ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Τρέχουν να μαζέψουν τα τραπεζοκαθίσματα για να γλιτώσουν τα πρόστιμα

Προχωρά σε διευκόλυνση προς τα καταστήματα εστίασης προχωρά ο δήμος Θεσσαλονίκης, δίνοντας τη δυνατότητα τοποθέτησης επιπλέον καθισμάτων

 31/01/2023 07:00

Τρέχουν να μαζέψουν  τα τραπεζοκαθίσματα για να γλιτώσουν τα πρόστιμα

Δημήτρης Λαζόπουλος

Να «τιθασεύσει» τα τραπεζοκαθίσματα των επιχειρήσεων εστίασης και διασκέδασης στα όρια που ίσχυαν πριν την έλευση της πανδημίας καλείται ο δήμος Θεσσαλονίκης.

Ήδη από τις 15 Ιανουαρίου οι καταστηματάρχες όφειλαν να απομακρύνουν τα τραπεζοκαθίσματα από τα επιπλέον τετραγωνικά που τους είχαν παραχωρηθεί σε δημόσιους χώρους και πεζόδρομους στο πλαίσιο της έκτακτης ρύθμισης που είχε προωθήσει η κυβέρνηση μεσούσης της πανδημίας και στόχευε στην τόνωση του τζίρου των καταστημάτων.

Οι καταστηματάρχες οφείλουν να εφαρμόσουν την κανονιστική του δήμου, η οποία προβλέπει, μεταξύ άλλων, τα εξής:

1. Σε κάθε έγκριση παραχώρησης κοινοχρήστου χώρου, επιβάλλεται η εξασφάλιση ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών με απαραίτητο ελάχιστο πλάτος 2,00 μ. ελεύθερο από κάθε είδους σταθερό, ή κινητό εμπόδιο.

2. Ελεύθερη η ράμπα ΑμεΑ και 1,0 μέτρο περιμετρικά αυτής.

3. Ελεύθερη ελάχιστη απόσταση από τον οδηγό τυφλών 0,50 μ. εκατέρωθεν των άκρων αυτού.

4. Σε πεζοδρόμια πλάτους μεγαλύτερου των 5,0 μέτρων, ενιαίας επιφάνειας, δύναται να τοποθετείται ξύλινο δάπεδο στον παραχωρημένο για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων χώρο.

5. Επίσης επιτρέπονται οι ζαρντινιέρες διαστάσεων 0,60 x 0,30 x 0,30 παράλληλα και εφαπτόμενα της οικοδομικής γραμμής για αισθητικούς λόγους και από εμπορικές επιχειρήσεις, καθώς και στις εισόδους των πολυκατοικιών, εφόσον σε απόσταση 0,60 μ. δεν υπάρχει όδευση τυφλών και διασφαλίζεται η ελεύθερη όδευση των πεζών για τουλάχιστον 2,00 μέτρα.

5. Απαιτείται πλάτος τουλάχιστον τεσσάρων μέτρων στον πεζόδρομο, ή στο πεζοδρόμιο, για να υφίσταται δικαίωμα τοποθέτησης υαλοφρακτών, η οποία οφείλει να διενεργείται με σημειακή στήριξη.

Η συνάντηση, τα αιτήματα και η διευκόλυνση

Τις προηγούμενες ημέρες ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Οικονομικών, Σωκράτης Δημητριάδης, συναντήθηκε με εκπροσώπους των καταστηματαρχών, προκειμένου η επαναφορά στην πραγματικότητα να γίνει με… ομαλότητα. Το πρόβλημα που εντοπίζεται είναι, ότι στις 15 Ιανουαρίου κάποιοι καταστηματάρχες δεν είχαν επαναφέρει τα τραπεζοκαθίσματά τους στα δέοντα όρια, διότι λάμβαναν άτυπες διαβεβαιώσεις από κυβερνητικούς αξιωματούχους, ότι το μέτρο της επιπλέον δωρεάν παραχώρησης δημόσιου χώρου θα παραταθεί για άλλη μία φορά, κάτι το οποίο τελικά δεν έγινε.

Όπως λέει χαρακτηριστικά ο Ιωάννης Φιλοκώστας, πρόεδρος της Ένωσης Εστιατόρων Ψητοπωλών Καφέ Μπαρ Νομού Θεσσαλονίκης, σε όλη την Ελλάδα «Κάναμε αίτηση για παράταση» διότι «δεν βγαίνουμε οικονομικά, αλλά δεν έγινε σεβαστό. Έχετε δει ξανά στη Λεωφόρο Νίκης κλειστά μαγαζιά σε διψήφιο αριθμό; Αυτό κάτι σημαίνει. Μας παραμυθιάζανε οι υπουργοί ‘μην ανησυχείτε, κάτι θα κάνουμε’. Γι’ αυτό μείναμε εκτεθειμένοι».

Υπό αυτό το πρίσμα, στη συνάντηση με τον κ. Δημητριάδη «συμφωνήσαμε να μας δώσουν άτυπα ένα μικρό διάστημα να μαζέψουμε τα τραπεζοκαθίσματα και να έρθουμε στην κατάσταση προ COVID» εξηγεί ο κ. Φιλοκώστας, παρατηρώντας πως οι Έλληνες, γενικώς, τα αφήνουν όλα… τελευταία στιγμή. Ταυτόχρονα, εκφράζει τη διαμαρτυρία του ότι κατά τη διάρκεια της σύσκεψης με τον αντιδήμαρχο υπήρχαν κλιμάκια του δήμου τα οποία έκαναν ελέγχους στην Αριστοτέλους. «Ακόμα και σύσταση να έκαναν, δεν θα έπρεπε να βγουν εκείνη την ώρα που μιλάμε», λέει ο ίδιος χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς για τα καταστήματα, κυρίως καφέ-μπαρ, που οικειοποιούνται συστηματικά στοιχεία του αστικού εξοπλισμού και επίσης καταπατούν τον δημόσιο χώρο, ο κ. Φιλοκώστας διαμηνύει πως «είμαστε με το νόμο. Αν βρεθούν 5-10 και καταστρατηγήσουν τις άδειές τους, πρόβλημά τους». Εκτιμάει, δε, ότι οι περισσότεροι εξ αυτών δεν είναι καν εγγεγραμμένοι στην Ένωση. «Επειδή υπάρχει μια παραβατικότητα από 5-10 ανθρώπους, την πληρώνει όλη η εστίαση. Δεν είναι δυνατόν να περπατάς και να πέφτεις πάνω στα τραπεζοκαθίσματα», επισημαίνει ο κ. Φιλοκώστας. Ο Σωκράτης Δημητριάδης σημειώνει από την πλευρά του στη «ΜτΚ», ότι στις «15 Ιανουαρίου έπρεπε να τα μαζέψουν. Από εδώ και πέρα θα κάνω από μία σύσταση σε όλα τα καταστήματα και μετά θα αρχίσω να κατακυρώνω πρόστιμα».

Ταυτόχρονα, χαρακτηρίζει ορθό το αίτημα των καταστηματαρχών εστίασης για την παράταση του μέτρου. «Γνωρίζουμε τα προβλήματα που υπάρχουν στα Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος» γι’ αυτό και ο δήμος θα προχωρήσει στην εξής διευκόλυνση: θα «πυκνώσουν» τα καθίσματα, αλλά όχι τα τραπέζια, στον χώρο που ορίζεται στις άδειες τις οποίες κατέχουν τα καταστήματα, ενημερώνει ο κ. Δημητριάδης. Έτσι, «αν μπροστά στο μαγαζί σου έχεις π.χ. 10 τ.μ. και μπροστά στο μαγαζί υπάρχουν κάποια εμπόδια (π.χ. καφάο, παγκάκι, δενδροδόχος) συνολικού εμβαδού μέχρι 3 τ.μ., θα νοικιάζεις αυτόν τον χώρο στο σύνολό του, αλλά η ανάπτυξη των επιπλέον καθισμάτων θα είναι εντός του χώρου που χρεώνεται με την κανονιστική» του δήμου Θεσσαλονίκης για τα τραπεζοκαθίσματα και τους δημόσιους χώρους, διευκρινίζει ο αντιδήμαρχος.

Αυτή η νέα ρύθμιση δεν θα οδηγήσει σε καταστρατήγηση της κανονιστικής του δήμου, διαβεβαιώνει ο αντιδήμαρχος, προαναγγέλλοντας αυστηρούς και εντατικούς ελέγχους. Γενικώς, «συμφωνήσαμε να με βοηθήσουν να υπάρχει προσπελασιμότητα. Αναγνωρίζω ότι και οι καταστηματάρχες δίνουν τον οβολό τους στον δήμο, αλλά αν δεν υπάρχει προσπελασιμότητα, έχουμε πρόβλημα. Μου είπαν ότι τα παραβατικά μαγαζιά τα ξέρετε και τα ξέρουμε», λέει σχετικά ο κ. Δημητριάδης. Επίσης, ο αντιδήμαρχος υπογραμμίζει ότι η αλλαγή στην εμβαδομέτρηση, στο πλαίσιο της προαναφερθείσας διευκόλυνσης, δεν χρειάζεται να εγκριθεί από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, καθώς δεν τροποποιεί κάποιο σημείο της κανονιστικής.

Σύσταση και μετά πρόστιμο

Τούτων δοθέντων, μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου θα γίνονται συστάσεις στα καταστήματα που δεν έχουν περιοριστεί στην έκταση που ορίζεται στην άδεια, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο. «Αν όμως εντοπιστεί ή καταγγελθεί κατάστημα το οποίο έχει δεχθεί σύσταση και συνεχίζει να παρανομεί, τότε θα επιβληθεί πρόστιμο», δεσμεύεται ο ίδιος.

Να σημειωθεί ότι τους ελέγχους διενεργούν η δημοτική αστυνομία και οι ελεγκτές του δήμου. Η πρώτη είναι αρμόδια να ελέγχει εάν υπάρχει υπερπληθυσμός στο κάθε κατάστημα και οι δεύτεροι κάθε παράμετρο της κανονιστικής. Οι πέντε βάρδιες των ελεγκτών της διεύθυνσης Προσόδων καλύπτουν καθημερινά όλες τις ώρες από το πρωί μέχρι και τις 10-11 το βράδυ, ενημερώνει ο κ. Δημητριάδης.

Εξάλλου, ο αντιδήμαρχος παρατηρεί, ότι ενώ απηύθυνε πρόσκληση σε δημοτικούς συμβούλους της αντιπολίτευσης και σε σωματεία για να συμμετάσχουν στη συνάντηση με τους καταστηματάρχες, εντούτοις δεν ήρθε κανείς.

Αν μετά την πρώτη παράβαση, κατά την οποία επιβάλλεται πρόστιμο, σημειωθεί και δεύτερη, τότε η δημοτική αστυνομία προβαίνει στην απομάκρυνση των τραπεζοκαθισμάτων και σε επόμενο παράπτωμα ανακαλείται η άδεια εγκατάστασης τραπεζοκαθισμάτων για το τρέχον έτος, εξηγεί ο Μιχάλης Αλλαγιώτης, διευθυντής της δημοτικής αστυνομίας.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία που παραχώρησε ο ίδιος στο makthes.gr τον Δεκέμβριο καταγράφηκαν 36 παραβάσεις σε 30 καταστήματα και το διάστημα 1-15 Ιανουαρίου είχαν καταγραφεί 16 παραβάσεις σε ισάριθμα καταστήματα. Βέβαια, αυτές οι παραβάσεις αφορούσαν υπέρβαση του ορίου των εξυπηρετούμενων πελατών, εξωτερικά κυτία χωρίς άδειες, άδειες ασκήσεως επαγγέλματος και εξωτερικά καλώδια χωρίς άδειες. Οι καταγγελίες που αφορούν τα τραπεζοκαθίσματα αποστέλλονται στη διεύθυνση Προσόδων, η οποία διασταυρώνει και βεβαιώνει τις παραβάσεις, επισημαίνει ο κ. Αλλαγιώτης.

Παραπέμποντας στην κανονιστική, ο κ. Αλλαγιώτης υπενθυμίζει πως ορίζεται σαφώς, ότι απαιτείται τουλάχιστον μισό μέτρο κενό από παγκάκι και ένα μέτρο κενό από ράμπα πεζοδρομίου προτού τοποθετηθούν τραπεζοκαθίσματα. Σχετικά με τις περιπτώσεις παραποίησης ή καταστροφής αστικού εξοπλισμού, όπου παγκάκια, παρτέρια και άλλα στοιχεία ακόμη και... «εξαφανίζονται», ο κ. Αλλαγιώτης χαρακτηρίζει δύσκολο να εντοπιστεί με στοιχεία ο υπεύθυνος της παράβασης. Προσθέτει όμως πως είτε ο δήμος είτε η δημοτική αστυνομία οφείλουν να επαναφέρουν την όψη του αστικού εξοπλισμού στην αρχική κατάστασή του.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 29.01.2023

Να «τιθασεύσει» τα τραπεζοκαθίσματα των επιχειρήσεων εστίασης και διασκέδασης στα όρια που ίσχυαν πριν την έλευση της πανδημίας καλείται ο δήμος Θεσσαλονίκης.

Ήδη από τις 15 Ιανουαρίου οι καταστηματάρχες όφειλαν να απομακρύνουν τα τραπεζοκαθίσματα από τα επιπλέον τετραγωνικά που τους είχαν παραχωρηθεί σε δημόσιους χώρους και πεζόδρομους στο πλαίσιο της έκτακτης ρύθμισης που είχε προωθήσει η κυβέρνηση μεσούσης της πανδημίας και στόχευε στην τόνωση του τζίρου των καταστημάτων.

Οι καταστηματάρχες οφείλουν να εφαρμόσουν την κανονιστική του δήμου, η οποία προβλέπει, μεταξύ άλλων, τα εξής:

1. Σε κάθε έγκριση παραχώρησης κοινοχρήστου χώρου, επιβάλλεται η εξασφάλιση ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών με απαραίτητο ελάχιστο πλάτος 2,00 μ. ελεύθερο από κάθε είδους σταθερό, ή κινητό εμπόδιο.

2. Ελεύθερη η ράμπα ΑμεΑ και 1,0 μέτρο περιμετρικά αυτής.

3. Ελεύθερη ελάχιστη απόσταση από τον οδηγό τυφλών 0,50 μ. εκατέρωθεν των άκρων αυτού.

4. Σε πεζοδρόμια πλάτους μεγαλύτερου των 5,0 μέτρων, ενιαίας επιφάνειας, δύναται να τοποθετείται ξύλινο δάπεδο στον παραχωρημένο για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων χώρο.

5. Επίσης επιτρέπονται οι ζαρντινιέρες διαστάσεων 0,60 x 0,30 x 0,30 παράλληλα και εφαπτόμενα της οικοδομικής γραμμής για αισθητικούς λόγους και από εμπορικές επιχειρήσεις, καθώς και στις εισόδους των πολυκατοικιών, εφόσον σε απόσταση 0,60 μ. δεν υπάρχει όδευση τυφλών και διασφαλίζεται η ελεύθερη όδευση των πεζών για τουλάχιστον 2,00 μέτρα.

5. Απαιτείται πλάτος τουλάχιστον τεσσάρων μέτρων στον πεζόδρομο, ή στο πεζοδρόμιο, για να υφίσταται δικαίωμα τοποθέτησης υαλοφρακτών, η οποία οφείλει να διενεργείται με σημειακή στήριξη.

Η συνάντηση, τα αιτήματα και η διευκόλυνση

Τις προηγούμενες ημέρες ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Οικονομικών, Σωκράτης Δημητριάδης, συναντήθηκε με εκπροσώπους των καταστηματαρχών, προκειμένου η επαναφορά στην πραγματικότητα να γίνει με… ομαλότητα. Το πρόβλημα που εντοπίζεται είναι, ότι στις 15 Ιανουαρίου κάποιοι καταστηματάρχες δεν είχαν επαναφέρει τα τραπεζοκαθίσματά τους στα δέοντα όρια, διότι λάμβαναν άτυπες διαβεβαιώσεις από κυβερνητικούς αξιωματούχους, ότι το μέτρο της επιπλέον δωρεάν παραχώρησης δημόσιου χώρου θα παραταθεί για άλλη μία φορά, κάτι το οποίο τελικά δεν έγινε.

Όπως λέει χαρακτηριστικά ο Ιωάννης Φιλοκώστας, πρόεδρος της Ένωσης Εστιατόρων Ψητοπωλών Καφέ Μπαρ Νομού Θεσσαλονίκης, σε όλη την Ελλάδα «Κάναμε αίτηση για παράταση» διότι «δεν βγαίνουμε οικονομικά, αλλά δεν έγινε σεβαστό. Έχετε δει ξανά στη Λεωφόρο Νίκης κλειστά μαγαζιά σε διψήφιο αριθμό; Αυτό κάτι σημαίνει. Μας παραμυθιάζανε οι υπουργοί ‘μην ανησυχείτε, κάτι θα κάνουμε’. Γι’ αυτό μείναμε εκτεθειμένοι».

Υπό αυτό το πρίσμα, στη συνάντηση με τον κ. Δημητριάδη «συμφωνήσαμε να μας δώσουν άτυπα ένα μικρό διάστημα να μαζέψουμε τα τραπεζοκαθίσματα και να έρθουμε στην κατάσταση προ COVID» εξηγεί ο κ. Φιλοκώστας, παρατηρώντας πως οι Έλληνες, γενικώς, τα αφήνουν όλα… τελευταία στιγμή. Ταυτόχρονα, εκφράζει τη διαμαρτυρία του ότι κατά τη διάρκεια της σύσκεψης με τον αντιδήμαρχο υπήρχαν κλιμάκια του δήμου τα οποία έκαναν ελέγχους στην Αριστοτέλους. «Ακόμα και σύσταση να έκαναν, δεν θα έπρεπε να βγουν εκείνη την ώρα που μιλάμε», λέει ο ίδιος χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς για τα καταστήματα, κυρίως καφέ-μπαρ, που οικειοποιούνται συστηματικά στοιχεία του αστικού εξοπλισμού και επίσης καταπατούν τον δημόσιο χώρο, ο κ. Φιλοκώστας διαμηνύει πως «είμαστε με το νόμο. Αν βρεθούν 5-10 και καταστρατηγήσουν τις άδειές τους, πρόβλημά τους». Εκτιμάει, δε, ότι οι περισσότεροι εξ αυτών δεν είναι καν εγγεγραμμένοι στην Ένωση. «Επειδή υπάρχει μια παραβατικότητα από 5-10 ανθρώπους, την πληρώνει όλη η εστίαση. Δεν είναι δυνατόν να περπατάς και να πέφτεις πάνω στα τραπεζοκαθίσματα», επισημαίνει ο κ. Φιλοκώστας. Ο Σωκράτης Δημητριάδης σημειώνει από την πλευρά του στη «ΜτΚ», ότι στις «15 Ιανουαρίου έπρεπε να τα μαζέψουν. Από εδώ και πέρα θα κάνω από μία σύσταση σε όλα τα καταστήματα και μετά θα αρχίσω να κατακυρώνω πρόστιμα».

Ταυτόχρονα, χαρακτηρίζει ορθό το αίτημα των καταστηματαρχών εστίασης για την παράταση του μέτρου. «Γνωρίζουμε τα προβλήματα που υπάρχουν στα Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος» γι’ αυτό και ο δήμος θα προχωρήσει στην εξής διευκόλυνση: θα «πυκνώσουν» τα καθίσματα, αλλά όχι τα τραπέζια, στον χώρο που ορίζεται στις άδειες τις οποίες κατέχουν τα καταστήματα, ενημερώνει ο κ. Δημητριάδης. Έτσι, «αν μπροστά στο μαγαζί σου έχεις π.χ. 10 τ.μ. και μπροστά στο μαγαζί υπάρχουν κάποια εμπόδια (π.χ. καφάο, παγκάκι, δενδροδόχος) συνολικού εμβαδού μέχρι 3 τ.μ., θα νοικιάζεις αυτόν τον χώρο στο σύνολό του, αλλά η ανάπτυξη των επιπλέον καθισμάτων θα είναι εντός του χώρου που χρεώνεται με την κανονιστική» του δήμου Θεσσαλονίκης για τα τραπεζοκαθίσματα και τους δημόσιους χώρους, διευκρινίζει ο αντιδήμαρχος.

Αυτή η νέα ρύθμιση δεν θα οδηγήσει σε καταστρατήγηση της κανονιστικής του δήμου, διαβεβαιώνει ο αντιδήμαρχος, προαναγγέλλοντας αυστηρούς και εντατικούς ελέγχους. Γενικώς, «συμφωνήσαμε να με βοηθήσουν να υπάρχει προσπελασιμότητα. Αναγνωρίζω ότι και οι καταστηματάρχες δίνουν τον οβολό τους στον δήμο, αλλά αν δεν υπάρχει προσπελασιμότητα, έχουμε πρόβλημα. Μου είπαν ότι τα παραβατικά μαγαζιά τα ξέρετε και τα ξέρουμε», λέει σχετικά ο κ. Δημητριάδης. Επίσης, ο αντιδήμαρχος υπογραμμίζει ότι η αλλαγή στην εμβαδομέτρηση, στο πλαίσιο της προαναφερθείσας διευκόλυνσης, δεν χρειάζεται να εγκριθεί από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, καθώς δεν τροποποιεί κάποιο σημείο της κανονιστικής.

Σύσταση και μετά πρόστιμο

Τούτων δοθέντων, μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου θα γίνονται συστάσεις στα καταστήματα που δεν έχουν περιοριστεί στην έκταση που ορίζεται στην άδεια, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο. «Αν όμως εντοπιστεί ή καταγγελθεί κατάστημα το οποίο έχει δεχθεί σύσταση και συνεχίζει να παρανομεί, τότε θα επιβληθεί πρόστιμο», δεσμεύεται ο ίδιος.

Να σημειωθεί ότι τους ελέγχους διενεργούν η δημοτική αστυνομία και οι ελεγκτές του δήμου. Η πρώτη είναι αρμόδια να ελέγχει εάν υπάρχει υπερπληθυσμός στο κάθε κατάστημα και οι δεύτεροι κάθε παράμετρο της κανονιστικής. Οι πέντε βάρδιες των ελεγκτών της διεύθυνσης Προσόδων καλύπτουν καθημερινά όλες τις ώρες από το πρωί μέχρι και τις 10-11 το βράδυ, ενημερώνει ο κ. Δημητριάδης.

Εξάλλου, ο αντιδήμαρχος παρατηρεί, ότι ενώ απηύθυνε πρόσκληση σε δημοτικούς συμβούλους της αντιπολίτευσης και σε σωματεία για να συμμετάσχουν στη συνάντηση με τους καταστηματάρχες, εντούτοις δεν ήρθε κανείς.

Αν μετά την πρώτη παράβαση, κατά την οποία επιβάλλεται πρόστιμο, σημειωθεί και δεύτερη, τότε η δημοτική αστυνομία προβαίνει στην απομάκρυνση των τραπεζοκαθισμάτων και σε επόμενο παράπτωμα ανακαλείται η άδεια εγκατάστασης τραπεζοκαθισμάτων για το τρέχον έτος, εξηγεί ο Μιχάλης Αλλαγιώτης, διευθυντής της δημοτικής αστυνομίας.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία που παραχώρησε ο ίδιος στο makthes.gr τον Δεκέμβριο καταγράφηκαν 36 παραβάσεις σε 30 καταστήματα και το διάστημα 1-15 Ιανουαρίου είχαν καταγραφεί 16 παραβάσεις σε ισάριθμα καταστήματα. Βέβαια, αυτές οι παραβάσεις αφορούσαν υπέρβαση του ορίου των εξυπηρετούμενων πελατών, εξωτερικά κυτία χωρίς άδειες, άδειες ασκήσεως επαγγέλματος και εξωτερικά καλώδια χωρίς άδειες. Οι καταγγελίες που αφορούν τα τραπεζοκαθίσματα αποστέλλονται στη διεύθυνση Προσόδων, η οποία διασταυρώνει και βεβαιώνει τις παραβάσεις, επισημαίνει ο κ. Αλλαγιώτης.

Παραπέμποντας στην κανονιστική, ο κ. Αλλαγιώτης υπενθυμίζει πως ορίζεται σαφώς, ότι απαιτείται τουλάχιστον μισό μέτρο κενό από παγκάκι και ένα μέτρο κενό από ράμπα πεζοδρομίου προτού τοποθετηθούν τραπεζοκαθίσματα. Σχετικά με τις περιπτώσεις παραποίησης ή καταστροφής αστικού εξοπλισμού, όπου παγκάκια, παρτέρια και άλλα στοιχεία ακόμη και... «εξαφανίζονται», ο κ. Αλλαγιώτης χαρακτηρίζει δύσκολο να εντοπιστεί με στοιχεία ο υπεύθυνος της παράβασης. Προσθέτει όμως πως είτε ο δήμος είτε η δημοτική αστυνομία οφείλουν να επαναφέρουν την όψη του αστικού εξοπλισμού στην αρχική κατάστασή του.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 29.01.2023

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία