Μονόλογοι

Θεσσαλονίκη: Το κρυφτούλι της «Εγνατίας», τα ευχάριστα για τα ηλεκτρικά λεωφορεία και το άδειασμα Μητσοτάκη στον Ζέρβα. Γράφει ο Σαλονικιός

12/04/2024 12:00

Όταν βγαίνει ένας περιφερειάρχης και καταγγέλλει ότι ένας δρόμος είναι επικίνδυνος και μια σήραγγα κινδυνεύει να καταρρεύσει, περιμένεις από κάποιον αρμόδιο να βγει και να πάρει θέση γι’ αυτές τις σοβαρές καταγγελίες. Να τις επιβεβαιώσει ή να τις διαψεύσει. Κοντεύουν όμως σχεδόν δέκα μέρες από τις δηλώσεις του Αλέξανδρου Καχριμάνη σχετικά με τη σήραγγα στο Ανήλιο και η Εγνατία Οδός Α.Ε. δεν έχει πει το παραμικρό. Όπως άλλωστε δεν λέει το παραμικρό για όλα τα θέματα που προκύπτουν κατά καιρούς και είναι της αρμοδιότητάς της. Είναι η τακτική την οποία έχει εφαρμόσει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κωνσταντίνος Κουτσούκος ο οποίος είναι απροσπέλαστος, όχι μόνο στους δημοσιογράφους, όταν τον αναζητούν για κάποιες δηλώσεις, αλλά ακόμη και σε στελέχη της Εγνατίας και σε αιρετούς.

Μετά τις καταγγελίες Καχριμάνη οι δημοσιογράφοι επιχείρησαν να επικοινωνήσουν μαζί του προκειμένου να ενημερώσουν τον κόσμο ο οποίος ρωτούσε και αγωνιούσε για την ασφάλεια της Εγνατίας οδού στη συγκεκριμένη περιοχή της Ηπείρου. Εις μάτην. Ο Κουτσούκος συνεχίζει το αγαπημένο του άθλημα, το κρυφτούλι. Όπως μάλιστα καταγγέλλει με δημόσια ανάρτησή του ο Γιώργος Γοδεβένος, μέλος του σωματείου των εργαζομένων στην Εγνατία, ο Κουτσούκος έδωσε εντολή στη γραμματέα του να δίνει το προσωπικό του κινητό τηλέφωνο ως αρμόδιου να απαντήσει στους δημοσιογράφους που ήθελαν να ενημερωθούν για τις απόψεις της εταιρείας!

«Είναι προφανές ότι προσπαθείτε να βρείτε αποδιοπομπαίους τράγους βγάζοντας και όλη σας την εμπάθεια σε εργαζόμενους που καταγγέλλουν σε κάθε ευκαιρία τα κακώς κείμενα της διαχείρισής σας. Εσείς ως Διευθύνων Σύμβουλος από το 2019 της εταιρείας που διαχειρίζεται πάγιο του δημοσίου ύψους 7 δισ., όχι μόνο κρύβεστε αλλά νίπτετε τας χείρας σας σαν άλλος Πόντιος Πιλάτος», σημειώνει ο Γοδεβένος στην ανάρτησή του την οποία κοινοποίησε μάλιστα και προς τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο, καθώς και προς τον πρόεδρο της Εταιρείας Γιώργο Κωνσταντόπουλο και τα μέλη του δ.σ. Και καταλήγει ο συνδικαλιστής λέγοντας πως «για να φανείτε άξιος της θέσης που αναλάβατε, μεταξύ των άλλων υποχρεώσεών σας είναι αυτονοήτως να απαντάτε επισήμως στις δημόσιες ερωτήσεις, διαφορετικά να παραιτηθείτε και να βρείτε την πολυπόθητη επόμενη θέση που ψάχνετε εδώ και καιρό, χωρίς να οδηγήσετε την ‘Εγνατία Οδό Α.Ε’ στα βράχια».

Ισχυρές μπαταρίες

Θα έχετε δει φαντάζομαι κάποιο από τα βιντεάκια που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο από τα δοκιμαστικά δρομολόγια που κάνουν εδώ και λίγες μέρες στους δρόμους της Θεσσαλονίκης έξι από τα συνολικά 110 ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Μάλιστα, προχθές οι δημοσιογράφοι είχαμε το προνόμιο να είμαστε οι πρώτοι επιβάτες προκειμένου να διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι ποιες είναι οι συνθήκες μετακίνησης με αυτά τα νέα λεωφορεία. Εντάξει, κάθε όχημα του κουτιού είναι ελκυστικό στους επιβάτες, πόσο μάλλον όταν έχει και κάποιες έξτρα ανέσεις, όπως για παράδειγμα η δυνατότητα να φορτίζεις το κινητό σου από τις υποδοχές που υπάρχουν σε ορισμένα σημεία του λεωφορείου.

Βεβαίως, την τελική εικόνα, διαμορφώνει ο επιβάτης από τον συνωστισμό ο οποίος επικρατεί στα αστικά λεωφορεία. Εάν υπάρχουν συχνά δρομολόγια και αποφεύγεται ο συνωστισμός, τότε τα πράγματα θα είναι καλά, αν όμως ο ένας είναι πάνω στον άλλον τότε, όσο καινούργια κι αν είναι τα λεωφορεία, οι κακές εντυπώσεις δεν αλλάζουν.

Με την ευκαιρία να σας πω πάντως, ότι τα στελέχη του ΟΑΣΘ είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένα από τα πρώτα συμπεράσματα που προέκυψαν από τα δοκιμαστικά δρομολόγια. Κυρίως από το γεγονός ότι τα λεωφορεία διαθέτουν πολύ ισχυρές μπαταρίες με αποτέλεσμα να μπορούν να διανύσουν αρκετά περισσότερα χιλιόμετρα από τα 180 που είχαν μπει ως ελάχιστο όριο στην προκήρυξη του διαγωνισμού. Όπως πληροφορούμαι η αυτονομία τους στα δοκιμαστικά δρομολόγια φτάνει ή και ξεπερνά μερικές φορές τα 300 χιλιόμετρα.

Βλέπω κάτι να αλλάζει

Λίγες ώρες έμεινε στην Θεσσαλονίκη, την περασμένη Τρίτη ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Ωστόσο, πρόλαβε και πήγε σε Πολίχνη, κέντρο και ανατολικά, στο νοσοκομείο Άγιος Παύλος και συνάντησε και πολύ κόσμο. Μεταξύ αυτών και τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη με τον οποίο είχε μια πολύ σύντομη συνομιλία στην Πολίχνη. Εκείνο που μου έκανε εντύπωση από αυτό το σύντομο τετ α τετ ήταν το μεγαλοπρεπές άδειασμα που έκανε ο πρωθυπουργός στον τέως δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα τον οποίο είχε υποστηρίξει ο ίδιος προσωπικά κατά την προεκλογική περίοδο του περασμένου Οκτωβρίου. Σύμφωνα με αυτήκοες μάρτυρες ο Μητσοτάκης είπε προς τον Αγγελούδη ότι βλέπει κάτι να αλλάζει στην πόλη, αναφέροντας ως παράδειγμα την καθαριότητα. Βεβαίως, η αναφορά του πρωθυπουργού είχε και ως στόχο να υπενθυμίσει ότι μόλις προ ημερών η κυβέρνηση ενέκρινε κονδύλι 13 εκατ. ευρώ προς τον δήμο για την ενίσχυση του τομέα της Καθαριότητας, ωστόσο, η πρωθυπουργική αναφορά δεν παύει να αποτελεί καρφί για τον τέως δήμαρχο.

Οι επιτροπές της ΚΕΔΕ

Πάντως, τον Κωνσταντίνο τον εκτιμούν, τουλάχιστον στην Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας. Απόδειξη ότι μόλις προχθές, με απόφαση του δ.σ. της ΚΕΔΕ ο τέως δήμαρχος ορίστηκε συντονιστής της Επιτροπής Διαχείρισης Υδάτων και Κυκλικής Οικονομίας. Τώρα, τι σχέση μπορεί να έχει με το συγκεκριμένο αντικείμενο, ο Θεός και η ψυχή τους.

Πέραν του Ζέρβα, συντονιστές Επιτροπών τέθηκαν και άλλοι δύο αιρετοί από τη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για τη δήμαρχο Καλαμαριάς Χρύσα Αράπογλου, στην Επιτροπή Ισότητας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και τον δήμαρχο Ωραιοκάστρου Παντελή Τσακίρη, στην Επιτροπή Πολιτισμού και Νεολαίας.


O Σαλονικιός