου 500!

Η μίσθωση 260 λεωφορείων, που επιτεύχθηκε για πρώτη φορά στην Πατρίδα μας, καθώς έως πρότινος απαγορευόταν, σε συνδυασμό με την παραχώρηση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ, που απαιτούσε «βαριές» διαδικασίες, αλλά και την δωρεά των λεωφορείων από το Δήμο Θεσσαλονίκης, έδωσαν ανάσα ανακούφισης στο επιβατικό κοινό.

Τοποθετήσαμε για πρώτη φορά σύστημα εισροών - εκροών και ελέγχουμε πλέον όλη τη διακίνηση καυσίμων, το κόστος για τα οποία είναι το δεύτερο στον ετήσιο προϋπολογισμό του ΟΑΣΘ. Εφαρμόσαμε πρόγραμμα απολυμάνσεων για όλα τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ στη δύσκολη εποχή της Πανδημίας, για την οποία πήραμε σοβαρά μέτρα για την προστασία τόσο του προσωπικού, όσο και των επιβατών μας. Εγκαταστήσαμε για πρώτη φορά τους Στάσιμους Ελεγκτές για τον έλεγχο των εισιτηρίων, ενώ προχωρήσαμε σε ενημερωτική καμπάνια με μηνύματα για την προστασία του κοινωνικού αγαθού της αστικής συγκοινωνίας, που στόχευε στους νέους, με τη συμβολή γνωστών αθλητών. Μισθώσαμε νέο χώρο για τα παλιά οχήματα, κάτι που ανακούφισε σε σημαντικό βαθμό τα αμαξοστάσια που «στενάζουν» από την έλλειψη χώρων.

Ενισχύσαμε το κοινωνικό πρόσωπο του ΟΑΣΘ, προσφέροντας στα σωματεία ΑΜΕΑ δωρεάν μετακινήσεις και ενισχύσαμε δράσεις τους, αναβαθμίσαμε την Πολιτιστική Γραμμή, ενώ στηρίξαμε τους Ουκρανούς πρόσφυγες πολέμου με δωρεάν κάρτες. Προχωρήσαμε παράλληλα σε αναβάθμιση των επικοινωνιακών μέσων, με νέα ιστοσελίδα και αναβαθμισμένη παρουσία στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (κανάλι στο YouTube, σελίδα στο Facebook) και στήσαμε από την αρχή το Γραφείο Τύπου και Ενημέρωσης για την εξυπηρέτηση των δημοσιογράφων.
»Παράλληλα, εξορθολογήσαμε πολλές από τις εσωτερικές λειτουργίες του Οργανισμού, όπως την επιστροφή οδηγών στο τιμόνι, τον έλεγχο των αναρρωτικών αδειών και προωθήσαμε την κινητικότητα, ενώ σε συμφωνία με το Σωματείο Εργαζομένων προετοιμάσαμε τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.

Όλα αυτά άλλαξαν σημαντικά τον ΟΑΣΘ, κάτι που αναγνωρίζεται από τους πολίτες. Αποτελεί για μένα τιμή και αναγνώριση το γεγονός ότι σε πρόσφατη δημοσκόπηση το ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών αξιολογείται ως τρίτο πρόβλημα για τους πολίτες ενώ επί σειρά ετών ήταν σταθερά πρώτο.

Θεωρώντας λοιπόν ότι ένας κύκλος γεμάτος προβλήματα, προκλήσεις αλλά και επιτεύγματα κλείνει, ευχαριστώ την κυβέρνηση, την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών αλλά και τους συνεργάτες μου στον ΟΑΣΘ, όπως και όλο το προσωπικό για τη συνεργασία».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία