ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ξεκινούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια του μετρό

Μέσα στο αμαξοστάσιο τα βαγόνια αρχικά θα διανύουν απόσταση 200 μέτρων

 24/02/2020 10:00

Ξεκινούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια του μετρό

Βαγγέλης Στολάκης

«Το τρένο μπαίνει στις ράγες». Με τη φράση αυτή υπηρεσιακά στελέχη της Αττικό Μετρό Α.Ε. επιβεβαιώνουν τις πληροφορίες της «ΜτΚ» πως σε σύντομο χρονικό διάστημα και πιο συγκεκριμένα εντός των επομένων δέκα ημερών αναμένεται να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια του μετρό Θεσσαλονίκης εντός του αμαξοστασίου. Την ίδια ώρα, ομάδα υπαλλήλων της εταιρείας προετοιμάζει τη μελέτη λειτουργίας του μετρό, η οποία θα κατατεθεί στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που θα κληθεί να αποφασίσει εάν ο φορέας που θα αναλάβει τη λειτουργία του έργου θα είναι δημόσιος ή ιδιωτικός.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε η ηλεκτροδότηση του αμαξοστασίου και πιο συγκεκριμένα ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής της γραμμής 3, της γραμμής ρευματοδότησης. Το επόμενο διάστημα λοιπόν τα βαγόνια θα μπουν στις ράγες και θα ξεκινήσουν να λειτουργούν δοκιμαστικά. Η απόσταση που θα διανύουν θα είναι 200 μέτρα, ενώ την περίοδο των δοκιμαστικών δρομολογίων εντός του αμαξοστασίου οι αρμόδιοι θα καταγράφουν προβλήματα, απαιτήσεις και ελλείψεις. Αμέσως μετά, και ενώ θα βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής στους σταθμούς, τα ίδια βαγόνια θα πραγματοποιούν δοκιμαστικά δρομολόγια εκτός αμαξοστασίου για διάστημα μεγαλύτερο των 18 μηνών. Όπως λένε χαρακτηριστικά στη «ΜτΚ» στελέχη της εταιρείας, «το μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα σύγχρονο μέσο, τελευταίας τεχνολογίας, το οποίο δεν θα έχει οδηγούς. Αυτό σημαίνει ότι τα δοκιμαστικά δρομολόγια μέχρι την παράδοση του έργου τον Απρίλιο του 2023 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί και να έχουν βελτιωθεί οι όποιες δυσλειτουργίες του συστήματος υπάρξουν» υποστηρίζουν χαρακτηριστικά.

Στο «τραπέζι» και ο ιδιώτης

Εκείνο που διαμηνύουν πάντως σε όλους τους τόνους εκπρόσωποι της Αττικό Μετρό Α.Ε. είναι πως το έργο «προχωράει» με γοργούς ρυθμούς. Οι ίδιες πηγές σχολιάζουν ότι ομάδα ειδικών συντάσσει τα τεύχη δημοπράτησης και λειτουργίας του έργου, μεταξύ άλλων τις προδιαγραφές, τις απαιτήσεις σε προσωπικό κ.ά. και θα μεταβιβάσει τα τεύχη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο θα κληθεί να αποφασίσει ποιος θα «τρέξει» το μετρό Θεσσαλονίκης, δεδομένου ότι ο ρόλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. σταματά με την ολοκλήρωσή του. 

Στο «τραπέζι» πάντως έχουν πέσει πολλά σενάρια, μεταξύ άλλων και η ανάθεση σε ιδιώτη. Σύμφωνα με πληροφορίες, η επιλογή ανάθεσης του μετρό Θεσσαλονίκης σε ιδιώτη εργολάβο «έπεσε» στο τραπέζι μετά τις πρόσφατες κινητοποιήσεις συνδικάτων στο μετρό της Αθήνας. «Το υπουργείο θα αποφασίσει ποιος θα πληροί τις προϋποθέσεις με βάση τις προδιαγραφές του έργου» τόνιζαν χαρακτηριστικά στη «ΜτΚ» οι παράγοντες της Αττικό Μετρό Α.Ε. Πηγές του υπουργείου ανέφεραν πως εάν τελικά επιλεγεί ιδιώτης, θα υπάρχει ένας κρατικός φορέας που θα πρέπει να τον εποπτεύει και αναφέρουν πως το ρόλο αυτό θα μπορούσε να αναλάβει ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης.

Τα πρακτικά καθυστερούν την απόφαση

Στο μεταξύ, όπως πληροφορούμαστε, η καθυστέρηση της έκδοσης υπουργικής απόφασης για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν καθυστερεί για λόγους… πρακτικών. Η γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, ακριβώς πριν από δυο μήνες για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων με ταυτόχρονη εγκατάλειψη της in situ κατάχωσης των αρχαίων και κατασκευής του πολύπαθου σταθμού της Βενιζέλου το δεύτερο δεκαήμερο του περασμένου Δεκέμβρη, δημιούργησε την αίσθηση πως η έκδοση της απόφασης του υπουργείου Πολιτισμού ήταν ζήτημα ημερών. Ωστόσο, έχουν περάσει δυο ολόκληροι μήνες και απόφαση δεν εκδόθηκε.

«Η απόφαση αργεί γιατί έπειτα από μια τέτοια μαραθώνια συνεδρίαση πρέπει να καθαρογραφούν τα πρακτικά. Δεν είναι εύκολη διαδικασία» σχολιάζει στέλεχος της Αττικό Μετρό Α.Ε. στη «ΜτΚ». Στο μεταξύ, εδώ και περίπου μία εβδομάδα ξεκίνησε η διαδικασία απομάκρυνσης της άμμου, με την οποία είχαν καλυφθεί τα αρχαιολογικά ευρήματα που ανακαλύφθηκαν στο σταθμό. Στο εργοτάξιο του σταθμού έχει τοποθετηθεί συνεργείο και μεγάλος εκσκαφέας, προκειμένου να απομακρύνει σταδιακά την άμμο και τα υλικά της κατάχωσης, καθώς τα αρχαία είχαν καλυφθεί για να προστατευτούν, μέχρι να υιοθετηθεί λύση για την κατασκευή του σταθμού. Όσο απλή κι αν ακούγεται η διαδικασία, το μόνο σίγουρο είναι πως θα διαρκέσει μεγάλο διάστημα, με τους υπηρεσιακούς παράγοντες της εταιρείας να μιλούν για διάστημα μεγαλύτερο των τεσσάρων μηνών. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναμένεται να συμπέσει με την έναρξη των εργασιών για απόσπαση και επανατοποθέτηση.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 23 Φεβρουαρίου 2020

«Το τρένο μπαίνει στις ράγες». Με τη φράση αυτή υπηρεσιακά στελέχη της Αττικό Μετρό Α.Ε. επιβεβαιώνουν τις πληροφορίες της «ΜτΚ» πως σε σύντομο χρονικό διάστημα και πιο συγκεκριμένα εντός των επομένων δέκα ημερών αναμένεται να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια του μετρό Θεσσαλονίκης εντός του αμαξοστασίου. Την ίδια ώρα, ομάδα υπαλλήλων της εταιρείας προετοιμάζει τη μελέτη λειτουργίας του μετρό, η οποία θα κατατεθεί στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που θα κληθεί να αποφασίσει εάν ο φορέας που θα αναλάβει τη λειτουργία του έργου θα είναι δημόσιος ή ιδιωτικός.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε η ηλεκτροδότηση του αμαξοστασίου και πιο συγκεκριμένα ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής της γραμμής 3, της γραμμής ρευματοδότησης. Το επόμενο διάστημα λοιπόν τα βαγόνια θα μπουν στις ράγες και θα ξεκινήσουν να λειτουργούν δοκιμαστικά. Η απόσταση που θα διανύουν θα είναι 200 μέτρα, ενώ την περίοδο των δοκιμαστικών δρομολογίων εντός του αμαξοστασίου οι αρμόδιοι θα καταγράφουν προβλήματα, απαιτήσεις και ελλείψεις. Αμέσως μετά, και ενώ θα βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής στους σταθμούς, τα ίδια βαγόνια θα πραγματοποιούν δοκιμαστικά δρομολόγια εκτός αμαξοστασίου για διάστημα μεγαλύτερο των 18 μηνών. Όπως λένε χαρακτηριστικά στη «ΜτΚ» στελέχη της εταιρείας, «το μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα σύγχρονο μέσο, τελευταίας τεχνολογίας, το οποίο δεν θα έχει οδηγούς. Αυτό σημαίνει ότι τα δοκιμαστικά δρομολόγια μέχρι την παράδοση του έργου τον Απρίλιο του 2023 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί και να έχουν βελτιωθεί οι όποιες δυσλειτουργίες του συστήματος υπάρξουν» υποστηρίζουν χαρακτηριστικά.

Στο «τραπέζι» και ο ιδιώτης

Εκείνο που διαμηνύουν πάντως σε όλους τους τόνους εκπρόσωποι της Αττικό Μετρό Α.Ε. είναι πως το έργο «προχωράει» με γοργούς ρυθμούς. Οι ίδιες πηγές σχολιάζουν ότι ομάδα ειδικών συντάσσει τα τεύχη δημοπράτησης και λειτουργίας του έργου, μεταξύ άλλων τις προδιαγραφές, τις απαιτήσεις σε προσωπικό κ.ά. και θα μεταβιβάσει τα τεύχη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο θα κληθεί να αποφασίσει ποιος θα «τρέξει» το μετρό Θεσσαλονίκης, δεδομένου ότι ο ρόλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. σταματά με την ολοκλήρωσή του. 

Στο «τραπέζι» πάντως έχουν πέσει πολλά σενάρια, μεταξύ άλλων και η ανάθεση σε ιδιώτη. Σύμφωνα με πληροφορίες, η επιλογή ανάθεσης του μετρό Θεσσαλονίκης σε ιδιώτη εργολάβο «έπεσε» στο τραπέζι μετά τις πρόσφατες κινητοποιήσεις συνδικάτων στο μετρό της Αθήνας. «Το υπουργείο θα αποφασίσει ποιος θα πληροί τις προϋποθέσεις με βάση τις προδιαγραφές του έργου» τόνιζαν χαρακτηριστικά στη «ΜτΚ» οι παράγοντες της Αττικό Μετρό Α.Ε. Πηγές του υπουργείου ανέφεραν πως εάν τελικά επιλεγεί ιδιώτης, θα υπάρχει ένας κρατικός φορέας που θα πρέπει να τον εποπτεύει και αναφέρουν πως το ρόλο αυτό θα μπορούσε να αναλάβει ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης.

Τα πρακτικά καθυστερούν την απόφαση

Στο μεταξύ, όπως πληροφορούμαστε, η καθυστέρηση της έκδοσης υπουργικής απόφασης για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν καθυστερεί για λόγους… πρακτικών. Η γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, ακριβώς πριν από δυο μήνες για απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων με ταυτόχρονη εγκατάλειψη της in situ κατάχωσης των αρχαίων και κατασκευής του πολύπαθου σταθμού της Βενιζέλου το δεύτερο δεκαήμερο του περασμένου Δεκέμβρη, δημιούργησε την αίσθηση πως η έκδοση της απόφασης του υπουργείου Πολιτισμού ήταν ζήτημα ημερών. Ωστόσο, έχουν περάσει δυο ολόκληροι μήνες και απόφαση δεν εκδόθηκε.

«Η απόφαση αργεί γιατί έπειτα από μια τέτοια μαραθώνια συνεδρίαση πρέπει να καθαρογραφούν τα πρακτικά. Δεν είναι εύκολη διαδικασία» σχολιάζει στέλεχος της Αττικό Μετρό Α.Ε. στη «ΜτΚ». Στο μεταξύ, εδώ και περίπου μία εβδομάδα ξεκίνησε η διαδικασία απομάκρυνσης της άμμου, με την οποία είχαν καλυφθεί τα αρχαιολογικά ευρήματα που ανακαλύφθηκαν στο σταθμό. Στο εργοτάξιο του σταθμού έχει τοποθετηθεί συνεργείο και μεγάλος εκσκαφέας, προκειμένου να απομακρύνει σταδιακά την άμμο και τα υλικά της κατάχωσης, καθώς τα αρχαία είχαν καλυφθεί για να προστατευτούν, μέχρι να υιοθετηθεί λύση για την κατασκευή του σταθμού. Όσο απλή κι αν ακούγεται η διαδικασία, το μόνο σίγουρο είναι πως θα διαρκέσει μεγάλο διάστημα, με τους υπηρεσιακούς παράγοντες της εταιρείας να μιλούν για διάστημα μεγαλύτερο των τεσσάρων μηνών. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας αναμένεται να συμπέσει με την έναρξη των εργασιών για απόσπαση και επανατοποθέτηση.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 23 Φεβρουαρίου 2020

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία