ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ζητούν να "ανοίξει" η Κρυσταλλοπηγή μόνο για τα επαγγελματικά φορτηγά οχήματα

Η απαγόρευση της διέλευσης και το κλείσιμο του συνοριακού σταθμού συνεπάγεται την αύξηση τόσο του λειτουργικού κόστους όσο και των ωρών ταξιδίου, ενώ υπάρχει κίνδυνος να χαλάσει το εμπόρευμα

 25/11/2020 07:00

Ζητούν να "ανοίξει" η Κρυσταλλοπηγή μόνο για τα επαγγελματικά φορτηγά οχήματα

Βαγγέλης Στολάκης

Να αρθεί η απαγόρευση και να επιτραπεί η διέλευση επαγγελματικών φορτηγών οχημάτων μέσω του συνοριακού σταθμού της Κρυσταλλοπηγής (τελωνείο Α’ Τάξης) που έκλεισε στις 19 Νοεμβρίου 2020 ζητούν σύμφωνα με πληροφορίες από την κυβέρνηση εκπρόσωποι επιμελητηρίων της Βόρειας Ελλάδας και του κλάδου, όπως και στελέχη του υπουργείου οικονομικών, τονίζοντας πως η μείωση των εξαγωγών θα επηρεάσει αρνητικά τα κρατικά έσοδα.

Επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών που μεταφέρουν τρόφιμα κυρίως στην Βόρεια Αλβανία εκπέμπουν SOS, καθώς το κλείσιμο του συνοριακού σταθμού που πρόσφατα ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση έχει ως αποτέλεσμα να αναγκάζονται να οδηγούν πολλές επιπλέον ώρες για να φτάσουν στον προορισμό τους και σε πολλές περιπτώσεις το εμπόρευμα τους κινδυνεύει να χαλάσει μέχρι να φτάσει στον αποδέκτη. Είναι χαρακτηριστικό, όπως σημειώνουν στο makthes.gr πως ενώ για την απόσταση Θεσσαλονίκη- Κορυτσά οδηγούν για περίπου 2,5 ώρες, πλέον αναγκάζονται να φτάσουν στον προορισμό τους μέσω του συνοριακού σταθμού της Κακαβιάς και από εκεί στην Κορυτσά, (καθώς ο μόνος συνοριακός σταθμός που παραμένει ανοικτός για είσοδο και έξοδο από την Ελλάδα στην Αλβανία είναι της Κακαβιάς) οδηγώντας πολλαπλάσιες ώρες και διανύοντας εκατοντάδες επιπλέον χιλιόμετρα.

3-izLAy.jpg


«Τα εμπορεύματα που κυρίως μεταφέρονται από το Τελωνείο Κρυσταλλοπηγής εξυπηρετούν πόλεις της βορείου Αλβανίας η οποία σημειωτέον έχει ένα άσχημο οδικό δίκτυο και κατά συνέπεια, η απαγόρευση διελεύσεως φορτηγών συνεπάγεται την αύξηση τόσο του λειτουργικούκόστους όσο και των ωρών ταξιδίου. Ευπαθή εμπορεύματα τα οποία προέρχονται από τη Βόρεια Ελλάδα, κινδυνεύουν με καταστροφή λόγω των αυξημένων ωρών ταξιδιού» αναφέρουν μεταξύ άλλων οδηγοί φορτηγών οχημάτων και παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών και ζητούν να εξαιρεθούν και να επιτραπεί γι’ αυτούς και μόνο η διέλευση.

Σύμφωνα με πληροφορίες καθημερινά από τον συγκεκριμένο συνοριακό σταθμό διέρχονται κατά μέσω όρο ημερησίως περίπου 150 οχήματα, αριθμός δηλαδή που είναι διαχειρίσιμος εάν στο σημείο τοποθετηθεί κάποιο κλιμάκιο του ΕΟΔΥ που θα πραγματοποιεί rapid tests. Ένα άλλο σημείο στο οποίο εστιάζουν οι επαγγελματίες του κλάδου είναι πως σύμφωνα με το πρώτο άρθρο παρ. 5 της Δ1α/Γ.Π.οικ. 71354/7.11.2020, επιτρεπόταν η χωρίς αριθμητικό περιορισμό διέλευση οδηγών φορτηγών με εμπορική δραστηριότητα μέσω των συνοριακών σημείων ελέγχου Προμαχώνα, Κακαβιάς, Κρυσταλλοπηγής, Ευζώνων, Νυμφαίας, Ορμενίου, Κήπων και Εξοχής, χωρίς την υποχρέωση προσκόμισης αρνητικού τεστ. Κάτι που ισχύει πλέον για τους παραπάνω συνοριακούς σταθμούς πλην εκείνου της Κρυσταλλοπηγής που με την απόφαση Δ1α/Γ.Π.οικ 74341/19-11-2020, εξαιρέθηκε.

Αυτό σημαίνει ότι για τους οδηγούς επαγγελματικών φορτηγών που μεταφέρουν τρόφιμα δεν προβλέπεται ούτε προβλεπόταν μέχρι τις 19.11 οπότε και έκλεισε η Κρυσταλλοπηγή η προσκόμιση αρνητικού τεστ. «Αυτό που ειπώθηκε είναι ότι πολλοί εισήλθαν από την Αλβανία στην Ελλάδα με πλαστά τεστ. Εμείς δεν έπρεπε να προσκομίσουμε κανένα τεστ, άρα δεν τίθεται ζήτημα πλαστών τεστ» αναφέρει στο makthes.gr επαγγελματίας οδηγός.

1-yVtNE.jpg


«Για να πάμε στη Βόρεια Αλβανία κάνουμε πολλές επιπλέον ώρες με κίνδυνο να μην μπορέσουμε να πουλήσουμε το εμπόρευμά μας γιατί μπορεί να χαλάσει» συμπληρώνει ο ίδιος οδηγός. «Θεωρούμε ότι η διέλευση φορτηγών οχημάτων με εμπορική δραστηριότητα από το Τελωνείο Κρυσταλλοπηγής θα πρέπει να επιτραπεί λαμβάνοντας υπόψη ότι αυτή επιτρέπεται και στους υπόλοιπους συνοριακούς σταθμούς χωρίς να υφίστανται περιορισμοί» αναφέρουν οι εκπρόσωποι του κλάδου.

Οικονομικοί παράγοντες και φορείς της Βόρειας Ελλάδας ζητούν μάλιστα, να επαναλειτουργήσει το συντομότερο δυνατό ο συνοριακός σταθμός και προτείνουν να λειτουργήσει στο σημείο κλιμάκιο του ΕΟΔΥ διεξάγοντας δειγματοληπτικά “Rapid Test”.

Μέχρι και τις 19 Νοεμβρίου από τον τελωνειακό σταθμό της Κρυσταλλοπηγής επιτρεπόταν η διέλευση ημερησίως 300 ατόμων πλην των επαγγελματικών φορτηγών. Αυτοί οι 300 έπρεπε να προσκομίσουν στην Αστυνομία την ηλεκτρονική φόρμα PLF και αρνητικό μοριακό τεστ 72 ωρών.

Δημοσιεύματα του Αλβανικού Τύπου ήθελαν Αλβανούς εργάτες γης που εισήλθαν στην Ελλάδα για να δουλέψουν στα χωράφια να πηγαίνουν σε συγκεκριμένα εργαστήρια στην Κορυτσά και να προμηθεύονται πλαστά πιστοποιητικά για αρνητικά covid τεστ. Ετσι περνούσαν χωρίς πρόβλημα από τον τελωνειακό σταθμό της Κρυσταλλοπηγής.

Όλο το προηγούμενο διάστημα, σύμφωνα με πληροφορίες στον τελωνειακό σταθμό δεν βρέθηκε κανένα κλιμάκιο του ΕΟΔΥ, προκειμένου να πραγματοποιεί έστω δειγματοληπτικά rapid test στα 300 άτομα που περνούσαν ημερησίως, αριθμός διαχειρίσιμος, ούτε όμως και για τους περίπου 150 οδηγούς που κατά μέσο όρο διέρχονταν ημερησίως.

Πολλοί, εκτιμούν ότι οι περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας παρουσιάζουν υψηλό επιδημιολογικό φορτίο εξαιτίας χιλιάδων εργατών γης που κατάφεραν να εισέλθουν στην χώρα για να εργαστούν σε χωράφια πολύ πριν επιβληθεί το πλαφόν των 300 ατόμων, το καλοκαίρι δηλαδή με το άνοιγμα του τουρισμού και των συνόρων. Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr μόνο από το τελωνείο της Κρυσταλλοπηγής σε ένα μηνα εισήλθαν 30.000 άτομα με πούλμαν χωρίς να πραγματοποιηθεί ούτε ένας έλεγχος από τον ΕΟΔΥ. «Πέρασαν και μολύνθηκε όλοι η περιοχή» αναφέρει χαρακτηριστικά αιρετός της Κεντρικής Μακεδονίας.

Να αρθεί η απαγόρευση και να επιτραπεί η διέλευση επαγγελματικών φορτηγών οχημάτων μέσω του συνοριακού σταθμού της Κρυσταλλοπηγής (τελωνείο Α’ Τάξης) που έκλεισε στις 19 Νοεμβρίου 2020 ζητούν σύμφωνα με πληροφορίες από την κυβέρνηση εκπρόσωποι επιμελητηρίων της Βόρειας Ελλάδας και του κλάδου, όπως και στελέχη του υπουργείου οικονομικών, τονίζοντας πως η μείωση των εξαγωγών θα επηρεάσει αρνητικά τα κρατικά έσοδα.

Επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών που μεταφέρουν τρόφιμα κυρίως στην Βόρεια Αλβανία εκπέμπουν SOS, καθώς το κλείσιμο του συνοριακού σταθμού που πρόσφατα ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση έχει ως αποτέλεσμα να αναγκάζονται να οδηγούν πολλές επιπλέον ώρες για να φτάσουν στον προορισμό τους και σε πολλές περιπτώσεις το εμπόρευμα τους κινδυνεύει να χαλάσει μέχρι να φτάσει στον αποδέκτη. Είναι χαρακτηριστικό, όπως σημειώνουν στο makthes.gr πως ενώ για την απόσταση Θεσσαλονίκη- Κορυτσά οδηγούν για περίπου 2,5 ώρες, πλέον αναγκάζονται να φτάσουν στον προορισμό τους μέσω του συνοριακού σταθμού της Κακαβιάς και από εκεί στην Κορυτσά, (καθώς ο μόνος συνοριακός σταθμός που παραμένει ανοικτός για είσοδο και έξοδο από την Ελλάδα στην Αλβανία είναι της Κακαβιάς) οδηγώντας πολλαπλάσιες ώρες και διανύοντας εκατοντάδες επιπλέον χιλιόμετρα.

3-izLAy.jpg


«Τα εμπορεύματα που κυρίως μεταφέρονται από το Τελωνείο Κρυσταλλοπηγής εξυπηρετούν πόλεις της βορείου Αλβανίας η οποία σημειωτέον έχει ένα άσχημο οδικό δίκτυο και κατά συνέπεια, η απαγόρευση διελεύσεως φορτηγών συνεπάγεται την αύξηση τόσο του λειτουργικούκόστους όσο και των ωρών ταξιδίου. Ευπαθή εμπορεύματα τα οποία προέρχονται από τη Βόρεια Ελλάδα, κινδυνεύουν με καταστροφή λόγω των αυξημένων ωρών ταξιδιού» αναφέρουν μεταξύ άλλων οδηγοί φορτηγών οχημάτων και παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών και ζητούν να εξαιρεθούν και να επιτραπεί γι’ αυτούς και μόνο η διέλευση.

Σύμφωνα με πληροφορίες καθημερινά από τον συγκεκριμένο συνοριακό σταθμό διέρχονται κατά μέσω όρο ημερησίως περίπου 150 οχήματα, αριθμός δηλαδή που είναι διαχειρίσιμος εάν στο σημείο τοποθετηθεί κάποιο κλιμάκιο του ΕΟΔΥ που θα πραγματοποιεί rapid tests. Ένα άλλο σημείο στο οποίο εστιάζουν οι επαγγελματίες του κλάδου είναι πως σύμφωνα με το πρώτο άρθρο παρ. 5 της Δ1α/Γ.Π.οικ. 71354/7.11.2020, επιτρεπόταν η χωρίς αριθμητικό περιορισμό διέλευση οδηγών φορτηγών με εμπορική δραστηριότητα μέσω των συνοριακών σημείων ελέγχου Προμαχώνα, Κακαβιάς, Κρυσταλλοπηγής, Ευζώνων, Νυμφαίας, Ορμενίου, Κήπων και Εξοχής, χωρίς την υποχρέωση προσκόμισης αρνητικού τεστ. Κάτι που ισχύει πλέον για τους παραπάνω συνοριακούς σταθμούς πλην εκείνου της Κρυσταλλοπηγής που με την απόφαση Δ1α/Γ.Π.οικ 74341/19-11-2020, εξαιρέθηκε.

Αυτό σημαίνει ότι για τους οδηγούς επαγγελματικών φορτηγών που μεταφέρουν τρόφιμα δεν προβλέπεται ούτε προβλεπόταν μέχρι τις 19.11 οπότε και έκλεισε η Κρυσταλλοπηγή η προσκόμιση αρνητικού τεστ. «Αυτό που ειπώθηκε είναι ότι πολλοί εισήλθαν από την Αλβανία στην Ελλάδα με πλαστά τεστ. Εμείς δεν έπρεπε να προσκομίσουμε κανένα τεστ, άρα δεν τίθεται ζήτημα πλαστών τεστ» αναφέρει στο makthes.gr επαγγελματίας οδηγός.

1-yVtNE.jpg


«Για να πάμε στη Βόρεια Αλβανία κάνουμε πολλές επιπλέον ώρες με κίνδυνο να μην μπορέσουμε να πουλήσουμε το εμπόρευμά μας γιατί μπορεί να χαλάσει» συμπληρώνει ο ίδιος οδηγός. «Θεωρούμε ότι η διέλευση φορτηγών οχημάτων με εμπορική δραστηριότητα από το Τελωνείο Κρυσταλλοπηγής θα πρέπει να επιτραπεί λαμβάνοντας υπόψη ότι αυτή επιτρέπεται και στους υπόλοιπους συνοριακούς σταθμούς χωρίς να υφίστανται περιορισμοί» αναφέρουν οι εκπρόσωποι του κλάδου.

Οικονομικοί παράγοντες και φορείς της Βόρειας Ελλάδας ζητούν μάλιστα, να επαναλειτουργήσει το συντομότερο δυνατό ο συνοριακός σταθμός και προτείνουν να λειτουργήσει στο σημείο κλιμάκιο του ΕΟΔΥ διεξάγοντας δειγματοληπτικά “Rapid Test”.

Μέχρι και τις 19 Νοεμβρίου από τον τελωνειακό σταθμό της Κρυσταλλοπηγής επιτρεπόταν η διέλευση ημερησίως 300 ατόμων πλην των επαγγελματικών φορτηγών. Αυτοί οι 300 έπρεπε να προσκομίσουν στην Αστυνομία την ηλεκτρονική φόρμα PLF και αρνητικό μοριακό τεστ 72 ωρών.

Δημοσιεύματα του Αλβανικού Τύπου ήθελαν Αλβανούς εργάτες γης που εισήλθαν στην Ελλάδα για να δουλέψουν στα χωράφια να πηγαίνουν σε συγκεκριμένα εργαστήρια στην Κορυτσά και να προμηθεύονται πλαστά πιστοποιητικά για αρνητικά covid τεστ. Ετσι περνούσαν χωρίς πρόβλημα από τον τελωνειακό σταθμό της Κρυσταλλοπηγής.

Όλο το προηγούμενο διάστημα, σύμφωνα με πληροφορίες στον τελωνειακό σταθμό δεν βρέθηκε κανένα κλιμάκιο του ΕΟΔΥ, προκειμένου να πραγματοποιεί έστω δειγματοληπτικά rapid test στα 300 άτομα που περνούσαν ημερησίως, αριθμός διαχειρίσιμος, ούτε όμως και για τους περίπου 150 οδηγούς που κατά μέσο όρο διέρχονταν ημερησίως.

Πολλοί, εκτιμούν ότι οι περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας παρουσιάζουν υψηλό επιδημιολογικό φορτίο εξαιτίας χιλιάδων εργατών γης που κατάφεραν να εισέλθουν στην χώρα για να εργαστούν σε χωράφια πολύ πριν επιβληθεί το πλαφόν των 300 ατόμων, το καλοκαίρι δηλαδή με το άνοιγμα του τουρισμού και των συνόρων. Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr μόνο από το τελωνείο της Κρυσταλλοπηγής σε ένα μηνα εισήλθαν 30.000 άτομα με πούλμαν χωρίς να πραγματοποιηθεί ούτε ένας έλεγχος από τον ΕΟΔΥ. «Πέρασαν και μολύνθηκε όλοι η περιοχή» αναφέρει χαρακτηριστικά αιρετός της Κεντρικής Μακεδονίας.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία