ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Kαστανιές Εβρου: 1.000 ΙΧ κάθε μέρα περνάνε τα σύνορα για να φουλάρουν στην Τουρκία!

Εύρης Τσουμής27 Μαΐου 2022

Η εκρηκτική αύξηση της τιμής των καυσίμων έχει προκαλέσει δραματικές καταστάσεις στις ακριτικές περιοχές. Οι κάτοικοί τους περνούν σχεδόν καθημερινά τα σύνορα για μπορέσουν να φουλάρουν τα ΙΧ τους με φθηνή βενζίνη. Στις Καστανιές του Εβρου, στα σύνορα με την Τουρκία, σχεδόν 1.000 οδηγοί περνούν με τα ΙΧ τους καθημερινά τα σύνορα για να φουλάρουν φθηνή βενζίνη και πετρέλαιο. «Η πρόεδρος των πρατηριούχων στο Βόρειο Εβρο Βάσω Καλαϊτζή, μιλώντας στο makthes.gr εξέπεψε SOS για την κατάσταση. «Δεν ξέρουμε πόσο ακόμη θα αντέξουμε» είπε πικραμένη, επισημαίνοντας με νόημα πως όλοι που περνούν στην Τουρκία για να βάλουν καύσιμα φροντίζουν να κάνουν από εκεί κι όλα τα χώνια του νοικοκυριού τους...

Η τιμής της αμόλυβδης αυτή τη στιγμή στην περιοχή του βόρειου Εβρου κυμαίνεται περίπου 2,30 ευρώ το λίτρο και για το πετρέλαιο από 1,79 ως 1,96, όταν στη γειτονική Τουρκία και στο Καραγάτς που απέχει μόλις 5,5 χιλιόμετρα η τιμή της βενζίνης είναι περίπου 1,40 ευρώ το λίτρο!

«Στις Καστανιές του Έβρου περνάνε πάνω από 1.000 αυτοκίνητα την ημέρα για να βάλουν στην Τουρκία. Για το κάθε λίτρο που πωλείται εκτός Ελλάδας, χάνει το ελληνικό δημόσιο 1,15 ευρώ. Καταλαβαίνουμε πόσα εκατομμύρια χάνονται εβδομαδιαίως από αυτό το πράγμα» επισήμανε χτες σε συνέντευξη τύπου και ο  ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, Μιχάλης Κιούσης.

«Είναι αλήθεια κι ίσως να φεύγουν ακόμη περισσότεροι» είπε στο makthes.gr η κ. Καλαϊτζή και πρόσθεσε: «Στην Τουρκία, τα καύσιμα είναι τόσο φτηνά, κυρίως λόγω υποτίμησης της λίρας. Οι ίδιοι οι Τούρκοι, αν δεν είναι αυτό που λέμε πλούσιοι, δεν μπορούν να αγοράσουν ούτε σε αυτές τις τιμές. Από τα πρατήριά μας, ο κόσμος βάζει είτε πολύ μικρές ποσότητες καυσίμων, είτε καταναλώνει τα 45άρια από το Fuel Pass, που δεν μπορεί να τα καταναλώσει στο εξωτερικό. Δυστυχώς, όμως, με αυτό τον τρόπο, οι επιχειρήσεις μας δεν μπορούν να επιβιώσουν… Κλαίμε, κλαίμε για όλους τους λόγους και για το ότι εμείς στο βόρειο Έβρο έχουμε εγκαταλειφθεί πλήρως. Δεν υπάρχει καμία σχέση με το νότιο τμήμα του νομού. Είμαστε εντελώς διαφορετική περίπτωση. Μόνο όταν είχαν κλείσει τα σύνορα λόγω κορωνοϊού είχαμε κίνηση στα πρατήριά μας. Τώρα πλέον η κατάσταση είναι δραματική».

Εξαιτίας αυτής της κατάστασης τα λουκέτα στα πρατήρια υγρών καυσίμων... πέφτουν βροχή. Σύμφωνα με τα στοιχεία της κ. Καλαιτζή, το 2010 στο βόρειο Έβρο λειτουργούσαν 120 πρατήρια. Σε μια δεκαετία, εξαιτίας της ακρίβειας έκλεισαν πάνω από τα μισά. Το 2021 είχαν απομείνει 42. Τώρα μετά την εκρηκτική εκτίναξη των τιμλων των καυσίμων που έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο τους οδηγούς ΙΧ έχουν απομείνει όλο κι όλο περίπου 30.

Κι ενώ το ρεύμα προς την Τουρκία είναι ορμητικό και ανεξέλεγκτο, στη Βουλγαρία τα πράγματα είναι πιο «ήσυχα». Αυτό οφείλεται κυρίως σε ένα πάθημα που έγινε μάθημα, πριν από 12 χρόνια. Όπως αναφέρει η κα Καλαϊτζή, τότε, ο κόσμος πήγαινε και προμηθεύονταν καύσιμα από τα τρία πρατήρια που λειτουργούσαν στο Σβίλενγκραντ. Από μία έρευνα που είχε κάνει τότε ο Σύλλογος Βενζινοπωλών Βορείου Έβρου, είχε προκύψει, ότι τα εν λόγω πρατήρια, κάθε Σαββατοκύριακο, πωλούσαν περίπου 50.000 λίτρα καύσιμων! Μάλιστα, για το θέμα είχαν ενημερωθεί και οι αρμόδιοι, με την ελπίδα ότι θα κατανοούσαν το μέγεθος του προβλήματος και θα έκαναν κάποια παρέμβαση… Τελικώς, το συγκεκριμένο ρεύμα προς τη Βουλγαρία διακόπηκε απότομα, όταν ένας μεγάλος αριθμός οχημάτων υπέστη σοβαρές βλάβες, οι οποίες, είχε πιθανολογηθεί ότι οφείλονταν στη χρήση διογκωτικών από τα πρατήρια των γειτόνων.


This page might use cookies if your analytics vendor requires them.