ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Αναβλήθηκε η σύναψη σύμβασης για τη μελέτη του ξύλινου ντεκ στην παλιά παραλία για να... επιταχυνθεί η κατασκευή

Ο δήμος Θεσσαλονίκης εντόπισε νέα χρηματοδοτική πηγή και θα αποδεσμεύσει πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ για άλλα έργα στην πόλη

 22/04/2024 21:43

Αναβλήθηκε η σύναψη σύμβασης για τη μελέτη του ξύλινου ντεκ στην παλιά παραλία για να... επιταχυνθεί η κατασκευή
Φωτογραφία αρχείου από το αρχιτεκτονικό σχέδιο που κέρδισε τον σχετικό διαγωνισμό

Δημήτρης Λαζόπουλος

Την απόφαση να αναβάλει τη σύναψη σύμβασης για την εκπόνηση μελέτης για το έργο της επέκτασης της παλιάς παραλίας προς τη θάλασσα με την κατασκευή ξύλινου κρηπιδώματος, του λεγόμενου ξύλινου deck, έλαβε σήμερα το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης κατά τη συνεδρίασή του, καθώς έχουν προκύψει νέα οικονομικά δεδομένα, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας, Πρόδρομος Νικηφορίδης.

Το έργο της μελέτης που είχε προϋπολογιστεί σε 2,66 εκατομμύρια ευρώ θα αναβληθεί προκειμένου να ζητηθεί η γνώμη της ορισθείσας επιτροπής διαγωνισμού για τη ματαίωση της σύναψης σύμβασης, διότι έχουν προκύψει νέα οικονομικά δεδομένα, είπε ο κ. Νικηφορίδης.

Από τα 2,66 εκατομμύρια ευρώ ο δήμος Θεσσαλονίκης είχε εξασφαλίσει 484.000 ευρώ και εκκρεμούσε να εντοπίσει άλλα 2,17 εκατομμύρια ευρώ. 

Πλέον, έχουμε δεσμεύσει σημαντικούς πόρους ισοκατανεμημένους στους προϋπολογισμούς του 2024 και 2025 ανέφερε ο αντιδήμαρχος και εξήγησε ότι με τα νέα δεδομένα για τη χρηματοδότηση της μελέτης, θα αποδεσμευτούν πόροι που θα ωφελήσουν άλλους τομείς της Θεσσαλονίκης.

Το έργο της μελέτης του deck θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και μάλιστα το ίδιο εργαλείο θα διασφαλίσει και την κατασκευή του έργου, διαβεβαίωσε ο αντιδήμαρχος.

«Θα καλύψουμε έτσι πλήρως από πόρους του υπουργείου Τουρισμού το κόστος της μελέτης. Έτσι δεν θα δεσμευθούν επιπλέον πόροι του δήμου για τη μελέτη και τα 2,17 εκατ. θα ανακατευθυνθούν σε άλλα έργα. Η μελέτη θα ολοκληρωνόταν το 2026. Τώρα μπορούμε πολύ σύντομα ακόμη και εντός του 2024 να δημοπρατηθεί το έργο», συνέχισε ο κ. Νικηφορίδης.

Συνεπώς, η νέα πρόταση του δήμου θα επανέλθει στο Δημοτικό Συμβούλιο και θα πρέπει να λάβει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, τόνισε ακολούθως ο πρόεδρος του Σώματος, Σπύρος Βούγιας.

Επιφυλακτικός δήλωσε ο επικεφαλής της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση», Βασίλης Τομπουλίδης για την επιχειρηματολογία της διοίκησης ότι το έργο θα κοστίσει λιγότερο, ενώ τάχθηκε κατά της μεθόδου υλοποίησης των έργων με τη λεγόμενη μελετοκατασκευή, καθώς τέτοια έργα έχουν καθυστερήσει πολύ να ολοκληρωθούν με «τρανό παράδειγμα», όπως είπε, αυτό του μετρό Θεσσαλονίκης. Επίσης, πρότεινε οι μελέτες για έργα τέτοιας εμβέλειας, και άλλα μικρότερης κλίμακας όπως οι παιδικές χαρές, να εκπονούνται από τους μηχανικούς του δήμου ώστε να εξοικονομούνται πόροι και χρόνος.

Ο Σπύρος Πέγκας, επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη για Όλους» δήλωσε πως «σταματάμε κάτι με μία πρόθεση να το κάνουμε αλλιώς αλλά έχοντας λεκτικά εξασφαλίσει κάποιους πόρους. Η πρόταση της μελέτης κατασκευής έχει βασανίσει την πόλη στο παρελθόν και θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, αν μη τι άλλο».

Απαντώντας σε όσα ακούστηκαν, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, υπενθύμισε ότι ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός διήρκεσε δύο χρόνια και όταν τελείωσε ξεκίνησε η δημοπράτηση της μελέτης που είχε προϋπολογισμό σχεδόν 2 εκατομμύρια, αλλά αυτά τα χρήματα δεν υπάρχουν. Ανέφερε, δε, ότι το σκεπτικό της προηγούμενης διοίκησης του δήμου ήταν «ας ξεκινήσουμε από τις 484.000 ευρώ από το υπουργείο Τουρισμού και στην πορεία θα βρούμε τα κονδύλια. Και μετά δύο χρόνια για τη μελέτη και τρία χρόνια για την κατασκευή. Το γνωστό πρόβλημα της πόλης που σχεδιάζουμε έργα και δεν τα υλοποιούμε». 

Έπειτα, ο κ. Αγγελούδης δήλωσε ότι το έργο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και ο δήμος θα κερδίσει περισσότερα από 2 εκατομμύρια ευρώ και θα επιταχυνθεί η διαδικασία. «Θα δοθούν αυτά τα χρήματα για να γίνει πλήρης προμελέτη και μετά θα ενταχθεί το έργο για να γίνει μελέτη και κατασκευή» πρόσθεσε και συνόψισε τα οφέλη που θα αποκομίσει ο δήμος από το μοντέλο της ταυτόχρονης μελέτης και κατασκευής που θα υιοθετηθεί: «Δεν δίνουμε τα 2 εκατομμύρια που δεν τα έχουμε από την προηγούμενη διοίκηση, εντάσσεται ένα έργο στο ΕΣΠΑ που θα χρηματοδοτήσει μαζί μελέτη και κατασκευή και επιταχύνεται η διαδικασία για την κατασκευή πάνω στο πρώτο βραβείο που πήρε ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός».


Την απόφαση να αναβάλει τη σύναψη σύμβασης για την εκπόνηση μελέτης για το έργο της επέκτασης της παλιάς παραλίας προς τη θάλασσα με την κατασκευή ξύλινου κρηπιδώματος, του λεγόμενου ξύλινου deck, έλαβε σήμερα το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης κατά τη συνεδρίασή του, καθώς έχουν προκύψει νέα οικονομικά δεδομένα, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας, Πρόδρομος Νικηφορίδης.

Το έργο της μελέτης που είχε προϋπολογιστεί σε 2,66 εκατομμύρια ευρώ θα αναβληθεί προκειμένου να ζητηθεί η γνώμη της ορισθείσας επιτροπής διαγωνισμού για τη ματαίωση της σύναψης σύμβασης, διότι έχουν προκύψει νέα οικονομικά δεδομένα, είπε ο κ. Νικηφορίδης.

Από τα 2,66 εκατομμύρια ευρώ ο δήμος Θεσσαλονίκης είχε εξασφαλίσει 484.000 ευρώ και εκκρεμούσε να εντοπίσει άλλα 2,17 εκατομμύρια ευρώ. 

Πλέον, έχουμε δεσμεύσει σημαντικούς πόρους ισοκατανεμημένους στους προϋπολογισμούς του 2024 και 2025 ανέφερε ο αντιδήμαρχος και εξήγησε ότι με τα νέα δεδομένα για τη χρηματοδότηση της μελέτης, θα αποδεσμευτούν πόροι που θα ωφελήσουν άλλους τομείς της Θεσσαλονίκης.

Το έργο της μελέτης του deck θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και μάλιστα το ίδιο εργαλείο θα διασφαλίσει και την κατασκευή του έργου, διαβεβαίωσε ο αντιδήμαρχος.

«Θα καλύψουμε έτσι πλήρως από πόρους του υπουργείου Τουρισμού το κόστος της μελέτης. Έτσι δεν θα δεσμευθούν επιπλέον πόροι του δήμου για τη μελέτη και τα 2,17 εκατ. θα ανακατευθυνθούν σε άλλα έργα. Η μελέτη θα ολοκληρωνόταν το 2026. Τώρα μπορούμε πολύ σύντομα ακόμη και εντός του 2024 να δημοπρατηθεί το έργο», συνέχισε ο κ. Νικηφορίδης.

Συνεπώς, η νέα πρόταση του δήμου θα επανέλθει στο Δημοτικό Συμβούλιο και θα πρέπει να λάβει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, τόνισε ακολούθως ο πρόεδρος του Σώματος, Σπύρος Βούγιας.

Επιφυλακτικός δήλωσε ο επικεφαλής της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση», Βασίλης Τομπουλίδης για την επιχειρηματολογία της διοίκησης ότι το έργο θα κοστίσει λιγότερο, ενώ τάχθηκε κατά της μεθόδου υλοποίησης των έργων με τη λεγόμενη μελετοκατασκευή, καθώς τέτοια έργα έχουν καθυστερήσει πολύ να ολοκληρωθούν με «τρανό παράδειγμα», όπως είπε, αυτό του μετρό Θεσσαλονίκης. Επίσης, πρότεινε οι μελέτες για έργα τέτοιας εμβέλειας, και άλλα μικρότερης κλίμακας όπως οι παιδικές χαρές, να εκπονούνται από τους μηχανικούς του δήμου ώστε να εξοικονομούνται πόροι και χρόνος.

Ο Σπύρος Πέγκας, επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη για Όλους» δήλωσε πως «σταματάμε κάτι με μία πρόθεση να το κάνουμε αλλιώς αλλά έχοντας λεκτικά εξασφαλίσει κάποιους πόρους. Η πρόταση της μελέτης κατασκευής έχει βασανίσει την πόλη στο παρελθόν και θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, αν μη τι άλλο».

Απαντώντας σε όσα ακούστηκαν, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, υπενθύμισε ότι ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός διήρκεσε δύο χρόνια και όταν τελείωσε ξεκίνησε η δημοπράτηση της μελέτης που είχε προϋπολογισμό σχεδόν 2 εκατομμύρια, αλλά αυτά τα χρήματα δεν υπάρχουν. Ανέφερε, δε, ότι το σκεπτικό της προηγούμενης διοίκησης του δήμου ήταν «ας ξεκινήσουμε από τις 484.000 ευρώ από το υπουργείο Τουρισμού και στην πορεία θα βρούμε τα κονδύλια. Και μετά δύο χρόνια για τη μελέτη και τρία χρόνια για την κατασκευή. Το γνωστό πρόβλημα της πόλης που σχεδιάζουμε έργα και δεν τα υλοποιούμε». 

Έπειτα, ο κ. Αγγελούδης δήλωσε ότι το έργο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και ο δήμος θα κερδίσει περισσότερα από 2 εκατομμύρια ευρώ και θα επιταχυνθεί η διαδικασία. «Θα δοθούν αυτά τα χρήματα για να γίνει πλήρης προμελέτη και μετά θα ενταχθεί το έργο για να γίνει μελέτη και κατασκευή» πρόσθεσε και συνόψισε τα οφέλη που θα αποκομίσει ο δήμος από το μοντέλο της ταυτόχρονης μελέτης και κατασκευής που θα υιοθετηθεί: «Δεν δίνουμε τα 2 εκατομμύρια που δεν τα έχουμε από την προηγούμενη διοίκηση, εντάσσεται ένα έργο στο ΕΣΠΑ που θα χρηματοδοτήσει μαζί μελέτη και κατασκευή και επιταχύνεται η διαδικασία για την κατασκευή πάνω στο πρώτο βραβείο που πήρε ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός».


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία