ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Αγωγός υδρογόνου Θεσσαλονίκη - Σόφια στα σκαριά!

Nέα έργα για την Ελλάδα στην ευρωπαϊκή ατζέντα

 22/10/2022 15:26

Ο ανανεωμένος κατάλογος των έργων για συμπερίληψη στο δεκαετές πρόγραμμα του ευρωπαϊκού διαχειριστή ENTSO-G περιλαμβάνει αρκετά έργα ελληνικού ενδιαφέροντος. Ανάμεσα στα έργα ξεχωρίζει η κατασκευή ενός αγωγού υδρογόνου από τη Θεσσαλονίκη στη Σόφια.

Συγκεκριμένα, στο νέο κατάλογο περιλαμβάνονται τα εξής έργα:

-Αγωγός East Med, αγωγός Poseidon,

-σταθμός συμπίεσης της Κομοτηνής και ο αντίστοιχος του ΤΑΡ στη Νέα Μεσημβρία

-η αναβάθμιση του ΕΣΦΑ

-το τερματικό LNG CyprusGas2EU

-ο σταθμός συμπίεσης στην Αμπελιά

-το τερματικό LNG της Αλεξανδρούπολης

-ο αγωγός υδρογόνου μεταξύ Ελλάδας-Βουλγαρίας

-η επέκταση του ΤΑΡ

-ο μετρητικός σταθμός για την αποθήκη αερίου της Ν. Καβάλας

-οι αντίστοιχοι στην Αλεξανδρούπολη και στη Μεγαλόπολη (για τον East Med)

-η επέκταση της Ρεβυθούσας

Σημειώνεται ότι ο αγωγός υδρογόνου Ελλάδας-Βουλγαρίας είναι μια νέα ιδέα που έχει υποβληθεί στην ελληνική πλευρά από την Bulgartransgaz και προβλέπει διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη ως τη Σόφια.

Σε ότι αφορά την πιθανή επέκταση του αγωγού ΤΑΡ, η κοινοπραξία σημειώνει ότι συνεχίζει να παρακολουθεί πιθανές πηγές συγχρηματοδότησης για το έργο. Παράλληλα, εξετάζει περισσότερες λεπτομέρειες που σχετίζονται με το Climate Investment Fund, το πρόγραμμα Horizon Europe και το Clean Hydrogen Partnership που εστιάζουν στην περιοχή των Δ. Βαλκανίων με στόχο την απανθρακοποίηση των υποδομών στην ευρύτερη περιοχή.

Αγωγός υδρογόνου

Η συζήτηση για τον αγωγό υδρογόνου άρχισε τον περασμένο Ιούλιο. Στόχος της βουλγαρικής πλευράς είναι καταρχήν ως την 1η Ιανουαρίου 2025 να υπάρξει συνδεσιμότητα για τη μεταφορά υδρογόνου στο 5% του μείγματος αερίου που θα ρέει μέσω του αγωγού Κομοτηνής - Στάρας Ζαγόρας. Το απώτερο σχέδιο όμως είναι η μεταφορά υδρογόνου στο 10-15% του μείγματος, καθώς με την πάροδο του χρόνου, η αναλογία πράσινου υδρογόνου προς φυσικό αέριο θα αυξάνεται. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται πλέον σοβαρά η υλοποίηση ενός κοινού έργου σύνδεσης με ξεχωριστό αγωγό υδρογόνου μεταξύ Σόφιας και  Θεσσαλονίκης.


Ο ανανεωμένος κατάλογος των έργων για συμπερίληψη στο δεκαετές πρόγραμμα του ευρωπαϊκού διαχειριστή ENTSO-G περιλαμβάνει αρκετά έργα ελληνικού ενδιαφέροντος. Ανάμεσα στα έργα ξεχωρίζει η κατασκευή ενός αγωγού υδρογόνου από τη Θεσσαλονίκη στη Σόφια.

Συγκεκριμένα, στο νέο κατάλογο περιλαμβάνονται τα εξής έργα:

-Αγωγός East Med, αγωγός Poseidon,

-σταθμός συμπίεσης της Κομοτηνής και ο αντίστοιχος του ΤΑΡ στη Νέα Μεσημβρία

-η αναβάθμιση του ΕΣΦΑ

-το τερματικό LNG CyprusGas2EU

-ο σταθμός συμπίεσης στην Αμπελιά

-το τερματικό LNG της Αλεξανδρούπολης

-ο αγωγός υδρογόνου μεταξύ Ελλάδας-Βουλγαρίας

-η επέκταση του ΤΑΡ

-ο μετρητικός σταθμός για την αποθήκη αερίου της Ν. Καβάλας

-οι αντίστοιχοι στην Αλεξανδρούπολη και στη Μεγαλόπολη (για τον East Med)

-η επέκταση της Ρεβυθούσας

Σημειώνεται ότι ο αγωγός υδρογόνου Ελλάδας-Βουλγαρίας είναι μια νέα ιδέα που έχει υποβληθεί στην ελληνική πλευρά από την Bulgartransgaz και προβλέπει διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη ως τη Σόφια.

Σε ότι αφορά την πιθανή επέκταση του αγωγού ΤΑΡ, η κοινοπραξία σημειώνει ότι συνεχίζει να παρακολουθεί πιθανές πηγές συγχρηματοδότησης για το έργο. Παράλληλα, εξετάζει περισσότερες λεπτομέρειες που σχετίζονται με το Climate Investment Fund, το πρόγραμμα Horizon Europe και το Clean Hydrogen Partnership που εστιάζουν στην περιοχή των Δ. Βαλκανίων με στόχο την απανθρακοποίηση των υποδομών στην ευρύτερη περιοχή.

Αγωγός υδρογόνου

Η συζήτηση για τον αγωγό υδρογόνου άρχισε τον περασμένο Ιούλιο. Στόχος της βουλγαρικής πλευράς είναι καταρχήν ως την 1η Ιανουαρίου 2025 να υπάρξει συνδεσιμότητα για τη μεταφορά υδρογόνου στο 5% του μείγματος αερίου που θα ρέει μέσω του αγωγού Κομοτηνής - Στάρας Ζαγόρας. Το απώτερο σχέδιο όμως είναι η μεταφορά υδρογόνου στο 10-15% του μείγματος, καθώς με την πάροδο του χρόνου, η αναλογία πράσινου υδρογόνου προς φυσικό αέριο θα αυξάνεται. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται πλέον σοβαρά η υλοποίηση ενός κοινού έργου σύνδεσης με ξεχωριστό αγωγό υδρογόνου μεταξύ Σόφιας και  Θεσσαλονίκης.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία