ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: 2.000 λιγότερα ΙΧ στον περιφερειακό λόγω των έργων για το FlyOver (βίντεο)

Τον επιπλέον κυκλοφοριακό φόρτο θα κληθεί να σηκώσει το οδικό δίκτυο του αστικού ιστού, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μια πόλη με προβληματική δημόσια συγκοινωνία

 03/08/2023 14:14

Θεσσαλονίκη: 2.000 λιγότερα ΙΧ στον περιφερειακό λόγω των έργων για το FlyOver (βίντεο)

Σοφία Χριστοφορίδου

Σχεδόν δύο χιλιάδες λιγότερα αυτοκίνητα την ώρα θα μπορεί να δέχεται η περιφερειακή οδός από τον Οκτώβριο, οπότε και θα αρχίσουν τα έργα για την κατασκευή της υπέργειας περιφερειακής Flyover. Τον επιπλέον κυκλοφοριακό φόρτο θα κληθεί να σηκώσει το οδικό δίκτυο του αστικού ιστού, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μια πόλη με προβληματική δημόσια συγκοινωνία.

Προκειμένου να αμβλυνθούν οι επιπτώσεις από την έναρξη υλοποίησης του έργου έχει συσταθεί μια ομάδα εργασίας με πρωτοβουλία του υφυπουργού Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας Θράκης) Στάθη Κωνσταντινίδη. Η ομάδα εργασίας συνεδρίασε για πρώτη φορά σήμερα και θα συνεδριάζει σε εβδομαδιαία βάση από εδώ και πέρα, καθ’ όλη τη διάρκεια κατασκευής του έργου, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων. 

ymath-flyover-6.jpg


Ο στόχος είναι «να μπορέσουμε να αμβλύνουμε τις επιπτώσεις που θα έχει στους κατοίκους συνολικά του πολεοδομικού συγκροτήματος» τόνισε ο κ. Κωνσταντινίδης. Όπως είπε, σήμερα κάθε ώρα εξυπηρετούνται περίπου 5 – 5,5 χιλιάδες συμπολίτες μας από τον περιφερειακό. Ο εργολάβος έχει τη συμβατική υποχρέωση να διατηρεί δύο λωρίδες σε κυκλοφορία. Εξ αυτού και μόνο μειώνεται η δυναμικότητα στο ένα τρίτο, ενώ πρέπει να συνυπολογιστεί και η μείωση της ταχύτητας λόγω κυκλοφοριακού φόρτου. «Αντιλαμβάνεστε ότι πρέπει να συμπράξουμε. 

Η λέξη κλειδί είναι η λέξη συνέργεια, προκειμένου μέσα από τις υπάρχουσες λύσεις, μέσα από τη βελτιστοποίηση των εφαρμογών, μέσα από τη διάθεση όλων των πόρων που υπάρχουν, όλων των εμπλεκόμενων φορέων, να προσπαθήσουμε να περιορίσουμε αυτές τις επιπτώσεις» είπε ο κ. Κωνσταντινίδης. 

Σήμερα αποφασίστηκε ότι ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) θα εκπονήσει μία μελέτη που που θα εμπλουτίζεται κάθε φορά με τα καινούργια δεδομένα, για να γίνονται παρεμβάσεις από πλευράς Τροχαίας, στις σηματοδοτήσεις και τις σημάνσεις των οδών. Θα ληφθούν υπόψιν τα δεδομένα της μεγάλης κυκλοφοριακής μελέτης της Ελληνικό Μετρό (όταν αυτή ολοκληρωθεί) και θα υπάρξει συνεργασία με το Ινστιτούτο Μεταφορών, που εδρεύει στη Θέρμη. «Θα χρειαστούμε και τη βοήθεια των συμπολιτών μας – ένα αυτοκίνητο που αφήνουμε στη λεωφορειολωρίδα παράγει πρόβλημα. Πρέπει όλοι να βοηθήσουμε, ώστε να μειωθούν οι επιπτώσεις. 

Θα προβλέψουμε και εφαρμογές, ώστε να υπάρχει άμεση, έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών για τις διαθέσιμες διελεύσεις» τόνισε ο κ. Κωνσταντινίδης. Τα πρώτα συμπεράσματα από αυτήν την ομάδα εργασίας θα πρέπει να παρουσιαστούν στις αρχές φθινοπώρου. «Σίγουρα με ορίζοντα την έναρξη των εργασιών στο Fly Over τον Οκτώβριο, θα πρέπει να έχουμε το πρώτο υλικό αυτής της μελέτης».

«Τα έργα θα αρχίσουν αμεσα. Δεν μπορούν να υπάρξουν καθυστερήσεις γιατί εμπλέκονται τράπεζες και είναι έργο ΣΔΙΤ σημείωσε ο κ. Κωνσταντινίδης»

Με την παράδοση του flyover η δυναμικότητα εξυπηρέτησης θα υπερβεί τα 10.000 αυτοκίνητα την ώρα.


Για Θερμαϊκό

Ερωτηθείς για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο Θερμαϊκό, καθώς έχει λήξει η σύμβαση με την εταιρεία που πραγματοποιεί τον καθαρισμό και ο διαγωνισμός για νέα σύμβαση πραγματοποιήθηκε δυο εβδομάδες μετά- ο υφυπουργός Εσωτερικών είπε ότι «έχει αναληφθεί η σχετική πρωτοβουλία. Καλύπτουμε εκ των ενόντων αυτό το πρώτο διάστημα. Έχουμε έρθει σε συνεννόηση με τον ΟΦΥΠΕΚΑ για τη δρομολόγηση μίας διαγωνιστικής διαδικασίας που θα μας καλύψει για τους επόμενους μήνες και σίγουρα θα υπάρξει ένας διαγωνισμός που θα δώσει μία μεσοπρόθεσμη κάλυψη για κάποια χρόνια για το επόμενο διάστημα παράλληλα με μία πρωτοβουλία που θέλουμε να πάρουμε για μία μελέτη συνολική για τον Θερμαϊκό, για να έχουμε μία ασφαλή και μεσοπρόθεσμη λύση.

Αυτή η πρώτη λύση αφορά το τρέχον διάστημα. Ξέρετε ότι βγαίνει το γνωστό καραβάκι για τη συλλογή αυτών των στοιχείων. Υπάρχει κάλυψη αυτή τη στιγμή που μιλάμε και δεν θα δημιουργηθεί κανένα κενό για το επόμενο διάστημα».

Σχεδόν δύο χιλιάδες λιγότερα αυτοκίνητα την ώρα θα μπορεί να δέχεται η περιφερειακή οδός από τον Οκτώβριο, οπότε και θα αρχίσουν τα έργα για την κατασκευή της υπέργειας περιφερειακής Flyover. Τον επιπλέον κυκλοφοριακό φόρτο θα κληθεί να σηκώσει το οδικό δίκτυο του αστικού ιστού, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μια πόλη με προβληματική δημόσια συγκοινωνία.

Προκειμένου να αμβλυνθούν οι επιπτώσεις από την έναρξη υλοποίησης του έργου έχει συσταθεί μια ομάδα εργασίας με πρωτοβουλία του υφυπουργού Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας Θράκης) Στάθη Κωνσταντινίδη. Η ομάδα εργασίας συνεδρίασε για πρώτη φορά σήμερα και θα συνεδριάζει σε εβδομαδιαία βάση από εδώ και πέρα, καθ’ όλη τη διάρκεια κατασκευής του έργου, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων. 

ymath-flyover-6.jpg


Ο στόχος είναι «να μπορέσουμε να αμβλύνουμε τις επιπτώσεις που θα έχει στους κατοίκους συνολικά του πολεοδομικού συγκροτήματος» τόνισε ο κ. Κωνσταντινίδης. Όπως είπε, σήμερα κάθε ώρα εξυπηρετούνται περίπου 5 – 5,5 χιλιάδες συμπολίτες μας από τον περιφερειακό. Ο εργολάβος έχει τη συμβατική υποχρέωση να διατηρεί δύο λωρίδες σε κυκλοφορία. Εξ αυτού και μόνο μειώνεται η δυναμικότητα στο ένα τρίτο, ενώ πρέπει να συνυπολογιστεί και η μείωση της ταχύτητας λόγω κυκλοφοριακού φόρτου. «Αντιλαμβάνεστε ότι πρέπει να συμπράξουμε. 

Η λέξη κλειδί είναι η λέξη συνέργεια, προκειμένου μέσα από τις υπάρχουσες λύσεις, μέσα από τη βελτιστοποίηση των εφαρμογών, μέσα από τη διάθεση όλων των πόρων που υπάρχουν, όλων των εμπλεκόμενων φορέων, να προσπαθήσουμε να περιορίσουμε αυτές τις επιπτώσεις» είπε ο κ. Κωνσταντινίδης. 

Σήμερα αποφασίστηκε ότι ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) θα εκπονήσει μία μελέτη που που θα εμπλουτίζεται κάθε φορά με τα καινούργια δεδομένα, για να γίνονται παρεμβάσεις από πλευράς Τροχαίας, στις σηματοδοτήσεις και τις σημάνσεις των οδών. Θα ληφθούν υπόψιν τα δεδομένα της μεγάλης κυκλοφοριακής μελέτης της Ελληνικό Μετρό (όταν αυτή ολοκληρωθεί) και θα υπάρξει συνεργασία με το Ινστιτούτο Μεταφορών, που εδρεύει στη Θέρμη. «Θα χρειαστούμε και τη βοήθεια των συμπολιτών μας – ένα αυτοκίνητο που αφήνουμε στη λεωφορειολωρίδα παράγει πρόβλημα. Πρέπει όλοι να βοηθήσουμε, ώστε να μειωθούν οι επιπτώσεις. 

Θα προβλέψουμε και εφαρμογές, ώστε να υπάρχει άμεση, έγκαιρη ενημέρωση των πολιτών για τις διαθέσιμες διελεύσεις» τόνισε ο κ. Κωνσταντινίδης. Τα πρώτα συμπεράσματα από αυτήν την ομάδα εργασίας θα πρέπει να παρουσιαστούν στις αρχές φθινοπώρου. «Σίγουρα με ορίζοντα την έναρξη των εργασιών στο Fly Over τον Οκτώβριο, θα πρέπει να έχουμε το πρώτο υλικό αυτής της μελέτης».

«Τα έργα θα αρχίσουν αμεσα. Δεν μπορούν να υπάρξουν καθυστερήσεις γιατί εμπλέκονται τράπεζες και είναι έργο ΣΔΙΤ σημείωσε ο κ. Κωνσταντινίδης»

Με την παράδοση του flyover η δυναμικότητα εξυπηρέτησης θα υπερβεί τα 10.000 αυτοκίνητα την ώρα.


Για Θερμαϊκό

Ερωτηθείς για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο Θερμαϊκό, καθώς έχει λήξει η σύμβαση με την εταιρεία που πραγματοποιεί τον καθαρισμό και ο διαγωνισμός για νέα σύμβαση πραγματοποιήθηκε δυο εβδομάδες μετά- ο υφυπουργός Εσωτερικών είπε ότι «έχει αναληφθεί η σχετική πρωτοβουλία. Καλύπτουμε εκ των ενόντων αυτό το πρώτο διάστημα. Έχουμε έρθει σε συνεννόηση με τον ΟΦΥΠΕΚΑ για τη δρομολόγηση μίας διαγωνιστικής διαδικασίας που θα μας καλύψει για τους επόμενους μήνες και σίγουρα θα υπάρξει ένας διαγωνισμός που θα δώσει μία μεσοπρόθεσμη κάλυψη για κάποια χρόνια για το επόμενο διάστημα παράλληλα με μία πρωτοβουλία που θέλουμε να πάρουμε για μία μελέτη συνολική για τον Θερμαϊκό, για να έχουμε μία ασφαλή και μεσοπρόθεσμη λύση.

Αυτή η πρώτη λύση αφορά το τρέχον διάστημα. Ξέρετε ότι βγαίνει το γνωστό καραβάκι για τη συλλογή αυτών των στοιχείων. Υπάρχει κάλυψη αυτή τη στιγμή που μιλάμε και δεν θα δημιουργηθεί κανένα κενό για το επόμενο διάστημα».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία