ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Βαλκανικό Φόρουμ: Τη Δευτέρα οι υπογραφές για τον αγωγό IGB στη Βουλγαρία

Μεταφορά πολιτών με υδροπλάνα σε βαλκανικές χώρες προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης

 06/04/2019 13:27

Βαλκανικό Φόρουμ: Τη Δευτέρα οι υπογραφές για τον αγωγό IGB στη Βουλγαρία
Φωτογραφία αρχείου

Θεολόγος Ηλιού

Τη Δευτέρα, 8/4, θα ταξιδέψει στη Βουλγαρία ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης, για να υπογράψει την συμφωνία για τον αγωγό φυσικού αερίου IGB που θα συνδέει την Κομοτηνή με την Στάρα Ζαγόρα.

Όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, σήμερα 6/4 στο 1ο Βαλκανικό Φόρουμ που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη, σύντομα θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός και η κατασκευή του αγωγού. 

Η κατασκευή του αγωγού θα χρηματοδοτηθεί με 33 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται για ένα έργο που θα καλύπτει 182 χιλιόμετρα. «Η συζήτηση επικεντρώνεται στο φυσικό αέριο. Οι μεγάλοι αγωγοί που σχεδιάζονται δημιουργούν ένα δαχτυλίδι στην περιοχή των Βαλκανίων, που δίνουν πρόσβαση σε εργασία και φιλικότερα καύσιμα στους λαούς. Θέλουμε να εξασφαλίσουμε να διασύνδεουν οι υποδομές στα Βαλκάνια και να αποκτήσουμε εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Η Βόρεια Ελλάδα αυτή την στιγμή ξεπερνά σαν ενεργειακή αξία την περιοχή των Βαλκανίων» ανέφερε ο κ. Φάμελλος.

Με τη φράση «Να αποκτήσουμε μια περιοχή χωρίς μπλε γραμμές, σύνορα προς το Βορά και τη Δύση αλλά και την Ανατολή, αν αλλάξουν τα μυαλά κάποιων» ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης συνόψισε τον στόχο για το μέλλον των Βαλκανίων, ανοίγοντας τη συζήτηση της δεύτερης ημέρας του φόρουμ.

«Η Ελλάδα είχε χαθεί από τα Βαλκάνια, ήταν σαν νησί της Ευρώπης. Λες και από πάνω δεν υπήρχε τίποτα. Ξεχνούσαμε ότι υπήρχαν βόρειοι γείτονες» τόνισε ο κ. Σπίρτζης, αναφέροντας για την Συμφωνία των Πρεσπών και το ταξίδι στα Σκόπια ότι: «Την περασμένη έβδομα δώσαμε μια απάντηση αξιοπρέπειας και εθνικής περηφάνιας σε ένα μύθο εθνικής περιχαράκωσης της νεότερης ιστορίας της χώρας. Δίνουμε το στίγμα με την Συμφωνία των Πρεσπών και στις υπόλοιπης χώρες. Αυτός είναι ο πατριωτισμός, όχι αυτός που είχε την χώρα μας μισή».

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών άφησε και αιχμές για τους κινδύνους που διαβλέπουν ορισμένοι από το Βορρά. «Κάποιοι επειδή πίστευαν στον κίνδυνο του βορρά, δεν ήθελαν το όνομα της Βόρειας Μακεδονίας, αλλά σιχτίριζαν όταν περίμεναν στα σύνορα για να περάσουν στην γειτονική χώρα για να πάνε στο καζίνο», σημείωσε δηκτικά ο κ. Σπίρτζης.

Ο Χρήστος Σπίρτζης, από το βήμα του 1ου Βαλκανικού Φόρούμ, έκανε γνωστό πως την επόμενη εβδομάδα θα παρουσιαστεί το εθνικό σχέδιο υδατοδρομίων σε συνεργασία με την Βουλγαρία, την Σερβία και την Βόρεια Μακεδονία. «Γύρω από τη Θεσσαλονίκη θα υπάρχουν αρκετά υδατοδρόμια. Σαφώς όμως, στα Σκόπια έχει «σουξέ» η Χαλκιδική και η Κατερίνη» σημείωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, τονίζοντας πως τα υδατοδρόμια θα ωφελήσουν τον τουρισμό και στις τέσσερις χώρες. Η χωροθέτηση των υδατοδρόμιων και το έργο θα χρηματοδοτηθεί με ευρωπαϊκά κονδύλια. «Ήταν δύσκολο να καταλάβουν στην Ευρώπη ότι ένα υδροπλάνο στον αέρα είναι αεροπλάνο και στη θάλασσα είναι πλοίο» είπε ο υπουργός σχετικά με τις προσπάθειες που έγιναν για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης.

Τρία είναι τα βασικά έργα, σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, που θα γίνουν άμεσα και θα βελτιώσουν το δίκτυο στα Βαλκάνια. Το πρώτο είναι η σύνδεση των λιμανιών της βόρειας Ελλάδας με τα λιμάνια της Βάρνας, του Μπουργκάς και του Ρούσε. Η σιδηροδρομική Εγνατία θα περνάει από Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Θεσσαλονίκη. «Εξελίχθηκε με πολιτική βούληση να γίνει ένα δακτύλιος που θα περιλαμβάνει και τα λιμάνια της Ρουμανίας αλλά θα συμπεριλαμβάνει και τα ποτάμια του Δούναβη» σημείωσε ο υπουργός για τον οριζόντιο ποτάμιο άξονα που θέλουν να διαμορφώσουν. 

Το τρίτο έργο, υπογράφηκε την προηγούμενη εβδομάδα και αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης με τη Βόρεια Μακεδονία και σε δεύτερο χρόνο με τη Σερβία. «Ο στόχος μας είναι τα Βαλκάνια να αποκτήσουν τα χαρακτηριστικά της κεντρικής Ευρώπης. Να κινούνται οι πολίτες και τα εμπορεύματα χωρίς να καταλαβαίνουν που είναι τα σύνορα. Πρέπει να δώσουμε βάρος στα δυτικά Βαλκάνια, για να αποκτήσουν και αυτά την ίδια σχέση με την Ευρώπη όπως τα ανατολικά Βαλκάνια» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.

Επίσης, ο ίδιος μίλησε για τον διαγωνισμό των ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων που ολοκληρώνεται μέσα στον επόμενο μήνα για όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, εκτός της Εγνατίας. Με το αναλογικό σύστημα διοδίων στην Ελλάδα θα διαμορφωθεί κοινό σύστημα και με τις υπόλοιπες χώρες. Όπως είπε ο Χρήστος Σπίρτζης, σκοπός είναι να υπάρχει συνεργασίες και σε αυτό το κομμάτι στις Βαλκανικές χώρες με στόχο να μειωθούν οι καθυστερήσεις. «Στόχος είναι να υπάρχει κοινό ηλεκτρονικό σύστημα, με κοινές βάσεις δεδομένων. Δηλαδή όταν μπαίνει ένα φορτηγό σε γειτονική χώρα, να γνωρίζουν τι μεταφέρει και ποιος είναι ο οδηγός του. Θα μας βοηθήσει να μην έχουμε καθυστερήσεις», κατέληξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Τη Δευτέρα, 8/4, θα ταξιδέψει στη Βουλγαρία ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης, για να υπογράψει την συμφωνία για τον αγωγό φυσικού αερίου IGB που θα συνδέει την Κομοτηνή με την Στάρα Ζαγόρα.

Όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, σήμερα 6/4 στο 1ο Βαλκανικό Φόρουμ που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη, σύντομα θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός και η κατασκευή του αγωγού. 

Η κατασκευή του αγωγού θα χρηματοδοτηθεί με 33 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται για ένα έργο που θα καλύπτει 182 χιλιόμετρα. «Η συζήτηση επικεντρώνεται στο φυσικό αέριο. Οι μεγάλοι αγωγοί που σχεδιάζονται δημιουργούν ένα δαχτυλίδι στην περιοχή των Βαλκανίων, που δίνουν πρόσβαση σε εργασία και φιλικότερα καύσιμα στους λαούς. Θέλουμε να εξασφαλίσουμε να διασύνδεουν οι υποδομές στα Βαλκάνια και να αποκτήσουμε εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Η Βόρεια Ελλάδα αυτή την στιγμή ξεπερνά σαν ενεργειακή αξία την περιοχή των Βαλκανίων» ανέφερε ο κ. Φάμελλος.

Με τη φράση «Να αποκτήσουμε μια περιοχή χωρίς μπλε γραμμές, σύνορα προς το Βορά και τη Δύση αλλά και την Ανατολή, αν αλλάξουν τα μυαλά κάποιων» ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης συνόψισε τον στόχο για το μέλλον των Βαλκανίων, ανοίγοντας τη συζήτηση της δεύτερης ημέρας του φόρουμ.

«Η Ελλάδα είχε χαθεί από τα Βαλκάνια, ήταν σαν νησί της Ευρώπης. Λες και από πάνω δεν υπήρχε τίποτα. Ξεχνούσαμε ότι υπήρχαν βόρειοι γείτονες» τόνισε ο κ. Σπίρτζης, αναφέροντας για την Συμφωνία των Πρεσπών και το ταξίδι στα Σκόπια ότι: «Την περασμένη έβδομα δώσαμε μια απάντηση αξιοπρέπειας και εθνικής περηφάνιας σε ένα μύθο εθνικής περιχαράκωσης της νεότερης ιστορίας της χώρας. Δίνουμε το στίγμα με την Συμφωνία των Πρεσπών και στις υπόλοιπης χώρες. Αυτός είναι ο πατριωτισμός, όχι αυτός που είχε την χώρα μας μισή».

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών άφησε και αιχμές για τους κινδύνους που διαβλέπουν ορισμένοι από το Βορρά. «Κάποιοι επειδή πίστευαν στον κίνδυνο του βορρά, δεν ήθελαν το όνομα της Βόρειας Μακεδονίας, αλλά σιχτίριζαν όταν περίμεναν στα σύνορα για να περάσουν στην γειτονική χώρα για να πάνε στο καζίνο», σημείωσε δηκτικά ο κ. Σπίρτζης.

Ο Χρήστος Σπίρτζης, από το βήμα του 1ου Βαλκανικού Φόρούμ, έκανε γνωστό πως την επόμενη εβδομάδα θα παρουσιαστεί το εθνικό σχέδιο υδατοδρομίων σε συνεργασία με την Βουλγαρία, την Σερβία και την Βόρεια Μακεδονία. «Γύρω από τη Θεσσαλονίκη θα υπάρχουν αρκετά υδατοδρόμια. Σαφώς όμως, στα Σκόπια έχει «σουξέ» η Χαλκιδική και η Κατερίνη» σημείωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, τονίζοντας πως τα υδατοδρόμια θα ωφελήσουν τον τουρισμό και στις τέσσερις χώρες. Η χωροθέτηση των υδατοδρόμιων και το έργο θα χρηματοδοτηθεί με ευρωπαϊκά κονδύλια. «Ήταν δύσκολο να καταλάβουν στην Ευρώπη ότι ένα υδροπλάνο στον αέρα είναι αεροπλάνο και στη θάλασσα είναι πλοίο» είπε ο υπουργός σχετικά με τις προσπάθειες που έγιναν για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης.

Τρία είναι τα βασικά έργα, σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, που θα γίνουν άμεσα και θα βελτιώσουν το δίκτυο στα Βαλκάνια. Το πρώτο είναι η σύνδεση των λιμανιών της βόρειας Ελλάδας με τα λιμάνια της Βάρνας, του Μπουργκάς και του Ρούσε. Η σιδηροδρομική Εγνατία θα περνάει από Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Θεσσαλονίκη. «Εξελίχθηκε με πολιτική βούληση να γίνει ένα δακτύλιος που θα περιλαμβάνει και τα λιμάνια της Ρουμανίας αλλά θα συμπεριλαμβάνει και τα ποτάμια του Δούναβη» σημείωσε ο υπουργός για τον οριζόντιο ποτάμιο άξονα που θέλουν να διαμορφώσουν. 

Το τρίτο έργο, υπογράφηκε την προηγούμενη εβδομάδα και αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης με τη Βόρεια Μακεδονία και σε δεύτερο χρόνο με τη Σερβία. «Ο στόχος μας είναι τα Βαλκάνια να αποκτήσουν τα χαρακτηριστικά της κεντρικής Ευρώπης. Να κινούνται οι πολίτες και τα εμπορεύματα χωρίς να καταλαβαίνουν που είναι τα σύνορα. Πρέπει να δώσουμε βάρος στα δυτικά Βαλκάνια, για να αποκτήσουν και αυτά την ίδια σχέση με την Ευρώπη όπως τα ανατολικά Βαλκάνια» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.

Επίσης, ο ίδιος μίλησε για τον διαγωνισμό των ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων που ολοκληρώνεται μέσα στον επόμενο μήνα για όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, εκτός της Εγνατίας. Με το αναλογικό σύστημα διοδίων στην Ελλάδα θα διαμορφωθεί κοινό σύστημα και με τις υπόλοιπες χώρες. Όπως είπε ο Χρήστος Σπίρτζης, σκοπός είναι να υπάρχει συνεργασίες και σε αυτό το κομμάτι στις Βαλκανικές χώρες με στόχο να μειωθούν οι καθυστερήσεις. «Στόχος είναι να υπάρχει κοινό ηλεκτρονικό σύστημα, με κοινές βάσεις δεδομένων. Δηλαδή όταν μπαίνει ένα φορτηγό σε γειτονική χώρα, να γνωρίζουν τι μεταφέρει και ποιος είναι ο οδηγός του. Θα μας βοηθήσει να μην έχουμε καθυστερήσεις», κατέληξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία