ΡΟΔΟΠΗ

Τον Μάρτιο η δημοπράτηση του ΣΔΙΤ για τη συντήρηση της γραμμής Στρυμόνα - Αλεξανδρούπολης

Από το 2010 έχει να συντηρηθεί το δίκτυο του ΟΣΕ στην περιοχή

 21/02/2023 12:17

Τον Μάρτιο η δημοπράτηση του ΣΔΙΤ για τη συντήρηση της γραμμής Στρυμόνα - Αλεξανδρούπολης
Τον Μάρτιο αναμένεται να δημοπρατηθεί το ΣΔΙΤ για την ανάταξη και συντήρηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής από Στρυμόνα μέχρι Αλεξανδρούπολη, ενώ ταυτόχρονα προχωρεί και η ωρίμανση των μελετών για βελτίωση της όδευσης σε συγκεκριμένα σημεία, μεταξύ των οποίων και η παραλλαγή του δικτύου στη σιδηροδρομική γέφυρα του Κομψάτου, με αυτή να μεταφέρεται εγγύτερα στην οδική γέφυρα της Εγνατίας.

Αυτό τόνισε ο Διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης ΟΣΕ ΑΕ κ. Κωνσταντίνος Μουρουδέλης, μετά την τεχνική συνάντηση που έλαβε χώρα στην Αλεξανδρούπολη την Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου με θέμα τα έργα στον σιδηρόδρομο στην περιοχή, σύμφωνα με τον paratiritis.

Όπως τόνισε ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χρήστος Μέτιος μετά την σύσκεψη, η οποία αφορούσε και τα έργα που υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ στην περιοχή μας, ο ΟΣΕ, που έχει την ευθύνη της συντήρησης του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου, έχει σχεδιάσει, και θα ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες, ένα σημαντικό έργο για συντηρήσεις σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα. «Πρώτη φορά, από το 2010, που ξεκίνησαν τα προβλήματα με την έλλειψη πόρων και προσωπικού στον ΟΣΕ, δρομολογείται ένα τέτοιο έργο» ανέφερε.

Από την πλευρά του ο κ. Μουρουδέλης τόνισε πως το δίκτυο του ΟΣΕ όντως δεν έχει συντηρηθεί από το 2010, λόγω της έλλειψης κονδυλίων αλλά και της κρίσης. Όμως το αρμόδιο υπουργείο έκανε τις ενέργειες για να εντάξει την ανάταξη και συντήρηση του δικτύου στο Ταμείο Ανάκαμψης, με περίπου 100 εκ ευρώ.

Παράλληλα έγινε ένας προγραμματισμός μέσω ΣΔΙΤ για το έργο, με μακροχρόνια χρηματοδότηση μέσω του ΠΔΕ για το έργο, και αναμένουν να εγκριθεί το στρατηγικό σχέδιο από το Υπουργικό Συμβούλιο, ώστε μέχρι το Μάρτιο να προκηρύξουν έργο ύψους 300 εκ. ευρώ για την γραμμή Στρυμόνα Αλεξανδρούπολης και Φλώρινα – Πλατύ.

Στις σιδηροδρομικές γραμμές αυτές θα γίνουν μεγάλα κομμάτια ανακαινίσεων, με το προσωπικό του αναδόχου να αναλαμβάνει την συντήρηση, και το προσωπικό του αναδόχου να ελέγχεται με δείκτες ποιότητας ώστε να εξυπηρετείται η γραμμή με ασφάλεια και θα γίνεται η κυκλοφορία. Μελέτες για αλλαγή της γραμμής Όσο για μελλοντική αναβάθμιση της γραμμής, έχουν χρηματοδότηση για δύο μελέτες στον άξονα Τοξότες Αλεξανδρούπολη, στην υφιστάμενη γραμμή. Η μία αφορά την παραλλαγή της γέφυρας Κομψάτου στον Ίασμο, όπου παρατηρείται συνεχώς πρόβλημα (θα δημιουργηθεί νέα γέφυρα, με το ανάλογο δίκτυο, πιο κοντά στην οδική γέφυρα της Εγνατίας) και το δεύτερη κομμάτι είναι στο κομμάτι Μέστη-Ποταμός, όπου η χάραξη πρέπει να αλλάξει, ώστε η γραμμή να γίνει υψηλότερων ταχυτήτων.


Τον Μάρτιο αναμένεται να δημοπρατηθεί το ΣΔΙΤ για την ανάταξη και συντήρηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής από Στρυμόνα μέχρι Αλεξανδρούπολη, ενώ ταυτόχρονα προχωρεί και η ωρίμανση των μελετών για βελτίωση της όδευσης σε συγκεκριμένα σημεία, μεταξύ των οποίων και η παραλλαγή του δικτύου στη σιδηροδρομική γέφυρα του Κομψάτου, με αυτή να μεταφέρεται εγγύτερα στην οδική γέφυρα της Εγνατίας.

Αυτό τόνισε ο Διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης ΟΣΕ ΑΕ κ. Κωνσταντίνος Μουρουδέλης, μετά την τεχνική συνάντηση που έλαβε χώρα στην Αλεξανδρούπολη την Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου με θέμα τα έργα στον σιδηρόδρομο στην περιοχή, σύμφωνα με τον paratiritis.

Όπως τόνισε ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χρήστος Μέτιος μετά την σύσκεψη, η οποία αφορούσε και τα έργα που υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ στην περιοχή μας, ο ΟΣΕ, που έχει την ευθύνη της συντήρησης του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου, έχει σχεδιάσει, και θα ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες, ένα σημαντικό έργο για συντηρήσεις σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα. «Πρώτη φορά, από το 2010, που ξεκίνησαν τα προβλήματα με την έλλειψη πόρων και προσωπικού στον ΟΣΕ, δρομολογείται ένα τέτοιο έργο» ανέφερε.

Από την πλευρά του ο κ. Μουρουδέλης τόνισε πως το δίκτυο του ΟΣΕ όντως δεν έχει συντηρηθεί από το 2010, λόγω της έλλειψης κονδυλίων αλλά και της κρίσης. Όμως το αρμόδιο υπουργείο έκανε τις ενέργειες για να εντάξει την ανάταξη και συντήρηση του δικτύου στο Ταμείο Ανάκαμψης, με περίπου 100 εκ ευρώ.

Παράλληλα έγινε ένας προγραμματισμός μέσω ΣΔΙΤ για το έργο, με μακροχρόνια χρηματοδότηση μέσω του ΠΔΕ για το έργο, και αναμένουν να εγκριθεί το στρατηγικό σχέδιο από το Υπουργικό Συμβούλιο, ώστε μέχρι το Μάρτιο να προκηρύξουν έργο ύψους 300 εκ. ευρώ για την γραμμή Στρυμόνα Αλεξανδρούπολης και Φλώρινα – Πλατύ.

Στις σιδηροδρομικές γραμμές αυτές θα γίνουν μεγάλα κομμάτια ανακαινίσεων, με το προσωπικό του αναδόχου να αναλαμβάνει την συντήρηση, και το προσωπικό του αναδόχου να ελέγχεται με δείκτες ποιότητας ώστε να εξυπηρετείται η γραμμή με ασφάλεια και θα γίνεται η κυκλοφορία. Μελέτες για αλλαγή της γραμμής Όσο για μελλοντική αναβάθμιση της γραμμής, έχουν χρηματοδότηση για δύο μελέτες στον άξονα Τοξότες Αλεξανδρούπολη, στην υφιστάμενη γραμμή. Η μία αφορά την παραλλαγή της γέφυρας Κομψάτου στον Ίασμο, όπου παρατηρείται συνεχώς πρόβλημα (θα δημιουργηθεί νέα γέφυρα, με το ανάλογο δίκτυο, πιο κοντά στην οδική γέφυρα της Εγνατίας) και το δεύτερη κομμάτι είναι στο κομμάτι Μέστη-Ποταμός, όπου η χάραξη πρέπει να αλλάξει, ώστε η γραμμή να γίνει υψηλότερων ταχυτήτων.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία