ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Το απειλητικό «Μωρό της Ρόζμαρι» από την Κινηματογραφική Λέσχη Εργαζομένων ΕΡΤ3 και το ΚΕΜΕΣ

Η εμβληματική ταινία του Πολάνσκι στο Βακούρα    

 06/02/2019 15:14

Το απειλητικό «Μωρό της Ρόζμαρι» από την Κινηματογραφική Λέσχη Εργαζομένων ΕΡΤ3 και το ΚΕΜΕΣ

Με την εμβληματική πολύκροτη ταινία του Πολάνσκι «Το μωρό της Ρόζμαρι» (Rosemary ´s baby» έγχρωμο ΗΠΑ 1968 διάρκεια 137´) συνεχίζεται στο Βακούρα 1 τη Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου στις 21:00 η κινηματογραφική λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ3 και το ΚΕΜΕΣ στο αφιέρωμα «Στον ίλιγγο των επιλογών» .

Προλογίζει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, θα διανεμηθεί  κριτική του Θόδωρου Κουτσογιαννόπουλου, ενώ το προς  συζήτηση θέμα ,με το τέλος του φιλμ,  είναι «Το  πεσιμιστικό σύμπαν του Πολάνσκι».

Το σενάριο της ταινίας είναι του ΄Αϊρα Λέβιν και του Πολάνσκι  από το μυθιστόρημα του πρώτου. Παίζουν οι Μία Φάροου, Τζον Κασσαβέτις, Ρούθ Γκόρντον η οποία κέρδισε ΄Οσκαρ  και Χρυσή Σφαίρα β´ γυναικείου ρόλου.

΄Ενα νέο ζευγάρι νοικιάζει ένα διαμέρισμα στην Νέα Υόρκη. Η γυναίκα μένει έγκυος. Νοιώθει ότι την παρακολουθούν διάφοροι παράξενοι γείτονες και έχει παραισθήσεις.

Συγκλονιστική πεσιμιστική αλληγορία για την επικράτηση  του κακού,  για τον υπονομευτικό ρόλο του Χόλιγουντ, για έναν κόσμο συναλλαγής  και προδοσίας.

Η κριτική του Θόδωρου Κουτσογιαννόπουλου

Η κριτική του Θόδωρου Κουτσογιαννόπουλου, που θα διανεμηθεί, είναι η ακόλουθη.

«Η Ρόζμαρι και ο σύζυγός της, ανερχόμενος ηθοποιός, μετακομίζουν στο καινούργιο τους σπίτι και σύντομα πιάνουν φιλίες μ’ ένα ηλικιωμένο ζευγάρι που ζει στο διπλανό διαμέρισμα. 

Η καριέρα του Γκάι Γουντχάουζ ξαφνικά εκτινάσσεται κι η οικογένεια ετοιμάζεται να αποκτήσει σύντομα κι ένα τρίτο μέλος. Όμως, η εγκυμοσύνη της νεαρής Ρόζμαρι δεν μοιάζει με καμία άλλη... 

Περίεργες συμπτώσεις, φρικτοί πόνοι και ο αφόρητος εγκλεισμός της νεαρής κοπέλας κρύβουν από πίσω τους μια απίστευτη συνωμοσία. 

Ανάμεσα στην ιλαρή «Νύχτα των Βρικολάκων» και την τραγική δολοφονία της συζύγου του (Σάρον Τέιτ), ο Ρόμαν Πολάνσκι, με παραγωγό τον μετρ των b-movies φρίκης Γουίλιαμ Κασλ, γύρισε το 1968 ένα από τα αριστουργήματά του, «Το μωρό της Ρόζμαρι», το δεύτερο στην τριλογία του «τρόμου του διαμερίσματος», μαζί με τον «Ένοικο» και την «Αποστροφή». 

Κατάφερε να δώσει μια αλληγορία για το ξεπούλημα του Χόλιγουντ στον διάβολο, να σπείρει συνεχή απειλή με μια μόνο φευγαλέα παρουσία του Σατανά στην ταινία, ν’ αναβαθμίσει τη Μία Φάροου σε ηθοποιό για πρώτη και μοναδική φορά στην καριέρα της, να δημιουργήσει αξέχαστες στιγμές κλιμακούμενης φρίκης με νατουραλιστικές ερμηνείες και σαρδόνιους, σχεδόν χιουμοριστικούς, διαλόγους (η Ρουθ Γκόρντον ως γειτόνισσα πήρε Όσκαρ, πιέζοντας τη Ρόζμαρι να πιει όλο το αναθεματισμένο το αφέψημα, σαν θεία από την Κόλαση) και γενικά, να βάλει τη σφραγίδα του στο είδος μ’ έναν εξαιρετικά καλογραμμένο, ταυτόχρονα ευχάριστο και στενόχωρο κινηματογραφικό εκφοβισμό, ανανεωτικό στη γραφή και μοντέρνο σκηνοθετικά».

Η επόμενη ταινία

Ταινίες που πλησιάζουν την προβληματική  του «Μωρού της Ρόζμαρι» είναι: «Η νύχτα των βρικολάκων» και ο «΄Ενοικος» του Πολάνσκι , «Η προφητεία» του Ρίτσαρντ Ντόνερ, «Μια σκιά στο παράθυρο» του Τζάκ Κλέϊτον,  «Ο εξορκιστής» του Γουίλιαμ Φρίντκιν,  «Οι άλλοι» του Αλεχάντρο Αμεναμπάρ

Υ.Γ Η επόμενη ταινία ,του ίδιου αφιερώματος , είναι τη Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου στις 21:00 το « Επάγγελμα ρεπόρτερ» του Μικελάντζελο Αντονιόνι. Για επικαιροποιημένες , έγκυρες πληροφορίες διαβάζετε πάντοτε kemes.wordpress.com και στο kemes facebook


Με την εμβληματική πολύκροτη ταινία του Πολάνσκι «Το μωρό της Ρόζμαρι» (Rosemary ´s baby» έγχρωμο ΗΠΑ 1968 διάρκεια 137´) συνεχίζεται στο Βακούρα 1 τη Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου στις 21:00 η κινηματογραφική λέσχη των εργαζομένων της ΕΡΤ3 και το ΚΕΜΕΣ στο αφιέρωμα «Στον ίλιγγο των επιλογών» .

Προλογίζει ο Αλέξης Ν. Δερμεντζόγλου, θα διανεμηθεί  κριτική του Θόδωρου Κουτσογιαννόπουλου, ενώ το προς  συζήτηση θέμα ,με το τέλος του φιλμ,  είναι «Το  πεσιμιστικό σύμπαν του Πολάνσκι».

Το σενάριο της ταινίας είναι του ΄Αϊρα Λέβιν και του Πολάνσκι  από το μυθιστόρημα του πρώτου. Παίζουν οι Μία Φάροου, Τζον Κασσαβέτις, Ρούθ Γκόρντον η οποία κέρδισε ΄Οσκαρ  και Χρυσή Σφαίρα β´ γυναικείου ρόλου.

΄Ενα νέο ζευγάρι νοικιάζει ένα διαμέρισμα στην Νέα Υόρκη. Η γυναίκα μένει έγκυος. Νοιώθει ότι την παρακολουθούν διάφοροι παράξενοι γείτονες και έχει παραισθήσεις.

Συγκλονιστική πεσιμιστική αλληγορία για την επικράτηση  του κακού,  για τον υπονομευτικό ρόλο του Χόλιγουντ, για έναν κόσμο συναλλαγής  και προδοσίας.

Η κριτική του Θόδωρου Κουτσογιαννόπουλου

Η κριτική του Θόδωρου Κουτσογιαννόπουλου, που θα διανεμηθεί, είναι η ακόλουθη.

«Η Ρόζμαρι και ο σύζυγός της, ανερχόμενος ηθοποιός, μετακομίζουν στο καινούργιο τους σπίτι και σύντομα πιάνουν φιλίες μ’ ένα ηλικιωμένο ζευγάρι που ζει στο διπλανό διαμέρισμα. 

Η καριέρα του Γκάι Γουντχάουζ ξαφνικά εκτινάσσεται κι η οικογένεια ετοιμάζεται να αποκτήσει σύντομα κι ένα τρίτο μέλος. Όμως, η εγκυμοσύνη της νεαρής Ρόζμαρι δεν μοιάζει με καμία άλλη... 

Περίεργες συμπτώσεις, φρικτοί πόνοι και ο αφόρητος εγκλεισμός της νεαρής κοπέλας κρύβουν από πίσω τους μια απίστευτη συνωμοσία. 

Ανάμεσα στην ιλαρή «Νύχτα των Βρικολάκων» και την τραγική δολοφονία της συζύγου του (Σάρον Τέιτ), ο Ρόμαν Πολάνσκι, με παραγωγό τον μετρ των b-movies φρίκης Γουίλιαμ Κασλ, γύρισε το 1968 ένα από τα αριστουργήματά του, «Το μωρό της Ρόζμαρι», το δεύτερο στην τριλογία του «τρόμου του διαμερίσματος», μαζί με τον «Ένοικο» και την «Αποστροφή». 

Κατάφερε να δώσει μια αλληγορία για το ξεπούλημα του Χόλιγουντ στον διάβολο, να σπείρει συνεχή απειλή με μια μόνο φευγαλέα παρουσία του Σατανά στην ταινία, ν’ αναβαθμίσει τη Μία Φάροου σε ηθοποιό για πρώτη και μοναδική φορά στην καριέρα της, να δημιουργήσει αξέχαστες στιγμές κλιμακούμενης φρίκης με νατουραλιστικές ερμηνείες και σαρδόνιους, σχεδόν χιουμοριστικούς, διαλόγους (η Ρουθ Γκόρντον ως γειτόνισσα πήρε Όσκαρ, πιέζοντας τη Ρόζμαρι να πιει όλο το αναθεματισμένο το αφέψημα, σαν θεία από την Κόλαση) και γενικά, να βάλει τη σφραγίδα του στο είδος μ’ έναν εξαιρετικά καλογραμμένο, ταυτόχρονα ευχάριστο και στενόχωρο κινηματογραφικό εκφοβισμό, ανανεωτικό στη γραφή και μοντέρνο σκηνοθετικά».

Η επόμενη ταινία

Ταινίες που πλησιάζουν την προβληματική  του «Μωρού της Ρόζμαρι» είναι: «Η νύχτα των βρικολάκων» και ο «΄Ενοικος» του Πολάνσκι , «Η προφητεία» του Ρίτσαρντ Ντόνερ, «Μια σκιά στο παράθυρο» του Τζάκ Κλέϊτον,  «Ο εξορκιστής» του Γουίλιαμ Φρίντκιν,  «Οι άλλοι» του Αλεχάντρο Αμεναμπάρ

Υ.Γ Η επόμενη ταινία ,του ίδιου αφιερώματος , είναι τη Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου στις 21:00 το « Επάγγελμα ρεπόρτερ» του Μικελάντζελο Αντονιόνι. Για επικαιροποιημένες , έγκυρες πληροφορίες διαβάζετε πάντοτε kemes.wordpress.com και στο kemes facebook

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία