ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέες αυξήσεις-σοκ στην βενζίνη: Τα μέτρα που εξετάζει η κυβέρνηση (βίντεο)

Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά για την αντιμετώπιση του νέου ράλι ανόδου - Κοντεύει το 2,60 στα νησιά

 21/05/2022 11:00

Νέες αυξήσεις-σοκ στην βενζίνη: Τα μέτρα που εξετάζει η κυβέρνηση (βίντεο)

Καθημερινό είναι πλέον το ράλι ανόδου της τιμής της βενζίνης με τους οδηγούς να είναι σε απόγνωση. Τα ποσά στα πρατήρια αυξάνουν συνεχώς, όπως φαίνεται άμεση λύση δεν αναμένεται σύντομα, ενώ κυβερνητικά στελέχη μιλούν πλέον ανοιχτά για νέες παρεμβάσεις.

Χαρακτηριστικό της δύσκολης κατάστασης είναι το γεγονός πως όλη την εβδομάδα «είχαμε αύξηση στην τιμή της βενζίνης», σύμφωνα με τον πρόεδρο της ομοσπονδίας βενζινοπωλών, Μιχάλη Κιούση. Ο ίδιος αναφέρει ότι «έχουμε μία μικρή αποκλιμάκωση στο πετρέλαιο κίνησης, όπως ανέβαινε η βενζίνη, έπεφτε το πετρέλαιο κίνησης, αυτό αποτυπώνεται αμέσως».

Στη βενζίνη είχαμε αύξηση, ενάμιση, δύο - δυόμιση λεπτών την ημέρα, δηλαδή 15,20,30,35 ευρώ αύξηση την ημέρα τα 1.000 λίτρα, εξηγεί ο ίδιος, μιλώντας στην ΕΡΤ.

«Ας ελπίσουμε, επειδή είδαμε μία σταθερότητα την Παρασκευή, ότι έχουμε φτάσει στα ιστορικά υψηλά και θα έχουμε αποκλιμάκωση, γιατί εδώ έχουμε δύο συγκυρίες αρνητικές, χώρια την αύξηση διεθνώς του βαρελιού, που συμπαρασύρει την τιμή των διυλισμένων προϊόντων, έχουμε και την ισοτιμία ευρώ – δολαρίου, που έχουν έρθει περίπου στο ίδιο, οπότε αυτό στην αγορά των καυσίμων δεν συμφέρει» συμπληρώνει.

Αναφερόμενος στις ακόμα υψηλότερες τιμές στα νησιά, υπογράμμισε πως: «Είναι έτσι η αγορά δομημένη και στην πρώτη πανδημία το Μάρτιο του 2020, έφτασε η βενζίνη 1,24, με ένα ευρώ φόρους, να το θυμίσω αυτό, στα νησιά είχε 1,40, 1,45, 1,50 δηλαδή στα νησιά και στις απομακρυσμένες περιοχές μία διαφορά 15 έως 30 λεπτά, υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει. Δεν είναι αυτό όμως το φαινόμενο, 2,5 ευρώ είναι πανάκριβο, αλλά το 2,30 ή το 2,30 στα αστικά κέντρα είναι φθηνά;».

«Όταν ξεκίνησε ο πόλεμος μας βρήκε σε ιστορικά υψηλά στο 1,90 και κανείς, ούτε ο πιο ευφάνταστος νους δεν φανταζόταν ότι θα φτάσει σε δυόμιση μήνες στην Ελλάδα η βενζίνη στο 2,30. Δεν είναι φθηνό, ούτε το 1,90 δεν είναι φθηνό. Πρέπει να βρεθεί ελληνική λύση, ώσπου να βρεθεί πανευρωπαϊκή ή παγκόσμια. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό, είναι η κινητήριος δύναμη της οικονομίας» συμπλήρωσε.

«Υπάρχουν κάποια μέτρα, απλώς είναι λίγα και μικρά μπροστά σε αυτό το τσουνάμι των τιμών που ζούμε. Τα 15 λεπτά το λίτρο που είναι η μείωση που ισχύει από τα διυλιστήρια και είναι η τιμή εκκίνησης για το πετρέλαιο κίνησης, βοήθησε, είναι 150 ευρώ τα 1.000 λίτρα, για όλους τους επαγγελματίες του κλάδου των μεταφορών, της παραγωγής, της αγροτικής παραγωγής, το fuel pass αυτά τα 45 ευρώ βοήθησε, υπολογίζω περίπου 2,5 εκατομμύρια δικαιούχους το έχουν πάρει» κατέληξε.


Στο τραπέζι έχει πέσει και η μείωση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ), αλλά η λήψη μίας τέτοιας απόφασης προϋποθέτει αφενός την ύπαρξη του απαραίτητου δημοσιονομικού χώρου και αφετέρου την έγκριση από την Κομισιόν σε μία περίοδο κομβικής σημασίας, αφού η χώρα είναι έτοιμη για την έξοδο από την αυστηρή εποπτεία. Ωστόσο, τίποτα δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο, εκτός από το ότι δεν πρόκειται η κυβέρνηση να αγνοήσει το πρόβλημα. Την Παρασκευή ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, αναφέρθηκε στο ενδεχόμενο της επέκτασης του Fuel Pass για την βενζίνη και τα άλλα καύσιμα. Σημείωσε πως η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να επεκταθεί το fuel pass, ενώ σε ό,τι αφορά στην έρευνα που διεξάγεται για τις τιμές των καυσίμων είπε ότι αναμένει τα στοιχεία από τα διυλιστήρια για να τα επεξεργαστεί η υπηρεσία, και επιπλέον έχουν ξεκινήσει έκτακτοι έλεγχοι σε 30 πρατήρια με τις υψηλότερες τιμές αλλά και στις εταιρείες μεταφοράς.


Καθημερινό είναι πλέον το ράλι ανόδου της τιμής της βενζίνης με τους οδηγούς να είναι σε απόγνωση. Τα ποσά στα πρατήρια αυξάνουν συνεχώς, όπως φαίνεται άμεση λύση δεν αναμένεται σύντομα, ενώ κυβερνητικά στελέχη μιλούν πλέον ανοιχτά για νέες παρεμβάσεις.

Χαρακτηριστικό της δύσκολης κατάστασης είναι το γεγονός πως όλη την εβδομάδα «είχαμε αύξηση στην τιμή της βενζίνης», σύμφωνα με τον πρόεδρο της ομοσπονδίας βενζινοπωλών, Μιχάλη Κιούση. Ο ίδιος αναφέρει ότι «έχουμε μία μικρή αποκλιμάκωση στο πετρέλαιο κίνησης, όπως ανέβαινε η βενζίνη, έπεφτε το πετρέλαιο κίνησης, αυτό αποτυπώνεται αμέσως».

Στη βενζίνη είχαμε αύξηση, ενάμιση, δύο - δυόμιση λεπτών την ημέρα, δηλαδή 15,20,30,35 ευρώ αύξηση την ημέρα τα 1.000 λίτρα, εξηγεί ο ίδιος, μιλώντας στην ΕΡΤ.

«Ας ελπίσουμε, επειδή είδαμε μία σταθερότητα την Παρασκευή, ότι έχουμε φτάσει στα ιστορικά υψηλά και θα έχουμε αποκλιμάκωση, γιατί εδώ έχουμε δύο συγκυρίες αρνητικές, χώρια την αύξηση διεθνώς του βαρελιού, που συμπαρασύρει την τιμή των διυλισμένων προϊόντων, έχουμε και την ισοτιμία ευρώ – δολαρίου, που έχουν έρθει περίπου στο ίδιο, οπότε αυτό στην αγορά των καυσίμων δεν συμφέρει» συμπληρώνει.

Αναφερόμενος στις ακόμα υψηλότερες τιμές στα νησιά, υπογράμμισε πως: «Είναι έτσι η αγορά δομημένη και στην πρώτη πανδημία το Μάρτιο του 2020, έφτασε η βενζίνη 1,24, με ένα ευρώ φόρους, να το θυμίσω αυτό, στα νησιά είχε 1,40, 1,45, 1,50 δηλαδή στα νησιά και στις απομακρυσμένες περιοχές μία διαφορά 15 έως 30 λεπτά, υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει. Δεν είναι αυτό όμως το φαινόμενο, 2,5 ευρώ είναι πανάκριβο, αλλά το 2,30 ή το 2,30 στα αστικά κέντρα είναι φθηνά;».

«Όταν ξεκίνησε ο πόλεμος μας βρήκε σε ιστορικά υψηλά στο 1,90 και κανείς, ούτε ο πιο ευφάνταστος νους δεν φανταζόταν ότι θα φτάσει σε δυόμιση μήνες στην Ελλάδα η βενζίνη στο 2,30. Δεν είναι φθηνό, ούτε το 1,90 δεν είναι φθηνό. Πρέπει να βρεθεί ελληνική λύση, ώσπου να βρεθεί πανευρωπαϊκή ή παγκόσμια. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό, είναι η κινητήριος δύναμη της οικονομίας» συμπλήρωσε.

«Υπάρχουν κάποια μέτρα, απλώς είναι λίγα και μικρά μπροστά σε αυτό το τσουνάμι των τιμών που ζούμε. Τα 15 λεπτά το λίτρο που είναι η μείωση που ισχύει από τα διυλιστήρια και είναι η τιμή εκκίνησης για το πετρέλαιο κίνησης, βοήθησε, είναι 150 ευρώ τα 1.000 λίτρα, για όλους τους επαγγελματίες του κλάδου των μεταφορών, της παραγωγής, της αγροτικής παραγωγής, το fuel pass αυτά τα 45 ευρώ βοήθησε, υπολογίζω περίπου 2,5 εκατομμύρια δικαιούχους το έχουν πάρει» κατέληξε.


Στο τραπέζι έχει πέσει και η μείωση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ), αλλά η λήψη μίας τέτοιας απόφασης προϋποθέτει αφενός την ύπαρξη του απαραίτητου δημοσιονομικού χώρου και αφετέρου την έγκριση από την Κομισιόν σε μία περίοδο κομβικής σημασίας, αφού η χώρα είναι έτοιμη για την έξοδο από την αυστηρή εποπτεία. Ωστόσο, τίποτα δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο, εκτός από το ότι δεν πρόκειται η κυβέρνηση να αγνοήσει το πρόβλημα. Την Παρασκευή ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, αναφέρθηκε στο ενδεχόμενο της επέκτασης του Fuel Pass για την βενζίνη και τα άλλα καύσιμα. Σημείωσε πως η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να επεκταθεί το fuel pass, ενώ σε ό,τι αφορά στην έρευνα που διεξάγεται για τις τιμές των καυσίμων είπε ότι αναμένει τα στοιχεία από τα διυλιστήρια για να τα επεξεργαστεί η υπηρεσία, και επιπλέον έχουν ξεκινήσει έκτακτοι έλεγχοι σε 30 πρατήρια με τις υψηλότερες τιμές αλλά και στις εταιρείες μεταφοράς.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία