ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αλχημείες στη Βουλή για να καλυφθούν θέσεις στην ΑΑΔΕ μέσω ΑΣΕΠ από... αποτυχόντες

Ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ Αθανάσιος Παπαϊωάννου, ανέφερε ότι ο γραπτός διαγωνισμός που αφορούσε την ΑΑΔΕ ήταν για 822 θέσεις αλλά καλύφθηκαν μόλις οι 257 διότι τόσοι πέρασαν τη βάση

 21/02/2023 22:16

Αλχημείες στη Βουλή για να καλυφθούν θέσεις στην ΑΑΔΕ μέσω ΑΣΕΠ από... αποτυχόντες
Φωτογραφία αρχείου

Το θέμα του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για τις 822 θέσεις στην ΑΑΔΕ που οι επιτυχόντες ήταν τελικά λιγότεροι από τις θέσεις που προκηρύχθηκαν, απασχόλησε την επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής, κατά την ακρόαση φορέων στο σχέδιο νόμου για το «Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα - Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα - Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α. α΄ και β' βαθμού και των αποκεντρωμένων διοικήσεων και για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών».

Ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ Αθανάσιος Παπαϊωάννου, ανέφερε ότι ο γραπτός διαγωνισμός που αφορούσε την ΑΑΔΕ ήταν για 822 θέσεις. Σύμφωνα με τα σημερινά ισχύοντα αποτελέσματα, τη βάση έχουν περάσει 257 διαγωνισθέντες. Άρα, έχουμε ένα ποσοστό 31,27% κάλυψης των 822 θέσεων. Το γιατί είχαμε τόσο χαμηλό ποσοστό επιτυχίας, είναι κάτι για το οποίο μπορεί να γίνει μια αρκετά μεγάλη συζήτηση, ανέφερε. Σχετικά σημείωσε ότι ζητήθηκαν από τους υποψηφίους, εκτός από τις γλωσσικές δεξιότητες, δύο μαθήματα που ελάχιστοι υποψήφιοι μπορούσαν να τα καλύψουν επαρκώς και τα δύο. Εκ του αποτελέσματος, τα θέματα αποδείχτηκαν ότι ήταν δύσκολα. Επειδή, όμως υπάρχει η επιθυμία της ΑΑΔΕ να καλυφθούν αυτές οι 822 θέσεις, ανέφερε ο κ. Παπαϊωάννου, έχουμε επεξεργαστεί ορισμένα εναλλακτικά σενάρια: Το συντηρητικό σενάριο είναι να θεωρηθεί η βάση το 50 για κάθε μάθημα, και αυτό θα μας δώσει 513 επιτυχόντες - δηλαδή περίπου τους διπλάσιους (62%) επιτυχόντες. Το άλλο σενάριο είναι να βάλουμε μέσο όρο 50 στο σύνολο όλων των μαθημάτων, με μία δικλείδα ασφαλείας ότι κανείς δεν θα έχει κάτω από 40 σε κάποιο επιμέρους μάθημα. Αυτό το σενάριο θα μας δώσει 717 και ποσοστό κάλυψης 87,23%. Αυτό είναι και το σενάριο που υιοθετείται και στο νομοσχέδιο το οποίο συζητείται στην επιτροπή με το νομοσχέδιο.

Ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ, πάντως, επισήμανε ότι το να αλλάξει η βάση του διαγωνισμού, είναι κάτι που πρέπει να το κάνουμε με μεγάλη προσοχή. Και θα πρέπει να επιδιωχθεί η μέγιστη δυνατή κοινοβουλευτική συναίνεση, γιατί οι υποψήφιοι είναι διχασμένοι. Μια κομματική συναίνεση, πρόσθεσε, ενδεχομένως θα μπορέσει να διασφαλίσει την αποδοχή, και από τους υποψηφίους, αλλά και από τα δικαστήρια. Εκτίμησε πως η πιο ασφαλής νομικά λύση αλλά και η πιο φειδωλή σε αποτελέσματα, είναι αυτή που λέει ότι σε κάθε μάθημα θα έχουμε ως βάση το 50. Η δεύτερη λύση, του 50 ως μέσου όρου και με ελάχιστη βάση το 40 στο κάθε μάθημα, έχει το καλό ότι αποτρέπει το να πέσει πολύ βαθιά κάτω η βαθμολογία, έχει όμως και το κακό που το βλέπω στη διαβούλευση, ότι αρχίζει ο κάθε υποψήφιος να παίζει την κολοκυθιά και να λέει «γιατί στο 40 και όχι στο 35, και γιατί στο 40 και όχι στο 45». Ο κ. Παπαϊωάννου πάντως, απέρριψε την λύση του να καταργηθεί εντελώς η βάση και να υπάρξει μια λίστα κατά φθίνουσα σειρά μέχρι να κλείσουμε τον αριθμό των θέσεων, καθώς «δεν έχει υπάρξει διαγωνισμός χωρίς καθόλου βάση, και φοβάμαι και τις συνέπειες και τις επιπτώσεις αυτού του πράγματος. Δεν θα το συνιστούσα να το συζητήσετε καθόλου ως σενάριο, θα το βρούμε μπροστά μας αν κάνουμε κάτι τέτοιο».

Σχετικά με το άλλο άρθρο του νομοσχεδίου που προβλέπει την κλαδικότητα της επιλογής, ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ ανέφερε ότι αυτό σαν λογική ενυπάρχει και σε όλη τη νομοθεσία του ΑΣΕΠ. Επισήμανε πάντως, ότι «ο επιτυχών σε ένα διαγωνισμό δεν σημαίνει και προσληφθείς στο διαγωνισμό. Υπάρχουν πολλοί επιτυχόντες σε διαγωνισμούς δηλαδή, που περνούν τη βάση αλλά δεν προσλαμβάνονται». Πρόσθεσε δε, πως «είμαι και κατά της άποψης ότι όποιος περάσει τη βάση, σημαίνει ότι έχει δικαίωμα, απαίτηση, αν θέλετε, να διοριστεί κάπου».

Ο πρόεδρος της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, από την δική του πλευρά ανέφερε πως οι οργανικές θέσεις της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων ξεπερνούν τις 15.304 θέσεις. Έχουμε στρατηγικό στόχο να καλυφθεί μέχρι το 2025, ει δυνατόν το 90% των θέσεων αυτών, δηλαδή 13.322 θέσεις. Σήμερα υπηρετούν στην Α.Α.Δ.Ε. 11.374 υπάλληλοι. 'Αρα, ουσιαστικά υπολειπόμεθα κατά περίπου 2.000 υπαλλήλους. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός ήταν για 822 θέσεις και επίσης είχαμε ετήσιο προγραμματισμό για άλλες 279. Είχαμε την ελπίδα, αν θέλετε, με δεδομένο ότι στον διαγωνισμό που συζητάμε προσήλθαν πάνω από 11.000 υποψήφιοι, ότι θα είχαμε έναν ικανό αριθμό υποψηφίων, τόσο επιτυχόντων, όσο και επιλαχόντων, για να μπορέσουμε να καλύψουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται τις κενές θέσεις. Δυστυχώς είχαμε λίγους επιτυχόντες. Αναζητήσαμε, είπε ο κ. Πιτσιλής, τώρα, την καλύτερη λύση. Το πιο εύλογο είναι, «να πάμε στην πρόταση που έχουμε δει αυτή τη στιγμή στο νομοσχέδιο, η οποία οδηγεί και στο μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό κάλυψης». Όπως πρόσθεσε, «κατανοούμε τις όποιες ανησυχίες μπορεί να τίθενται σε επίπεδο νομικό ή συνταγματικό. Προσωπικά σκέφτομαι ότι όταν ένας διαγωνισμός έχει ένα τόσο χαμηλό ποσοστό επιτυχίας, πρέπει να υπάρξει μια ειδική λύση για τον διαγωνισμό αυτό, διότι είναι πολύ πέρα από αυτό που θα περίμενε ευλόγως κανείς. Είναι μια αστοχία, δηλαδή, του ίδιου του διαγωνισμού και όχι της ποιότητας των υποψηφίων. Δεν μπορεί να θεωρούμε ότι μονάχα το 2% των υποψηφίων είναι κατάλληλοι, και το υπόλοιπο 98% δεν είναι κατάλληλο».

Σχετικά με τις διατάξεις του νομοσχέδιου για την Αυτοδιοίκηση, ο πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών της ΚΕΔΕ, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, ανέφερε πως «είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση» όμως υπάρχουν θέματα που αφορούν τον α' βαθμό της αυτοδιοίκησης «τα οποία δεν έχουν ληφθεί υπόψη και δεν έχουν συμπεριληφθεί και κάποια άλλα που έχουν συμπεριληφθεί αλλά χρήζουν δεύτερης ματιάς». Χαιρέτισε ως θετικές διατάξεις το δικαίωμα διορισμού στο Δημόσιο των συγγενών των θυμάτων από τον σεισμό του δήμου Μίνωα, Πεδιάδας Κρήτης. Ζήτησε να υπάρξει πρόνοια για να μην χαθεί λόγο λήξης συμβάσεων η δεξαμενή μηχανικών που δημιουργηθεί για να εξυπηρετηθούν οι μικροί νησιωτικοί ορεινοί δήμοι.

Ο κ. Κωνσταντέλλος ζήτησε:

* να επανέλθει το άρθρο 32 που ήταν στο νομοσχέδιο κατά την διαβούλευση και έχει αφαιρεθεί σχετικά με την εκλογή των προέδρων δημοτικών κοινοτήτων σε περιοχές με πάνω από 301 κατοίκους.
* να διευρυνθεί η διάταξη που ουσιαστικά διαγράφει βεβαιωμένες οφειλές, οι οποίες έχουν βεβαιωθεί πριν το 2012
* να εξαιρεθούν οι εταιρείες, οι επιχειρήσεις, οι μεγαλοοφειλέτες, οι οποίοι συνηθίζουν να αλλάζουν Α.Φ.Μ. σε συγγενικά πρόσωπα, με αποτέλεσμα να προχωρούν σε βάθος χρόνου και να μην μπορούν να εντοπιστούν για να πληρώσουν τις συγκεκριμένες οφειλές τους.

Για την ρύθμιση που αφορά την ειδική άδεια και αντιμισθία προέδρων δημοτικών συμβουλίων, είπε πως η άδεια όπως έχει ζητηθεί, είναι 90 ημέρες. Παρ' όλα αυτά, οι πρόεδροι των δημοτικών συμβουλίων της χώρας, αμείβονται αυθαιρέτως με ένα ποσοστό 21% επί του μισθού του δημάρχου, τη στιγμή που παλαιότερα ήταν και 60% και 70%, αλλά σήμερα οι αντιδήμαρχοι αμείβονται με το 50%, ενώ οι πρόεδροι με 21%, κάτι για το οποίο ζητάμε να τροποποιηθεί.

Για την επιχορήγηση των Δ.Ε.Υ.Α.
για την εξόφληση δικαστικών υποχρεώσεων, ο κ. Κωνσταντέλος ανέφερε ότι θεωρούμε ότι αυτά τα 40 - 50 εκατομμύρια, που είναι ουσιαστικά από το 2% των ΚΑΠ, θα πρέπει να είναι για ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις από δικαστικές αποφάσεις, όχι μόνο Δ.Ε.Υ.Α., αλλά και δήμων. Εκτίμησε ότι και η ρύθμιση όπου αφαιρεί από τις δημοτικές κοινότητες τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε διαδικασίες αναθέσεων ανά δημοτική ενότητα, είναι κάτι το οποίο ουσιαστικά θα δυσχεράνει πάρα πολύ τους δήμους της περιφέρειας. Αύριο θα συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο της ΚΕΔΕ και θα αποστείλει στην επιτροπή όλες αυτές τις προτάσεις και εγγράφως, ανέφερεο πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών της ΚΕΔΕ.

Ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, Γιάννης Γιώργος, ανέφερε πως δυστυχώς πολλά από τα προβλήματα που η αυτοδιοίκηση έχει θέσει στην κεντρική διοίκηση, δεν έχουν επιλυθεί. Σημείωσε πως το νομοσχέδιο είναι σαφέστατα προς τη θετική κατεύθυνση. Αυτό που μας ικανοποιεί, είναι πως στο άρθρο 39 μπήκε η προσθήκη που θέλαμε, δηλαδή ένας περιφερειακός σύμβουλος της οικείας περιφερειακής ενότητας εντός των χωρικών ορίων όπου εδρεύει ένα νοσοκομείο, να ορίζεται με αναπληρωτή από την εκάστοτε Περιφέρεια.

Το μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πέτρος Πετρίδης, διαφώνησε με την διάταξη του νομοσχεδίου που ορίζει πως το προσωπικό των Αναπτυξιακών Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι προϊστάμενοι, οι διευθυντές, ο γενικός διευθυντής και οι προϊστάμενοι των τμημάτων και των διευθύνσεων, διορίζονται με μια απόφαση του διοικητικού τους συμβουλίου. Αυτό είπε «δε μπορεί και δεν είναι νόμιμο, γιατί σε ένα Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, η επιλογή των προϊσταμένων πρέπει να γίνεται από το Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού». Ο ίδιος δήλωσε την κατηγορηματική αντίθεσή του στο άρθρο του νομοσχεδίου, που παρέχει την δυνατότητα στο υπουργείο Εσωτερικών να μπορεί να προσφεύγει στο Μονομελές Πρωτοδικείο για να κηρυχθεί μία απεργία παράνομη ή καταχρηστική, λέγοντας πως «αυτό δείχνει την πολιτική κατεύθυνση της κυβέρνησης, που έχει σαν σκοπό να μην μπορούν οι εργαζόμενοι να ασκούν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά τους, να κάνουν απεργία». Ζήτησε να προστεθούν στην απονομή ηθικών αμοιβών και οι δημοτικοί και κοινοτικοί υπάλληλοι. Δήλωσε, επίσης, πως συμφωνούμε πλήρως με την κατάργηση της δυνατότητας για απευθείας αναθέσεις κάθε είδους συμβάσεων όμοιων ή ομοειδών δαπανών, προμηθειών, υπηρεσιών, μελετών. αρκεί να υπάρχουν εγγεγραμμένες πιστώσεις ανά δημοτική ενότητα.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Προσωπικού Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Μάρκος Δαρδαμάνης, ανέφερε ότι το νομοσχέδιο κινείται σε γενικές κατευθύνσεις, λύνει χρόνια προβλήματα και παθογένειες. Βέβαια, υπάρχουν και άλλα θέματα που έχουμε θέσει και θα μπορούσαμε να λύσουμε. Μεταξύ άλλων παρατήρησε, πως ειδικά για ευαίσθητες υπηρεσίες που έχουν και κοινωνικό πρόσημο, η αρχή μια αποχώρηση / μια πρόσληψη θα πρέπει να γίνεται στην ίδια υπηρεσία και όχι στο σύνολο του Δημοσίου και να γίνεται στην ίδια υπηρεσία όσο το δυνατόν συντομότερο. Το άρθρο αυτό κάνει δυσκολότερη και την πρόσληψη γενικά του προσωπικού.

Για τις διατάξεις του Γ' κεφαλαίου του νομοσχεδίου σχετικά με τις ρυθμίσεις για την ευζωία των ζώων συντροφιάς, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ζωοφιλικών Σωματείων Ελλάδας, Ευάγγελος Παλαιοδήμος, εστίασε στο άρθρο 69 που αφορά την σύνθεση της Ειδικής Επιτροπής Παρακολούθησης, που συστήνεται σύμφωνα με τον Κώδικα Υγείας των Χερσαίων Ζώων κατά την ανάπτυξη του προγράμματος διαχείρισης και ελέγχου του πληθυσμού των αδέσποτων, υποστηρίζοντας ότι απουσιάζουν οι επιστήμονες και η τεχνογνωσία από τα μέλη της. Για το άρθρο 70 νομοσχεδίου, ανέφερε αυτές οι συνεχείς παρατάσεις των προθεσμιών εφαρμογής του νέου Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς, είναι ενδεικτικό στοιχείο της πλήρους αποτυχίας της κυβέρνησης, να εφαρμόσει στην τετραετία που πέρασε τα όσα είχε εξαγγείλει για τη διαχείριση και την προστασία των ζώων συντροφιάς. Σε ό,τι αφορά το άρθρο 67 του νομοσχεδίου για την διαχείριση κακοποιημένου ζώου, ανέφερε ότι η λογική του είναι στην παράδοση των καταφυγίων σε ιδιώτες χωρίς όρους και προϋποθέσεις και η φυγάδευση των ζώων στο εξωτερικό προς «υιοθεσία». Για την διάταξη της μεταφοράς πόρων στους δήμους από το παράβολο των 150 ευρώ για κάθε αστείρωτο ζώο, υποστήριξε ότι αυτό γίνεται για να κλείσει η κυβέρνηση τα στόματα για την χρηματοδότηση του εργαστηρίου (το ΕΦΑΓΥΖ) του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών που έχει ένα άγνωστο ή ανύπαρκτο ερευνητικό έργο στον συγκεκριμένο τομέα.

Το θέμα του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για τις 822 θέσεις στην ΑΑΔΕ που οι επιτυχόντες ήταν τελικά λιγότεροι από τις θέσεις που προκηρύχθηκαν, απασχόλησε την επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής, κατά την ακρόαση φορέων στο σχέδιο νόμου για το «Σύστημα Καινοτομίας στον δημόσιο τομέα - Ρυθμίσεις Γενικής Γραμματείας Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα - Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των Ο.Τ.Α. α΄ και β' βαθμού και των αποκεντρωμένων διοικήσεων και για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών».

Ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ Αθανάσιος Παπαϊωάννου, ανέφερε ότι ο γραπτός διαγωνισμός που αφορούσε την ΑΑΔΕ ήταν για 822 θέσεις. Σύμφωνα με τα σημερινά ισχύοντα αποτελέσματα, τη βάση έχουν περάσει 257 διαγωνισθέντες. Άρα, έχουμε ένα ποσοστό 31,27% κάλυψης των 822 θέσεων. Το γιατί είχαμε τόσο χαμηλό ποσοστό επιτυχίας, είναι κάτι για το οποίο μπορεί να γίνει μια αρκετά μεγάλη συζήτηση, ανέφερε. Σχετικά σημείωσε ότι ζητήθηκαν από τους υποψηφίους, εκτός από τις γλωσσικές δεξιότητες, δύο μαθήματα που ελάχιστοι υποψήφιοι μπορούσαν να τα καλύψουν επαρκώς και τα δύο. Εκ του αποτελέσματος, τα θέματα αποδείχτηκαν ότι ήταν δύσκολα. Επειδή, όμως υπάρχει η επιθυμία της ΑΑΔΕ να καλυφθούν αυτές οι 822 θέσεις, ανέφερε ο κ. Παπαϊωάννου, έχουμε επεξεργαστεί ορισμένα εναλλακτικά σενάρια: Το συντηρητικό σενάριο είναι να θεωρηθεί η βάση το 50 για κάθε μάθημα, και αυτό θα μας δώσει 513 επιτυχόντες - δηλαδή περίπου τους διπλάσιους (62%) επιτυχόντες. Το άλλο σενάριο είναι να βάλουμε μέσο όρο 50 στο σύνολο όλων των μαθημάτων, με μία δικλείδα ασφαλείας ότι κανείς δεν θα έχει κάτω από 40 σε κάποιο επιμέρους μάθημα. Αυτό το σενάριο θα μας δώσει 717 και ποσοστό κάλυψης 87,23%. Αυτό είναι και το σενάριο που υιοθετείται και στο νομοσχέδιο το οποίο συζητείται στην επιτροπή με το νομοσχέδιο.

Ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ, πάντως, επισήμανε ότι το να αλλάξει η βάση του διαγωνισμού, είναι κάτι που πρέπει να το κάνουμε με μεγάλη προσοχή. Και θα πρέπει να επιδιωχθεί η μέγιστη δυνατή κοινοβουλευτική συναίνεση, γιατί οι υποψήφιοι είναι διχασμένοι. Μια κομματική συναίνεση, πρόσθεσε, ενδεχομένως θα μπορέσει να διασφαλίσει την αποδοχή, και από τους υποψηφίους, αλλά και από τα δικαστήρια. Εκτίμησε πως η πιο ασφαλής νομικά λύση αλλά και η πιο φειδωλή σε αποτελέσματα, είναι αυτή που λέει ότι σε κάθε μάθημα θα έχουμε ως βάση το 50. Η δεύτερη λύση, του 50 ως μέσου όρου και με ελάχιστη βάση το 40 στο κάθε μάθημα, έχει το καλό ότι αποτρέπει το να πέσει πολύ βαθιά κάτω η βαθμολογία, έχει όμως και το κακό που το βλέπω στη διαβούλευση, ότι αρχίζει ο κάθε υποψήφιος να παίζει την κολοκυθιά και να λέει «γιατί στο 40 και όχι στο 35, και γιατί στο 40 και όχι στο 45». Ο κ. Παπαϊωάννου πάντως, απέρριψε την λύση του να καταργηθεί εντελώς η βάση και να υπάρξει μια λίστα κατά φθίνουσα σειρά μέχρι να κλείσουμε τον αριθμό των θέσεων, καθώς «δεν έχει υπάρξει διαγωνισμός χωρίς καθόλου βάση, και φοβάμαι και τις συνέπειες και τις επιπτώσεις αυτού του πράγματος. Δεν θα το συνιστούσα να το συζητήσετε καθόλου ως σενάριο, θα το βρούμε μπροστά μας αν κάνουμε κάτι τέτοιο».

Σχετικά με το άλλο άρθρο του νομοσχεδίου που προβλέπει την κλαδικότητα της επιλογής, ο πρόεδρος του ΑΣΕΠ ανέφερε ότι αυτό σαν λογική ενυπάρχει και σε όλη τη νομοθεσία του ΑΣΕΠ. Επισήμανε πάντως, ότι «ο επιτυχών σε ένα διαγωνισμό δεν σημαίνει και προσληφθείς στο διαγωνισμό. Υπάρχουν πολλοί επιτυχόντες σε διαγωνισμούς δηλαδή, που περνούν τη βάση αλλά δεν προσλαμβάνονται». Πρόσθεσε δε, πως «είμαι και κατά της άποψης ότι όποιος περάσει τη βάση, σημαίνει ότι έχει δικαίωμα, απαίτηση, αν θέλετε, να διοριστεί κάπου».

Ο πρόεδρος της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, από την δική του πλευρά ανέφερε πως οι οργανικές θέσεις της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων ξεπερνούν τις 15.304 θέσεις. Έχουμε στρατηγικό στόχο να καλυφθεί μέχρι το 2025, ει δυνατόν το 90% των θέσεων αυτών, δηλαδή 13.322 θέσεις. Σήμερα υπηρετούν στην Α.Α.Δ.Ε. 11.374 υπάλληλοι. 'Αρα, ουσιαστικά υπολειπόμεθα κατά περίπου 2.000 υπαλλήλους. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός ήταν για 822 θέσεις και επίσης είχαμε ετήσιο προγραμματισμό για άλλες 279. Είχαμε την ελπίδα, αν θέλετε, με δεδομένο ότι στον διαγωνισμό που συζητάμε προσήλθαν πάνω από 11.000 υποψήφιοι, ότι θα είχαμε έναν ικανό αριθμό υποψηφίων, τόσο επιτυχόντων, όσο και επιλαχόντων, για να μπορέσουμε να καλύψουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται τις κενές θέσεις. Δυστυχώς είχαμε λίγους επιτυχόντες. Αναζητήσαμε, είπε ο κ. Πιτσιλής, τώρα, την καλύτερη λύση. Το πιο εύλογο είναι, «να πάμε στην πρόταση που έχουμε δει αυτή τη στιγμή στο νομοσχέδιο, η οποία οδηγεί και στο μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό κάλυψης». Όπως πρόσθεσε, «κατανοούμε τις όποιες ανησυχίες μπορεί να τίθενται σε επίπεδο νομικό ή συνταγματικό. Προσωπικά σκέφτομαι ότι όταν ένας διαγωνισμός έχει ένα τόσο χαμηλό ποσοστό επιτυχίας, πρέπει να υπάρξει μια ειδική λύση για τον διαγωνισμό αυτό, διότι είναι πολύ πέρα από αυτό που θα περίμενε ευλόγως κανείς. Είναι μια αστοχία, δηλαδή, του ίδιου του διαγωνισμού και όχι της ποιότητας των υποψηφίων. Δεν μπορεί να θεωρούμε ότι μονάχα το 2% των υποψηφίων είναι κατάλληλοι, και το υπόλοιπο 98% δεν είναι κατάλληλο».

Σχετικά με τις διατάξεις του νομοσχέδιου για την Αυτοδιοίκηση, ο πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών της ΚΕΔΕ, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, ανέφερε πως «είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση» όμως υπάρχουν θέματα που αφορούν τον α' βαθμό της αυτοδιοίκησης «τα οποία δεν έχουν ληφθεί υπόψη και δεν έχουν συμπεριληφθεί και κάποια άλλα που έχουν συμπεριληφθεί αλλά χρήζουν δεύτερης ματιάς». Χαιρέτισε ως θετικές διατάξεις το δικαίωμα διορισμού στο Δημόσιο των συγγενών των θυμάτων από τον σεισμό του δήμου Μίνωα, Πεδιάδας Κρήτης. Ζήτησε να υπάρξει πρόνοια για να μην χαθεί λόγο λήξης συμβάσεων η δεξαμενή μηχανικών που δημιουργηθεί για να εξυπηρετηθούν οι μικροί νησιωτικοί ορεινοί δήμοι.

Ο κ. Κωνσταντέλλος ζήτησε:

* να επανέλθει το άρθρο 32 που ήταν στο νομοσχέδιο κατά την διαβούλευση και έχει αφαιρεθεί σχετικά με την εκλογή των προέδρων δημοτικών κοινοτήτων σε περιοχές με πάνω από 301 κατοίκους.
* να διευρυνθεί η διάταξη που ουσιαστικά διαγράφει βεβαιωμένες οφειλές, οι οποίες έχουν βεβαιωθεί πριν το 2012
* να εξαιρεθούν οι εταιρείες, οι επιχειρήσεις, οι μεγαλοοφειλέτες, οι οποίοι συνηθίζουν να αλλάζουν Α.Φ.Μ. σε συγγενικά πρόσωπα, με αποτέλεσμα να προχωρούν σε βάθος χρόνου και να μην μπορούν να εντοπιστούν για να πληρώσουν τις συγκεκριμένες οφειλές τους.

Για την ρύθμιση που αφορά την ειδική άδεια και αντιμισθία προέδρων δημοτικών συμβουλίων, είπε πως η άδεια όπως έχει ζητηθεί, είναι 90 ημέρες. Παρ' όλα αυτά, οι πρόεδροι των δημοτικών συμβουλίων της χώρας, αμείβονται αυθαιρέτως με ένα ποσοστό 21% επί του μισθού του δημάρχου, τη στιγμή που παλαιότερα ήταν και 60% και 70%, αλλά σήμερα οι αντιδήμαρχοι αμείβονται με το 50%, ενώ οι πρόεδροι με 21%, κάτι για το οποίο ζητάμε να τροποποιηθεί.

Για την επιχορήγηση των Δ.Ε.Υ.Α.
για την εξόφληση δικαστικών υποχρεώσεων, ο κ. Κωνσταντέλος ανέφερε ότι θεωρούμε ότι αυτά τα 40 - 50 εκατομμύρια, που είναι ουσιαστικά από το 2% των ΚΑΠ, θα πρέπει να είναι για ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις από δικαστικές αποφάσεις, όχι μόνο Δ.Ε.Υ.Α., αλλά και δήμων. Εκτίμησε ότι και η ρύθμιση όπου αφαιρεί από τις δημοτικές κοινότητες τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε διαδικασίες αναθέσεων ανά δημοτική ενότητα, είναι κάτι το οποίο ουσιαστικά θα δυσχεράνει πάρα πολύ τους δήμους της περιφέρειας. Αύριο θα συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο της ΚΕΔΕ και θα αποστείλει στην επιτροπή όλες αυτές τις προτάσεις και εγγράφως, ανέφερεο πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών της ΚΕΔΕ.

Ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, Γιάννης Γιώργος, ανέφερε πως δυστυχώς πολλά από τα προβλήματα που η αυτοδιοίκηση έχει θέσει στην κεντρική διοίκηση, δεν έχουν επιλυθεί. Σημείωσε πως το νομοσχέδιο είναι σαφέστατα προς τη θετική κατεύθυνση. Αυτό που μας ικανοποιεί, είναι πως στο άρθρο 39 μπήκε η προσθήκη που θέλαμε, δηλαδή ένας περιφερειακός σύμβουλος της οικείας περιφερειακής ενότητας εντός των χωρικών ορίων όπου εδρεύει ένα νοσοκομείο, να ορίζεται με αναπληρωτή από την εκάστοτε Περιφέρεια.

Το μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πέτρος Πετρίδης, διαφώνησε με την διάταξη του νομοσχεδίου που ορίζει πως το προσωπικό των Αναπτυξιακών Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι προϊστάμενοι, οι διευθυντές, ο γενικός διευθυντής και οι προϊστάμενοι των τμημάτων και των διευθύνσεων, διορίζονται με μια απόφαση του διοικητικού τους συμβουλίου. Αυτό είπε «δε μπορεί και δεν είναι νόμιμο, γιατί σε ένα Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, η επιλογή των προϊσταμένων πρέπει να γίνεται από το Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού». Ο ίδιος δήλωσε την κατηγορηματική αντίθεσή του στο άρθρο του νομοσχεδίου, που παρέχει την δυνατότητα στο υπουργείο Εσωτερικών να μπορεί να προσφεύγει στο Μονομελές Πρωτοδικείο για να κηρυχθεί μία απεργία παράνομη ή καταχρηστική, λέγοντας πως «αυτό δείχνει την πολιτική κατεύθυνση της κυβέρνησης, που έχει σαν σκοπό να μην μπορούν οι εργαζόμενοι να ασκούν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά τους, να κάνουν απεργία». Ζήτησε να προστεθούν στην απονομή ηθικών αμοιβών και οι δημοτικοί και κοινοτικοί υπάλληλοι. Δήλωσε, επίσης, πως συμφωνούμε πλήρως με την κατάργηση της δυνατότητας για απευθείας αναθέσεις κάθε είδους συμβάσεων όμοιων ή ομοειδών δαπανών, προμηθειών, υπηρεσιών, μελετών. αρκεί να υπάρχουν εγγεγραμμένες πιστώσεις ανά δημοτική ενότητα.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Προσωπικού Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Μάρκος Δαρδαμάνης, ανέφερε ότι το νομοσχέδιο κινείται σε γενικές κατευθύνσεις, λύνει χρόνια προβλήματα και παθογένειες. Βέβαια, υπάρχουν και άλλα θέματα που έχουμε θέσει και θα μπορούσαμε να λύσουμε. Μεταξύ άλλων παρατήρησε, πως ειδικά για ευαίσθητες υπηρεσίες που έχουν και κοινωνικό πρόσημο, η αρχή μια αποχώρηση / μια πρόσληψη θα πρέπει να γίνεται στην ίδια υπηρεσία και όχι στο σύνολο του Δημοσίου και να γίνεται στην ίδια υπηρεσία όσο το δυνατόν συντομότερο. Το άρθρο αυτό κάνει δυσκολότερη και την πρόσληψη γενικά του προσωπικού.

Για τις διατάξεις του Γ' κεφαλαίου του νομοσχεδίου σχετικά με τις ρυθμίσεις για την ευζωία των ζώων συντροφιάς, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ζωοφιλικών Σωματείων Ελλάδας, Ευάγγελος Παλαιοδήμος, εστίασε στο άρθρο 69 που αφορά την σύνθεση της Ειδικής Επιτροπής Παρακολούθησης, που συστήνεται σύμφωνα με τον Κώδικα Υγείας των Χερσαίων Ζώων κατά την ανάπτυξη του προγράμματος διαχείρισης και ελέγχου του πληθυσμού των αδέσποτων, υποστηρίζοντας ότι απουσιάζουν οι επιστήμονες και η τεχνογνωσία από τα μέλη της. Για το άρθρο 70 νομοσχεδίου, ανέφερε αυτές οι συνεχείς παρατάσεις των προθεσμιών εφαρμογής του νέου Εθνικού Μητρώου Ζώων Συντροφιάς, είναι ενδεικτικό στοιχείο της πλήρους αποτυχίας της κυβέρνησης, να εφαρμόσει στην τετραετία που πέρασε τα όσα είχε εξαγγείλει για τη διαχείριση και την προστασία των ζώων συντροφιάς. Σε ό,τι αφορά το άρθρο 67 του νομοσχεδίου για την διαχείριση κακοποιημένου ζώου, ανέφερε ότι η λογική του είναι στην παράδοση των καταφυγίων σε ιδιώτες χωρίς όρους και προϋποθέσεις και η φυγάδευση των ζώων στο εξωτερικό προς «υιοθεσία». Για την διάταξη της μεταφοράς πόρων στους δήμους από το παράβολο των 150 ευρώ για κάθε αστείρωτο ζώο, υποστήριξε ότι αυτό γίνεται για να κλείσει η κυβέρνηση τα στόματα για την χρηματοδότηση του εργαστηρίου (το ΕΦΑΓΥΖ) του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών που έχει ένα άγνωστο ή ανύπαρκτο ερευνητικό έργο στον συγκεκριμένο τομέα.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία