ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Όχι από το δημοτικό συμβούλιο στις συγχωνεύσεις σχολείων

Υπό συγχώνευση είναι το 17ο Λυκείο και το 13ο Γυμνάσιο με το 4ο Λύκειο και το 4ο Γυμνάσιο και το 30ο Γυμνάσιο «Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή» με το 12ο Γυμνάσιο

 19/02/2024 17:20

Έλενα Καραβασίλη

Την ομόφωνη αντίθεσή του στις συγχωνεύσεις σχολείων εξέφρασε το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Θεσσαλονίκης, στηρίζοντας τις κινητοποιήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών που έδωσαν το «παρών» στο δημαρχιακό μέγαρο στη διάρκεια της σημερινής τακτικής συνεδρίασης.

Μετά από συζήτηση, το Σώμα αποφάσισε να εισηγηθεί την απόρριψη των συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων δήμου Θεσσαλονίκης με βάση τις προτάσεις της διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης για το σχολικό έτος 2024 - 2025.

Υπό συγχώνευση σχολεία είναι το 17ο Λυκείο και το 13ο Γυμνάσιο που στεγάζονται σε κτίριο επί της οδού Χριστοπούλου με το 4ο Λύκειο και το 4ο Γυμνάσιο που στεγάζονται σε κτίριο επί της οδού Συγγρού και το 30ο Γυμνάσιο «Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή» που στεγάζεται στα Ξυλάδικα με το 12ο Γυμνάσιο που στεγάζεται στην οδό Γρ.Κολωνιάρη στη Ξηροκρήνη.

Προηγουμένως έκαναν κινητοποίηση στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές, ενάντια στις συγχωνεύσεις σχολείων οι οποίες αναμένεται να υλοποιηθούν την επόμενη σχολική χρονιά.

Οι συγχωνεύσεις προτάθηκαν από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Ανατολικής Θεσσαλονίκης, ενώ φέρεται να υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Τον τελικό λόγο πάντως θα έχει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Η Δήμητρα Τραγάκη, εκπαιδευτικός και πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ λέει στο makthes.gr πως «με τις συγχωνεύσεις θα προκύψουν μεγαλύτερα τμήματα και δεδομένου των αυξημένων αναγκών που έχουν τα παιδιά και τα κενά που προέκυψαν από την τηλεκπαίδευση την περίοδο της πανδημίας, είναι αδύνατον να κάνουμε μάθημα σε 27αρια τμήματα».

Η κ. Τραγάκη επισημαίνει επίσης πως το 30ο και 12ο Γυμνάσιο, φιλοξενούν παιδιά από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, (Ρομά, προσφυγόπουλα κτλ), όπου συνυπάρχουν διαφορετικές κουλτούρες.

«Αυτοί οι μαθητές, την περίοδο της τηλεκπαίδευση ήταν τα πλέον παρατημένα διότι δεν είχαν ούτε υπολογιστές, ούτε και κινητά. Εκεί τα μεγάλα τμήματα είναι απαγορευτικά. Τα τμήματα πρέπει να είναι των 15 μαθητών και όχι 30, ώστε η εκπαίδευσή τους να είναι ουσιαστική». Η ίδια δεν παραλείπει να επισημάνει τον κίνδυνο που υπάρχει να σημειωθεί έξαρση των επιθετικών συμπεριφορών, με τη συγκέντρωση πολλών παιδιών σε ένα σχολείο μεγαλύτερο. Τέλος, λέει πως «τα παιδιά που δυσκολεύονται να παραμείνουν στο σχολείο, είναι βέβαιο πως με τις συγχωνεύσεις αυτά τα απιδιά θα τα χάσουμε και θα έχουμε διαρροές».

Την ομόφωνη αντίθεσή του στις συγχωνεύσεις σχολείων εξέφρασε το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Θεσσαλονίκης, στηρίζοντας τις κινητοποιήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών που έδωσαν το «παρών» στο δημαρχιακό μέγαρο στη διάρκεια της σημερινής τακτικής συνεδρίασης.

Μετά από συζήτηση, το Σώμα αποφάσισε να εισηγηθεί την απόρριψη των συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων δήμου Θεσσαλονίκης με βάση τις προτάσεις της διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης για το σχολικό έτος 2024 - 2025.

Υπό συγχώνευση σχολεία είναι το 17ο Λυκείο και το 13ο Γυμνάσιο που στεγάζονται σε κτίριο επί της οδού Χριστοπούλου με το 4ο Λύκειο και το 4ο Γυμνάσιο που στεγάζονται σε κτίριο επί της οδού Συγγρού και το 30ο Γυμνάσιο «Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή» που στεγάζεται στα Ξυλάδικα με το 12ο Γυμνάσιο που στεγάζεται στην οδό Γρ.Κολωνιάρη στη Ξηροκρήνη.

Προηγουμένως έκαναν κινητοποίηση στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές, ενάντια στις συγχωνεύσεις σχολείων οι οποίες αναμένεται να υλοποιηθούν την επόμενη σχολική χρονιά.

Οι συγχωνεύσεις προτάθηκαν από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Ανατολικής Θεσσαλονίκης, ενώ φέρεται να υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Τον τελικό λόγο πάντως θα έχει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Η Δήμητρα Τραγάκη, εκπαιδευτικός και πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ λέει στο makthes.gr πως «με τις συγχωνεύσεις θα προκύψουν μεγαλύτερα τμήματα και δεδομένου των αυξημένων αναγκών που έχουν τα παιδιά και τα κενά που προέκυψαν από την τηλεκπαίδευση την περίοδο της πανδημίας, είναι αδύνατον να κάνουμε μάθημα σε 27αρια τμήματα».

Η κ. Τραγάκη επισημαίνει επίσης πως το 30ο και 12ο Γυμνάσιο, φιλοξενούν παιδιά από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, (Ρομά, προσφυγόπουλα κτλ), όπου συνυπάρχουν διαφορετικές κουλτούρες.

«Αυτοί οι μαθητές, την περίοδο της τηλεκπαίδευση ήταν τα πλέον παρατημένα διότι δεν είχαν ούτε υπολογιστές, ούτε και κινητά. Εκεί τα μεγάλα τμήματα είναι απαγορευτικά. Τα τμήματα πρέπει να είναι των 15 μαθητών και όχι 30, ώστε η εκπαίδευσή τους να είναι ουσιαστική». Η ίδια δεν παραλείπει να επισημάνει τον κίνδυνο που υπάρχει να σημειωθεί έξαρση των επιθετικών συμπεριφορών, με τη συγκέντρωση πολλών παιδιών σε ένα σχολείο μεγαλύτερο. Τέλος, λέει πως «τα παιδιά που δυσκολεύονται να παραμείνουν στο σχολείο, είναι βέβαιο πως με τις συγχωνεύσεις αυτά τα απιδιά θα τα χάσουμε και θα έχουμε διαρροές».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία