ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεμπλόκαρε έπειτα από 7 χρόνια γραφειοκρατίας το KPC

Το εμπορικό κέντρο «Kavala Port Center», μία επένδυση 3 εκατ. ευρώ, παίρνει το δρόμο της υλοποίησης και αναμένεται να δώσει νέα πνοή στο λιμάνι αλλά και στο… πρόσωπο της περιοχής

 10/10/2019 17:00

Ξεμπλόκαρε έπειτα από 7 χρόνια γραφειοκρατίας το KPC

Της Βασιλικής Σοφιανού

Νέα πνοή στο λιμάνι της Καβάλας αλλά και στο τουριστικό προφίλ όλης της περιοχής έρχεται να δώσει το εμπορικό κέντρο «Kavala Port Center» (KPC), μία επένδυση 3 εκατ. ευρώ από την εμπορική και τουριστική εταιρεία Γεωργούλιας Α.Ε., που έπειτα από επτά ολόκληρα χρόνια επιτέλους ξεμπλόκαρε από τα γρανάζια της γραφειοκρατίας και παίρνει το δρόμο της υλοποίησης.

Η εταιρεία έχει πλέον στα χέρια της την άδεια δόμησης από την αρμόδια πολεοδομία και σκοπεύει, όπως πληροφορείται η «ΜτΚ», να προχωρήσει άμεσα στην υλοποίηση της επένδυσης -πολύ πιθανόν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους- αφού πρώτα επικαιροποιηθούν κάποιες επιμέρους μελέτες.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό, το Kavala Port Center θα περιλαμβάνει -όπως καταδεικνύει η επωνυμία του- ένα εμπορικό κέντρο, καθώς όμως επίσης και τέρμιναλ κρουαζιέρας, τέρμιναλ υδροπλάνων και περιβάλλοντες χώρους αναψυχής, εστίασης, παιδική χαρά, χώρους για συναυλίες εντός και εκτός του κτιρίου, κιόσκια για υπαίθριες δραστηριότητες κ.ο.κ.

Η επένδυση, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «ΜτΚ», θα υλοποιηθεί από την εταιρεία Γεωργούλιας Α.Ε., που είναι παραχωρησιούχος της συγκεκριμένης έκτασης, σε συνεργασία με ευρωπαϊκό fund.

Η Γεωργούλιας Α.Ε. έχει υπογράψει σύμβαση τριάντα ετών με το ελληνικό δημόσιο μέσω του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας, για να κατασκευάσει και να εκμεταλλευτεί ένα εμπορικό κέντρο 4.000 τ.μ. στεγασμένου χώρου για λειτουργία εμπορικών καταστημάτων και 4.000 τ.μ. υπαίθριου χώρου για εμπορική χρήση, εκδηλώσεις και αναψυχή.

Το «Kavala Port Center» (KPC) -όπως θα ονομάζεται το συγκρότημα- βρίσκεται στο κέντρο της πόλης σε απόσταση εξακοσίων μέτρων από την κεντρική πλατεία, και είναι η φυσική προέκταση του εμπορικού κέντρου της πόλης, ενώ γειτνιάζει ανατολικά με το παράλιο Ιστορικό Τείχος και τη συνοικία της Παναγίας, όπου βρίσκονται τα γνωστά μνημεία του Ιμαρέτ και του κάστρου της Καβάλας.

Μπροστά του βρίσκεται ο χώρος προσέγγισης των επιβατηγών πλοίων για τα νησιά του Αιγαίου, και των κρουαζιερόπλοιων, γι’ αυτό και το κτίριο θα λειτουργεί και ως τέρμιναλ για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας, όπως και ως τέρμιναλ υδροπλάνων.

Μεγάλο μέρος της παρακείμενης έκτασης, επίσης, καταλαμβάνει υπαίθριος χώρος στάθμευσης οχημάτων που εξυπηρετεί τις ανάγκες της πόλης, καθώς επίσης και ο σταθμός των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης της Καβάλας, προσθέτοντας ένα επιπλέον πλεονέκτημα στο KPC.

Το συγκεκριμένο έργο αναμένεται να λειτουργήσει ως σημαντικός εμπορικός αλλά και τουριστικός πόλος έλξης επισκεπτών, δεδομένης και της μεγάλης ροής οδικών επισκεπτών στη Βόρεια Ελλάδα από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες, συγκεκριμένα από Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία και Τουρκία, ενώ βρίσκεται επίσης κοντά στους αρχαιολογικούς χώρους των Φιλίππων (απόσταση 20 λεπτών) αλλά και της Αμφίπολης (απόσταση 35 λεπτών).

Η κατασκευή του έργου εκτιμάται ότι μπορεί να ολοκληρωθεί σε διάστημα οκτώ μηνών. Με τη συνδρομή της πολύ προσφάτως απελθούσας διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας, έχει διευθετηθεί νομικά κώλυμα που είχε προκύψει παλαιότερα αναφορικά με τις χερσαίες ζώνες του λιμένα.

Το KPC, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, έχει σχεδιαστεί για να καλύψει την αγορά της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ενώ αναμένεται να κερδίσει μεγάλο κομμάτι και από την πίτα των τουριστών, που θα το προσεγγίζουν λόγω του στρατηγικού σημείου στο οποίο βρίσκεται. Αξίζει να σημειωθεί σχετικά ότι την περιοχή που θα βρίσκεται το εμπορικό κέντρο προσεγγίζουν σήμερα περισσότερα από 1.000 τουριστικά λεωφορεία ετησίως και καταγράφονται ετησίως πάνω από 100.000 προσεγγίσεις στον παρακείμενο χώρο στάθμευσης.

Δεδομένης, δε, και της επικείμενης ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Καβάλας, που μαζί με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχουν ήδη προ πολλού τεθεί στο επενδυτικό στόχαστρο των ΗΠΑ και όχι μόνο, η εν λόγω επένδυση αποκτά ακόμη μεγαλύτερη δυναμική και εν γένει το λιμάνι της Καβάλας αναμένεται να αποτελέσει βασικό πυλώνα της ανάπτυξης της οικονομίας της πόλης αλλά και της ευρύτερης περιοχής.

Η ίδια η επένδυση, εξάλλου, αναμένεται να φέρει στην περιοχή τουλάχιστον 70 - 90 νέες θέσεις εργασίας.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 6 Οκτωβρίου 2019

Της Βασιλικής Σοφιανού

Νέα πνοή στο λιμάνι της Καβάλας αλλά και στο τουριστικό προφίλ όλης της περιοχής έρχεται να δώσει το εμπορικό κέντρο «Kavala Port Center» (KPC), μία επένδυση 3 εκατ. ευρώ από την εμπορική και τουριστική εταιρεία Γεωργούλιας Α.Ε., που έπειτα από επτά ολόκληρα χρόνια επιτέλους ξεμπλόκαρε από τα γρανάζια της γραφειοκρατίας και παίρνει το δρόμο της υλοποίησης.

Η εταιρεία έχει πλέον στα χέρια της την άδεια δόμησης από την αρμόδια πολεοδομία και σκοπεύει, όπως πληροφορείται η «ΜτΚ», να προχωρήσει άμεσα στην υλοποίηση της επένδυσης -πολύ πιθανόν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους- αφού πρώτα επικαιροποιηθούν κάποιες επιμέρους μελέτες.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό, το Kavala Port Center θα περιλαμβάνει -όπως καταδεικνύει η επωνυμία του- ένα εμπορικό κέντρο, καθώς όμως επίσης και τέρμιναλ κρουαζιέρας, τέρμιναλ υδροπλάνων και περιβάλλοντες χώρους αναψυχής, εστίασης, παιδική χαρά, χώρους για συναυλίες εντός και εκτός του κτιρίου, κιόσκια για υπαίθριες δραστηριότητες κ.ο.κ.

Η επένδυση, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «ΜτΚ», θα υλοποιηθεί από την εταιρεία Γεωργούλιας Α.Ε., που είναι παραχωρησιούχος της συγκεκριμένης έκτασης, σε συνεργασία με ευρωπαϊκό fund.

Η Γεωργούλιας Α.Ε. έχει υπογράψει σύμβαση τριάντα ετών με το ελληνικό δημόσιο μέσω του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας, για να κατασκευάσει και να εκμεταλλευτεί ένα εμπορικό κέντρο 4.000 τ.μ. στεγασμένου χώρου για λειτουργία εμπορικών καταστημάτων και 4.000 τ.μ. υπαίθριου χώρου για εμπορική χρήση, εκδηλώσεις και αναψυχή.

Το «Kavala Port Center» (KPC) -όπως θα ονομάζεται το συγκρότημα- βρίσκεται στο κέντρο της πόλης σε απόσταση εξακοσίων μέτρων από την κεντρική πλατεία, και είναι η φυσική προέκταση του εμπορικού κέντρου της πόλης, ενώ γειτνιάζει ανατολικά με το παράλιο Ιστορικό Τείχος και τη συνοικία της Παναγίας, όπου βρίσκονται τα γνωστά μνημεία του Ιμαρέτ και του κάστρου της Καβάλας.

Μπροστά του βρίσκεται ο χώρος προσέγγισης των επιβατηγών πλοίων για τα νησιά του Αιγαίου, και των κρουαζιερόπλοιων, γι’ αυτό και το κτίριο θα λειτουργεί και ως τέρμιναλ για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας, όπως και ως τέρμιναλ υδροπλάνων.

Μεγάλο μέρος της παρακείμενης έκτασης, επίσης, καταλαμβάνει υπαίθριος χώρος στάθμευσης οχημάτων που εξυπηρετεί τις ανάγκες της πόλης, καθώς επίσης και ο σταθμός των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης της Καβάλας, προσθέτοντας ένα επιπλέον πλεονέκτημα στο KPC.

Το συγκεκριμένο έργο αναμένεται να λειτουργήσει ως σημαντικός εμπορικός αλλά και τουριστικός πόλος έλξης επισκεπτών, δεδομένης και της μεγάλης ροής οδικών επισκεπτών στη Βόρεια Ελλάδα από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες, συγκεκριμένα από Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία και Τουρκία, ενώ βρίσκεται επίσης κοντά στους αρχαιολογικούς χώρους των Φιλίππων (απόσταση 20 λεπτών) αλλά και της Αμφίπολης (απόσταση 35 λεπτών).

Η κατασκευή του έργου εκτιμάται ότι μπορεί να ολοκληρωθεί σε διάστημα οκτώ μηνών. Με τη συνδρομή της πολύ προσφάτως απελθούσας διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας, έχει διευθετηθεί νομικά κώλυμα που είχε προκύψει παλαιότερα αναφορικά με τις χερσαίες ζώνες του λιμένα.

Το KPC, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, έχει σχεδιαστεί για να καλύψει την αγορά της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ενώ αναμένεται να κερδίσει μεγάλο κομμάτι και από την πίτα των τουριστών, που θα το προσεγγίζουν λόγω του στρατηγικού σημείου στο οποίο βρίσκεται. Αξίζει να σημειωθεί σχετικά ότι την περιοχή που θα βρίσκεται το εμπορικό κέντρο προσεγγίζουν σήμερα περισσότερα από 1.000 τουριστικά λεωφορεία ετησίως και καταγράφονται ετησίως πάνω από 100.000 προσεγγίσεις στον παρακείμενο χώρο στάθμευσης.

Δεδομένης, δε, και της επικείμενης ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Καβάλας, που μαζί με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχουν ήδη προ πολλού τεθεί στο επενδυτικό στόχαστρο των ΗΠΑ και όχι μόνο, η εν λόγω επένδυση αποκτά ακόμη μεγαλύτερη δυναμική και εν γένει το λιμάνι της Καβάλας αναμένεται να αποτελέσει βασικό πυλώνα της ανάπτυξης της οικονομίας της πόλης αλλά και της ευρύτερης περιοχής.

Η ίδια η επένδυση, εξάλλου, αναμένεται να φέρει στην περιοχή τουλάχιστον 70 - 90 νέες θέσεις εργασίας.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 6 Οκτωβρίου 2019

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία