ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Το κυκλοφοριακό και η δημοκρατική διαχείριση της πόλης

Απαιτείται συντονισμένη αντιμετώπιση από Περιφέρεια, Δήμο και Τροχαία, με ένα πλέγμα μέτρων για συνεχή εφαρμογή και εποπτεία

 16/10/2021 08:00

Το κυκλοφοριακό και η δημοκρατική διαχείριση της πόλης

Γράφει ο πρώην αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης, Θανάσης Παππάς 

thanasis-pappas.jpg




Τα έργα και οι παρεμβάσεις έχουν στόχο τη βιώσιμη πόλη, και λογικά πρέπει να είναι μέρος ενός συνολικού και μακροπρόθεσμου στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδίου .

Βέβαια το ρυθμιστικό, ο πολεοδομικός σχεδιασμός, το master plan μεταφορών κ.α.  θεωρούνται πια βαρίδια και σχεδόν έχουν εξαλειφθεί από το σύνηθες λεξιλόγιο των Φορέων. Πόσο μάλλον από τυχόν εφαρμογή!

Εν τούτοις στο Δήμο οι τεχνικές παρεμβάσεις δεν πρέπει να είναι τυχαίες, αλλά να υπόκεινται στο "σχέδιο 2030" και στις επί μέρους επεξεργασίες, όπως στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. (ΣΒΑΚ)

.jpg



Στο πρίσμα αυτό είχε επιχειρηθεί η συνολική αντιμετώπιση των αστικών αναπλάσεων, σε επίπεδο μητροπολιτικό και γειτονιάς, η ρύθμιση της κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων, η προώθηση των μορφών ήπιας μετακίνησης με θέσπιση συγκεκριμένων κανονιστικών αποφάσεων.

Στο πλαίσιο του ΣΒΑΚ, ολοκληρώθηκε η εκπόνηση της Κυκλοφοριακής Μελέτης του Κέντρου(2019), για υλοποίηση παρεμβάσεων, από καιρό οφειλόμενες, προκειμένου να επιλυθούν προβλήματα στην καθημερινή κυκλοφορία οχημάτων και πεζών.

2.jpg


ΜΕΤΡΑ-ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ

Με αυτό το περίγραμμα (μέχρι το 2019) είχαν ληφθεί μια σειρά μέτρων για την κυκλοφοριακή θωράκιση του κέντρου και την δημιουργία ανθρώπινων συνθηκών κυκλοφορίας:

Συγκεκριμένα:

- ΤΑΧΙ: Αναχωροθέτηση θέσεων για πιάτσες, κατάργηση και λειτουργικές βελτιώσεις, με στόχο την εύρυθμη λειτουργία τους.

-Λεωφορειολωρίδες: Τοποθέτηση σταθερών διαχωριστικών πασσάλων, για απρόσκοπτη κίνηση των λεωφορείων

-Πεζόδρομοι: Το Δημοτικό Συμβούλιο έχει εγκρίνει τον Κανονισμό Λειτουργίας των Πεζοδρόμων. Είχε εγκατασταθεί σύστημα ηλεκτρονικών πασσάλων σε κομβικούς πεζοδρόμους της πόλης με επέκταση σταθερών διαχωριστικών πασσάλων κυκλοφοριακής ρύθμισης.

-Θέσπιση κανονιστικών αποφάσεων για το ωράριο φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων

-δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης δίκυκλων, σε όλη την πόλη

3.jpg


ΜΕΤΡΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΖΕΡΒΑ

Ας δούμε ποια μέτρα πήρε η νέα διοίκηση (2020) για την "επίλυση" του κυκλοφοριακού.

1. Nα μην εφαρμόζει το νέο ενιαίο ωράριο φορτοεκφόρτωσης (ΦΕΚ 6178/Β/31-12-2018)

2.  Nα μην εφαρμόζει η απαγόρευση διέλευσης οχημάτων άνω του 1,5 ton από το ιστορικό κέντρο πέραν του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων (ΦΕΚ 1861/Β/26-5-2017)

3.  Nα ξηλωθούν "προσωρινά" τα πασσαλάκια προστασίας του λεωφορειόδρομου στη Λεωφόρο Στρατού, καθώς στην Ερμού και τη Λαμπράκη.

4. Nα απομακρυνθούν επιλεκτικά τα πασσαλάκια στη Μητροπόλεως

5. Να αποσυρθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο χωρίς να εγκριθεί το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), μετά από 4 χρόνια δουλειάς και 3 δημόσιες διαβουλεύσεις, με τις οποίες διατυπώθηκε το «όραμα» της πόλης και το χρονοδιάγραμμα των προτεινόμενων έργων. Επανήλθε ίδιο μετά από δύο χρόνια καθυστέρησης

6. Να καταργηθούν χωρίς Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου οι θέσεις στάθμευσης κατοίκων στην Ε΄ Δημοτική Κοινότητα

8. Να μην διαπραγματευτεί εκ νέου τη σύμβαση για την Ελεγχόμενη Στάθμευση, την οποία προεκλογικά χαρακτήριζαν λεόντειο, απαράδεκτη, ασύμφορη κλπ.

9. Να κατασκευαστούν με διαδικασίες εξπρές δύο "προσωρινοί" ποδηλατόδρομοι στην Καραμανλή και τη Λεωφ. Νίκης χωρίς έγκριση από την Αποκεντρωμένη για κυκλοφοριακή μελέτη (κατ’ εξαίρεση λόγω covid) και να παραμένουν με συνεχείς παρατάσεις.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ

Απαιτείται συντονισμένη αντιμετώπιση από Περιφέρεια, Δήμο και Τροχαία, με ένα πλέγμα μέτρων για συνεχή εφαρμογή και εποπτεία.

Συγκεκριμένα και άμεσα μέτρα:

1. οριοθετημένο πρόγραμμα απομάκρυνσης ΙΧ και δίκυκλων, εγκαταλειμμένων(με συνοπτικές διαδικασίες)

2. Συνεργεία με γερανοφόρα οχήματα και δικυκλιστές, από τη Διεύθυνση Τροχαίας για άμεση απομάκρυνση των παρανόμως σταθμευμένων οχημάτων (όπως γίνεται την 28η Οκτωβρίου, 17Νοέμβρη κλπ)

3. Άμεση τήρηση του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας

4. Άμεση απελευθέρωση ΟΛΩΝ των λεωφορειολορίδων, με όλα τα μέσα. Ταυτόχρονα να λειτουργήσουν επιτέλους οι κάμερες σε όλες τις λεωφορειολωρίδες

5. Αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης-Ανοιχτοί δρόμοι.

Να επανέλθουν και να ενισχυθούν τα αποτελεσματικά κολωνάκια (μεταλλικά ή πλαστικά), που αποτρέπουν την παράνομη στάθμευση.

Εφαρμογή του Κανονισμού λειτουργίας πεζοδρόμων και αποκλεισμός στάθμευσης.

6. Ενοποίηση συστήματος σηματοδοτών. Ενιαίο κέντρο ελέγχου για τους φωτεινούς σηματοδότες. Από το 2017 είχε ζητηθεί από την Περιφέρεια η ανάληψη της αρμοδιότητας για 34 κόμβους του Δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε με μητροπολιτική διαχείριση να διασφαλιστεί η βελτίωση του κυκλοφοριακού και η εξοικονόμηση πόρων.

7. Αναθεώρηση των ποδηλατοδρόμων, βάσει του ΣΒΑΚ. Άμεση δημοπράτηση των βάσει μελετών και προδιαγραφών νέων ποδηλατοδρόμων, που έχουν ενταχθεί στις ΟΧΕ-ΒΑΑ της Περιφέρειας. Άμεσα μέτρα ενθάρρυνσης για χρήση ποδηλάτων, ως μέσο μετακίνησης

8. Ελεύθερες διαβάσεις και πεζοδρόμια, για απρόσκοπτη κίνηση πεζών και ατόμων με αναπηρία. Αναθεώρηση των πολιτικών χρήσης δημοσίων χώρων για τραπεζοκαθίσματα.

9= Άμεση και συνεχής τοποθέτηση ρυθμιστών τροχονόμων σε βασικούς κόμβους και σε ώρες κυκλοφοριακής αιχμής, ώστε να διευκολύνεται η ομαλή ροή της κυκλοφορίας.

Σύσταση μικτών συνεργείων από Τροχαία και Δημοτική Αστυνομία, για την εποπτεία όλων αυτών των μέτρων.

10. ΤΑΧΙ: Εφαρμογή των συμφωνηθέντων με το Σωματείο ‘’ΕΡΜΗΣ’’.

11. Στάθμευση: Πέραν των δημοτικών οικοπέδων που λειτουργούν σαν ελεύθερα πάρκινγκ, απαιτείται η κατασκευή υπέργειων μεταλλικών Ρ με πολλές θέσεις σε κομβικά σημεία και σε όλες τις γειτονιές(υπήρχε πρόβλεψη και χρηματοδότηση από το δάνειο της ΕτΕΠ).

12. ΟΑΣΘ: Απαιτείται άμεσα αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών σε συνεργασία με ΟΣΕΘ-ΟΑΣΘ. Δεν μπορεί να συνεχιστεί η ανορθολογική λειτουργία.

Επέκταση προγράμματος αστικών αναπλάσεων και πεζοδρομήσεων, βάσει της κυκλοφοριακής μελέτης και του ΣΒΑΚ

Η υφιστάμενη πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας-που αμφισβητήθηκε- απέδωσε καθώς

-ενίσχυσε τις εμπορικές χρήσεις

-βελτίωσε την πεζή μετακίνηση

-αναβάθμισε το ιστορικό κέντρο

Ας τον σκεφτούμε σήμερα να λειτουργεί ως αυτοκινητόδρομος..

Η πλήρης πεζοδρόμηση θα δώσει στην κεντρική περιοχή ένα πλέγμα ευρύτερων πεζοδρόμων μεταξύ Ικτίνου-Αριστοτέλους-Νίκης-Εγνατία που σε συνδυασμό με τους καθέτους Αγ. Θεοδώρας-Γ. Σταύρου-Ζεύξιδος θα δημιουργήσει ένα αστικό χώρο βιώσιμης κινητικότητας και ελεύθερης ροής πεζών.

Άλλωστε ο σταθμός του μετρό "Αγία Σοφία" θα έχει ροές πεζών που θα ξεπερνά τους 3.000 την ώρα αιχμής. Με αυτή την έννοια θα είναι ανάγκη- με τη λειτουργία του μετρό- η πεζοδρόμηση από Μ. Κίνγκ μέχρι Εγνατία.

Η ειδική κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου, που είχε εγκριθεί από την Αποκεντρωμένη επέτρεπε την πεζοδρόμηση του τμήματος από Τσιμισκή μέχρι τη Λ. Νίκης. Επιχειρήθηκε και δημοπρατήθηκε, ακυρώθηκε όμως βίαια και αναιτιολόγητα από τη διοίκηση Ζέρβα.

Σήμερα θα είχε τελειώσει και θα τη χαίρονταν οι Θεσσαλονικείς και οι επισκέπτες της.

Ομοίως με αρχιτεκτονικό διαγωνισμό και ειδική κυκλοφοριακή μελέτη δομήθηκε η δημιουργία της πλατείας Ελευθερίας, ως πλατεία μνήμης και ιστορικής οφειλής.

Έπρεπε κι αυτή να βρίσκεται σε κοινή χρήση, αναβαθμίζοντας το ιστορικό κέντρο με υποδομές και πράσινο, απομακρύνοντας το ρυπαρό χώρο στάθμευσης.

Όμως κι αυτή αποκεφαλίστηκε για να κάνουν ασκήσεις κατασκευής υπόγειου πάρκινγκ, ακυρώνοντας την αρχιτεκτονική μελέτη, το διαγωνισμό, τον ανάδοχο, την χρηματοδότηση!

Αντί να διεκδικούν το στρ. Μυστακίδη για ένα επαρκές πάρκινγκ δίπλα στο Δικαστικό Μέγαρο, ψάχνουν ανεμόμυλους στα βάθη του Θερμαϊκού!

Γράφει ο πρώην αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης, Θανάσης Παππάς 

thanasis-pappas.jpg




Τα έργα και οι παρεμβάσεις έχουν στόχο τη βιώσιμη πόλη, και λογικά πρέπει να είναι μέρος ενός συνολικού και μακροπρόθεσμου στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδίου .

Βέβαια το ρυθμιστικό, ο πολεοδομικός σχεδιασμός, το master plan μεταφορών κ.α.  θεωρούνται πια βαρίδια και σχεδόν έχουν εξαλειφθεί από το σύνηθες λεξιλόγιο των Φορέων. Πόσο μάλλον από τυχόν εφαρμογή!

Εν τούτοις στο Δήμο οι τεχνικές παρεμβάσεις δεν πρέπει να είναι τυχαίες, αλλά να υπόκεινται στο "σχέδιο 2030" και στις επί μέρους επεξεργασίες, όπως στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. (ΣΒΑΚ)

.jpg



Στο πρίσμα αυτό είχε επιχειρηθεί η συνολική αντιμετώπιση των αστικών αναπλάσεων, σε επίπεδο μητροπολιτικό και γειτονιάς, η ρύθμιση της κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων, η προώθηση των μορφών ήπιας μετακίνησης με θέσπιση συγκεκριμένων κανονιστικών αποφάσεων.

Στο πλαίσιο του ΣΒΑΚ, ολοκληρώθηκε η εκπόνηση της Κυκλοφοριακής Μελέτης του Κέντρου(2019), για υλοποίηση παρεμβάσεων, από καιρό οφειλόμενες, προκειμένου να επιλυθούν προβλήματα στην καθημερινή κυκλοφορία οχημάτων και πεζών.

2.jpg


ΜΕΤΡΑ-ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ

Με αυτό το περίγραμμα (μέχρι το 2019) είχαν ληφθεί μια σειρά μέτρων για την κυκλοφοριακή θωράκιση του κέντρου και την δημιουργία ανθρώπινων συνθηκών κυκλοφορίας:

Συγκεκριμένα:

- ΤΑΧΙ: Αναχωροθέτηση θέσεων για πιάτσες, κατάργηση και λειτουργικές βελτιώσεις, με στόχο την εύρυθμη λειτουργία τους.

-Λεωφορειολωρίδες: Τοποθέτηση σταθερών διαχωριστικών πασσάλων, για απρόσκοπτη κίνηση των λεωφορείων

-Πεζόδρομοι: Το Δημοτικό Συμβούλιο έχει εγκρίνει τον Κανονισμό Λειτουργίας των Πεζοδρόμων. Είχε εγκατασταθεί σύστημα ηλεκτρονικών πασσάλων σε κομβικούς πεζοδρόμους της πόλης με επέκταση σταθερών διαχωριστικών πασσάλων κυκλοφοριακής ρύθμισης.

-Θέσπιση κανονιστικών αποφάσεων για το ωράριο φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων

-δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης δίκυκλων, σε όλη την πόλη

3.jpg


ΜΕΤΡΑ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΖΕΡΒΑ

Ας δούμε ποια μέτρα πήρε η νέα διοίκηση (2020) για την "επίλυση" του κυκλοφοριακού.

1. Nα μην εφαρμόζει το νέο ενιαίο ωράριο φορτοεκφόρτωσης (ΦΕΚ 6178/Β/31-12-2018)

2.  Nα μην εφαρμόζει η απαγόρευση διέλευσης οχημάτων άνω του 1,5 ton από το ιστορικό κέντρο πέραν του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων (ΦΕΚ 1861/Β/26-5-2017)

3.  Nα ξηλωθούν "προσωρινά" τα πασσαλάκια προστασίας του λεωφορειόδρομου στη Λεωφόρο Στρατού, καθώς στην Ερμού και τη Λαμπράκη.

4. Nα απομακρυνθούν επιλεκτικά τα πασσαλάκια στη Μητροπόλεως

5. Να αποσυρθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο χωρίς να εγκριθεί το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), μετά από 4 χρόνια δουλειάς και 3 δημόσιες διαβουλεύσεις, με τις οποίες διατυπώθηκε το «όραμα» της πόλης και το χρονοδιάγραμμα των προτεινόμενων έργων. Επανήλθε ίδιο μετά από δύο χρόνια καθυστέρησης

6. Να καταργηθούν χωρίς Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου οι θέσεις στάθμευσης κατοίκων στην Ε΄ Δημοτική Κοινότητα

8. Να μην διαπραγματευτεί εκ νέου τη σύμβαση για την Ελεγχόμενη Στάθμευση, την οποία προεκλογικά χαρακτήριζαν λεόντειο, απαράδεκτη, ασύμφορη κλπ.

9. Να κατασκευαστούν με διαδικασίες εξπρές δύο "προσωρινοί" ποδηλατόδρομοι στην Καραμανλή και τη Λεωφ. Νίκης χωρίς έγκριση από την Αποκεντρωμένη για κυκλοφοριακή μελέτη (κατ’ εξαίρεση λόγω covid) και να παραμένουν με συνεχείς παρατάσεις.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ

Απαιτείται συντονισμένη αντιμετώπιση από Περιφέρεια, Δήμο και Τροχαία, με ένα πλέγμα μέτρων για συνεχή εφαρμογή και εποπτεία.

Συγκεκριμένα και άμεσα μέτρα:

1. οριοθετημένο πρόγραμμα απομάκρυνσης ΙΧ και δίκυκλων, εγκαταλειμμένων(με συνοπτικές διαδικασίες)

2. Συνεργεία με γερανοφόρα οχήματα και δικυκλιστές, από τη Διεύθυνση Τροχαίας για άμεση απομάκρυνση των παρανόμως σταθμευμένων οχημάτων (όπως γίνεται την 28η Οκτωβρίου, 17Νοέμβρη κλπ)

3. Άμεση τήρηση του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας

4. Άμεση απελευθέρωση ΟΛΩΝ των λεωφορειολορίδων, με όλα τα μέσα. Ταυτόχρονα να λειτουργήσουν επιτέλους οι κάμερες σε όλες τις λεωφορειολωρίδες

5. Αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης-Ανοιχτοί δρόμοι.

Να επανέλθουν και να ενισχυθούν τα αποτελεσματικά κολωνάκια (μεταλλικά ή πλαστικά), που αποτρέπουν την παράνομη στάθμευση.

Εφαρμογή του Κανονισμού λειτουργίας πεζοδρόμων και αποκλεισμός στάθμευσης.

6. Ενοποίηση συστήματος σηματοδοτών. Ενιαίο κέντρο ελέγχου για τους φωτεινούς σηματοδότες. Από το 2017 είχε ζητηθεί από την Περιφέρεια η ανάληψη της αρμοδιότητας για 34 κόμβους του Δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε με μητροπολιτική διαχείριση να διασφαλιστεί η βελτίωση του κυκλοφοριακού και η εξοικονόμηση πόρων.

7. Αναθεώρηση των ποδηλατοδρόμων, βάσει του ΣΒΑΚ. Άμεση δημοπράτηση των βάσει μελετών και προδιαγραφών νέων ποδηλατοδρόμων, που έχουν ενταχθεί στις ΟΧΕ-ΒΑΑ της Περιφέρειας. Άμεσα μέτρα ενθάρρυνσης για χρήση ποδηλάτων, ως μέσο μετακίνησης

8. Ελεύθερες διαβάσεις και πεζοδρόμια, για απρόσκοπτη κίνηση πεζών και ατόμων με αναπηρία. Αναθεώρηση των πολιτικών χρήσης δημοσίων χώρων για τραπεζοκαθίσματα.

9= Άμεση και συνεχής τοποθέτηση ρυθμιστών τροχονόμων σε βασικούς κόμβους και σε ώρες κυκλοφοριακής αιχμής, ώστε να διευκολύνεται η ομαλή ροή της κυκλοφορίας.

Σύσταση μικτών συνεργείων από Τροχαία και Δημοτική Αστυνομία, για την εποπτεία όλων αυτών των μέτρων.

10. ΤΑΧΙ: Εφαρμογή των συμφωνηθέντων με το Σωματείο ‘’ΕΡΜΗΣ’’.

11. Στάθμευση: Πέραν των δημοτικών οικοπέδων που λειτουργούν σαν ελεύθερα πάρκινγκ, απαιτείται η κατασκευή υπέργειων μεταλλικών Ρ με πολλές θέσεις σε κομβικά σημεία και σε όλες τις γειτονιές(υπήρχε πρόβλεψη και χρηματοδότηση από το δάνειο της ΕτΕΠ).

12. ΟΑΣΘ: Απαιτείται άμεσα αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών σε συνεργασία με ΟΣΕΘ-ΟΑΣΘ. Δεν μπορεί να συνεχιστεί η ανορθολογική λειτουργία.

Επέκταση προγράμματος αστικών αναπλάσεων και πεζοδρομήσεων, βάσει της κυκλοφοριακής μελέτης και του ΣΒΑΚ

Η υφιστάμενη πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας-που αμφισβητήθηκε- απέδωσε καθώς

-ενίσχυσε τις εμπορικές χρήσεις

-βελτίωσε την πεζή μετακίνηση

-αναβάθμισε το ιστορικό κέντρο

Ας τον σκεφτούμε σήμερα να λειτουργεί ως αυτοκινητόδρομος..

Η πλήρης πεζοδρόμηση θα δώσει στην κεντρική περιοχή ένα πλέγμα ευρύτερων πεζοδρόμων μεταξύ Ικτίνου-Αριστοτέλους-Νίκης-Εγνατία που σε συνδυασμό με τους καθέτους Αγ. Θεοδώρας-Γ. Σταύρου-Ζεύξιδος θα δημιουργήσει ένα αστικό χώρο βιώσιμης κινητικότητας και ελεύθερης ροής πεζών.

Άλλωστε ο σταθμός του μετρό "Αγία Σοφία" θα έχει ροές πεζών που θα ξεπερνά τους 3.000 την ώρα αιχμής. Με αυτή την έννοια θα είναι ανάγκη- με τη λειτουργία του μετρό- η πεζοδρόμηση από Μ. Κίνγκ μέχρι Εγνατία.

Η ειδική κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου, που είχε εγκριθεί από την Αποκεντρωμένη επέτρεπε την πεζοδρόμηση του τμήματος από Τσιμισκή μέχρι τη Λ. Νίκης. Επιχειρήθηκε και δημοπρατήθηκε, ακυρώθηκε όμως βίαια και αναιτιολόγητα από τη διοίκηση Ζέρβα.

Σήμερα θα είχε τελειώσει και θα τη χαίρονταν οι Θεσσαλονικείς και οι επισκέπτες της.

Ομοίως με αρχιτεκτονικό διαγωνισμό και ειδική κυκλοφοριακή μελέτη δομήθηκε η δημιουργία της πλατείας Ελευθερίας, ως πλατεία μνήμης και ιστορικής οφειλής.

Έπρεπε κι αυτή να βρίσκεται σε κοινή χρήση, αναβαθμίζοντας το ιστορικό κέντρο με υποδομές και πράσινο, απομακρύνοντας το ρυπαρό χώρο στάθμευσης.

Όμως κι αυτή αποκεφαλίστηκε για να κάνουν ασκήσεις κατασκευής υπόγειου πάρκινγκ, ακυρώνοντας την αρχιτεκτονική μελέτη, το διαγωνισμό, τον ανάδοχο, την χρηματοδότηση!

Αντί να διεκδικούν το στρ. Μυστακίδη για ένα επαρκές πάρκινγκ δίπλα στο Δικαστικό Μέγαρο, ψάχνουν ανεμόμυλους στα βάθη του Θερμαϊκού!

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία