ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ξενοδοχεία VS Airbnb: Tα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα

Απόσυρση καταλυμάτων και πτώση κρατήσεων παρουσιάζεται σε διαδικτυακές πλατφόρμες την τρέχουσα καλοκαιρινή σεζόν

 17/07/2019 13:09

Ξενοδοχεία VS Airbnb: Tα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα

Θεολόγος Ηλιού

Πατάς το όνομα του προορισμού και τη λέξη «ξενοδοχείο» στη διαδικτυακή αναζήτηση και πλέον οι πλατφόρμες σου εμφανίζουν εκτός από τα κλασικά κι αγαπημένα ξενοδοχεία, πολλά και διάφορα διαμερίσματα, από υπόγεια και ισόγεια σε γειτονιές του κέντρου μέχρι βίλες.

Στην εποχή μας οι ενδιαφερόμενοι έχουν μια πληθώρα επιλογών και αναλόγως με την οικονομική τους δυνατότητα αλλά και τις συνήθειες τους, μπορούν να βρουν αυτό που πραγματικά ψάχνουν.

Την ίδια ώρα, η μεγάλη διαμάχη ανάμεσα σε ξενοδόχους και ιδιοκτήτες ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης συνεχίζεται, αλλά αυτοί που επιλέγουν στο τέλος είναι οι πελάτες. Σαφώς τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση προτίμησης σε καταλύματα της Airbnb, όμως πάντα οι ξενοδοχειακές μονάδες έχουν σταθερούς πελάτες που γνωρίζουν τι ζητάνε για την διαμονή τους.

Ποιες είναι όμως οι βασικές διαφορές ανάμεσα στις δυο επιλογές, ποια τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα και στις δυο περιπτώσεις;

Επαγγελματίες του χώρου μιλούν και διευκρινίζουν πραγματικά τα όσα παρέχει ένα δωμάτιο ξενοδοχείου ή ένα κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης.

«Σε γενικό πλαίσιο, ο τουρισμός συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας μέσω των πόρων που εισέρχονται στην εθνική οικονομία και στην μείωση της ανεργίας λόγω των θέσεων εργασίας που δημιουργούνται λόγω της αύξησης των τουριστικών ροών των τελευταίων ετών. Όμως, για να μπορέσει να αποδώσει τα μέγιστα θα πρέπει να στηριχθεί η υγιής επιχειρηματικότητα και να γίνει εφαρμογή της νομοθεσίας σε όλα τα τουριστικά καταλύματα , όχι μόνο στα ξενοδοχεία όπως γίνεται μέχρι στιγμής» αναφέρει αρχικά ο Αλέξανδρος Μανδρίνος, στέλεχος ξενοδοχειακής επιχείρησης στη Θεσσαλονίκη, πριν αναφέρει διαφορές στις παροχές ενός ξενοδοχείο με καταλύματα βραχυχρόνια μίσθωσης.

Ξενοδοχεία

H ποιότητα των υπηρεσιών, είναι η πρώτη διαφορά που επισημαίνει. «Τα ξενοδοχεία υπόκεινται σε ελέγχους από όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, καθώς θα πρέπει να διαθέτουν όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά για τη λειτουργία της επιχείρησης και θα πρέπει να εφαρμόζουν συγκεκριμένες διαδικασίες για την παροχή των υπηρεσιών τους, όπως για παράδειγμα η καθαριότητα» εξηγεί.

Η υγιεινή, η ασφάλεια και τα μέτρα προστασίας, σύμφωνα με το στέλεχος της ξενοδοχειακής μονάδας σε ένα ξενοδοχείο είναι δεδομένα, ενώ όπως υποστηρίζει «στα καταλύματα της Αirbnb και στα ενοικιαζόμενα δωμάτια γενικότερα δεν εφαρμόζεται μέχρι στιγμής κανένα σύστημα ελέγχου».

Στα πλεονεκτήματα προσθέτει επίσης, πως σε ξενοδοχεία υπάρχει επί εικοσιτέσσερις ώρες άνθρωπος για την εξυπηρέτηση των πελατών, είτε χρειάζονται υπηρεσίες δωματίου και συμβουλές, είτε πρέπει να αναχωρήσουν ή να κάνουν check in.«Επίσης μέσω των πιστοποιημένων συστημάτων κρατήσεων που διαθέτουν τα ξενοδοχεία καταχωρούνται κρατήσεις σε προγενέστερο χρόνο εξασφαλίζοντας ότι δεν θα περιμένει τον πελάτη κάποια δυσάρεστη έκπληξη κατά την άφιξη» προσθέτει ο κ. Μανδρίνος.

Αirbnb

«Οι επισκέπτες επιλέγουν σπίτι Airbnb και όχι ξενοδοχείο, διότι έχουν μεγαλύτερη γκάμα επιλογών, ως προς το είδος καταλύματος, την τοποθεσία, το συνολικό αριθμό επισκεπτών, την ιδιωτικότητα και την ελευθερία κινήσεων» αντιπαραθέτει ο Δημήτρης Καραγκούνης, ιδρυτικό μέλος της εταιρείας διαχείρισης ακινήτων με κεντρικό άξονα τη βραχυχρόνια μίσθωση, «Far & Beyond Hospitality» και ιδρυτικός μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαχειριστών Ακινήτων.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο βασικός λόγος που επικράτησε η φιλοσοφία της Airbnb είναι το χαμηλό κόστος διαμονής που προσφέρει για τους επισκέπτες. «Για παράδειγμα, εάν μία παρέα έξι ατόμων ήθελε να επισκεφθεί ένα μέρος στη περίπτωση του ξενοδοχείου θα έπρεπε να κάνει κράτηση τριών δίκλινων η δυο τρίκλινων δωματίων. Στη περίπτωση της Airbnb , υπάρχει η επιλογή ενοικίασης ενός ακινήτου χωρητικότητα έξι ατόμων. Το αποτέλεσμα, στις περισσότερες περιπτώσεις σύγκρισης, θα ήταν μία μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση αν η τελική επιλογή διαμονής ήταν το ξενοδοχείο».

Ο Δημήτρης Λάσκαρης, που διαχειρίζεται σελίδα με ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης, τονίζει πως πολλές οικογένειες επιλέγουν σπίτια Airbnb, διότι τους προσφέρει κουζίνα. «Τους δημιουργεί την αίσθηση ότι έχουν το δικό τους διαμέρισμα και βέβαια έχουν και κουζίνα, που μπορούν να μαγειρέψουν, ενώ σε δωμάτιο ξενοδοχείου δεν μπορούν να το κάνουν».

Οι επισκέπτες όταν αναζητούν ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης, ως απαραίτητες προϋποθέσεις θέτουν «την καθαριότητα υψηλού επίπεδου του ακίνητου, παράδοση καθαρών κλινοσκεπασμάτων και πετσετών υγιεινής, απεριόριστη ασύρματη και ταχύτατη πρόσβαση στο διαδίκτυο, μια πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα, τα αναλώσιμα πρώτης ανάγκης, ευελιξία στις ώρες άφιξης-αναχώρησης και η 24ωρη επικοινωνία», σημειώνει ο κ. Καραγκούνης, που η εταιρεία του έχει επίσημη παγκόσμια αναγνώριση από την Airbnb και συνεργάζεται με την Booking. Επίσης, αναφέρει πως σημαντικά κριτήρια για έναν επισκέπτη αποτελούν η τοποθεσία του ακινήτου, το παρουσιαστικό και η χωρητικότητα του.

Πάντως, παρατηρείται στροφή προτίμησης των επισκεπτών σε καταλύματα επαγγελματικής φιλοξενίας και όχι όπως στην αρχή σε σπίτια που πραγματικά νοίκιαζαν για μικρό χρονικό διάστημα οι ιδιοκτήτες και στη συνέχεια τα χρησιμοποιούσαν πάλι οι ίδιοι. «Να σημειωθεί πως βλέπουμε ήδη μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες να κατασκευάζουν αυτόνομα διαμερίσματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, θέτοντας έτσι ψηλότερα το πήχη στη ποιότητα της φιλοξενίας» αναφέρει ο Δημήτρης Καραγκούνης.

Απόσυρση καταλυμάτων από πλατφόρμες και πτώση κρατήσεων

Τον τελευταίο καιρό, πάντως, πολλοί ιδιοκτήτες εγκαταλείπουν το σύστημα βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων στη Θεσσαλονίκη. Πέρυσι παρουσίασε την μεγαλύτερη έξαρση το φαινόμενο στην πόλη, με αποτέλεσμα στο ιστορικό κέντρο να μην υπάρχουν διαθέσιμα ακίνητα για μακροχρόνια μίσθωση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την μεγάλη αύξηση ενοικίων, που όπως φαίνεται οδήγησε ξανά τους ιδιοκτήτες ακινήτων στην μακροχρόνια μίσθωση.

Στη Θεσσαλονίκη αυτή την στιγμή υπάρχουν δηλωμένα περίπου 1.900 διαμερίσματα και γκαρσονιέρες που προσφέρονται για βραχυχρόνιες μισθώσεις σε διαδικτυακές πλατφόρμες. Ο αριθμός είναι αρκετά μεγάλος και ο ανταγωνισμός φαίνεται πως μείωσε τις κρατήσεις, αναγκάζοντας ιδιοκτήτες να αποσυρθούν από την Airbnb.

Επίσης και τα έξοδα συντήρησης φαίνεται να λειτούργησαν αρνητικά για όσους διαχειρίζονταν τα ακίνητα. «Έχουν κρυφά έξοδα αυτά τα σπίτια. Πρέπει να πληρώνεις ρεύμα, νερό και καθαρίστριες, που στην αρχή δεν τα υπολογίζεις» αναφέρει ο Γιάννης Ιωάννου, που διατηρεί καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Όμως το σημαντικότερο είναι πως φέτος η κινητικότητα στις προκρατήσεις είναι χαμηλότερη από πέρυσι. «Έχουν πέσει οι τιμές μίσθωσης, καθώς φέτος δεν υπάρχουν πολλές κρατήσεις. Ο Ιούνιος και ο Σεπτέμβριος είναι «νεκροί» από κρατήσεις, μόνο ο Ιούλιος και Αύγουστος σώνει την φετινή σεζόν» υπογραμμίζει ο Δημήτρης Λάσκαρης. «Οι προκρατήσεις όσον άφορα το φετινό καλοκαίρι βρίσκονται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με αυτό του 2018» επιβεβαιώνει και ο Δημήτρης Καραγκούνης λέγοντας πως «ο βασικός λόγος αυτής της πτώσης των κρατήσεων είναι η συνεχόμενη υπεραυξημένη προσφορά των ακίνητων σε συνδυασμό με τη πτώση της ζήτησης, τάξεως περίπου 15%. Είναι βέβαιο πως τα σπίτια με ιστορικό καλών κριτικών δέχονται πιο εύκολα κρατήσεις και έχουν μεγαλύτερη ζήτηση πλέον».

Όσο για την προέλευση των επισκεπτών, επισημαίνει πως « στη Θεσσαλονίκη το 40% της επισκεψιμότητας καλύπτεται από εσωτερικό τουρισμό ενώ το υπόλοιπο από εξωτερικό. Εκτός πόλεως παρατηρείται ότι ο εξωτερικός τουρισμός καταλαμβάνει το 80% και ο εσωτερικός το 20%. Η κάλυψη του μισού ποσοστού από τον εξωτερικό τουρισμού προέρχεται από τα Βαλκάνια και την Ευρώπη, ενώ το υπόλοιπο καλύπτεται κυρίως από χώρες όπως η Ρωσία, η Κίνα, η Ινδία, οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και η Αυστραλία».

*Δημοσιεύθηκε στο ένθετο «Ταξίδια» της «ΜτΚ» στις 23 Ιουνίου 2019

Πατάς το όνομα του προορισμού και τη λέξη «ξενοδοχείο» στη διαδικτυακή αναζήτηση και πλέον οι πλατφόρμες σου εμφανίζουν εκτός από τα κλασικά κι αγαπημένα ξενοδοχεία, πολλά και διάφορα διαμερίσματα, από υπόγεια και ισόγεια σε γειτονιές του κέντρου μέχρι βίλες.

Στην εποχή μας οι ενδιαφερόμενοι έχουν μια πληθώρα επιλογών και αναλόγως με την οικονομική τους δυνατότητα αλλά και τις συνήθειες τους, μπορούν να βρουν αυτό που πραγματικά ψάχνουν.

Την ίδια ώρα, η μεγάλη διαμάχη ανάμεσα σε ξενοδόχους και ιδιοκτήτες ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης συνεχίζεται, αλλά αυτοί που επιλέγουν στο τέλος είναι οι πελάτες. Σαφώς τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση προτίμησης σε καταλύματα της Airbnb, όμως πάντα οι ξενοδοχειακές μονάδες έχουν σταθερούς πελάτες που γνωρίζουν τι ζητάνε για την διαμονή τους.

Ποιες είναι όμως οι βασικές διαφορές ανάμεσα στις δυο επιλογές, ποια τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα και στις δυο περιπτώσεις;

Επαγγελματίες του χώρου μιλούν και διευκρινίζουν πραγματικά τα όσα παρέχει ένα δωμάτιο ξενοδοχείου ή ένα κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης.

«Σε γενικό πλαίσιο, ο τουρισμός συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας μέσω των πόρων που εισέρχονται στην εθνική οικονομία και στην μείωση της ανεργίας λόγω των θέσεων εργασίας που δημιουργούνται λόγω της αύξησης των τουριστικών ροών των τελευταίων ετών. Όμως, για να μπορέσει να αποδώσει τα μέγιστα θα πρέπει να στηριχθεί η υγιής επιχειρηματικότητα και να γίνει εφαρμογή της νομοθεσίας σε όλα τα τουριστικά καταλύματα , όχι μόνο στα ξενοδοχεία όπως γίνεται μέχρι στιγμής» αναφέρει αρχικά ο Αλέξανδρος Μανδρίνος, στέλεχος ξενοδοχειακής επιχείρησης στη Θεσσαλονίκη, πριν αναφέρει διαφορές στις παροχές ενός ξενοδοχείο με καταλύματα βραχυχρόνια μίσθωσης.

Ξενοδοχεία

H ποιότητα των υπηρεσιών, είναι η πρώτη διαφορά που επισημαίνει. «Τα ξενοδοχεία υπόκεινται σε ελέγχους από όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, καθώς θα πρέπει να διαθέτουν όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά για τη λειτουργία της επιχείρησης και θα πρέπει να εφαρμόζουν συγκεκριμένες διαδικασίες για την παροχή των υπηρεσιών τους, όπως για παράδειγμα η καθαριότητα» εξηγεί.

Η υγιεινή, η ασφάλεια και τα μέτρα προστασίας, σύμφωνα με το στέλεχος της ξενοδοχειακής μονάδας σε ένα ξενοδοχείο είναι δεδομένα, ενώ όπως υποστηρίζει «στα καταλύματα της Αirbnb και στα ενοικιαζόμενα δωμάτια γενικότερα δεν εφαρμόζεται μέχρι στιγμής κανένα σύστημα ελέγχου».

Στα πλεονεκτήματα προσθέτει επίσης, πως σε ξενοδοχεία υπάρχει επί εικοσιτέσσερις ώρες άνθρωπος για την εξυπηρέτηση των πελατών, είτε χρειάζονται υπηρεσίες δωματίου και συμβουλές, είτε πρέπει να αναχωρήσουν ή να κάνουν check in.«Επίσης μέσω των πιστοποιημένων συστημάτων κρατήσεων που διαθέτουν τα ξενοδοχεία καταχωρούνται κρατήσεις σε προγενέστερο χρόνο εξασφαλίζοντας ότι δεν θα περιμένει τον πελάτη κάποια δυσάρεστη έκπληξη κατά την άφιξη» προσθέτει ο κ. Μανδρίνος.

Αirbnb

«Οι επισκέπτες επιλέγουν σπίτι Airbnb και όχι ξενοδοχείο, διότι έχουν μεγαλύτερη γκάμα επιλογών, ως προς το είδος καταλύματος, την τοποθεσία, το συνολικό αριθμό επισκεπτών, την ιδιωτικότητα και την ελευθερία κινήσεων» αντιπαραθέτει ο Δημήτρης Καραγκούνης, ιδρυτικό μέλος της εταιρείας διαχείρισης ακινήτων με κεντρικό άξονα τη βραχυχρόνια μίσθωση, «Far & Beyond Hospitality» και ιδρυτικός μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαχειριστών Ακινήτων.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο βασικός λόγος που επικράτησε η φιλοσοφία της Airbnb είναι το χαμηλό κόστος διαμονής που προσφέρει για τους επισκέπτες. «Για παράδειγμα, εάν μία παρέα έξι ατόμων ήθελε να επισκεφθεί ένα μέρος στη περίπτωση του ξενοδοχείου θα έπρεπε να κάνει κράτηση τριών δίκλινων η δυο τρίκλινων δωματίων. Στη περίπτωση της Airbnb , υπάρχει η επιλογή ενοικίασης ενός ακινήτου χωρητικότητα έξι ατόμων. Το αποτέλεσμα, στις περισσότερες περιπτώσεις σύγκρισης, θα ήταν μία μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση αν η τελική επιλογή διαμονής ήταν το ξενοδοχείο».

Ο Δημήτρης Λάσκαρης, που διαχειρίζεται σελίδα με ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης, τονίζει πως πολλές οικογένειες επιλέγουν σπίτια Airbnb, διότι τους προσφέρει κουζίνα. «Τους δημιουργεί την αίσθηση ότι έχουν το δικό τους διαμέρισμα και βέβαια έχουν και κουζίνα, που μπορούν να μαγειρέψουν, ενώ σε δωμάτιο ξενοδοχείου δεν μπορούν να το κάνουν».

Οι επισκέπτες όταν αναζητούν ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης, ως απαραίτητες προϋποθέσεις θέτουν «την καθαριότητα υψηλού επίπεδου του ακίνητου, παράδοση καθαρών κλινοσκεπασμάτων και πετσετών υγιεινής, απεριόριστη ασύρματη και ταχύτατη πρόσβαση στο διαδίκτυο, μια πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα, τα αναλώσιμα πρώτης ανάγκης, ευελιξία στις ώρες άφιξης-αναχώρησης και η 24ωρη επικοινωνία», σημειώνει ο κ. Καραγκούνης, που η εταιρεία του έχει επίσημη παγκόσμια αναγνώριση από την Airbnb και συνεργάζεται με την Booking. Επίσης, αναφέρει πως σημαντικά κριτήρια για έναν επισκέπτη αποτελούν η τοποθεσία του ακινήτου, το παρουσιαστικό και η χωρητικότητα του.

Πάντως, παρατηρείται στροφή προτίμησης των επισκεπτών σε καταλύματα επαγγελματικής φιλοξενίας και όχι όπως στην αρχή σε σπίτια που πραγματικά νοίκιαζαν για μικρό χρονικό διάστημα οι ιδιοκτήτες και στη συνέχεια τα χρησιμοποιούσαν πάλι οι ίδιοι. «Να σημειωθεί πως βλέπουμε ήδη μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες να κατασκευάζουν αυτόνομα διαμερίσματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, θέτοντας έτσι ψηλότερα το πήχη στη ποιότητα της φιλοξενίας» αναφέρει ο Δημήτρης Καραγκούνης.

Απόσυρση καταλυμάτων από πλατφόρμες και πτώση κρατήσεων

Τον τελευταίο καιρό, πάντως, πολλοί ιδιοκτήτες εγκαταλείπουν το σύστημα βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων στη Θεσσαλονίκη. Πέρυσι παρουσίασε την μεγαλύτερη έξαρση το φαινόμενο στην πόλη, με αποτέλεσμα στο ιστορικό κέντρο να μην υπάρχουν διαθέσιμα ακίνητα για μακροχρόνια μίσθωση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την μεγάλη αύξηση ενοικίων, που όπως φαίνεται οδήγησε ξανά τους ιδιοκτήτες ακινήτων στην μακροχρόνια μίσθωση.

Στη Θεσσαλονίκη αυτή την στιγμή υπάρχουν δηλωμένα περίπου 1.900 διαμερίσματα και γκαρσονιέρες που προσφέρονται για βραχυχρόνιες μισθώσεις σε διαδικτυακές πλατφόρμες. Ο αριθμός είναι αρκετά μεγάλος και ο ανταγωνισμός φαίνεται πως μείωσε τις κρατήσεις, αναγκάζοντας ιδιοκτήτες να αποσυρθούν από την Airbnb.

Επίσης και τα έξοδα συντήρησης φαίνεται να λειτούργησαν αρνητικά για όσους διαχειρίζονταν τα ακίνητα. «Έχουν κρυφά έξοδα αυτά τα σπίτια. Πρέπει να πληρώνεις ρεύμα, νερό και καθαρίστριες, που στην αρχή δεν τα υπολογίζεις» αναφέρει ο Γιάννης Ιωάννου, που διατηρεί καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Όμως το σημαντικότερο είναι πως φέτος η κινητικότητα στις προκρατήσεις είναι χαμηλότερη από πέρυσι. «Έχουν πέσει οι τιμές μίσθωσης, καθώς φέτος δεν υπάρχουν πολλές κρατήσεις. Ο Ιούνιος και ο Σεπτέμβριος είναι «νεκροί» από κρατήσεις, μόνο ο Ιούλιος και Αύγουστος σώνει την φετινή σεζόν» υπογραμμίζει ο Δημήτρης Λάσκαρης. «Οι προκρατήσεις όσον άφορα το φετινό καλοκαίρι βρίσκονται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με αυτό του 2018» επιβεβαιώνει και ο Δημήτρης Καραγκούνης λέγοντας πως «ο βασικός λόγος αυτής της πτώσης των κρατήσεων είναι η συνεχόμενη υπεραυξημένη προσφορά των ακίνητων σε συνδυασμό με τη πτώση της ζήτησης, τάξεως περίπου 15%. Είναι βέβαιο πως τα σπίτια με ιστορικό καλών κριτικών δέχονται πιο εύκολα κρατήσεις και έχουν μεγαλύτερη ζήτηση πλέον».

Όσο για την προέλευση των επισκεπτών, επισημαίνει πως « στη Θεσσαλονίκη το 40% της επισκεψιμότητας καλύπτεται από εσωτερικό τουρισμό ενώ το υπόλοιπο από εξωτερικό. Εκτός πόλεως παρατηρείται ότι ο εξωτερικός τουρισμός καταλαμβάνει το 80% και ο εσωτερικός το 20%. Η κάλυψη του μισού ποσοστού από τον εξωτερικό τουρισμού προέρχεται από τα Βαλκάνια και την Ευρώπη, ενώ το υπόλοιπο καλύπτεται κυρίως από χώρες όπως η Ρωσία, η Κίνα, η Ινδία, οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και η Αυστραλία».

*Δημοσιεύθηκε στο ένθετο «Ταξίδια» της «ΜτΚ» στις 23 Ιουνίου 2019

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία