ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Κυρ. Μητσοτάκης για Flyover: «Δεν θέλω να ξανακούσω για διακοπή των εργασιών». Γράφει ο Σαλονικιός

Το γεγονός της σύσκεψης η οποία πραγματοποιήθηκε προχθές, με τη συμμετοχή μάλιστα του πρωθυπουργού για το ζήτημα του Flyover, δείχνει τη σοβαρότητα της κατάστασης

 10/02/2024 08:00

Κυρ. Μητσοτάκης για Flyover: «Δεν θέλω να ξανακούσω για διακοπή των εργασιών». Γράφει ο Σαλονικιός

O Σαλονικιός

Δεν είναι συνηθισμένο να συγκαλείται σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου για θέματα της Θεσσαλονίκης. Πέρα από κάποιες παραδοσιακές συναντήσεις οι οποίες γίνονταν παλαιότερα, λίγο πριν από τη ΔΕΘ του Σεπτεμβρίου όπου καλούνταν εκπρόσωποι των φορέων της πόλης, έτσι για τους τύπους. 

Το γεγονός της σύσκεψης η οποία πραγματοποιήθηκε προχθές, με τη συμμετοχή μάλιστα του πρωθυπουργού για το ζήτημα του Flyover, δείχνει τη σοβαρότητα της κατάστασης. 

Έγινε, μάλιστα, την ημέρα της αποκάλυψης ότι το ελληνικό Δημόσιο θα κληθεί να καταβάλει αποζημίωση προς την ανάδοχο κοινοπραξία “Κεδρηνός Λόφος” (AVAX-MΥTΙLINEOS) η οποία εκτελεί το έργο, για την πεντάμηνη καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών, με υπαιτιότητα του Δημοσίου, όπως απεδέχθη το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Τα συμπεράσματα από τη σύσκεψη, η οποία διήρκεσε περί τη μιάμιση ώρα, και που ως γνωστόν συμμετείχαν αρμόδια κυβερνητικά στελέχη (Σταϊκούρας, Ταχιάος, Αλεξοπούλου, Χρυσοχοΐδης, Σκέρτσος, Κωνσταντινίδης), αλλά και εκπρόσωποι της Θεσσαλονίκης (Τζιτζικώστας, Μπίλλιας και Αγγελούδης μέσω διαδικτύου) είναι τα εξής:

Πρώτον, το έργο δεν πρόκειται να σταματήσει, ούτε πολύ περισσότερο, να ματαιωθεί. Χαρακτηριστική ήταν η φράση του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος είπε, σε κατηγορηματικό τόνο ότι “δεν θέλω να ξανακούσω για διακοπή των εργασιών για το Flyover”. Η πρωθυπουργική αναφορά θεωρήθηκε μάλλον ως έκφραση ενόχλησης προς τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης ο οποίος έχει θέσει επανειλημμένως το αίτημα για διακοπή των εργασιών έως τον Νοέμβριο που θα ξεκινήσει η λειτουργία του μετρό. Πάντως, η τακτική του Αγγελούδη φαίνεται να αποδίδει αν επιβεβαιωθεί η πληροφορία ότι η κυβέρνηση θα του δώσει τα επιπλέον 5 εκατ. ευρώ που ζητά προκειμένου να κάνει νυχτερινή αποκομιδή των απορριμμάτων. Εδώ να πούμε ότι ανάλογο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και δήμοι της ανατολικής Θεσσαλονίκης (Καλαμαριά κατά κύριο λόγο, αλλά και Θέρμη και Θερμαϊκός) που μεταφέρουν τα απορρίμματά τους μέσω περιφερειακής, με αποτέλεσμα την αύξηση του μισθολογικού κόστους.

Δεύτερον, αποφασίστηκε να επαναλειτουργήσει το συντονιστικό, υπό τον ΥΜΑΘ Κωνσταντινίδη, το οποίο είχε αυτοκαταργηθεί τον περασμένο Νοέμβριο. Αυτό θα γίνει την επόμενη εβδομάδα, μαζί και με ανακοινώσεις για τη λήψη και άλλων μέτρων τις οποίες θα κάνει ο Νίκος Ταχιάος. Όλα αυτά αποτελούν και μια έμμεση αναγνώριση ότι τους τελευταίους δυόμιση μήνες η Θεσσαλονίκη είχε αφεθεί στην τύχη της σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων από την κατασκευή του Flyover. Θα περιμένουμε, λοιπόν, τα νέα μέτρα και θα δούμε.

Και νέα παράταση

Μένω στα των συγκοινωνιών για να σας πω ότι χθες έληξε και η δεύτερη εικοσαήμερη παράταση της σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στις 45 αστικές λεωφορειακές γραμμές. 

Έτσι, υπογράφηκε άλλη μία, τρίτη κατά σειρά εικοσαήμερη παράταση, εν αναμονή της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο οποίο έχει σταλεί εκ νέου το σχέδιο σύμβασης για ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ, έως τις 31 Οκτωβρίου, με δυνατότητα προαίρεσης έως το τέλος του χρόνου. 

Θυμίζω ότι, αρχικά το Ελεγκτικό απέρριψε την δεκάμηνη ανάθεση, αλλά ο ΟΣΕΘ επανήλθε, η ένσταση εκδικάστηκε πριν από περίπου έναν μήνα και εντός των προσεχών ημερών αναμένεται η τελική απόφαση.

Παράλληλα, όπως πληροφορούμαι, ολοκληρώνονται αυτές τις μέρες από τον ΟΣΕΘ τα τεύχη της διακήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση αυτών των 45 γραμμών σε ιδιώτη πάροχο. 

Η παραχώρηση θα είναι για δέκα χρόνια και μένει να δούμε εάν ο διαγωνισμός, όταν θα βγει στον αέρα, θα προσελκύσει και άλλους πλην των ΚΤΕΛ που εκτελούν ήδη τη συγκοινωνία. 

Πληροφορίες λένε ότι δύο, τρεις εταιρείες έχουν εκδηλώσει κάποιο ενδιαφέρον, αλλά μένει να φανεί εάν θα είναι πραγματικό ή απλώς φιλολογικό.

Στο μεταξύ, τις τελευταίες ημέρες έχουν παρουσιαστεί κάποια προβλήματα σε αστικές γραμμές εντός πόλης τις οποίες εκτελεί το ΚΤΕΛ. Αιτία είναι η έλλειψη οδηγών καθώς, μερικές δεκάδες τους οποίους απασχολούσε το ΚΤΕΛ, μεταπήδησαν στον ΟΑΣΘ. Όπως μαθαίνω, αυτό έχει οδηγήσει σε απώλεια περίπου του 10% των προγραμματισμένων δρομολογίων. 

Μοιραζόμαστε τη μιζέρια μας, εν ολίγοις...

Δεν είναι συνηθισμένο να συγκαλείται σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου για θέματα της Θεσσαλονίκης. Πέρα από κάποιες παραδοσιακές συναντήσεις οι οποίες γίνονταν παλαιότερα, λίγο πριν από τη ΔΕΘ του Σεπτεμβρίου όπου καλούνταν εκπρόσωποι των φορέων της πόλης, έτσι για τους τύπους. 

Το γεγονός της σύσκεψης η οποία πραγματοποιήθηκε προχθές, με τη συμμετοχή μάλιστα του πρωθυπουργού για το ζήτημα του Flyover, δείχνει τη σοβαρότητα της κατάστασης. 

Έγινε, μάλιστα, την ημέρα της αποκάλυψης ότι το ελληνικό Δημόσιο θα κληθεί να καταβάλει αποζημίωση προς την ανάδοχο κοινοπραξία “Κεδρηνός Λόφος” (AVAX-MΥTΙLINEOS) η οποία εκτελεί το έργο, για την πεντάμηνη καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών, με υπαιτιότητα του Δημοσίου, όπως απεδέχθη το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Τα συμπεράσματα από τη σύσκεψη, η οποία διήρκεσε περί τη μιάμιση ώρα, και που ως γνωστόν συμμετείχαν αρμόδια κυβερνητικά στελέχη (Σταϊκούρας, Ταχιάος, Αλεξοπούλου, Χρυσοχοΐδης, Σκέρτσος, Κωνσταντινίδης), αλλά και εκπρόσωποι της Θεσσαλονίκης (Τζιτζικώστας, Μπίλλιας και Αγγελούδης μέσω διαδικτύου) είναι τα εξής:

Πρώτον, το έργο δεν πρόκειται να σταματήσει, ούτε πολύ περισσότερο, να ματαιωθεί. Χαρακτηριστική ήταν η φράση του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος είπε, σε κατηγορηματικό τόνο ότι “δεν θέλω να ξανακούσω για διακοπή των εργασιών για το Flyover”. Η πρωθυπουργική αναφορά θεωρήθηκε μάλλον ως έκφραση ενόχλησης προς τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης ο οποίος έχει θέσει επανειλημμένως το αίτημα για διακοπή των εργασιών έως τον Νοέμβριο που θα ξεκινήσει η λειτουργία του μετρό. Πάντως, η τακτική του Αγγελούδη φαίνεται να αποδίδει αν επιβεβαιωθεί η πληροφορία ότι η κυβέρνηση θα του δώσει τα επιπλέον 5 εκατ. ευρώ που ζητά προκειμένου να κάνει νυχτερινή αποκομιδή των απορριμμάτων. Εδώ να πούμε ότι ανάλογο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και δήμοι της ανατολικής Θεσσαλονίκης (Καλαμαριά κατά κύριο λόγο, αλλά και Θέρμη και Θερμαϊκός) που μεταφέρουν τα απορρίμματά τους μέσω περιφερειακής, με αποτέλεσμα την αύξηση του μισθολογικού κόστους.

Δεύτερον, αποφασίστηκε να επαναλειτουργήσει το συντονιστικό, υπό τον ΥΜΑΘ Κωνσταντινίδη, το οποίο είχε αυτοκαταργηθεί τον περασμένο Νοέμβριο. Αυτό θα γίνει την επόμενη εβδομάδα, μαζί και με ανακοινώσεις για τη λήψη και άλλων μέτρων τις οποίες θα κάνει ο Νίκος Ταχιάος. Όλα αυτά αποτελούν και μια έμμεση αναγνώριση ότι τους τελευταίους δυόμιση μήνες η Θεσσαλονίκη είχε αφεθεί στην τύχη της σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων από την κατασκευή του Flyover. Θα περιμένουμε, λοιπόν, τα νέα μέτρα και θα δούμε.

Και νέα παράταση

Μένω στα των συγκοινωνιών για να σας πω ότι χθες έληξε και η δεύτερη εικοσαήμερη παράταση της σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στις 45 αστικές λεωφορειακές γραμμές. 

Έτσι, υπογράφηκε άλλη μία, τρίτη κατά σειρά εικοσαήμερη παράταση, εν αναμονή της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο οποίο έχει σταλεί εκ νέου το σχέδιο σύμβασης για ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ, έως τις 31 Οκτωβρίου, με δυνατότητα προαίρεσης έως το τέλος του χρόνου. 

Θυμίζω ότι, αρχικά το Ελεγκτικό απέρριψε την δεκάμηνη ανάθεση, αλλά ο ΟΣΕΘ επανήλθε, η ένσταση εκδικάστηκε πριν από περίπου έναν μήνα και εντός των προσεχών ημερών αναμένεται η τελική απόφαση.

Παράλληλα, όπως πληροφορούμαι, ολοκληρώνονται αυτές τις μέρες από τον ΟΣΕΘ τα τεύχη της διακήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση αυτών των 45 γραμμών σε ιδιώτη πάροχο. 

Η παραχώρηση θα είναι για δέκα χρόνια και μένει να δούμε εάν ο διαγωνισμός, όταν θα βγει στον αέρα, θα προσελκύσει και άλλους πλην των ΚΤΕΛ που εκτελούν ήδη τη συγκοινωνία. 

Πληροφορίες λένε ότι δύο, τρεις εταιρείες έχουν εκδηλώσει κάποιο ενδιαφέρον, αλλά μένει να φανεί εάν θα είναι πραγματικό ή απλώς φιλολογικό.

Στο μεταξύ, τις τελευταίες ημέρες έχουν παρουσιαστεί κάποια προβλήματα σε αστικές γραμμές εντός πόλης τις οποίες εκτελεί το ΚΤΕΛ. Αιτία είναι η έλλειψη οδηγών καθώς, μερικές δεκάδες τους οποίους απασχολούσε το ΚΤΕΛ, μεταπήδησαν στον ΟΑΣΘ. Όπως μαθαίνω, αυτό έχει οδηγήσει σε απώλεια περίπου του 10% των προγραμματισμένων δρομολογίων. 

Μοιραζόμαστε τη μιζέρια μας, εν ολίγοις...

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία