ΤΑΞΙΔΙΑ

Ξοδεύουν οι τουρίστες στην Ελλάδα;

Τι δείχνουν τα στοιχεία

 31/08/2018 16:00

Ξοδεύουν οι τουρίστες στην Ελλάδα;

Τις τελευταίες μέρες πολύς λόγος γίνεται στη χώρα μας για το αν οι τουρίστες που έρχονται για καλοκαιρινές διακοπές στην Ελλάδα, είναι υψηλού ή χαμηλού οικονομικού επιπέδου. Κοντολογίς, ξοδεύουν χρήματα κατά τις διακοπές τους ή όχι;

Όλα ξεκίνησαν από τα αποτελέσματα έρευνας που ανακοίνωσε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας που οι περισσότεροι γνωρίζουμε ως ΕΣΕΕ. Την ερευνά έκανε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ και το συμπέρασμα που κατέληξαν οι άνθρωποι της είναι πως ο τουρισμός στην Ελλάδα συνεισφέρει ελάχιστα στο τζίρο των καταστημάτων. Ως αιτία, οι άνθρωποι της ΕΣΕΕ θεωρούν πως φταίει ότι οι τουρίστες που έρχονται στη χώρα μας είναι χαμηλού οικονομικού επιπέδου. Μια ακόμη αιτία θεωρούν τον all inclusive τουρισμό. Μάλιστα οι άνθρωποι της ΕΣΕΕ υποστηρίζουν πως ακόμη και οι φτωχοί Έλληνες που λόγω κρίσης περιόρισαν δραματικά της διακοπές τους, συνεισφέρουν περισσότερα στον τζίρο των καταστημάτων απ’ ότι οι τουρίστες. 

Την επόμενη μέρα, το ΙΝΣΕΤΕ που είναι το Ινστιτούτο ερευνών του ΣΕΤΕ, δηλαδή του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, έσπευσε με ανακοίνωση του να αμφισβητήσει τα συμπεράσματα της έρευνας της ΕΣΕΕ. Επικαλούμενο άλλες έρευνες, το ΙΝΣΕΤΕ υποστηρίζει πως οι έξι στους δέκα τουρίστες στη χώρα μας είναι υψηλού οικονομικού επιπέδου και ότι είναι λανθασμένη η αντίληψη πως η Ελλάδα είναι ένας φθηνός προορισμός. Το ΙΝΣΕΤΕ υποστηρίζει ακόμη, ότι είναι λανθασμένη η αντίληψη πως οι τουρίστες του all inclusive δεν ξοδεύουν χρήματα στις διακοπές τους. Μάλιστα οι έρευνες που επικαλείται, τους φέρνουν στην δεύτερη θέση των δαπανών μετά από τους τουρίστες που μένουν σε πεντάστερα ξενοδοχεία. Άρα σύμφωνα με το ΙΝΣΕΤΕ, όσοι αποκαλούν τον all incvlusive τουρισμό ως άχρηστο τουρισμό, καθώς δεν προσφέρει τίποτε στις τοπικές κοινωνίες, κάνουν μέγα λάθος.

Όσον αφορά στην χαμηλή καταναλωτική δαπάνη των τουριστών που υποστηρίζει η ΕΣΕΕ, το ΙΝΣΕΤΕ επικαλείται άλλες έρευνες που δείχνουν την χαμηλή ικανοποίηση των τουριστών από την συνολική τους εμπειρία στα ελληνικά εμπορικά καταστήματα, άρα γι΄αυτό και δεν ψωνίζουν.

Έτσι το ερώτημα παραμένει. Τι τελικά είναι η Ελλάδα; Ένας φθηνός προορισμός που προσελκύει ανάλογους τουρίστες ή όντως έξι στους δέκα τουρίστες είναι υψηλού οικονομικού επιπέδου; Δεν ξοδεύουν γιατί δεν έχουν λεφτά ή γιατί δεν τους ικανοποιούν τα ελληνικά εμπορικά καταστήματα;

Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Ναι έχουμε προορισμούς που προσελκύουν υψηλού οικονομικού επιπέδου τουρίστες αλλά έχουμε και περιοχές (βλέπε Χαλκιδική, Πιερία κλπ) που η οικονομική αδυναμία των τουριστών είναι εμφανέστατη. Ναι, οι περισσότεροι τουρίστες δεν ψωνίζουν άλλα και η ελληνική αγορά δεν έχει την επαρκή οργάνωση και την προετοιμασία να προσελκύσει και να εξυπηρετήσει τουρίστες. Να τους προσφέρει τα προϊόντα που αυτοί αναζητούν και όχι τα ίδια και τα ίδια εδώ και χρόνια. Κοντολογίς αν θέλεις να βγάλεις χρήματα από τον τουρισμό θα πρέπει να προετοιμαστείς γι΄αυτό.

Το καλύτερο θα ήταν αντί να κοκορομαχούν εμπορικοί και τουριστικοί φορείς, να συνεργαστούν μεταξύ τους. Να κάνουν από κοινού έρευνες για να καταλάβουν τι ακριβώς θέλουν οι τουρίστες, ποιες είναι οι δυνατότητες τους και πως θα τους ικανοποιήσουν περισσότερο. Το σίγουρο είναι πως ο τουρισμός μπορεί να βοηθήσει το εμπόριο και το εμπόριο τον τουρισμό αρκεί να συνεργαστούν. Ε, αυτό είναι το δύσκολο. Γι΄αυτό κάθε τέλος Αυγούστου τα τελευταία χρόνια, μιλάμε για τα ίδια και τα ίδια...

Τις τελευταίες μέρες πολύς λόγος γίνεται στη χώρα μας για το αν οι τουρίστες που έρχονται για καλοκαιρινές διακοπές στην Ελλάδα, είναι υψηλού ή χαμηλού οικονομικού επιπέδου. Κοντολογίς, ξοδεύουν χρήματα κατά τις διακοπές τους ή όχι;

Όλα ξεκίνησαν από τα αποτελέσματα έρευνας που ανακοίνωσε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας που οι περισσότεροι γνωρίζουμε ως ΕΣΕΕ. Την ερευνά έκανε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ και το συμπέρασμα που κατέληξαν οι άνθρωποι της είναι πως ο τουρισμός στην Ελλάδα συνεισφέρει ελάχιστα στο τζίρο των καταστημάτων. Ως αιτία, οι άνθρωποι της ΕΣΕΕ θεωρούν πως φταίει ότι οι τουρίστες που έρχονται στη χώρα μας είναι χαμηλού οικονομικού επιπέδου. Μια ακόμη αιτία θεωρούν τον all inclusive τουρισμό. Μάλιστα οι άνθρωποι της ΕΣΕΕ υποστηρίζουν πως ακόμη και οι φτωχοί Έλληνες που λόγω κρίσης περιόρισαν δραματικά της διακοπές τους, συνεισφέρουν περισσότερα στον τζίρο των καταστημάτων απ’ ότι οι τουρίστες. 

Την επόμενη μέρα, το ΙΝΣΕΤΕ που είναι το Ινστιτούτο ερευνών του ΣΕΤΕ, δηλαδή του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, έσπευσε με ανακοίνωση του να αμφισβητήσει τα συμπεράσματα της έρευνας της ΕΣΕΕ. Επικαλούμενο άλλες έρευνες, το ΙΝΣΕΤΕ υποστηρίζει πως οι έξι στους δέκα τουρίστες στη χώρα μας είναι υψηλού οικονομικού επιπέδου και ότι είναι λανθασμένη η αντίληψη πως η Ελλάδα είναι ένας φθηνός προορισμός. Το ΙΝΣΕΤΕ υποστηρίζει ακόμη, ότι είναι λανθασμένη η αντίληψη πως οι τουρίστες του all inclusive δεν ξοδεύουν χρήματα στις διακοπές τους. Μάλιστα οι έρευνες που επικαλείται, τους φέρνουν στην δεύτερη θέση των δαπανών μετά από τους τουρίστες που μένουν σε πεντάστερα ξενοδοχεία. Άρα σύμφωνα με το ΙΝΣΕΤΕ, όσοι αποκαλούν τον all incvlusive τουρισμό ως άχρηστο τουρισμό, καθώς δεν προσφέρει τίποτε στις τοπικές κοινωνίες, κάνουν μέγα λάθος.

Όσον αφορά στην χαμηλή καταναλωτική δαπάνη των τουριστών που υποστηρίζει η ΕΣΕΕ, το ΙΝΣΕΤΕ επικαλείται άλλες έρευνες που δείχνουν την χαμηλή ικανοποίηση των τουριστών από την συνολική τους εμπειρία στα ελληνικά εμπορικά καταστήματα, άρα γι΄αυτό και δεν ψωνίζουν.

Έτσι το ερώτημα παραμένει. Τι τελικά είναι η Ελλάδα; Ένας φθηνός προορισμός που προσελκύει ανάλογους τουρίστες ή όντως έξι στους δέκα τουρίστες είναι υψηλού οικονομικού επιπέδου; Δεν ξοδεύουν γιατί δεν έχουν λεφτά ή γιατί δεν τους ικανοποιούν τα ελληνικά εμπορικά καταστήματα;

Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Ναι έχουμε προορισμούς που προσελκύουν υψηλού οικονομικού επιπέδου τουρίστες αλλά έχουμε και περιοχές (βλέπε Χαλκιδική, Πιερία κλπ) που η οικονομική αδυναμία των τουριστών είναι εμφανέστατη. Ναι, οι περισσότεροι τουρίστες δεν ψωνίζουν άλλα και η ελληνική αγορά δεν έχει την επαρκή οργάνωση και την προετοιμασία να προσελκύσει και να εξυπηρετήσει τουρίστες. Να τους προσφέρει τα προϊόντα που αυτοί αναζητούν και όχι τα ίδια και τα ίδια εδώ και χρόνια. Κοντολογίς αν θέλεις να βγάλεις χρήματα από τον τουρισμό θα πρέπει να προετοιμαστείς γι΄αυτό.

Το καλύτερο θα ήταν αντί να κοκορομαχούν εμπορικοί και τουριστικοί φορείς, να συνεργαστούν μεταξύ τους. Να κάνουν από κοινού έρευνες για να καταλάβουν τι ακριβώς θέλουν οι τουρίστες, ποιες είναι οι δυνατότητες τους και πως θα τους ικανοποιήσουν περισσότερο. Το σίγουρο είναι πως ο τουρισμός μπορεί να βοηθήσει το εμπόριο και το εμπόριο τον τουρισμό αρκεί να συνεργαστούν. Ε, αυτό είναι το δύσκολο. Γι΄αυτό κάθε τέλος Αυγούστου τα τελευταία χρόνια, μιλάμε για τα ίδια και τα ίδια...

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία