ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Βασίλης Τομπουλίδης: Συγκρουόμαστε καθημερινά με τη λογική κόστους - οφέλους

Τι λέει στη «ΜτΚ» ο δικηγόρος που θα διεκδικήσει τον δημαρχιακό θώκο της Θεσσαλονίκης στις δημοτικές εκλογές του φθινοπώρου με την παράταξη του ΚΚΕ, τη «Λαϊκή Συσπείρωση»

 10/04/2023 08:00

Βασίλης Τομπουλίδης: Συγκρουόμαστε καθημερινά με τη λογική κόστους - οφέλους

Δημήτρης Λαζόπουλος

Ο δικηγόρος Βασίλης Τομπουλίδης θα διεκδικήσει τον δημαρχιακό θώκο της Θεσσαλονίκης στις δημοτικές εκλογές του φθινοπώρου με την παράταξη του ΚΚΕ, τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

Ενόψει της εκλογικής μάχης ο κ. Τομπουλίδης ξεδιπλώνει μέσω της «ΜτΚ» μερικά σημεία των δεσμεύσεων της παράταξής του, ενώ ασκεί κριτική και στη διοίκηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα.

Ο σημερινός σχηματισμός της «Λαϊκής Συσπείρωσης» ασκεί δριμεία κριτική στη διοίκηση Ζέρβα. Τι δεν κάνει σωστά;

Σίγουρα και η διοίκηση Ζέρβα, όπως και οι προηγούμενες, δεν αντιμετώπισε κανένα μεγάλο λαϊκό πρόβλημα. Δεν βρέθηκε σε καμία στιγμή στο πλευρό του λαού μας όταν χρειαζόταν: από την πανδημία, στην προστασία της κατοικίας τους, μέχρι τις κινητοποιήσεις των Τεμπών. Το πρόβλημα είναι ποια συμφέροντα εξυπηρετεί η πολιτική της, πού κατευθύνονται τα όποια κονδύλια εξασφαλίζει. Έργα που αφοράν κατά βάση αστικές αναπλάσεις (π.χ. Αγορά Μοδιάνο) με στόχο την ενίσχυση του τουρισμού πολυτελείας. Η παράδοση των φιλέτων της πόλης στα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα συνεχίστηκε με εμβληματικό το παράδειγμα της ΔΕΘ όπου αντί για μητροπολιτικό πάρκο με περισσότερο πράσινο και ελεύθερη πρόσβαση στο λαό μετατρέπεται σε ένα επιχειρηματικό - τουριστικό κέντρο για λίγους. Η συνεχιζόμενη, μεθοδευμένη κατάρρευση των υπηρεσιών του δήμου με την υποστελέχωση και υποβάθμισή τους προς όφελος των εργολάβων.

Η πρώτη επαφή των μικρών παιδιών με το οργανωμένο σχολικό περιβάλλον να είναι μέσα από τα περίφημα kibo - σαρδελοκούτια της προσχολικής αγωγής που ταυτόχρονα εξαφάνισαν και πολλές σχολικές αυλές και πολλά ακόμα. Η Λαϊκή Συσπείρωση αποκάλυψε τις αιτίες των προβλημάτων της πόλης και του λαού, το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε απορρίπτοντας αγωνιστικά, την κυρίαρχη πολιτική τόσο σε κεντρικό όσο και σε τοπικό επίπεδο.

Η κλιματική κρίση απαιτεί αντιπλημμυρικά έργα ευρείας κλίμακας και σύγχρονες τεχνολογίες ακριβούς πρόγνωσης. Πώς θα μπορέσετε να συμβάλετε στην ανάπτυξη τέτοιων υποδομών;

Τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας διαχρονικά ιεραρχούνται χαμηλά από το δήμο, την Περιφέρεια και το κράτος, επειδή δεν στηρίζουν άμεσα την καπιταλιστική κερδοφορία. Η λογική κόστους - οφέλους, κατευθύνει τους διαθέσιμους πόρους στην στήριξη των επιχειρηματικών ομίλων, με τη μορφή κρατικών επιδοτήσεων ή υποδομών που αυξάνουν τα κέρδη τους. Ταυτόχρονα, μελέτες και έργα αντιπλημμυρικής προστασίας καθυστερούν ή όσα προωθούνται και υλοποιούνται, σε μία προσπάθεια οριακής διαχείρισης της άσχημης κατάστασης, είναι αποσπασματικά, ανεπαρκή και τα χρυσοπληρώνουμε υπονομεύοντας και όποια στοιχεία ορθολογικού σχεδιασμού υπάρχουν. Ως «Λαϊκή Συσπείρωση» συγκρουόμαστε καθημερινά με τη λογική κόστους - οφέλους. Βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή της διεκδίκησης για ουσιαστική αύξηση της χρηματοδότησης της αντιπλημμυρικής προστασίας, ολοκληρωμένη διαχείριση των λεκανών απορροής, με άμεση και ορθολογική διευθέτηση των υδατορεμάτων, μελέτες αντιπλημμυρικής προστασίας σε επίπεδο υδατικών διαμερισμάτων, αντιπλημμυρικά τεχνικά έργα που να καλύπτουν συνδυασμένα τις λαϊκές ανάγκες.

Ποιο σχέδιο υπάρχει για το συγκοινωνιακό πρόβλημα της πόλης και συμφωνείτε με τον προσανατολισμό του ΣΒΑΚ;

Το συγκοινωνιακό πρόβλημα είναι κατά βάση πολιτικό. Χρήσεις γης, μεταφορές, αναπτυξιακά σχέδια όλα υπηρετούν ένα αντιλαϊκό αστικό σχεδιασμό, που βασίζεται στις αλλαγές των χρήσεων γης προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου, στον αποκλεισμό του λαού από τους ελεύθερους χώρους, στη δυνατότητα μετακίνησης μόνο στο βαθμό που υπηρετεί το κεφάλαιο. Το ΣΒΑΚ χαράσσει τις μετακινήσεις με κριτήριο τα κέρδη των λίγων, το όραμα για πόλεις - βιτρίνα που ναι μεν δέχονται εκατομμύρια επισκέπτες αλλά ταυτόχρονα η ποιότητα ζωής της μεγάλης πλειοψηφίας των κατοίκων υποβαθμίζεται.

Η επίλυσή του απαιτεί έναν ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης, με κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό, με εργατικό έλεγχο και κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες. Έτσι, μπορεί να υλοποιηθεί ένα σύστημα συγκοινωνιών που να συνδυάζει τις γρήγορες, φθηνές και ασφαλείς μεταφορές, τον αλληλοσχεδιασμό χρήσεων γης, μεταφορών, οικιστικής ανάπτυξης και ελεύθερων χώρων με κριτήριο τις συνδυασμένες λαϊκές ανάγκες και αξιοποιώντας τις διαθέσιμες τεχνολογικές λύσεις. Με στόχο αυτή την προοπτική και έχοντας επίγνωση των περιορισμών του σημερινού πλαισίου, στηρίζουμε τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις για: παύση της ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών, την αναβάθμιση και αύξηση με νέα λεωφορεία του στόλου του ΟΑΣΘ με ευθύνη του κράτους. Καμία σκέψη για ΣΔΙΤ στη λειτουργία του Μετρό, σχεδιασμό και ανάπτυξη όλων των δυνατών μορφών ΜΜΜ με στόχο τις λαϊκές ανάγκες και όχι το κέρδος.

Η Τούμπα, όπου διαβιείτε, αναμένεται να αλλάξει σε ένα κομμάτι της στο πλαίσιο των εργασιών κατασκευής του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ. Ποια στάση τηρείτε απέναντι στις προβλέψεις του σχεδίου ανάπλασης;

Για τους σχεδόν 100.000 κατοίκους της Τούμπας που μένουμε σε μία πολύ όμορφη και ιστορική συνοικία της πόλης μας η πραγματικότητα είναι η έλλειψη ελεύθερων χώρων αναψυχής, πρασίνου και χώρων πολιτισμού και αθλητισμού ανοικτών και προσβάσιμων σε όλους. Αυτές οι σύγχρονες, καθημερινές ανάγκες μας δεν πρόκειται να λυθούν με το συγκεκριμένο σχέδιο ανάπλασης. Συμφωνούμε στην εγκατάσταση στην περιοχή ενός νέου γηπέδου σύγχρονου, ασφαλούς και με εύκολη πρόσβαση σε αυτό των δεκάδων χιλιάδων φιλάθλων που το επισκέπτονται. Διαφωνούμε όμως εγκαταστάσεις τέτοιας σημασίας να μετατρέπονται σε ιδιοκτησία επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στον αθλητισμό με βασικό κίνητρο το άμεσο κέρδος, πρακτική που μπορεί να οδηγήσει σε αδιέξοδα και για το ίδιο το σωματείο, όπως έγινε με το γήπεδο της Λάρισας. Επίσης, μας προβληματίζει ότι οι ελεύθεροι και κοινόχρηστοι χώροι παραμένουν οι ίδιοι και εξακολουθούν να είναι αναντίστοιχοι με τις ανάγκες του λαού της περιοχής και ενώ για π.χ. το κολυμβητήριο με ευθύνη και της διοίκησης του δήμου παραμένει για μήνες κλειστό και οδηγείται σε μόνιμη υποβάθμιση. Τέλος δεν προκύπτει από πουθενά η βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών τη στιγμή που δεν προβλέπεται προέκταση του Μετρό προς Τούμπα και υπάρχει αυτή η τραγική κατάσταση με τον ΟΑΣΘ.

Στο υπάρχον πλαίσιο λειτουργίας των ΟΤΑ και δεδομένης της ενεργειακής και οικονομικής κρίσης, πώς θα μπορούσε ένας κομμουνιστής δήμαρχος να προσφέρει λύσεις;

Για μας όμορφη πόλη είναι η πόλη που δεν έχει ανεργία, φτώχεια, παιδιά να κάνουν μάθημα σε κοντέινερ.

Γιατί δήμος δεν είναι η επιχειρηματικότητα, δεν είναι οι «πράσινες» μπίζνες και η διανομή του Ταμείου Ανάκαμψης σε λίγους επιχειρηματίες. Δήμος είναι ο λαός της κάθε πόλης, είναι η ζωή του, είναι η καθημερινή λειτουργία και η ικανοποίηση των αναγκών του, η στήριξή του.

Η διαφορά μας είναι ότι εμείς δεν αποδεχόμαστε την εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών για να αντιμετωπίσουμε την υποστελέχωση, ούτε το διαρκές χαράτσωμα του λαού μας για να αντιμετωπίσουμε την υποχρηματοδότηση. Δεν αποδεχόμαστε την κατεύθυνση υλοποίησης έργων αποκλειστικά με γνώμονα τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων.

Διεκδικούμε αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης, απόδοση των παρακρατηθέντων στον δήμο μας, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, ώστε να καλυφθούν τα εκατοντάδες κενά.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η επόμενη μέρα θα μας βρει ξανά με αντιλαϊκή κυβέρνηση με όποιο σενάριο κι αν καταλήξουν, με πρωταγωνιστές ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ. Γι’ αυτό ο λαός χρειάζεται Λαϊκή Συσπείρωση σε περισσότερες διοικήσεις Δήμων, χρειάζεται επίσης τώρα ΚΚΕ, πιο δυνατό, στις εθνικές εκλογές στις 21 Μάη.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 09.04.2023

Ο δικηγόρος Βασίλης Τομπουλίδης θα διεκδικήσει τον δημαρχιακό θώκο της Θεσσαλονίκης στις δημοτικές εκλογές του φθινοπώρου με την παράταξη του ΚΚΕ, τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

Ενόψει της εκλογικής μάχης ο κ. Τομπουλίδης ξεδιπλώνει μέσω της «ΜτΚ» μερικά σημεία των δεσμεύσεων της παράταξής του, ενώ ασκεί κριτική και στη διοίκηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα.

Ο σημερινός σχηματισμός της «Λαϊκής Συσπείρωσης» ασκεί δριμεία κριτική στη διοίκηση Ζέρβα. Τι δεν κάνει σωστά;

Σίγουρα και η διοίκηση Ζέρβα, όπως και οι προηγούμενες, δεν αντιμετώπισε κανένα μεγάλο λαϊκό πρόβλημα. Δεν βρέθηκε σε καμία στιγμή στο πλευρό του λαού μας όταν χρειαζόταν: από την πανδημία, στην προστασία της κατοικίας τους, μέχρι τις κινητοποιήσεις των Τεμπών. Το πρόβλημα είναι ποια συμφέροντα εξυπηρετεί η πολιτική της, πού κατευθύνονται τα όποια κονδύλια εξασφαλίζει. Έργα που αφοράν κατά βάση αστικές αναπλάσεις (π.χ. Αγορά Μοδιάνο) με στόχο την ενίσχυση του τουρισμού πολυτελείας. Η παράδοση των φιλέτων της πόλης στα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα συνεχίστηκε με εμβληματικό το παράδειγμα της ΔΕΘ όπου αντί για μητροπολιτικό πάρκο με περισσότερο πράσινο και ελεύθερη πρόσβαση στο λαό μετατρέπεται σε ένα επιχειρηματικό - τουριστικό κέντρο για λίγους. Η συνεχιζόμενη, μεθοδευμένη κατάρρευση των υπηρεσιών του δήμου με την υποστελέχωση και υποβάθμισή τους προς όφελος των εργολάβων.

Η πρώτη επαφή των μικρών παιδιών με το οργανωμένο σχολικό περιβάλλον να είναι μέσα από τα περίφημα kibo - σαρδελοκούτια της προσχολικής αγωγής που ταυτόχρονα εξαφάνισαν και πολλές σχολικές αυλές και πολλά ακόμα. Η Λαϊκή Συσπείρωση αποκάλυψε τις αιτίες των προβλημάτων της πόλης και του λαού, το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε απορρίπτοντας αγωνιστικά, την κυρίαρχη πολιτική τόσο σε κεντρικό όσο και σε τοπικό επίπεδο.

Η κλιματική κρίση απαιτεί αντιπλημμυρικά έργα ευρείας κλίμακας και σύγχρονες τεχνολογίες ακριβούς πρόγνωσης. Πώς θα μπορέσετε να συμβάλετε στην ανάπτυξη τέτοιων υποδομών;

Τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας διαχρονικά ιεραρχούνται χαμηλά από το δήμο, την Περιφέρεια και το κράτος, επειδή δεν στηρίζουν άμεσα την καπιταλιστική κερδοφορία. Η λογική κόστους - οφέλους, κατευθύνει τους διαθέσιμους πόρους στην στήριξη των επιχειρηματικών ομίλων, με τη μορφή κρατικών επιδοτήσεων ή υποδομών που αυξάνουν τα κέρδη τους. Ταυτόχρονα, μελέτες και έργα αντιπλημμυρικής προστασίας καθυστερούν ή όσα προωθούνται και υλοποιούνται, σε μία προσπάθεια οριακής διαχείρισης της άσχημης κατάστασης, είναι αποσπασματικά, ανεπαρκή και τα χρυσοπληρώνουμε υπονομεύοντας και όποια στοιχεία ορθολογικού σχεδιασμού υπάρχουν. Ως «Λαϊκή Συσπείρωση» συγκρουόμαστε καθημερινά με τη λογική κόστους - οφέλους. Βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή της διεκδίκησης για ουσιαστική αύξηση της χρηματοδότησης της αντιπλημμυρικής προστασίας, ολοκληρωμένη διαχείριση των λεκανών απορροής, με άμεση και ορθολογική διευθέτηση των υδατορεμάτων, μελέτες αντιπλημμυρικής προστασίας σε επίπεδο υδατικών διαμερισμάτων, αντιπλημμυρικά τεχνικά έργα που να καλύπτουν συνδυασμένα τις λαϊκές ανάγκες.

Ποιο σχέδιο υπάρχει για το συγκοινωνιακό πρόβλημα της πόλης και συμφωνείτε με τον προσανατολισμό του ΣΒΑΚ;

Το συγκοινωνιακό πρόβλημα είναι κατά βάση πολιτικό. Χρήσεις γης, μεταφορές, αναπτυξιακά σχέδια όλα υπηρετούν ένα αντιλαϊκό αστικό σχεδιασμό, που βασίζεται στις αλλαγές των χρήσεων γης προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου, στον αποκλεισμό του λαού από τους ελεύθερους χώρους, στη δυνατότητα μετακίνησης μόνο στο βαθμό που υπηρετεί το κεφάλαιο. Το ΣΒΑΚ χαράσσει τις μετακινήσεις με κριτήριο τα κέρδη των λίγων, το όραμα για πόλεις - βιτρίνα που ναι μεν δέχονται εκατομμύρια επισκέπτες αλλά ταυτόχρονα η ποιότητα ζωής της μεγάλης πλειοψηφίας των κατοίκων υποβαθμίζεται.

Η επίλυσή του απαιτεί έναν ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης, με κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό, με εργατικό έλεγχο και κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες. Έτσι, μπορεί να υλοποιηθεί ένα σύστημα συγκοινωνιών που να συνδυάζει τις γρήγορες, φθηνές και ασφαλείς μεταφορές, τον αλληλοσχεδιασμό χρήσεων γης, μεταφορών, οικιστικής ανάπτυξης και ελεύθερων χώρων με κριτήριο τις συνδυασμένες λαϊκές ανάγκες και αξιοποιώντας τις διαθέσιμες τεχνολογικές λύσεις. Με στόχο αυτή την προοπτική και έχοντας επίγνωση των περιορισμών του σημερινού πλαισίου, στηρίζουμε τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις για: παύση της ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών, την αναβάθμιση και αύξηση με νέα λεωφορεία του στόλου του ΟΑΣΘ με ευθύνη του κράτους. Καμία σκέψη για ΣΔΙΤ στη λειτουργία του Μετρό, σχεδιασμό και ανάπτυξη όλων των δυνατών μορφών ΜΜΜ με στόχο τις λαϊκές ανάγκες και όχι το κέρδος.

Η Τούμπα, όπου διαβιείτε, αναμένεται να αλλάξει σε ένα κομμάτι της στο πλαίσιο των εργασιών κατασκευής του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ. Ποια στάση τηρείτε απέναντι στις προβλέψεις του σχεδίου ανάπλασης;

Για τους σχεδόν 100.000 κατοίκους της Τούμπας που μένουμε σε μία πολύ όμορφη και ιστορική συνοικία της πόλης μας η πραγματικότητα είναι η έλλειψη ελεύθερων χώρων αναψυχής, πρασίνου και χώρων πολιτισμού και αθλητισμού ανοικτών και προσβάσιμων σε όλους. Αυτές οι σύγχρονες, καθημερινές ανάγκες μας δεν πρόκειται να λυθούν με το συγκεκριμένο σχέδιο ανάπλασης. Συμφωνούμε στην εγκατάσταση στην περιοχή ενός νέου γηπέδου σύγχρονου, ασφαλούς και με εύκολη πρόσβαση σε αυτό των δεκάδων χιλιάδων φιλάθλων που το επισκέπτονται. Διαφωνούμε όμως εγκαταστάσεις τέτοιας σημασίας να μετατρέπονται σε ιδιοκτησία επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στον αθλητισμό με βασικό κίνητρο το άμεσο κέρδος, πρακτική που μπορεί να οδηγήσει σε αδιέξοδα και για το ίδιο το σωματείο, όπως έγινε με το γήπεδο της Λάρισας. Επίσης, μας προβληματίζει ότι οι ελεύθεροι και κοινόχρηστοι χώροι παραμένουν οι ίδιοι και εξακολουθούν να είναι αναντίστοιχοι με τις ανάγκες του λαού της περιοχής και ενώ για π.χ. το κολυμβητήριο με ευθύνη και της διοίκησης του δήμου παραμένει για μήνες κλειστό και οδηγείται σε μόνιμη υποβάθμιση. Τέλος δεν προκύπτει από πουθενά η βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών τη στιγμή που δεν προβλέπεται προέκταση του Μετρό προς Τούμπα και υπάρχει αυτή η τραγική κατάσταση με τον ΟΑΣΘ.

Στο υπάρχον πλαίσιο λειτουργίας των ΟΤΑ και δεδομένης της ενεργειακής και οικονομικής κρίσης, πώς θα μπορούσε ένας κομμουνιστής δήμαρχος να προσφέρει λύσεις;

Για μας όμορφη πόλη είναι η πόλη που δεν έχει ανεργία, φτώχεια, παιδιά να κάνουν μάθημα σε κοντέινερ.

Γιατί δήμος δεν είναι η επιχειρηματικότητα, δεν είναι οι «πράσινες» μπίζνες και η διανομή του Ταμείου Ανάκαμψης σε λίγους επιχειρηματίες. Δήμος είναι ο λαός της κάθε πόλης, είναι η ζωή του, είναι η καθημερινή λειτουργία και η ικανοποίηση των αναγκών του, η στήριξή του.

Η διαφορά μας είναι ότι εμείς δεν αποδεχόμαστε την εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση υπηρεσιών για να αντιμετωπίσουμε την υποστελέχωση, ούτε το διαρκές χαράτσωμα του λαού μας για να αντιμετωπίσουμε την υποχρηματοδότηση. Δεν αποδεχόμαστε την κατεύθυνση υλοποίησης έργων αποκλειστικά με γνώμονα τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων.

Διεκδικούμε αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης, απόδοση των παρακρατηθέντων στον δήμο μας, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, ώστε να καλυφθούν τα εκατοντάδες κενά.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η επόμενη μέρα θα μας βρει ξανά με αντιλαϊκή κυβέρνηση με όποιο σενάριο κι αν καταλήξουν, με πρωταγωνιστές ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ. Γι’ αυτό ο λαός χρειάζεται Λαϊκή Συσπείρωση σε περισσότερες διοικήσεις Δήμων, χρειάζεται επίσης τώρα ΚΚΕ, πιο δυνατό, στις εθνικές εκλογές στις 21 Μάη.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 09.04.2023

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία