ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Αντίστροφη μέτρηση για να αλλάξει όψη ο Βαρδάρης (φωτ.)

Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την ανάπλαση της περιοχής που περικλείεται από τις οδούς Μ. Καλού, Λαγκαδά και Μοναστηρίου

 01/12/2021 07:00

Αντίστροφη μέτρηση για να αλλάξει όψη ο Βαρδάρης (φωτ.)

Δημήτρης Λαζόπουλος

Διαγωνισμό για την ανάπλαση μέρους του Βαρδάρη, προκήρυξε ο δήμος Θεσσαλονίκης, με στόχο η νέα περιοχή να αποδοθεί ανανεωμένη στους πολίτες το 2023.

Το έργο προβλέπει την «ανάπλαση πεζοδρομίων και κοινόχρηστων χώρων» και την αναβάθμιση του ηλεκτροφωτισμού της περιοχής που περικλείεται από τις οδούς Λαγκαδά, Μοναστηρίου και Μιχαήλ Καλού, με προϋπολογισμό 2,3 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με το έγγραφο της διακήρυξης, η προθεσμία αποπεράτωσης του έργου είναι 18 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης και αφορά τις εξής οδούς:

- Αφροδίτης

- Βάκχου

- Οδυσσέως

- Προμηθέως

- Ταντάλου

- Φαρμάκη

- Στεφανάκη

- Κολωνιάρη

- Αναγνωστοπούλου

- Ντέκα

Σκοπός του έργου είναι η λειτουργική και αισθητική αποκατάσταση της περιοχής, η βελτίωση της προσβασιμότητας με τη διασφάλιση της συνεχούς, ανεμπόδιστης και ασφαλούς κίνησης των πεζών, η κατασκευή νέου υπόγειου δικτύου ηλεκτροφωτισμού, η διευθέτηση της στάθμευσης των οχημάτων και των κάδων απορριμμάτων και η ανάπλαση των κοινόχρηστων χώρων πρασίνου.

«Είναι μία προσπάθεια, ένας συνεχής αγώνας, να πηγαίνουμε σε κάθε γειτονιά, ειδικά στις υποβαθμισμένες, που έχουν να δουν για πολλά χρόνια παρέμβαση του δήμου», τονίζει στη «ΜτΚ», ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Εφραίμ Κυριζίδης.

farmaki.jpg
Η οδός Φαρμάκη


Τα χαρακτηριστικά της ανάπλασης

Σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή του έργου που αποκαλύπτει η «ΜτΚ», οι παρεμβάσεις στην περιοχή συμβάλλουν στα εξής:

1. Στην ανάπλαση των πεζοδρομίων της οδού Βάκχου μετά την διάνοιξη της όπου πλέον θα τηρούνται οι προδιαγραφές προσβασιμότητας βάσει νομοθεσίας.

2. Στη διευθέτηση της στάθμευσης οχημάτων με τη δημιουργία εσοχών στο πεζοδρόμιο για στάθμευση, όπου επιτρέπεται.

3. Στον εκσυγχρονισμό και στην ποιοτική αναβάθμιση του δημοτικού φωτισμού με την τοποθέτηση νέων φωτιστικών σωμάτων.

4. Στην ανάπλαση των κοινόχρηστων χώρων με τη διαμόρφωση χώρων πρασίνου δημιουργία δεντροστοιχιών.

Επιπλέον, με την ανάπλαση ο δήμος επιδιώκει την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση των κοινόχρηστων χώρων.

odusseos.jpg
Η οδός Οδυσσέως


Για την επίτευξη αυτού του στόχου αποξηλώνονται όλα τα πεζοδρόμια και φρεζάρονται τα ασφαλτικά οδοστρώματα των οδών της περιοχής. Τα δένδρα διατηρούνται και συντηρούνται στο σύνολό τους με εξαίρεση αυτά που, λόγω της νέας σχεδίασης των πεζοδρομίων, η θέση τους βρίσκεται στο οδόστρωμα και πρέπει να κοπούν.

promitheos.jpg
Η οδός Προμηθέως


Αλλαγές στην κυκλοφορία

Η οδός Στεφανάκη και η οδός Ταντάλου στο τμήμα από την οδό Φαρμάκη έως την οδό Στεφανάκη από διπλής κατεύθυνσης, μονοδρομείται με κατεύθυνση από την οδό Φαρμάκη προς την οδό Κολωνιάρη. Η οδός Φαρμάκη στο τμήμα από Ταντάλου έως την Προμηθέως από διπλής κατεύθυνσης επίσης μονοδρομείται με κατεύθυνση από την οδό Προμηθέως προς την οδό Ταντάλου.

Το τμήμα από Ταντάλου έως Μιχ. Καλού διατηρείται διπλής κατεύθυνσης.

Η Προμηθέως στη συμβολή της με την οδό Αφροδίτης διατηρεί τη διπλή κατεύθυνση για να εξυπηρετηθεί ο σταθμός αυτοκινήτων στην Προμηθέως 38.

Επιπροσθέτως, η οδός Αναγνωστοπούλου και η οδός Ντέκα στο τμήμα από την Αναγνωστοπούλου έως την Ταντάλου, αλλάζουν κατεύθυνση.

Όλες οι υπόλοιπες οδοί διατηρούν τις κατευθύνσεις τους.

tantalou.jpg
Η οδός Ταντάλου


Οι οδοί Αναγνωστοπούλου, Ντέκα και η Οδυσσέως από την οδό Μοναστηρίου έως την οδό Αφροδίτης λόγω των γεωμετρικών τους χαρακτηριστικών (μικρό πλάτος και μήκος) και του χαμηλού κυκλοφοριακού τους φόρτου προτείνονται, ως οδοί ήπιας κυκλοφορίας υπερυψώνονται και διαμορφώνονται στην ίδια στάθμη με το πεζοδρόμιο, και επιστρώνονται με τσιμεντένιους κυβόλιθους.

Ταυτόχρονα, ο κ. Κυριζίδης διαβεβαιώνει ότι η περιοχή που θα αναπλαστεί δεν θα κλείσει ολοκληρωτικά καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών, καθώς αυτές θα εκτελούνται τμηματικά και μόλις θα αναπλάθεται ένας δρόμος, θα παραδίδεται στην κυκλοφορία για περαστικούς, εργαζόμενους και κατοίκους.

Έμφαση στην προσβασιμότητα - Ενισχύεται το πράσινο

Η νέα διαμόρφωση των πεζοδρομίων γίνεται με γνώμονα την ανεμπόδιστη κίνηση των πεζών. Κατασκευάζονται ράμπες ΑμεΑ και οδηγοί τυφλών σε όλους τους δρόμους, εκτός από το τελευταίο τμήμα της οδού Ταντάλου όπου λόγω της μη πλήρους διάνοιξης δεν επαρκεί ο χώρος για κατασκευή οδηγού τυφλών.

Σε όλη την περιοχή διευθετούνται οι θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων και δημιουργούνται νέες θέσεις στάθμευσης για δίκυκλα κατά μήκος του πεζοδρομίου.

tantalou2.jpg
Η οδός Ταντάλου


Η στάθμευση στις οδούς είναι οριζόντια, ενώ στις οδούς Αφροδίτης και Βάκχου υπάρχει και διαγώνια στάθμευση.

Στις διασταυρώσεις των οδών τα πεζοδρόμια σχεδιάστηκαν για να αποτρέπεται η στάθμευση των αυτοκινήτων στο οδόστρωμα εκεί που μέχρι τώρα υπήρχε χώρος στις γωνίες.

Επίσης θα εγκατασταθούν μεταλλικά εμπόδια στα πεζοδρόμια σε αυτά τα σημεία, προς αποτροπή της στάθμευσης, τονίζεται στην τεχνική περιγραφή.

Ακόμη, στα πεζοδρόμια κατασκευάζονται εσοχές για την τοποθέτηση των κάδων απορριμμάτων.

vakxou.jpg
Η οδός Βάκχου


Στις οδούς Αφροδίτης, Βάκχου, Οδυσσέως - Προμηθέως στα τμήματα από την Μοναστηρίου έως την Αφροδίτης δημιουργούνται δενδροστοιχίες επί του πεζοδρομίου. Στη συμβολή των οδών Αφροδίτης - Οδυσσέως δημιουργείται κυκλικό υπερυψωμένο παρτέρι μαζί με καθιστικό στη διασταύρωση Βάκχου με Προμηθέως. Σε όλη την περιοχή θα φυτευθούν δέντρα και θάμνοι.

Να σημειωθεί, ότι η χρηματοδότηση του έργου αντλείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και τα ανταποδοτικά τέλη του δήμου για το 2021.

vakxou2.jpg
Η οδός Βάκχου
xoros-stathmeusis-vakxou.jpg
Χώρος στάθμευσης επί της οδού Βάκχου



*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 28 Νοεμβρίου 2021

Διαγωνισμό για την ανάπλαση μέρους του Βαρδάρη, προκήρυξε ο δήμος Θεσσαλονίκης, με στόχο η νέα περιοχή να αποδοθεί ανανεωμένη στους πολίτες το 2023.

Το έργο προβλέπει την «ανάπλαση πεζοδρομίων και κοινόχρηστων χώρων» και την αναβάθμιση του ηλεκτροφωτισμού της περιοχής που περικλείεται από τις οδούς Λαγκαδά, Μοναστηρίου και Μιχαήλ Καλού, με προϋπολογισμό 2,3 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με το έγγραφο της διακήρυξης, η προθεσμία αποπεράτωσης του έργου είναι 18 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης και αφορά τις εξής οδούς:

- Αφροδίτης

- Βάκχου

- Οδυσσέως

- Προμηθέως

- Ταντάλου

- Φαρμάκη

- Στεφανάκη

- Κολωνιάρη

- Αναγνωστοπούλου

- Ντέκα

Σκοπός του έργου είναι η λειτουργική και αισθητική αποκατάσταση της περιοχής, η βελτίωση της προσβασιμότητας με τη διασφάλιση της συνεχούς, ανεμπόδιστης και ασφαλούς κίνησης των πεζών, η κατασκευή νέου υπόγειου δικτύου ηλεκτροφωτισμού, η διευθέτηση της στάθμευσης των οχημάτων και των κάδων απορριμμάτων και η ανάπλαση των κοινόχρηστων χώρων πρασίνου.

«Είναι μία προσπάθεια, ένας συνεχής αγώνας, να πηγαίνουμε σε κάθε γειτονιά, ειδικά στις υποβαθμισμένες, που έχουν να δουν για πολλά χρόνια παρέμβαση του δήμου», τονίζει στη «ΜτΚ», ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Εφραίμ Κυριζίδης.

farmaki.jpg
Η οδός Φαρμάκη


Τα χαρακτηριστικά της ανάπλασης

Σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή του έργου που αποκαλύπτει η «ΜτΚ», οι παρεμβάσεις στην περιοχή συμβάλλουν στα εξής:

1. Στην ανάπλαση των πεζοδρομίων της οδού Βάκχου μετά την διάνοιξη της όπου πλέον θα τηρούνται οι προδιαγραφές προσβασιμότητας βάσει νομοθεσίας.

2. Στη διευθέτηση της στάθμευσης οχημάτων με τη δημιουργία εσοχών στο πεζοδρόμιο για στάθμευση, όπου επιτρέπεται.

3. Στον εκσυγχρονισμό και στην ποιοτική αναβάθμιση του δημοτικού φωτισμού με την τοποθέτηση νέων φωτιστικών σωμάτων.

4. Στην ανάπλαση των κοινόχρηστων χώρων με τη διαμόρφωση χώρων πρασίνου δημιουργία δεντροστοιχιών.

Επιπλέον, με την ανάπλαση ο δήμος επιδιώκει την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση των κοινόχρηστων χώρων.

odusseos.jpg
Η οδός Οδυσσέως


Για την επίτευξη αυτού του στόχου αποξηλώνονται όλα τα πεζοδρόμια και φρεζάρονται τα ασφαλτικά οδοστρώματα των οδών της περιοχής. Τα δένδρα διατηρούνται και συντηρούνται στο σύνολό τους με εξαίρεση αυτά που, λόγω της νέας σχεδίασης των πεζοδρομίων, η θέση τους βρίσκεται στο οδόστρωμα και πρέπει να κοπούν.

promitheos.jpg
Η οδός Προμηθέως


Αλλαγές στην κυκλοφορία

Η οδός Στεφανάκη και η οδός Ταντάλου στο τμήμα από την οδό Φαρμάκη έως την οδό Στεφανάκη από διπλής κατεύθυνσης, μονοδρομείται με κατεύθυνση από την οδό Φαρμάκη προς την οδό Κολωνιάρη. Η οδός Φαρμάκη στο τμήμα από Ταντάλου έως την Προμηθέως από διπλής κατεύθυνσης επίσης μονοδρομείται με κατεύθυνση από την οδό Προμηθέως προς την οδό Ταντάλου.

Το τμήμα από Ταντάλου έως Μιχ. Καλού διατηρείται διπλής κατεύθυνσης.

Η Προμηθέως στη συμβολή της με την οδό Αφροδίτης διατηρεί τη διπλή κατεύθυνση για να εξυπηρετηθεί ο σταθμός αυτοκινήτων στην Προμηθέως 38.

Επιπροσθέτως, η οδός Αναγνωστοπούλου και η οδός Ντέκα στο τμήμα από την Αναγνωστοπούλου έως την Ταντάλου, αλλάζουν κατεύθυνση.

Όλες οι υπόλοιπες οδοί διατηρούν τις κατευθύνσεις τους.

tantalou.jpg
Η οδός Ταντάλου


Οι οδοί Αναγνωστοπούλου, Ντέκα και η Οδυσσέως από την οδό Μοναστηρίου έως την οδό Αφροδίτης λόγω των γεωμετρικών τους χαρακτηριστικών (μικρό πλάτος και μήκος) και του χαμηλού κυκλοφοριακού τους φόρτου προτείνονται, ως οδοί ήπιας κυκλοφορίας υπερυψώνονται και διαμορφώνονται στην ίδια στάθμη με το πεζοδρόμιο, και επιστρώνονται με τσιμεντένιους κυβόλιθους.

Ταυτόχρονα, ο κ. Κυριζίδης διαβεβαιώνει ότι η περιοχή που θα αναπλαστεί δεν θα κλείσει ολοκληρωτικά καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών, καθώς αυτές θα εκτελούνται τμηματικά και μόλις θα αναπλάθεται ένας δρόμος, θα παραδίδεται στην κυκλοφορία για περαστικούς, εργαζόμενους και κατοίκους.

Έμφαση στην προσβασιμότητα - Ενισχύεται το πράσινο

Η νέα διαμόρφωση των πεζοδρομίων γίνεται με γνώμονα την ανεμπόδιστη κίνηση των πεζών. Κατασκευάζονται ράμπες ΑμεΑ και οδηγοί τυφλών σε όλους τους δρόμους, εκτός από το τελευταίο τμήμα της οδού Ταντάλου όπου λόγω της μη πλήρους διάνοιξης δεν επαρκεί ο χώρος για κατασκευή οδηγού τυφλών.

Σε όλη την περιοχή διευθετούνται οι θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων και δημιουργούνται νέες θέσεις στάθμευσης για δίκυκλα κατά μήκος του πεζοδρομίου.

tantalou2.jpg
Η οδός Ταντάλου


Η στάθμευση στις οδούς είναι οριζόντια, ενώ στις οδούς Αφροδίτης και Βάκχου υπάρχει και διαγώνια στάθμευση.

Στις διασταυρώσεις των οδών τα πεζοδρόμια σχεδιάστηκαν για να αποτρέπεται η στάθμευση των αυτοκινήτων στο οδόστρωμα εκεί που μέχρι τώρα υπήρχε χώρος στις γωνίες.

Επίσης θα εγκατασταθούν μεταλλικά εμπόδια στα πεζοδρόμια σε αυτά τα σημεία, προς αποτροπή της στάθμευσης, τονίζεται στην τεχνική περιγραφή.

Ακόμη, στα πεζοδρόμια κατασκευάζονται εσοχές για την τοποθέτηση των κάδων απορριμμάτων.

vakxou.jpg
Η οδός Βάκχου


Στις οδούς Αφροδίτης, Βάκχου, Οδυσσέως - Προμηθέως στα τμήματα από την Μοναστηρίου έως την Αφροδίτης δημιουργούνται δενδροστοιχίες επί του πεζοδρομίου. Στη συμβολή των οδών Αφροδίτης - Οδυσσέως δημιουργείται κυκλικό υπερυψωμένο παρτέρι μαζί με καθιστικό στη διασταύρωση Βάκχου με Προμηθέως. Σε όλη την περιοχή θα φυτευθούν δέντρα και θάμνοι.

Να σημειωθεί, ότι η χρηματοδότηση του έργου αντλείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και τα ανταποδοτικά τέλη του δήμου για το 2021.

vakxou2.jpg
Η οδός Βάκχου
xoros-stathmeusis-vakxou.jpg
Χώρος στάθμευσης επί της οδού Βάκχου



*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 28 Νοεμβρίου 2021

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία