ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Από τη Θεσσαλονίκη στη Σιγκαπούρη: Μαθητές Λυκείου έφτιαξαν το τρίτο καλύτερο ρομπότ στον κόσμο

Χάλκινο μετάλλιο για την αποδοτικότητα και τον σχεδιασμό και την 7η θέση στη γενική κατάταξη ανάμεσα σε 191 χώρες κατέκτησε η εθνική ομάδα ρομποτικής στην Ολυμπιάδα

 19/10/2023 07:00

Από τη Θεσσαλονίκη στη Σιγκαπούρη: Μαθητές Λυκείου έφτιαξαν το τρίτο καλύτερο ρομπότ στον κόσμο

Θεολόγος Ηλιού

Στην τρίτη θέση του βάθρου στη ρομποτική Oλυμπιάδα της Σιγκαπούρης ανέβηκε η Εθνική ομάδα FIRST Global – ΔΕΗ Team Greece, για την αποτελεσματικότητα και τον σχεδιασμό του ρομπότ που σχεδίασαν. Το χάλκινο μετάλλιο στο Zhang Heng Award for Engineering Design στη Σιγκαπούρη, είναι ένα σημαντικό βραβείο για την ελληνική ομάδα, καθώς αναδεικνύει το ρομπότ που κατασκεύασαν οι μαθητές Λυκείου σε ένα από τα τρία καλύτερα του κόσμου.

Το ρομπότ της ελληνικής ομάδας διακρίθηκε για την εξαιρετική μηχανική του, την κομψότητα αλλά και την αποτελεσματικότητα κατά την διάρκεια των 10 αγώνων που συμμετείχε στην Ολυμπιάδα που διεξήχθη στις 7-10 Οκτωβρίου στη Σιγκαπούρη. 

Στην παγκόσμια κατάταξη η ομάδα κατέκτησε την 7η θέση ανάμεσα σε 191 χώρες, με τους στόχους ανεβαίνουν ακόμα περισσότερο, καθώς ήταν η καλύτερη επίδοση της εθνικής ομάδας που συντονίζει ο οργανισμός «Eduact – ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ».

20231010-214405.jpg
dsc05622.jpg


Η προετοιμασία κάθε χρόνο αρχίζει από τα τέλη Φεβρουαρίου, όταν ο αρμόδιος οργανισμός αρχίζει να δέχεται αιτήσεις συμμετοχής. Από τα 80 παιδιά, το καλοκαίρι καταλήγουν στα 65 που δουλεύουν όλα μαζί για την συμμετοχή και στο τέλος προκύπτουν οι πέντε που θα αναχωρήσουν για την Ολυμπιάδα. 

Η ομάδα που βρέθηκε στη Σιγκαπούρη, αποτελείτο από πέντε μαθητές Λυκείου 15 έως 18 ετών από τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα και την Κρήτη. Εμείς συναντήσαμε τους δυο Θεσσαλονικείς που βρέθηκαν στον διαγωνισμό, τον Αντώνη Νικολάου και τον Μάριο Κατζικά, τον Κωνσταντίνο Μπουγιουκλή που δούλευε μαζί τους στην ομάδα των 65 αλλά και τον εκπαιδευτή και πρόεδρο του οργανισμού «Eduact – ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ», Κώστα Βασιλείου.

Όλοι οι συμμετέχοντες, λίγες ημέρες μετά την επιστροφή τους από την Σιγκαπούρη, μιλούν για μια μοναδική εμπειρία που δεν θα ξεχάσουν ποτέ και που βάζει βάσεις για το μέλλον της εθνικής ομάδας ρομποτικής.

380012434-1483708495527621-6399357152687673408-n.jpg

«Ήταν μια εμπειρία ζωής, συνδυάσαμε τρία μεγάλα πράγματα για εμάς. Ένα μεγάλο ταξίδι στην Σιγκαπούρη, που δεν πηγαίνεις εύκολα, συμμετείχαμε σε ένα παγκόσμιο διαγωνισμό, που ήταν μοναδική εμπειρία, και καταφέραμε να διακριθούμε. Θα το έκανα ξανά και ξανά» λέει ο 16χρονος Αντώνης Νικολάου

«Χαρήκαμε πολύ για την πορεία μας στον διαγωνισμό, στατιστικά ήταν η καλύτερη χρονιά για την ελληνική ομάδα. Δουλέψαμε αρκετά και καταφέραμε να φτιάξουμε ένα ρομπότ με υψηλές αποδόσεις. Ταυτόχρονα, περάσαμε πολύ όμορφα σε αυτό το εμπειρικό ταξίδι» συμπληρώνει ο Μάριος Κατζικάς.

«Δεν περιμέναμε και εμείς να τα πάμε τόσο καλά» αναφέρει στο makthes.gr ο εκπαιδευτής Κώστας Βασιλείου, τονίζοντας όλα όσα κερδίζουν οι συμμετέχοντες σε έναν παγκόσμιο διαγωνισμό, πέρα των διακρίσεων. 

«Η ιδιαιτερότητα και η σπουδαιότητά του είναι ότι πρόκειται για ένα ετήσιο παγκόσμιο event με την μορφή Ολυμπιάδας, καθώς πίσω από την απόδοση των ρομπότ κρύβεται ένα βαθύτερο νόημα που σχετίζεται με την συνεργασία των λαών και των παιδιών. Σε κάθε αγώνα η κάθε ομάδα συνεργάζεται με ομάδες άλλων χωρών. Στους 10 αγώνες συνεργαστήκαμε με τουλάχιστον 20 ομάδες άλλων χωρών. Έτσι, ο διαγωνισμός περνάει ένα πολύ σημαντικό μήνυμα: ότι μόνο ενωμένοι μπορούμε να ξεπεράσουμε τα προβλήματα παγκοσμίως και οι προκλήσεις που υπάρχουν μπροστά μας, μπορούν να λυθούν εάν οι άνθρωποι νιώσουν την αξία της συνεργασίας» εξηγεί ο κ. Βασιλείου.

Γιατί ξεχώρισε το ελληνικό ρομπότ

Το θέμα του διαγωνισμού επικεντρώθηκε στον ρόλο του υδρογόνου, «Hydrogen Horizons», και στο μέλλον του πλανήτη μέσα από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. «Οι πίστες ήταν μια προσομοίωση του κόσμου με όλα τα μέρη επεξεργασίας και παραγωγής ενέργειας με οξυγόνο και υδρογόνο» επισημαίνει ο Αντώνης Νικολάου.

«Το ρομπότ μας ήταν πολύ ανταγωνιστικό. Στις πίστες, υπήρχαν δυο μεγέθη από μπάλες, που έπρεπε τις μαζεύει και να τις διαχωρίζει. Τις μικρές μπάλες έπρεπε να τις τοποθετεί σε συγκεκριμένο κουβά και τις μεγάλες σε άλλο. Αυτό έπρεπε να το κάνει απέναντι σε τρία άλλα ρομπότ, που έκαναν ταυτόχρονα τις ίδιες κινήσεις. Η θέση που θα έλαβε η κάθε ομάδα εξαρτιόταν και από τις συνεργασίες που τύχαινε να κάνει με άλλες ομάδες» εξηγεί ο 16χρονος Μάριος.

«Πήρε χάλκινο βραβείο για το μηχανικό σχεδιασμό και της αποτελεσματικότητας που είχε. Στην ουσία πρόκειται για το τρίτο πιο καλοσχεδιασμένο και αποτελεσματικό ρομπότ στον κόσμο. Κρίθηκε από τις κινήσεις που έκανε για να λύσει συγκεκριμένες πίστες, πως μπόρεσε να συνεργαστεί μαζί με άλλα ρομπότ και ο χρόνος που έκανε για να εκτελέσει συγκεκριμένες αποστολές» επισημαίνει ο Αντώνης.

dsc05526.jpg

Ο εκπαιδευτής και πρόεδρος του οργανισμού «Eduact – ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ», Κώστας Βασιλείου, τονίζει ότι είναι πολλοί οι παράγοντες για την επιτυχία της αποστολής. 

«Πιστεύω σίγουρα ότι η ποιότητα των παιδιών που βρέθηκαν στην ομάδα, έπαιξε μεγάλο ρόλο. Ήταν παιδιά με γνώσεις αλλά και με διάθεση συνεργασίας. Η φάση του bootcamp άλλαξε τις ζωές πολλών παιδιών, καθώς υπήρχαν παιδιά που δεν ήταν πολύ δυνατά στον κώδικά και στην ρομποτική αλλά τους βοήθησαν τα παιδιά που είχαν γνώσεις να προχωρήσουν και έτσι μπόρεσαν να ανθίσουν στην κοινότητα. Όσο η γνώση μοιράζεται τόσο περισσότερο πολλαπλασιάζεται» αναφέρει αρχικά ο κ. Βασιλείου και συνεχίζει:

«Το δεύτερο που παίζει ρόλο είναι η ποιότητα των προπονητών και των μεντόρων που βοηθούν τα παιδιά. Μέντορες γίνονται παιδιά που συμμετείχαν και αυτά στους προηγούμενους διαγωνισμούς και τώρα στηρίζουν με γνώσεις και εμπειρίες τους υποψηφίους συμμετέχοντες. Ο τρίτος παράγοντας είναι οι συνέργειες που έχουμε ως οργανισμός πλέον, που βοηθούν να υποστηρίζουμε τα παιδιά».

pxl-20231008-071808218mp.jpg
384275335-699636425520972-7501441705068394027-n.jpg


«Θερμοκοιτίδα» ρομποτικής

O χώρος της «Eduact – ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» λειτουργεί σαν «θερμοκοιτίδα» για τα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με την ρομποτική. Αρχικά όσοι συμμετέχουν στις ομάδες για την Ολυμπιάδα, έχουν το δικαίωμα να συνεχίσουν να συμμετέχουν στην προσπάθεια για τις επόμενες αποστολές, ενώ όσοι ξεπερνούν τα 18 έτη μπορούν να γίνονται μέντορες.

«Αν όλα τα παιδιά δίνουν την εμπειρία τους στους επόμενους, θεωρώ ότι κάθε χρόνο η ελληνική ομάδα θα καταφέρνει υψηλές διακρίσεις. Συμμετέχουμε για 5η χρονιά στην Ολυμπιάδα και συντονίζουμε ένα εθνικό πρότζεκτ, ώστε όποιο παιδί ενδιαφέρεται να έχει την ευκαιρία να συμμετέχει» δηλώνει ο εκπαιδευτής και πρόεδρος του οργανισμού «Eduact – ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ».

Η ενασχόληση με τον διαγωνισμό, επηρεάζει τα ενδιαφέροντα αλλά και τον επαγγελματικό προσανατολισμό των παιδιών, όπως για παράδειγμα ο Αντώνης Νικολάου

«Σίγουρα θα συνεχίσω να ασχολούμαι με την ρομποτική και το επάγγελμα που θα επιλέξω θα είναι κάτι σχετικό. Θα ήταν ωραίο η ρομποτική να ενσωματωθεί στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, όπως στο Καζακστάν, στη Βενεζουέλα και την Κίνα, που πάντα κατακτούν τις πρώτες θέσεις στην Ολυμπιάδα. Αν γινόταν και στη χώρα μας, πολλά παιδιά θα μπορούσαν να ανακαλύψουν την έφεση τους στην ρομποτική» λέει ο 16χρονος.

Από όλη την εμπειρία του διαγωνισμού, ωστόσο, το κάθε παιδί κερδίζει εμπειρίες και μαθήματα ζωής, ακόμα κι αν δεν φτάσει στην τελική πεντάδα. 

«Αυτό που ζούμε είναι ένα κομμάτι του οικοσυστήματος, βλέπουμε πως λειτουργεί μια ομάδα. Ουσιαστικά είναι μια σκυταλοδρομία ο διαγωνισμός που αρχίζει από τους 80. Κανείς δεν μπορεί να πάει μόνος του ως το τέρμα. Όσοι συμμετέχουμε δίνουμε γνώση και εμπειρία στους υπόλοιπους, ώστε να μπορούμε να τα καταφέρουμε και να μεταφερθεί όλο αυτό και στους επόμενους» επισημαίνει ο Κωνσταντίνος Μπουγιουκλής.

Στην τρίτη θέση του βάθρου στη ρομποτική Oλυμπιάδα της Σιγκαπούρης ανέβηκε η Εθνική ομάδα FIRST Global – ΔΕΗ Team Greece, για την αποτελεσματικότητα και τον σχεδιασμό του ρομπότ που σχεδίασαν. Το χάλκινο μετάλλιο στο Zhang Heng Award for Engineering Design στη Σιγκαπούρη, είναι ένα σημαντικό βραβείο για την ελληνική ομάδα, καθώς αναδεικνύει το ρομπότ που κατασκεύασαν οι μαθητές Λυκείου σε ένα από τα τρία καλύτερα του κόσμου.

Το ρομπότ της ελληνικής ομάδας διακρίθηκε για την εξαιρετική μηχανική του, την κομψότητα αλλά και την αποτελεσματικότητα κατά την διάρκεια των 10 αγώνων που συμμετείχε στην Ολυμπιάδα που διεξήχθη στις 7-10 Οκτωβρίου στη Σιγκαπούρη. 

Στην παγκόσμια κατάταξη η ομάδα κατέκτησε την 7η θέση ανάμεσα σε 191 χώρες, με τους στόχους ανεβαίνουν ακόμα περισσότερο, καθώς ήταν η καλύτερη επίδοση της εθνικής ομάδας που συντονίζει ο οργανισμός «Eduact – ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ».

20231010-214405.jpg
dsc05622.jpg


Η προετοιμασία κάθε χρόνο αρχίζει από τα τέλη Φεβρουαρίου, όταν ο αρμόδιος οργανισμός αρχίζει να δέχεται αιτήσεις συμμετοχής. Από τα 80 παιδιά, το καλοκαίρι καταλήγουν στα 65 που δουλεύουν όλα μαζί για την συμμετοχή και στο τέλος προκύπτουν οι πέντε που θα αναχωρήσουν για την Ολυμπιάδα. 

Η ομάδα που βρέθηκε στη Σιγκαπούρη, αποτελείτο από πέντε μαθητές Λυκείου 15 έως 18 ετών από τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα και την Κρήτη. Εμείς συναντήσαμε τους δυο Θεσσαλονικείς που βρέθηκαν στον διαγωνισμό, τον Αντώνη Νικολάου και τον Μάριο Κατζικά, τον Κωνσταντίνο Μπουγιουκλή που δούλευε μαζί τους στην ομάδα των 65 αλλά και τον εκπαιδευτή και πρόεδρο του οργανισμού «Eduact – ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ», Κώστα Βασιλείου.

Όλοι οι συμμετέχοντες, λίγες ημέρες μετά την επιστροφή τους από την Σιγκαπούρη, μιλούν για μια μοναδική εμπειρία που δεν θα ξεχάσουν ποτέ και που βάζει βάσεις για το μέλλον της εθνικής ομάδας ρομποτικής.

380012434-1483708495527621-6399357152687673408-n.jpg

«Ήταν μια εμπειρία ζωής, συνδυάσαμε τρία μεγάλα πράγματα για εμάς. Ένα μεγάλο ταξίδι στην Σιγκαπούρη, που δεν πηγαίνεις εύκολα, συμμετείχαμε σε ένα παγκόσμιο διαγωνισμό, που ήταν μοναδική εμπειρία, και καταφέραμε να διακριθούμε. Θα το έκανα ξανά και ξανά» λέει ο 16χρονος Αντώνης Νικολάου

«Χαρήκαμε πολύ για την πορεία μας στον διαγωνισμό, στατιστικά ήταν η καλύτερη χρονιά για την ελληνική ομάδα. Δουλέψαμε αρκετά και καταφέραμε να φτιάξουμε ένα ρομπότ με υψηλές αποδόσεις. Ταυτόχρονα, περάσαμε πολύ όμορφα σε αυτό το εμπειρικό ταξίδι» συμπληρώνει ο Μάριος Κατζικάς.

«Δεν περιμέναμε και εμείς να τα πάμε τόσο καλά» αναφέρει στο makthes.gr ο εκπαιδευτής Κώστας Βασιλείου, τονίζοντας όλα όσα κερδίζουν οι συμμετέχοντες σε έναν παγκόσμιο διαγωνισμό, πέρα των διακρίσεων. 

«Η ιδιαιτερότητα και η σπουδαιότητά του είναι ότι πρόκειται για ένα ετήσιο παγκόσμιο event με την μορφή Ολυμπιάδας, καθώς πίσω από την απόδοση των ρομπότ κρύβεται ένα βαθύτερο νόημα που σχετίζεται με την συνεργασία των λαών και των παιδιών. Σε κάθε αγώνα η κάθε ομάδα συνεργάζεται με ομάδες άλλων χωρών. Στους 10 αγώνες συνεργαστήκαμε με τουλάχιστον 20 ομάδες άλλων χωρών. Έτσι, ο διαγωνισμός περνάει ένα πολύ σημαντικό μήνυμα: ότι μόνο ενωμένοι μπορούμε να ξεπεράσουμε τα προβλήματα παγκοσμίως και οι προκλήσεις που υπάρχουν μπροστά μας, μπορούν να λυθούν εάν οι άνθρωποι νιώσουν την αξία της συνεργασίας» εξηγεί ο κ. Βασιλείου.

Γιατί ξεχώρισε το ελληνικό ρομπότ

Το θέμα του διαγωνισμού επικεντρώθηκε στον ρόλο του υδρογόνου, «Hydrogen Horizons», και στο μέλλον του πλανήτη μέσα από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. «Οι πίστες ήταν μια προσομοίωση του κόσμου με όλα τα μέρη επεξεργασίας και παραγωγής ενέργειας με οξυγόνο και υδρογόνο» επισημαίνει ο Αντώνης Νικολάου.

«Το ρομπότ μας ήταν πολύ ανταγωνιστικό. Στις πίστες, υπήρχαν δυο μεγέθη από μπάλες, που έπρεπε τις μαζεύει και να τις διαχωρίζει. Τις μικρές μπάλες έπρεπε να τις τοποθετεί σε συγκεκριμένο κουβά και τις μεγάλες σε άλλο. Αυτό έπρεπε να το κάνει απέναντι σε τρία άλλα ρομπότ, που έκαναν ταυτόχρονα τις ίδιες κινήσεις. Η θέση που θα έλαβε η κάθε ομάδα εξαρτιόταν και από τις συνεργασίες που τύχαινε να κάνει με άλλες ομάδες» εξηγεί ο 16χρονος Μάριος.

«Πήρε χάλκινο βραβείο για το μηχανικό σχεδιασμό και της αποτελεσματικότητας που είχε. Στην ουσία πρόκειται για το τρίτο πιο καλοσχεδιασμένο και αποτελεσματικό ρομπότ στον κόσμο. Κρίθηκε από τις κινήσεις που έκανε για να λύσει συγκεκριμένες πίστες, πως μπόρεσε να συνεργαστεί μαζί με άλλα ρομπότ και ο χρόνος που έκανε για να εκτελέσει συγκεκριμένες αποστολές» επισημαίνει ο Αντώνης.

dsc05526.jpg

Ο εκπαιδευτής και πρόεδρος του οργανισμού «Eduact – ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ», Κώστας Βασιλείου, τονίζει ότι είναι πολλοί οι παράγοντες για την επιτυχία της αποστολής. 

«Πιστεύω σίγουρα ότι η ποιότητα των παιδιών που βρέθηκαν στην ομάδα, έπαιξε μεγάλο ρόλο. Ήταν παιδιά με γνώσεις αλλά και με διάθεση συνεργασίας. Η φάση του bootcamp άλλαξε τις ζωές πολλών παιδιών, καθώς υπήρχαν παιδιά που δεν ήταν πολύ δυνατά στον κώδικά και στην ρομποτική αλλά τους βοήθησαν τα παιδιά που είχαν γνώσεις να προχωρήσουν και έτσι μπόρεσαν να ανθίσουν στην κοινότητα. Όσο η γνώση μοιράζεται τόσο περισσότερο πολλαπλασιάζεται» αναφέρει αρχικά ο κ. Βασιλείου και συνεχίζει:

«Το δεύτερο που παίζει ρόλο είναι η ποιότητα των προπονητών και των μεντόρων που βοηθούν τα παιδιά. Μέντορες γίνονται παιδιά που συμμετείχαν και αυτά στους προηγούμενους διαγωνισμούς και τώρα στηρίζουν με γνώσεις και εμπειρίες τους υποψηφίους συμμετέχοντες. Ο τρίτος παράγοντας είναι οι συνέργειες που έχουμε ως οργανισμός πλέον, που βοηθούν να υποστηρίζουμε τα παιδιά».

pxl-20231008-071808218mp.jpg
384275335-699636425520972-7501441705068394027-n.jpg


«Θερμοκοιτίδα» ρομποτικής

O χώρος της «Eduact – ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» λειτουργεί σαν «θερμοκοιτίδα» για τα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με την ρομποτική. Αρχικά όσοι συμμετέχουν στις ομάδες για την Ολυμπιάδα, έχουν το δικαίωμα να συνεχίσουν να συμμετέχουν στην προσπάθεια για τις επόμενες αποστολές, ενώ όσοι ξεπερνούν τα 18 έτη μπορούν να γίνονται μέντορες.

«Αν όλα τα παιδιά δίνουν την εμπειρία τους στους επόμενους, θεωρώ ότι κάθε χρόνο η ελληνική ομάδα θα καταφέρνει υψηλές διακρίσεις. Συμμετέχουμε για 5η χρονιά στην Ολυμπιάδα και συντονίζουμε ένα εθνικό πρότζεκτ, ώστε όποιο παιδί ενδιαφέρεται να έχει την ευκαιρία να συμμετέχει» δηλώνει ο εκπαιδευτής και πρόεδρος του οργανισμού «Eduact – ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ».

Η ενασχόληση με τον διαγωνισμό, επηρεάζει τα ενδιαφέροντα αλλά και τον επαγγελματικό προσανατολισμό των παιδιών, όπως για παράδειγμα ο Αντώνης Νικολάου

«Σίγουρα θα συνεχίσω να ασχολούμαι με την ρομποτική και το επάγγελμα που θα επιλέξω θα είναι κάτι σχετικό. Θα ήταν ωραίο η ρομποτική να ενσωματωθεί στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, όπως στο Καζακστάν, στη Βενεζουέλα και την Κίνα, που πάντα κατακτούν τις πρώτες θέσεις στην Ολυμπιάδα. Αν γινόταν και στη χώρα μας, πολλά παιδιά θα μπορούσαν να ανακαλύψουν την έφεση τους στην ρομποτική» λέει ο 16χρονος.

Από όλη την εμπειρία του διαγωνισμού, ωστόσο, το κάθε παιδί κερδίζει εμπειρίες και μαθήματα ζωής, ακόμα κι αν δεν φτάσει στην τελική πεντάδα. 

«Αυτό που ζούμε είναι ένα κομμάτι του οικοσυστήματος, βλέπουμε πως λειτουργεί μια ομάδα. Ουσιαστικά είναι μια σκυταλοδρομία ο διαγωνισμός που αρχίζει από τους 80. Κανείς δεν μπορεί να πάει μόνος του ως το τέρμα. Όσοι συμμετέχουμε δίνουμε γνώση και εμπειρία στους υπόλοιπους, ώστε να μπορούμε να τα καταφέρουμε και να μεταφερθεί όλο αυτό και στους επόμενους» επισημαίνει ο Κωνσταντίνος Μπουγιουκλής.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία