ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Ξανά με πληρωμή η… Thesi στάθμευσης

Περίπατο... πάει η κυβερνητική σύσταση για ελεύθερη στάθμευση λόγω κορονοϊού καθώς ο δήμος Θεσσαλονίκης εφαρμόζει το δικό του σχέδιο και τα πρόστιμα αναμένεται να πέσουν βροχή στους παραβάτες

 29/05/2020 07:30

Θεσσαλονίκη: Ξανά με πληρωμή η… Thesi στάθμευσης

Δημήτρης Λαζόπουλος

Σε πλήρη εφαρμογή τέθηκε ξανά το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης “Thesi” στον δήμο Θεσσαλονίκης, μετά την ανοχή που επέδειξε η δημοτική αστυνομία κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας του νέου κορονοϊού και τις πρώτες ημέρες άρσης της απαγόρευσης κυκλοφορίας.

Από την Τρίτη ενεργοποιήθηκαν πλήρως οι έλεγχοι, επισημαίνει στη «Θ» ο Δημήτρης Δαγκλής, εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος δημοτικής αστυνομίας.

Τι συστήνει η κυβέρνηση

Υπενθυμίζεται βέβαια ότι στις 28 Απριλίου, όταν υπουργοί της κυβέρνησης παρουσίασαν το σχέδιο «Γέφυρα» για τη μετάβαση της χώρας από τις ελεγχόμενες στις ελεύθερες μετακινήσεις την 4η Μαΐου, υπήρχε σύσταση προς τους δήμους των μητροπολιτικών κέντρων, ιδίως της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, να παραχωρούν δωρεάν τις θέσεις στάθμευσης, προκειμένου οι πολίτες να χρησιμοποιούν τα Ι.Χ. οχήματα, αντί των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, σε μία προσπάθεια περιορισμού της μετάδοσης του νέου κορονοϊού. Μάλιστα στις σχετικές ανακοινώσεις αναγραφόταν πως η δωρεάν στάθμευση θα έπρεπε να τεθεί σε ισχύ τουλάχιστον για δύο μήνες, δηλαδή μέχρι τις 4 Ιουλίου.

Στον αντίποδα ο κ. Δαγκλής παρατηρεί ότι το παραπάνω «δεν ήταν δεσμευτικό», παρά μόνο «όπου υπάρχει η δυνατότητα». Εκτός του συστήματος και όπου επιτρέπεται η στάθμευση, αυτή είναι ούτως, ή άλλως χωρίς χρέωση, συνεχίζει ο κ. Δαγκλής.

«Στέρεψαν» τα ταμεία

Την ίδια ώρα σύμφωνα με ανώτερες πηγές της «Θ» από τη διοίκηση του δήμου, δεν μπορεί να συνεχιστεί η υιοθέτηση της κυβερνητικής σύστασης, διότι το Thesi «τρέχουν» ταυτόχρονα ο δήμος και μία ιδιωτική εταιρεία, με τα ποσοστά των εσόδων να μοιράζονται 50,5%-49,5%. Υπό αυτό το πρίσμα και με δεδομένο ότι ο δήμος λαμβάνει, σε κανονικές συνθήκες, τουλάχιστον 300.000 ευρώ τον μήνα από τη στάθμευση, έσοδο το οποίο «εξανεμίστηκε» τις ημέρες της πανδημίας, τότε η ανάγκη για επαναφορά του συστήματος κρίνεται επιτακτική για τη διοίκηση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι λόγω της μείωσης της κυκλοφορίας των πολιτών και της υιοθέτησης της κυβερνητικής σύστασης, οι κλήσεις που έχουν «κοπεί» για στάθμευση σε θέσεις επισκεπτών το διάστημα 14 Μαρτίου-25 Μαΐου, είναι ελάχιστες, όπως πληροφορείται η «Θ».

Από την άλλη, ο υπασπιστής της τροχαίας Θεσσαλονίκης, αστυνόμος Β’, Ζαχαρίας Αραμπατζής, αποσαφηνίζει μέσω της «Θ» ότι «καμία τροποποίηση δεν προτείνουν ως προς τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ούτε να μην εφαρμόζουμε τον ΚΟΚ» και συμπληρώνει πως η σύσταση της κυβέρνησης αφορούσε τους ελεγχόμενους χώρους στάθμευσης που διαχειρίζονται οι δήμοι.

Πάντως, πέραν των οικονομικών (των εσόδων του δήμου και της τσέπης των πολιτών), το ζήτημα της στάθμευσης έχει κι άλλες παραμέτρους, με κύρια την εύρυθμη λειτουργία της πόλης.

* Δημοσιεύτηκε στη "Θεσσαλονίκη" στις 28.05.2020.

Σε πλήρη εφαρμογή τέθηκε ξανά το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης “Thesi” στον δήμο Θεσσαλονίκης, μετά την ανοχή που επέδειξε η δημοτική αστυνομία κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας του νέου κορονοϊού και τις πρώτες ημέρες άρσης της απαγόρευσης κυκλοφορίας.

Από την Τρίτη ενεργοποιήθηκαν πλήρως οι έλεγχοι, επισημαίνει στη «Θ» ο Δημήτρης Δαγκλής, εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος δημοτικής αστυνομίας.

Τι συστήνει η κυβέρνηση

Υπενθυμίζεται βέβαια ότι στις 28 Απριλίου, όταν υπουργοί της κυβέρνησης παρουσίασαν το σχέδιο «Γέφυρα» για τη μετάβαση της χώρας από τις ελεγχόμενες στις ελεύθερες μετακινήσεις την 4η Μαΐου, υπήρχε σύσταση προς τους δήμους των μητροπολιτικών κέντρων, ιδίως της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, να παραχωρούν δωρεάν τις θέσεις στάθμευσης, προκειμένου οι πολίτες να χρησιμοποιούν τα Ι.Χ. οχήματα, αντί των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, σε μία προσπάθεια περιορισμού της μετάδοσης του νέου κορονοϊού. Μάλιστα στις σχετικές ανακοινώσεις αναγραφόταν πως η δωρεάν στάθμευση θα έπρεπε να τεθεί σε ισχύ τουλάχιστον για δύο μήνες, δηλαδή μέχρι τις 4 Ιουλίου.

Στον αντίποδα ο κ. Δαγκλής παρατηρεί ότι το παραπάνω «δεν ήταν δεσμευτικό», παρά μόνο «όπου υπάρχει η δυνατότητα». Εκτός του συστήματος και όπου επιτρέπεται η στάθμευση, αυτή είναι ούτως, ή άλλως χωρίς χρέωση, συνεχίζει ο κ. Δαγκλής.

«Στέρεψαν» τα ταμεία

Την ίδια ώρα σύμφωνα με ανώτερες πηγές της «Θ» από τη διοίκηση του δήμου, δεν μπορεί να συνεχιστεί η υιοθέτηση της κυβερνητικής σύστασης, διότι το Thesi «τρέχουν» ταυτόχρονα ο δήμος και μία ιδιωτική εταιρεία, με τα ποσοστά των εσόδων να μοιράζονται 50,5%-49,5%. Υπό αυτό το πρίσμα και με δεδομένο ότι ο δήμος λαμβάνει, σε κανονικές συνθήκες, τουλάχιστον 300.000 ευρώ τον μήνα από τη στάθμευση, έσοδο το οποίο «εξανεμίστηκε» τις ημέρες της πανδημίας, τότε η ανάγκη για επαναφορά του συστήματος κρίνεται επιτακτική για τη διοίκηση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι λόγω της μείωσης της κυκλοφορίας των πολιτών και της υιοθέτησης της κυβερνητικής σύστασης, οι κλήσεις που έχουν «κοπεί» για στάθμευση σε θέσεις επισκεπτών το διάστημα 14 Μαρτίου-25 Μαΐου, είναι ελάχιστες, όπως πληροφορείται η «Θ».

Από την άλλη, ο υπασπιστής της τροχαίας Θεσσαλονίκης, αστυνόμος Β’, Ζαχαρίας Αραμπατζής, αποσαφηνίζει μέσω της «Θ» ότι «καμία τροποποίηση δεν προτείνουν ως προς τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ούτε να μην εφαρμόζουμε τον ΚΟΚ» και συμπληρώνει πως η σύσταση της κυβέρνησης αφορούσε τους ελεγχόμενους χώρους στάθμευσης που διαχειρίζονται οι δήμοι.

Πάντως, πέραν των οικονομικών (των εσόδων του δήμου και της τσέπης των πολιτών), το ζήτημα της στάθμευσης έχει κι άλλες παραμέτρους, με κύρια την εύρυθμη λειτουργία της πόλης.

* Δημοσιεύτηκε στη "Θεσσαλονίκη" στις 28.05.2020.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία