ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Θεσσαλονίκη: «Ξηλώνουν» τους σταθμούς μέτρησης αέριας ρύπανσης λόγω ακαταλληλότητας

Κ. Γιουτίκας στο makthes.gr: «Ένα εκατ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ για την αντικατάστασή τους και τη λειτουργία τριών νέων σταθμών στην πόλη»

 30/10/2018 16:34

Θεσσαλονίκη: «Ξηλώνουν» τους σταθμούς μέτρησης αέριας ρύπανσης λόγω ακαταλληλότητας

Φανή Σοβιτσλή

Στην αποξήλωση όλων των σταθμών μέτρησης αέριας ρύπανσης που βρίσκονται στο κέντρο της πόλης, ανατολικά και δυτικά της Θεσσαλονίκης, θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία θα διαθέσει το ποσό του 1 εκατ. ευρώ από πόρους του ΕΣΠΑ, προκειμένου να τους αντικαταστήσει με νέους που θα έχουν τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές. Παράλληλα, για πρώτη φορά, θα εγκατασταθούν τρεις νέοι σταθμοί στο Πανεπιστήμιο, στην οδό Λαγκαδά, στα όρια του δήμου Παύλου Μελά και στο νέο κτίριο της Περιφέρειας στη δυτική είσοδο.

Αυτή τη στιγμή όλοι οι σταθμοί, επί της οδού Αγίας Σοφίας, στην περιοχή του Κορδελιού και στην Καλαμαριά είναι παλιοί, καθώς λειτουργούν χωρίς να έχουν αναβαθμιστεί για πάνω από 20 χρόνια, ενώ εδώ και καιρό εκτός λειτουργίας έχει τεθεί ο σταθμός της Καλαμαριάς, λόγω ακαταλληλότητας. Ο πρώτος σταθμός που θα αντικατασταθεί είναι αυτός του Κορδελιού, μια περιοχή που συνήθως χτυπά κόκκινο τους ρύπους, λόγω και της γειτνίασης της με τη Βιομηχανική Ζώνη. Ήδη, η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας  εξασφάλισε από το Πράσινο Ταμείο το ποσό των 131.000 ευρώ και εφόσον έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός θα παραλάβει το έργο περί τα τέλη του χρόνου.

Με αφορμή την έγκριση από την Οικονομική Επιτροπή της ΠΚΜ του πρακτικού παραλαβής του έργου συντήρηση και λειτουργία του Εθνικού Δικτύου Μέτρησης της Αέριας Ρύπανσης (ΕΔΠΑΡ), ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης Κώστας Γιουτίκας, τόνισε στο makthes.gr ότι για πρώτη φορά, με πρωτοβουλία της διοίκησης της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, όλοι οι σταθμοί θα ξηλωθούν και θα αντικατασταθούν με καινούργιους τελευταίας τεχνολογίας.  

«Κληρονομήσαμε παλιά τεχνολογία και την ξηλώνουμε»

Όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος αυτή τη στιγμή οι υφιστάμενοι σταθμοί στη Θεσσαλονίκη λειτουργούν με συνεχείς συντηρήσεις, ενώ της Καλαμαριάς είναι εκτός λειτουργίας, καθώς κρίθηκε ακατάλληλος. «Αυτό όμως δεν μπορεί να συνεχιστεί, καθώς στόχος είναι να έχουμε αξιόπιστα αποτελέσματα για τους αέριους ρύπους, προστατεύοντας τους πολίτες και το περιβάλλον» τόνισε ο κ. Γιουτίκας.

Μάλιστα σημείωσε ότι επειδή η ΠΚΜ αναγκάστηκε να κληρονομήσει όλο το παλιό εθνικό δίκτυο Μέτρησης της Αέριας Ρύπανσης, με απόφαση του αρμόδιου υπουργείου, αποφάσισε αν προβεί στον εκσυγχρονισμό του, εξασφαλίζοντας πόρους από το νέο ΕΣΠΑ.

«Από πόρους του ΕΣΠΑ διασφαλίζουμε περίπου 1 εκατ. ευρώ, κονδύλια τα οποία θα διαθέσουμε για την αντικατάσταση όλων των παλιών σταθμών με νέους σύγχρονους και την τοποθέτηση τριών  νέων σταθμών, στο Πανεπιστήμιο, στο νέο κτίριο της ΠΚΜ στη δυτική είσοδο και την οδό Λαγκαδά»  επισήμανε ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος.

Στη διάρκεια πάντως της συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής, εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης αναγνώρισαν την προσπάθεια που καταβάλει η διεύθυνση Περιβάλλοντος της ΠΚΜ, καθώς και το έργο που προωθεί ο αντιπεριφερειάρχης. «Έχει κάνει πολύ σημαντική δουλειά ο κ. Γιουτίκας, καθώς προσπαθεί να βάλει τάξη πολλά πράγματα και αυτό είναι πολύ θετικό για το περιβάλλον, ειδικά στη δυτική Θεσσαλονίκη όπου η ρύπανση καθιστά το βίο των πολιτών, αβίωτο» σχολίασε ο περιφερειακός σύμβουλος, Γιώργος Θεοδωρόπουλος.

Πεπαλαιωμένος και ο στόλος της ΠΚΜ

Στη διάρκεια της συνεδρίασής της η Οικονομική Επιτροπή ενέκρινε και την αγορά τεσσάρων νέων πετρελαιοκίνητων επιβατικών οχημάτων που θα ενισχύσουν το στόλο των υπηρεσιών της ΠΚΜ.

Σύμφωνα με υπηρεσιακούς παράγοντες, η αγορά των νέων οχημάτων κρίνεται επιβεβλημένη, καθώς πολλά από αυτά που τελούν εν υπηρεσία είναι πολύ παλιά, άνω των 15 ετών. Αποτέλεσμα, όπως είπαν, είναι να έχουν πολύ μεγάλο κόστος συντήρησης και καυσίμων, γεγονός που τα καθιστά ασύμφορα.

Τη αγορά των νέων οχημάτων ψήφισε και η αντιπολίτευση, λέγοντας ότι υπάρχει αναγκαιότητα για την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών, ωστόσο σημείωσε ότι θα έπρεπε η διοίκηση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας να καταγράψει τις ελλείψεις σε όλους τους νομούς, ούτως ώστε να προβεί σε μια μαζική αγορά.

Στην αποξήλωση όλων των σταθμών μέτρησης αέριας ρύπανσης που βρίσκονται στο κέντρο της πόλης, ανατολικά και δυτικά της Θεσσαλονίκης, θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία θα διαθέσει το ποσό του 1 εκατ. ευρώ από πόρους του ΕΣΠΑ, προκειμένου να τους αντικαταστήσει με νέους που θα έχουν τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές. Παράλληλα, για πρώτη φορά, θα εγκατασταθούν τρεις νέοι σταθμοί στο Πανεπιστήμιο, στην οδό Λαγκαδά, στα όρια του δήμου Παύλου Μελά και στο νέο κτίριο της Περιφέρειας στη δυτική είσοδο.

Αυτή τη στιγμή όλοι οι σταθμοί, επί της οδού Αγίας Σοφίας, στην περιοχή του Κορδελιού και στην Καλαμαριά είναι παλιοί, καθώς λειτουργούν χωρίς να έχουν αναβαθμιστεί για πάνω από 20 χρόνια, ενώ εδώ και καιρό εκτός λειτουργίας έχει τεθεί ο σταθμός της Καλαμαριάς, λόγω ακαταλληλότητας. Ο πρώτος σταθμός που θα αντικατασταθεί είναι αυτός του Κορδελιού, μια περιοχή που συνήθως χτυπά κόκκινο τους ρύπους, λόγω και της γειτνίασης της με τη Βιομηχανική Ζώνη. Ήδη, η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας  εξασφάλισε από το Πράσινο Ταμείο το ποσό των 131.000 ευρώ και εφόσον έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός θα παραλάβει το έργο περί τα τέλη του χρόνου.

Με αφορμή την έγκριση από την Οικονομική Επιτροπή της ΠΚΜ του πρακτικού παραλαβής του έργου συντήρηση και λειτουργία του Εθνικού Δικτύου Μέτρησης της Αέριας Ρύπανσης (ΕΔΠΑΡ), ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης Κώστας Γιουτίκας, τόνισε στο makthes.gr ότι για πρώτη φορά, με πρωτοβουλία της διοίκησης της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, όλοι οι σταθμοί θα ξηλωθούν και θα αντικατασταθούν με καινούργιους τελευταίας τεχνολογίας.  

«Κληρονομήσαμε παλιά τεχνολογία και την ξηλώνουμε»

Όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος αυτή τη στιγμή οι υφιστάμενοι σταθμοί στη Θεσσαλονίκη λειτουργούν με συνεχείς συντηρήσεις, ενώ της Καλαμαριάς είναι εκτός λειτουργίας, καθώς κρίθηκε ακατάλληλος. «Αυτό όμως δεν μπορεί να συνεχιστεί, καθώς στόχος είναι να έχουμε αξιόπιστα αποτελέσματα για τους αέριους ρύπους, προστατεύοντας τους πολίτες και το περιβάλλον» τόνισε ο κ. Γιουτίκας.

Μάλιστα σημείωσε ότι επειδή η ΠΚΜ αναγκάστηκε να κληρονομήσει όλο το παλιό εθνικό δίκτυο Μέτρησης της Αέριας Ρύπανσης, με απόφαση του αρμόδιου υπουργείου, αποφάσισε αν προβεί στον εκσυγχρονισμό του, εξασφαλίζοντας πόρους από το νέο ΕΣΠΑ.

«Από πόρους του ΕΣΠΑ διασφαλίζουμε περίπου 1 εκατ. ευρώ, κονδύλια τα οποία θα διαθέσουμε για την αντικατάσταση όλων των παλιών σταθμών με νέους σύγχρονους και την τοποθέτηση τριών  νέων σταθμών, στο Πανεπιστήμιο, στο νέο κτίριο της ΠΚΜ στη δυτική είσοδο και την οδό Λαγκαδά»  επισήμανε ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος.

Στη διάρκεια πάντως της συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής, εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης αναγνώρισαν την προσπάθεια που καταβάλει η διεύθυνση Περιβάλλοντος της ΠΚΜ, καθώς και το έργο που προωθεί ο αντιπεριφερειάρχης. «Έχει κάνει πολύ σημαντική δουλειά ο κ. Γιουτίκας, καθώς προσπαθεί να βάλει τάξη πολλά πράγματα και αυτό είναι πολύ θετικό για το περιβάλλον, ειδικά στη δυτική Θεσσαλονίκη όπου η ρύπανση καθιστά το βίο των πολιτών, αβίωτο» σχολίασε ο περιφερειακός σύμβουλος, Γιώργος Θεοδωρόπουλος.

Πεπαλαιωμένος και ο στόλος της ΠΚΜ

Στη διάρκεια της συνεδρίασής της η Οικονομική Επιτροπή ενέκρινε και την αγορά τεσσάρων νέων πετρελαιοκίνητων επιβατικών οχημάτων που θα ενισχύσουν το στόλο των υπηρεσιών της ΠΚΜ.

Σύμφωνα με υπηρεσιακούς παράγοντες, η αγορά των νέων οχημάτων κρίνεται επιβεβλημένη, καθώς πολλά από αυτά που τελούν εν υπηρεσία είναι πολύ παλιά, άνω των 15 ετών. Αποτέλεσμα, όπως είπαν, είναι να έχουν πολύ μεγάλο κόστος συντήρησης και καυσίμων, γεγονός που τα καθιστά ασύμφορα.

Τη αγορά των νέων οχημάτων ψήφισε και η αντιπολίτευση, λέγοντας ότι υπάρχει αναγκαιότητα για την καλύτερη λειτουργία των υπηρεσιών, ωστόσο σημείωσε ότι θα έπρεπε η διοίκηση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας να καταγράψει τις ελλείψεις σε όλους τους νομούς, ούτως ώστε να προβεί σε μια μαζική αγορά.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία