ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Αναβαθμίζεται το Καπάνι

Οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι Τεχνικών Έργων και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων εξηγούν στη «ΜτΚ» τα σχέδια του δήμου Θεσσαλονίκης για την αγορά στη σκιά του Μοδιάνο

 07/01/2019 09:00

Αναβαθμίζεται το Καπάνι

Δημήτρης Λαζόπουλος

Στην αναβάθμιση της αγοράς Βλάλη, ευρύτερα γνωστή ως «Καπάνι», στοχεύει ο δήμος Θεσσαλονίκης, επιδιώκοντας να «προλάβει» την εξελισσόμενη ανακαίνιση της παρακείμενης, ιδιωτικής πλέον, στοάς Μοδιάνο.

Περιγράφοντας την υφιστάμενη κατάσταση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος στο «Καπάνι», ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων του δήμου Θεσσαλονίκης Θανάσης Παππάς σημειώνει στη «ΜτΚ» ότι «είναι μία αγορά με πολλούς ιδιώτες και ένα μικρό τμήμα με δημοτικά καταστήματα, τα οποία ο δήμος ενοικιάζει σε επιχειρηματίες».

Υπό αυτό το πρίσμα, ο δήμος επεξεργάζεται ένα πρόγραμμα «Open Mall» του υπουργείου Εσωτερικών, δηλαδή «Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου», προκειμένου να υποβάλλει πρόταση, η οποία θα αποδειχθεί συμφέρουσα και για τους καταστηματάρχες, όπως εξηγεί ο κ. Παππάς.

Οι στόχοι του δήμου Θεσσαλονίκης είναι οι παρακάτω:

1. Ανακατασκευή και βελτίωση των παλαιωμένων δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης. Με βάση τα λεγόμενα του αντιδημάρχου, υπάρχει συνεργασία με την ΕΥΑΘ για τη συγχρηματοδότηση του έργου και την ταχεία εξέλιξή του.

2. Βελτιώσεις στα δάπεδα, όπου υπάρχει πρόβλημα, όπως στα κυβολιθικά και άλλα τμήματα.

3.     Προσπάθεια σχεδιασμού ανακατασκευής στεγάστρων και τεντών σε κεντρικούς πεζόδρομους της αγοράς, όπως η Σπανδωνή, προκειμένου να επιτευχθεί ομοιομορφία.

4.     Εγκατάσταση wi-fi στην αγορά.

5.     Προμήθεια μικρού ηλεκτροκίνητου λεωφορείου, το οποίο θα μεταφέρει τουρίστες από διάφορα σημεία άφιξης στην πόλη, σε επισκέψιμα σημεία, μεταξύ των οποίων το «Καπάνι».

6.     Βελτίωση δαπέδων και εγκατάσταση αστικού εξοπλισμού (π.χ. παγκάκια, καλαθάκια) στα δημόσια σημεία, όπου σχηματίζονται ανοίγματα εντός της αγοράς.

«Σε κάθε περίπτωση πρέπει να πειστούν οι καταστηματάρχες να έχουν ωραίες προσόψεις, να έχουν ομοιομορφία, να έχουν τις σωστές πινακίδες», τονίζει ο κ. Παππάς, συμπληρώνοντας ότι ο δήμος θα βοηθήσει. Επιπλέον, υπενθυμίζει την αλλαγή του ηλεκτροφωτισμού στην αγορά με νέας αισθητικής και τεχνολογίας φωτιστικά led.

Το έργο, σύμφωνα με τον υπάρχοντα προγραμματισμό, θα ’ναι σε εξέλιξη το 2019, ωστόσο δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το πέρας της διοίκησης Μπουτάρη, τον Αύγουστο του 2019. «Είναι έργο το οποίο είναι σημαντικό για την πόλη, σίγουρα θα περατωθεί από την επόμενη διοίκηση», εκτιμά ο Θανάσης Παππάς.

Χρηματοδότηση 100%

Εφόσον ο δήμος Θεσσαλονίκης ενταχθεί στα «Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου», η χρηματοδότηση των καταστηματαρχών στο «Καπάνι» θα ανέλθει στο 100%, αποσαφηνίζει στη «ΜτΚ» ο αντιδήμαρχος Αναπτυξιακών Προγραμμάτων.

Ο Γιώργος Δημαρέλος επισημαίνει ακόμη ότι ο δήμος διεξάγει μελέτη σκοπιμότητας, για να προκύψει υπό ποιες προϋποθέσεις είναι εφικτή μία επένδυση, η οποία θα μπορέσει να αναζωογονήσει το χώρο με κονδύλια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

Παρεμβάσεις στους δρόμους

Σε εξέλιξη βρίσκονται τα έργα επί της οδού Βασιλέως Ηρακλείου, η οποία θα μετατραπεί σε οδό ήπιας κυκλοφορίας, ενώ θα διαμορφωθεί και το πεζοδρόμιο απέναντι από την αγορά Μοδιάνο, αναφέρει ο κ. Παππάς. Για το πεζοδρόμιο από την πλευρά της Μοδιάνο, ο ίδιος εξηγεί ότι οι παρεμβάσεις θα λάβουν χώρα μόλις ολοκληρωθεί η ανακατασκευή της στοάς και στοιχειοθετηθούν οι ανάγκες.

Επιπλέον, οι εκτελούμενες εργασίες στις οδούς του ιστορικού κέντρου εντοπίζονται στο τμήμα της οδού Αγίου Μηνά από την Ι. Δραγούμη μέχρι την Ελ. Βενιζέλου και στη Συγγρού από την Κ. Κρυστάλλη μέχρι την Ολύμπου. Μάλιστα, στη διάρκεια των εργασιών επί της Αγ. Μηνά βρέθηκε και η γραμμή του τραμ που άλλοτε διέσχιζε τη Θεσσαλονίκη και η οποία θα διατηρηθεί και θα αναδειχθεί.

Ειδικότερα, σε όλο αυτόν τον άξονα επιχειρείται πλήρης αναβάθμιση, με ράμπες προσβασιμότητας, με ήπια βιοκλιματικά υλικά των δαπέδων και φωτιστικά led. Πάμε προς την ήπια κυκλοφορία. Να εξυπηρετήσουμε τα καταστήματα και να κόψουμε τον «ομφάλιο λώρο» του Ι.Χ. μέσα στο κέντρο. «Στο ιστορικό κέντρο θα πηγαίνει κανείς με τα πόδια, ή με ηλεκτροκίνητα», διαμηνύει ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων.

Σε αυτό το πλαίσιο στο πρώτο τρίμηνο του 2019 αναμένονται τα συμπεράσματα μελέτης του Ινστιτούτου Μεταφορών για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και την εξελισσόμενη κυκλοφοριακή μελέτη του δήμου Θεσσαλονίκης.

Ταυτόχρονα, αρχές του 2019 ο δήμος Θεσσαλονίκης αναμένει τις εγκρίσεις του νέου ωραρίου φορτοεκφορτώσεων από τη μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης και την αποκεντρωμένη διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης, το οποίο θα οριστεί για τις ώρες 8.30 μ.μ. - 8.30 π.μ.

Δενδροφυτεύσεις

Παραδεχόμενος ότι ακόμη και σε περιοχές οι οποίες έχουν αναπλαστεί υπάρχουν κενές δενδροδόχοι, όπως η πλατεία Εμπορίου και Χρηματιστηρίου, και καθώς τα δέντρα «αλλού είναι καμένα, αλλού είναι κομμένα», ο κ. Παππάς ενημερώνει ότι έχουν δρομολογηθεί δύο εργολαβίες «αναβίωσης του πρασίνου. Εκεί εντάσσονται και οι νέες φυτεύσεις» σε όλη την επικράτεια του δήμου Θεσσαλονίκης.

Σε εγρήγορση ο Σύλλογος Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου

«Στο δικό μας το μερίδιο αντιστοιχεί περισσότερο να προβάλλουμε την αγορά όσο μπορούμε με κάποιες ενέργειες προωθητικές που θα κάνουμε και να δώσουμε ταυτότητα σε κάποια σημεία της αγοράς, ώστε να υπάρχει μία ομαδοποίηση των καταστημάτων όσον αφορά τους πάγκους τους και τις προσόψεις τους και να υπάρχει μια ομοιομορφία», διευκρινίζει ο πρόεδρος του Σ.ΕΠ.Ι.Κ. Χρήστος Νικολόπουλος

Ο κ. Νικολόπουλος εκτιμά ότι ο δήμος θα ενταχθεί στα «Ανοιχτά Εμπορικά Κέντρα» και συμπληρώνει ότι πιστεύει πως ο δήμος θα βάλει κι άλλα χρήματα, για να μπορέσει να συμπληρώσει κάποια έργα τα οποία χρειάζονται.

Παράλληλα, ο κ. Νικολόπουλος υπενθυμίζει ότι η ΕΥΑΘ «εδώ και χρόνια παρακρατεί ένα μεγάλο ποσοστό επί της κατανάλωσης και μαζεύει χρήματα για να αναβαθμίσει κάποια στιγμή το αποχετευτικό δίκτυο, το οποίο θα αλλάξει τελείως την αγορά.

Ο ίδιος σημειώνει πως το έργο πρέπει να υλοποιηθεί σε 18 μήνες από την ένταξή του στο πρόγραμμα. Υπό αυτό το πρίσμα, ο κ. Νικολόπουλος εφιστά την προσοχή των αιρετών για ενδεχόμενες καθυστερήσεις, λόγω των επερχόμενων αυτοδιοικητικών εκλογών. «Είναι κρίμα να ‘ναι αυτή η αγορά του κέντρου της πόλης σ’ αυτήν την κατάσταση, γιατί έχει να κάνει με την ταυτότητα της Θεσσαλονίκης. Πρέπει να προλάβουμε την αγορά Μοδιάνο», υπερθεματίζει ο πρόεδρος του Σ.ΕΠ.Ι.Κ.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 5-6 Ιανουαρίου 2019

Στην αναβάθμιση της αγοράς Βλάλη, ευρύτερα γνωστή ως «Καπάνι», στοχεύει ο δήμος Θεσσαλονίκης, επιδιώκοντας να «προλάβει» την εξελισσόμενη ανακαίνιση της παρακείμενης, ιδιωτικής πλέον, στοάς Μοδιάνο.

Περιγράφοντας την υφιστάμενη κατάσταση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος στο «Καπάνι», ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων του δήμου Θεσσαλονίκης Θανάσης Παππάς σημειώνει στη «ΜτΚ» ότι «είναι μία αγορά με πολλούς ιδιώτες και ένα μικρό τμήμα με δημοτικά καταστήματα, τα οποία ο δήμος ενοικιάζει σε επιχειρηματίες».

Υπό αυτό το πρίσμα, ο δήμος επεξεργάζεται ένα πρόγραμμα «Open Mall» του υπουργείου Εσωτερικών, δηλαδή «Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου», προκειμένου να υποβάλλει πρόταση, η οποία θα αποδειχθεί συμφέρουσα και για τους καταστηματάρχες, όπως εξηγεί ο κ. Παππάς.

Οι στόχοι του δήμου Θεσσαλονίκης είναι οι παρακάτω:

1. Ανακατασκευή και βελτίωση των παλαιωμένων δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης. Με βάση τα λεγόμενα του αντιδημάρχου, υπάρχει συνεργασία με την ΕΥΑΘ για τη συγχρηματοδότηση του έργου και την ταχεία εξέλιξή του.

2. Βελτιώσεις στα δάπεδα, όπου υπάρχει πρόβλημα, όπως στα κυβολιθικά και άλλα τμήματα.

3.     Προσπάθεια σχεδιασμού ανακατασκευής στεγάστρων και τεντών σε κεντρικούς πεζόδρομους της αγοράς, όπως η Σπανδωνή, προκειμένου να επιτευχθεί ομοιομορφία.

4.     Εγκατάσταση wi-fi στην αγορά.

5.     Προμήθεια μικρού ηλεκτροκίνητου λεωφορείου, το οποίο θα μεταφέρει τουρίστες από διάφορα σημεία άφιξης στην πόλη, σε επισκέψιμα σημεία, μεταξύ των οποίων το «Καπάνι».

6.     Βελτίωση δαπέδων και εγκατάσταση αστικού εξοπλισμού (π.χ. παγκάκια, καλαθάκια) στα δημόσια σημεία, όπου σχηματίζονται ανοίγματα εντός της αγοράς.

«Σε κάθε περίπτωση πρέπει να πειστούν οι καταστηματάρχες να έχουν ωραίες προσόψεις, να έχουν ομοιομορφία, να έχουν τις σωστές πινακίδες», τονίζει ο κ. Παππάς, συμπληρώνοντας ότι ο δήμος θα βοηθήσει. Επιπλέον, υπενθυμίζει την αλλαγή του ηλεκτροφωτισμού στην αγορά με νέας αισθητικής και τεχνολογίας φωτιστικά led.

Το έργο, σύμφωνα με τον υπάρχοντα προγραμματισμό, θα ’ναι σε εξέλιξη το 2019, ωστόσο δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το πέρας της διοίκησης Μπουτάρη, τον Αύγουστο του 2019. «Είναι έργο το οποίο είναι σημαντικό για την πόλη, σίγουρα θα περατωθεί από την επόμενη διοίκηση», εκτιμά ο Θανάσης Παππάς.

Χρηματοδότηση 100%

Εφόσον ο δήμος Θεσσαλονίκης ενταχθεί στα «Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου», η χρηματοδότηση των καταστηματαρχών στο «Καπάνι» θα ανέλθει στο 100%, αποσαφηνίζει στη «ΜτΚ» ο αντιδήμαρχος Αναπτυξιακών Προγραμμάτων.

Ο Γιώργος Δημαρέλος επισημαίνει ακόμη ότι ο δήμος διεξάγει μελέτη σκοπιμότητας, για να προκύψει υπό ποιες προϋποθέσεις είναι εφικτή μία επένδυση, η οποία θα μπορέσει να αναζωογονήσει το χώρο με κονδύλια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

Παρεμβάσεις στους δρόμους

Σε εξέλιξη βρίσκονται τα έργα επί της οδού Βασιλέως Ηρακλείου, η οποία θα μετατραπεί σε οδό ήπιας κυκλοφορίας, ενώ θα διαμορφωθεί και το πεζοδρόμιο απέναντι από την αγορά Μοδιάνο, αναφέρει ο κ. Παππάς. Για το πεζοδρόμιο από την πλευρά της Μοδιάνο, ο ίδιος εξηγεί ότι οι παρεμβάσεις θα λάβουν χώρα μόλις ολοκληρωθεί η ανακατασκευή της στοάς και στοιχειοθετηθούν οι ανάγκες.

Επιπλέον, οι εκτελούμενες εργασίες στις οδούς του ιστορικού κέντρου εντοπίζονται στο τμήμα της οδού Αγίου Μηνά από την Ι. Δραγούμη μέχρι την Ελ. Βενιζέλου και στη Συγγρού από την Κ. Κρυστάλλη μέχρι την Ολύμπου. Μάλιστα, στη διάρκεια των εργασιών επί της Αγ. Μηνά βρέθηκε και η γραμμή του τραμ που άλλοτε διέσχιζε τη Θεσσαλονίκη και η οποία θα διατηρηθεί και θα αναδειχθεί.

Ειδικότερα, σε όλο αυτόν τον άξονα επιχειρείται πλήρης αναβάθμιση, με ράμπες προσβασιμότητας, με ήπια βιοκλιματικά υλικά των δαπέδων και φωτιστικά led. Πάμε προς την ήπια κυκλοφορία. Να εξυπηρετήσουμε τα καταστήματα και να κόψουμε τον «ομφάλιο λώρο» του Ι.Χ. μέσα στο κέντρο. «Στο ιστορικό κέντρο θα πηγαίνει κανείς με τα πόδια, ή με ηλεκτροκίνητα», διαμηνύει ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων.

Σε αυτό το πλαίσιο στο πρώτο τρίμηνο του 2019 αναμένονται τα συμπεράσματα μελέτης του Ινστιτούτου Μεταφορών για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και την εξελισσόμενη κυκλοφοριακή μελέτη του δήμου Θεσσαλονίκης.

Ταυτόχρονα, αρχές του 2019 ο δήμος Θεσσαλονίκης αναμένει τις εγκρίσεις του νέου ωραρίου φορτοεκφορτώσεων από τη μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης και την αποκεντρωμένη διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης, το οποίο θα οριστεί για τις ώρες 8.30 μ.μ. - 8.30 π.μ.

Δενδροφυτεύσεις

Παραδεχόμενος ότι ακόμη και σε περιοχές οι οποίες έχουν αναπλαστεί υπάρχουν κενές δενδροδόχοι, όπως η πλατεία Εμπορίου και Χρηματιστηρίου, και καθώς τα δέντρα «αλλού είναι καμένα, αλλού είναι κομμένα», ο κ. Παππάς ενημερώνει ότι έχουν δρομολογηθεί δύο εργολαβίες «αναβίωσης του πρασίνου. Εκεί εντάσσονται και οι νέες φυτεύσεις» σε όλη την επικράτεια του δήμου Θεσσαλονίκης.

Σε εγρήγορση ο Σύλλογος Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου

«Στο δικό μας το μερίδιο αντιστοιχεί περισσότερο να προβάλλουμε την αγορά όσο μπορούμε με κάποιες ενέργειες προωθητικές που θα κάνουμε και να δώσουμε ταυτότητα σε κάποια σημεία της αγοράς, ώστε να υπάρχει μία ομαδοποίηση των καταστημάτων όσον αφορά τους πάγκους τους και τις προσόψεις τους και να υπάρχει μια ομοιομορφία», διευκρινίζει ο πρόεδρος του Σ.ΕΠ.Ι.Κ. Χρήστος Νικολόπουλος

Ο κ. Νικολόπουλος εκτιμά ότι ο δήμος θα ενταχθεί στα «Ανοιχτά Εμπορικά Κέντρα» και συμπληρώνει ότι πιστεύει πως ο δήμος θα βάλει κι άλλα χρήματα, για να μπορέσει να συμπληρώσει κάποια έργα τα οποία χρειάζονται.

Παράλληλα, ο κ. Νικολόπουλος υπενθυμίζει ότι η ΕΥΑΘ «εδώ και χρόνια παρακρατεί ένα μεγάλο ποσοστό επί της κατανάλωσης και μαζεύει χρήματα για να αναβαθμίσει κάποια στιγμή το αποχετευτικό δίκτυο, το οποίο θα αλλάξει τελείως την αγορά.

Ο ίδιος σημειώνει πως το έργο πρέπει να υλοποιηθεί σε 18 μήνες από την ένταξή του στο πρόγραμμα. Υπό αυτό το πρίσμα, ο κ. Νικολόπουλος εφιστά την προσοχή των αιρετών για ενδεχόμενες καθυστερήσεις, λόγω των επερχόμενων αυτοδιοικητικών εκλογών. «Είναι κρίμα να ‘ναι αυτή η αγορά του κέντρου της πόλης σ’ αυτήν την κατάσταση, γιατί έχει να κάνει με την ταυτότητα της Θεσσαλονίκης. Πρέπει να προλάβουμε την αγορά Μοδιάνο», υπερθεματίζει ο πρόεδρος του Σ.ΕΠ.Ι.Κ.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 5-6 Ιανουαρίου 2019

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία