ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Άγιο Όρος: Ανοίγει υποκατάστημα η ΑΒ Βασιλόπουλος

Για ποιο λόγο έκανε αυτή την επιλογή η εταιρία

 27/09/2023 15:15

Άγιο Όρος: Ανοίγει υποκατάστημα η ΑΒ Βασιλόπουλος

Οι Καρυές στο Άγιο Όρος, ή «αι Καρυαί», όπως είναι η επίσημη ονομασία της μακροβιότερης πλην μικρότερης πληθυσμιακά βαλκανικής πρωτεύουσας, θα είναι ο επόμενος σταθμός της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Εκεί, ανάμεσα σε κελιά και κονάκια, απέναντι από τον ναό του «Πρωτάτου με την ιερά εικόνα του Άξιον Εστί», η ελληνική θυγατρική του βελγο-ολλανδικού ομίλου Ahold Delhaize πρόκειται να ανοίξει τον Νοέμβριο το 5ο εταιρικό της κατάστημα για εφέτος. Σχεδόν ταυτόχρονα θα κάνει εγκαίνια – μετά από αρκετές καθυστερήσεις – και το 6ο της εταιρικό κατάστημα, μια μεγάλη σάλα 3.000 τ.μ., στο «δαχτυλίδι» της Αττικής Οδού στο Μαρούσι.

Στο Άγιο Όρος η ΑΒ Βασιλόπουλος, που, όπως είπε ο κος Νίκος Λαβίδας, CEO της αλυσίδας, εφέτος θα επιστρέψει σε κέρδη μετά από ζημιές ύψους 2,476 εκατ. ευρώ το 2022, βρέθηκε μέσω… γνωστού.

Το υποκατάστημα στις Καρυές

Συγκεκριμένα μέσω κατασκευαστικής εταιρείας με την οποία συνεργάζεται στη Βόρεια Ελλάδα, η αλυσίδα δέχθηκε αίτημα να ανοίξει σούπερ μάρκετ στις Καρυές, το διοικητικό κέντρο της μοναστικής πολιτείας.

Το μισθωμένο κατάστημα, περί τα 400 τ.μ. θα φιλοξενηθεί στο πάλαι ποτέ κελί του Αγίου Νικολάου (το λεγόμενο Σαμαράδικο) που ανήκει στην Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας, όπου έχει κατασκευαστεί νέο κτίριο πολλαπλών χρήσεων.

Πλήρως ενταγμένο στον τόπο, το κτίριο διαθέτει επίσης κοιτώνες φιλοξενίας, εστιατόριο – καφέ, φυσικοθεραπευτήριο, κατάστημα με εκκλησιαστικά είδη και κατάστημα με οπτικά.

Διαμονή εργαζομένων

Μάλιστα η ΑΒ Βασιλόπουλος θα ενοικιάσει και κάποια από τα δωμάτια των πάνω ορόφων για τη μακροχρόνια διαμονή των εργαζομένων.

Στις Καρυές βρίσκεται το κτίριο της Διοίκησης του Αγίου Όρους που υπάγεται στο Υπουργείο Εξωτερικών, το κτίριο της Αστυνομίας, ιατρείο, Ταχυδρομείο, τράπεζα, φούρνοι, εταιρεία ταχυμεταφορών, ραφείο, βιβλιοπωλείο, παντοπωλεία, διάφορα καταστήματα από εκκλησιαστικά είδη μέχρι οικοδομικά υλικά και εργαστήρια.

Να σημειωθεί ότι το Άγιον Όρος επισκέπτονται κάθε χρόνο περίπου 150 χιλιάδες προσκυνητές με τριήμερες διανυκτερεύσεις, ενώ στην ευρύτερη περιοχή εργάζονται πάνω από 1.000 άτομα κυρίως στον κλάδο των κατασκευών.

Σύμφωνα με την απογραφή του 2021, στη Μοναστική Κοινότητα του Αγίου Όρους, ο πληθυσμός μειώθηκε σε ποσοστό 3,6%, με τους μόνιμους κατοίκους – όλοι άνδρες – να φθάνουν τους 1.746, έναντι 1.811 διαμενόντων το 2011.

Το στοίχημα των κερδών και των εργαζομένων

Με το 2023 να κλείνει στα ίδια επίπεδα με το 2022, χρονιά κατά την οποία η ΑΒ Βασιλόπουλος εμφάνισε τζίρο στο 1,980 δισ. ευρώ από 1,965 δισ. ευρώ το 2021, ο επικεφαλής της αλυσίδας επεσήμανε πως στόχος για φέτος είναι η επιστροφή στην κερδοφορία. Ήδη, όπως είπε ο κ. Λαβίδας κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημερωτικής συνάντησης με τους δημοσιογράφους, το αποτέλεσμα στο εννεάμηνο είναι κερδοφόρο.

Ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων, σύμφωνα με τον κο Λαβίδα, φρέναρε μετά την επιβολή προστίμου τον περασμένο Μάρτιο για αθέμιτη κερδοφορία για την οποία η ΑΒ έχει ήδη προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια.

Πάντως ο CEO ερωτηθείς σχετικά ανέφερε ότι τα νέα μέτρα που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας είναι στη σωστή κατεύθυνση, βάζοντας ωστόσο στη σέντρα, όπως και ο Κώστας Σκρέκας, τους προμηθευτές. «Δεν γίνεται μόνο τα σούπερ μάρκετ να βάζουν πλάτη για να μειωθεί ο πληθωρισμός» τόνισε.

Σε ό,τι αφορά τους εργαζομένους, ο αριθμός των οποίων μειώθηκε κατά 878 άτομα στο τέλος του 2022 έναντι του 2021, ο κος; Λαβίδας είπε ότι δεν «χάθηκαν 878 θέσεις εργασίας», καθώς το πρόβλημα της εταιρείας είναι ότι δεν βρίσκει προσωπικό.

«Είμαστε ένας κλάδος που πιεζόμαστε πολύ για να στελεχώσουμε τα καταστήματά μας και κυρίως τις αποθήκες μας».

Στην κατεύθυνση να ενισχυθεί το ανθρώπινο δυναμικό της αλυσίδας άλλαξαν 500 συμβάσεις από μερική σε οκτάωρη απασχόληση. Σήμερα το 51% των εργαζομένων στην ΑΒ είναι με πλήρη απασχόληση οκταώρου και το 49% μερικής απασχόλησης, με τις αποδοχές να κινούνται πάνω από τον βασικό μισθό. Μάλιστα και φέτος παραμένει η έκτακτη ενίσχυση των 50 ευρώ τον μήνα σε κάθε εργαζόμενο προκειμένου να ανταπεξέλθει στις πληθωριστικές πιέσεις.

Επενδύσεις 181 εκατ. ευρώ στην τριετία

Παρά τις ζημιές, το πλάνο ανάπτυξης της αλυσίδας για την τριετία 2023 – 2025, ύψους 181 εκατ. ευρώ, συνεχίζεται απρόσκοπτα και περιλαμβάνει το άνοιγμα 198 νέων καταστημάτων (16 εταιρικά και 182 franchise).

Σημειώνεται ωστόσο ότι η συνεργασία της ΑΒ με τη Shell έλαβε τέλος. Πρόκειται για 58 καταστήματα franchise με μικρό όμως συνολικό αποτύπωμα στον τζίρο της εταιρείας αφού δεν ξεπερνούσε τα 2 εκατ. ευρώ. Παράλληλα συνεχίζεται με γρήγορους η επέκταση του δικτύου franchise με 42 νέα καταστήματα.

«Δεν είμαστε ακριβοί»

Στις φθηνές τιμές, στην εξυπηρέτηση και στην ποικιλία προϊόντων εστιάζει η διοίκηση για καταφέρει να αλλάξει την πεποίθηση των καταναλωτών ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος δεν είναι ακριβή.

«Σχεδόν το 50% των προϊόντων μας είναι σε προσφορά όταν με βάση τα στοιχεία της Nielsen ο μέσος όρος της αγοράς είναι στο 40.9%. Πέρυσι ξοδέψαμε 230 εκατ. ευρώ για προωθητικές ενέργειες», σημείωσε ο κος Λαβίδας.

Στόχος της εταιρείας είναι στη διετία να έχει διπλασιάσει στα 1.600 τα προϊόντα με «χαμηλή τιμή» ενώ σε συνεργασία με τη μητρική λανσάρονται και νέα brands σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.

Πηγή: ot.gr

Οι Καρυές στο Άγιο Όρος, ή «αι Καρυαί», όπως είναι η επίσημη ονομασία της μακροβιότερης πλην μικρότερης πληθυσμιακά βαλκανικής πρωτεύουσας, θα είναι ο επόμενος σταθμός της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Εκεί, ανάμεσα σε κελιά και κονάκια, απέναντι από τον ναό του «Πρωτάτου με την ιερά εικόνα του Άξιον Εστί», η ελληνική θυγατρική του βελγο-ολλανδικού ομίλου Ahold Delhaize πρόκειται να ανοίξει τον Νοέμβριο το 5ο εταιρικό της κατάστημα για εφέτος. Σχεδόν ταυτόχρονα θα κάνει εγκαίνια – μετά από αρκετές καθυστερήσεις – και το 6ο της εταιρικό κατάστημα, μια μεγάλη σάλα 3.000 τ.μ., στο «δαχτυλίδι» της Αττικής Οδού στο Μαρούσι.

Στο Άγιο Όρος η ΑΒ Βασιλόπουλος, που, όπως είπε ο κος Νίκος Λαβίδας, CEO της αλυσίδας, εφέτος θα επιστρέψει σε κέρδη μετά από ζημιές ύψους 2,476 εκατ. ευρώ το 2022, βρέθηκε μέσω… γνωστού.

Το υποκατάστημα στις Καρυές

Συγκεκριμένα μέσω κατασκευαστικής εταιρείας με την οποία συνεργάζεται στη Βόρεια Ελλάδα, η αλυσίδα δέχθηκε αίτημα να ανοίξει σούπερ μάρκετ στις Καρυές, το διοικητικό κέντρο της μοναστικής πολιτείας.

Το μισθωμένο κατάστημα, περί τα 400 τ.μ. θα φιλοξενηθεί στο πάλαι ποτέ κελί του Αγίου Νικολάου (το λεγόμενο Σαμαράδικο) που ανήκει στην Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας, όπου έχει κατασκευαστεί νέο κτίριο πολλαπλών χρήσεων.

Πλήρως ενταγμένο στον τόπο, το κτίριο διαθέτει επίσης κοιτώνες φιλοξενίας, εστιατόριο – καφέ, φυσικοθεραπευτήριο, κατάστημα με εκκλησιαστικά είδη και κατάστημα με οπτικά.

Διαμονή εργαζομένων

Μάλιστα η ΑΒ Βασιλόπουλος θα ενοικιάσει και κάποια από τα δωμάτια των πάνω ορόφων για τη μακροχρόνια διαμονή των εργαζομένων.

Στις Καρυές βρίσκεται το κτίριο της Διοίκησης του Αγίου Όρους που υπάγεται στο Υπουργείο Εξωτερικών, το κτίριο της Αστυνομίας, ιατρείο, Ταχυδρομείο, τράπεζα, φούρνοι, εταιρεία ταχυμεταφορών, ραφείο, βιβλιοπωλείο, παντοπωλεία, διάφορα καταστήματα από εκκλησιαστικά είδη μέχρι οικοδομικά υλικά και εργαστήρια.

Να σημειωθεί ότι το Άγιον Όρος επισκέπτονται κάθε χρόνο περίπου 150 χιλιάδες προσκυνητές με τριήμερες διανυκτερεύσεις, ενώ στην ευρύτερη περιοχή εργάζονται πάνω από 1.000 άτομα κυρίως στον κλάδο των κατασκευών.

Σύμφωνα με την απογραφή του 2021, στη Μοναστική Κοινότητα του Αγίου Όρους, ο πληθυσμός μειώθηκε σε ποσοστό 3,6%, με τους μόνιμους κατοίκους – όλοι άνδρες – να φθάνουν τους 1.746, έναντι 1.811 διαμενόντων το 2011.

Το στοίχημα των κερδών και των εργαζομένων

Με το 2023 να κλείνει στα ίδια επίπεδα με το 2022, χρονιά κατά την οποία η ΑΒ Βασιλόπουλος εμφάνισε τζίρο στο 1,980 δισ. ευρώ από 1,965 δισ. ευρώ το 2021, ο επικεφαλής της αλυσίδας επεσήμανε πως στόχος για φέτος είναι η επιστροφή στην κερδοφορία. Ήδη, όπως είπε ο κ. Λαβίδας κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημερωτικής συνάντησης με τους δημοσιογράφους, το αποτέλεσμα στο εννεάμηνο είναι κερδοφόρο.

Ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων, σύμφωνα με τον κο Λαβίδα, φρέναρε μετά την επιβολή προστίμου τον περασμένο Μάρτιο για αθέμιτη κερδοφορία για την οποία η ΑΒ έχει ήδη προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια.

Πάντως ο CEO ερωτηθείς σχετικά ανέφερε ότι τα νέα μέτρα που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας είναι στη σωστή κατεύθυνση, βάζοντας ωστόσο στη σέντρα, όπως και ο Κώστας Σκρέκας, τους προμηθευτές. «Δεν γίνεται μόνο τα σούπερ μάρκετ να βάζουν πλάτη για να μειωθεί ο πληθωρισμός» τόνισε.

Σε ό,τι αφορά τους εργαζομένους, ο αριθμός των οποίων μειώθηκε κατά 878 άτομα στο τέλος του 2022 έναντι του 2021, ο κος; Λαβίδας είπε ότι δεν «χάθηκαν 878 θέσεις εργασίας», καθώς το πρόβλημα της εταιρείας είναι ότι δεν βρίσκει προσωπικό.

«Είμαστε ένας κλάδος που πιεζόμαστε πολύ για να στελεχώσουμε τα καταστήματά μας και κυρίως τις αποθήκες μας».

Στην κατεύθυνση να ενισχυθεί το ανθρώπινο δυναμικό της αλυσίδας άλλαξαν 500 συμβάσεις από μερική σε οκτάωρη απασχόληση. Σήμερα το 51% των εργαζομένων στην ΑΒ είναι με πλήρη απασχόληση οκταώρου και το 49% μερικής απασχόλησης, με τις αποδοχές να κινούνται πάνω από τον βασικό μισθό. Μάλιστα και φέτος παραμένει η έκτακτη ενίσχυση των 50 ευρώ τον μήνα σε κάθε εργαζόμενο προκειμένου να ανταπεξέλθει στις πληθωριστικές πιέσεις.

Επενδύσεις 181 εκατ. ευρώ στην τριετία

Παρά τις ζημιές, το πλάνο ανάπτυξης της αλυσίδας για την τριετία 2023 – 2025, ύψους 181 εκατ. ευρώ, συνεχίζεται απρόσκοπτα και περιλαμβάνει το άνοιγμα 198 νέων καταστημάτων (16 εταιρικά και 182 franchise).

Σημειώνεται ωστόσο ότι η συνεργασία της ΑΒ με τη Shell έλαβε τέλος. Πρόκειται για 58 καταστήματα franchise με μικρό όμως συνολικό αποτύπωμα στον τζίρο της εταιρείας αφού δεν ξεπερνούσε τα 2 εκατ. ευρώ. Παράλληλα συνεχίζεται με γρήγορους η επέκταση του δικτύου franchise με 42 νέα καταστήματα.

«Δεν είμαστε ακριβοί»

Στις φθηνές τιμές, στην εξυπηρέτηση και στην ποικιλία προϊόντων εστιάζει η διοίκηση για καταφέρει να αλλάξει την πεποίθηση των καταναλωτών ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος δεν είναι ακριβή.

«Σχεδόν το 50% των προϊόντων μας είναι σε προσφορά όταν με βάση τα στοιχεία της Nielsen ο μέσος όρος της αγοράς είναι στο 40.9%. Πέρυσι ξοδέψαμε 230 εκατ. ευρώ για προωθητικές ενέργειες», σημείωσε ο κος Λαβίδας.

Στόχος της εταιρείας είναι στη διετία να έχει διπλασιάσει στα 1.600 τα προϊόντα με «χαμηλή τιμή» ενώ σε συνεργασία με τη μητρική λανσάρονται και νέα brands σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.

Πηγή: ot.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία