ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: Το ψηφιακό κέντρο καινοτομίας παρουσίασε η Pfizer

Θα στελεχωθεί με 200 εργαζόμενους μέχρι το τέλος του έτους – Στόχος της εταιρείας η ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων που θα βελτιώσουν τη ζωή των ασθενών

 15/12/2020 16:01

Θεσσαλονίκη: Το ψηφιακό κέντρο καινοτομίας παρουσίασε η Pfizer

Στέφανος Μαχτσίρας

Το ψηφιακό και τεχνολογικό κέντρο καινοτομίας της Pfizer που ήδη λειτουργεί στη Θεσσαλονίκη και το οποίο αποτελεί τμήμα του παγκόσμιου ψηφιακού δικτύου της εταιρείας και είναι στενά συνδεδεμένο με το εξωτερικό οικοσύστημα παρουσίασε διαδικτυακά η εταιρεία, όπως επιβάλλουν οι καιροί της Covid.

Ο φαρμακευτικός κολοσσός σταδιακά «χτίζει» ένα δίκτυο με τα στελέχη της και τους τοπικούς φορείς, με σκοπό να παρέχει διάφορες υπηρεσίες και προγράμματα.

Στόχος του ψηφιακού κέντρου είναι να αναπτύξει τις απαραίτητες καινοτόμες λύσεις για την υλοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού των υπηρεσιών της εταιρείας, οδηγώντας στην ανακάλυψη νέων θεραπειών που μπορούν να αλλάξουν τη ζωή των ασθενών. Ως το τέλος της χρονιάς το κέντρο θα έχει 200 εργαζόμενους, αρκετοί εκ των οποίων θα είναι έλληνες του εξωτερικού. Το hub θα αξιοποιήσει στο έπακρο την τεχνητή νοημοσύνη, την επιστήμη των δεδομένων, την μηχανική μάθηση και τον αυτοματισμό των διαδικασιών.

«Επιλέξαμε την πόλη διότι υπάρχει μία συγκέντρωση ψηφιακών ταλέντων, η κυβέρνηση θέλει και στηρίζει τέτοιες επενδύσεις, υπάρχει ένα ασφαλές πολιτικό περιβάλλον, έχει αναπτυχθεί μία εθνική ψηφιακή στρατηγική καινοτομίας», σημείωσε ο Nico Gariboldi, επικεφαλής του ψηφιακού κέντρου τεχνολογίας και καινοτομίας της Pfizer στη Θεσσαλονίκη. «Το ταχέως αναπτυσσόμενο ψηφιακό οικοσύστημα έπαιξε τεράστιο ρόλο στην απόφασή μας να επιλέξουμε τη Θεσσαλονίκη, όπως και το γεγονός ότι στην πόλη επενδύουν και άλλες πολυεθνικές αλλά και το υψηλό επίπεδο των πανεπιστημίων», συμπλήρωσε.

Στη συνέχεια ανέπτυξε τους πυλώνες στους οποίους βασίζεται η στρατηγική της εταιρείας για το κέντρο. «Στο hub θέλουμε να δημιουργήσουμε πλήρεις ψηφιακές ικανότητες, αναπτύσσουμε χώρο για την καινοτομία και θέλουμε να βρούμε νέα ταλέντα», ανέφερε. «Ενδιαφερόμαστε να συνεργαστούμε με ΑΕΙ και νεοφυείς επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα,ψάχνουμε νέες ιδέες τις οποίες θα τεστάρουμε στη συνέχεια στην πράξη», πρόσθεσε.

«Έχουμε ήδη δεχτεί 3.500 αιτήσεις για 200 θέσεις εργασίας (ανώτεροι μηχανικοί και επιστήμονες δεδομένων μεταξύ άλλων οι οποίοι θα περάσουν από έξι bootcamps για να προσληφθούν), το 75% των υποψηφίων έχει μεταπτυχιακό τίτλο, το 20% των αιτούντων προέρχονται από το εξωτερικό αλλά είναι έλληνες που θέλουν να επιστρέψουν»,σημείωσε. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης προβλήθηκε βίντεο με δύο έλληνες που μέχρι πρότινος εργάζονταν στο εξωτερικό και τώρα έχουν προσληφθεί στο κέντρο.

H εμπειρία του bootcamp

Κλείνοντας, ο κ. Gariboldi εξήγησε ότι η στρατηγική του Bootcamp της Pfizer, έχει σχεδιαστεί για την αξιολόγηση και πρόσληψη των καλύτερων υποψηφίων από τον Πανεπιστημιακό χώρο:

Το Bootcamp συγκεντρώνει υποψήφιους (συνήθως 25 για κάθε τάξη), τους εκπαιδεύει στις πιο προηγμένες τεχνολογίες και προσλαμβάνει όσους θεωρούνται καταλληλότεροι (κατά μέσο όρο 70% από τους υποψήφιους που συμμετέχουν στο Bootcamp προσλαμβάνονται).

Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει συνολικά 5 bootcamps, 4 από τα οποία έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία.

Κάθε bootcamp προσφέρει μια πλήρη εμπειρία εισαγωγής στο Hub (με διαλέξεις, πρακτικά εργαστήρια, εκπαίδευση, εργασία για project, αξιολόγηση) πάνω στις πιο προηγμένες τεχνολογίες και οι συμμετέχοντες εργάζονται σε ομάδες υπό τη στενή επίβλεψη και καθοδήγηση ενός μέντορα τεχνολογίας (εξειδικευμένοι επιστήμονες και καθηγητές πανεπιστημίου). Αυτή είναι μια διαδικασία κατάρτισης και πιστοποίησης βάσει έργου, πιστοποιημένη από το Athens Tech College.

Περιλαμβάνει 100+ ώρες για τη διαχείριση project, τη μηχανική λογισμικού, τα ευέλικτα έργα και την ανάπτυξη λογισμικού, την επίλυση διαφορών τεχνολογικών προβλημάτων, τη λήψη αποφάσεων. Η πρόοδος των υποψηφίων αξιολογείται μέσω μιας εβδομαδιαίας διαδικασίας πολυεπίπεδης αξιολόγησης που εστιάζει, τόσο στις δεξιότητες που πηγάζουν από τον ανθρώπινο χαρακτήρα, όσο και στις τεχνολογικές δεξιότητες.

Στο τέλος της εκπαίδευσης ο κάθε υποψήφιος παρουσιάζει ένα τεχνολογικό project υπό την επίβλεψη των μεντόρων τεχνολογίας, στους ανώτερους διευθυντές της Pfizer.

«O στόχος μας είναι να αλλάξουμε τις ζωές των ασθενών. Η περαιτέρω ψηφιοποίηση των διαδιακασιών και η υιοθέτηση καινοτόμων πρακτικών θα βοηθήσει στην βελτίωση της ανάπτυξης των φαρμάκων και στην πιο γρήγορη ολοκλήρωση των κλινικών μελετών», επεσήμανε ο Jeff Hamilton, ανώτερος αντιπρόεδρος στην Pfizer Digital. «Η ψηφιοποίηση πολλών υπηρεσιών θα απελεθερώσει χρόνο για τους εργαζόμενους που θα έχουν την ευκαιρία να εστιάσουν την προσοχή τους σε εργασίες υψηλότερης αξίας», πρόσθεσε. «Το κέντρο καινοτομίας θα στηρίζεται με πόρους το 2021 και το 2022», υποστήριξε.

Για το δεύτερο hub που θα δημιουργήσει η εταιρεία στη Θεσσαλονίκη στο οποίο αναφέρθηκε πρόσφατα ο επικεφαλής της Pfizer και θα αφορά οικονομικές υπηρεσίες και διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, δεν θέλησε να αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες.

Ποια είναι η Pfizer

Η Pfizer είναι αμερικανική πολυεθνική φαρμακευτική εταιρεία με έδρα την Νέα Υόρκη. Το 2012 ήταν μία από τις μεγαλύτερες φαρμακευτικές εταιρείες στον κόσμο και κατατάσσεται 57η στον κατάλογο Fortune 500 του 2018, με τις 500 μεγαλύτερες εταιρείες των Ηνωμένων Πολιτειών με βάση το σύνολο των εσόδων.

Η εταιρεία αναπτύσσει και παράγει φάρμακα και εμβόλια, για ένα ευρύ φάσμα ιατρικών ειδικοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της ανοσολογίας, της ογκολογίας, της καρδιολογίας, της ενδοκρινολογίας, της νευρολογίας κ.ά. Απασχολεί πάνω από 80.000 υπαλλήλους σε όλο τον κόσμο.

Το ψηφιακό και τεχνολογικό κέντρο καινοτομίας της Pfizer που ήδη λειτουργεί στη Θεσσαλονίκη και το οποίο αποτελεί τμήμα του παγκόσμιου ψηφιακού δικτύου της εταιρείας και είναι στενά συνδεδεμένο με το εξωτερικό οικοσύστημα παρουσίασε διαδικτυακά η εταιρεία, όπως επιβάλλουν οι καιροί της Covid.

Ο φαρμακευτικός κολοσσός σταδιακά «χτίζει» ένα δίκτυο με τα στελέχη της και τους τοπικούς φορείς, με σκοπό να παρέχει διάφορες υπηρεσίες και προγράμματα.

Στόχος του ψηφιακού κέντρου είναι να αναπτύξει τις απαραίτητες καινοτόμες λύσεις για την υλοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού των υπηρεσιών της εταιρείας, οδηγώντας στην ανακάλυψη νέων θεραπειών που μπορούν να αλλάξουν τη ζωή των ασθενών. Ως το τέλος της χρονιάς το κέντρο θα έχει 200 εργαζόμενους, αρκετοί εκ των οποίων θα είναι έλληνες του εξωτερικού. Το hub θα αξιοποιήσει στο έπακρο την τεχνητή νοημοσύνη, την επιστήμη των δεδομένων, την μηχανική μάθηση και τον αυτοματισμό των διαδικασιών.

«Επιλέξαμε την πόλη διότι υπάρχει μία συγκέντρωση ψηφιακών ταλέντων, η κυβέρνηση θέλει και στηρίζει τέτοιες επενδύσεις, υπάρχει ένα ασφαλές πολιτικό περιβάλλον, έχει αναπτυχθεί μία εθνική ψηφιακή στρατηγική καινοτομίας», σημείωσε ο Nico Gariboldi, επικεφαλής του ψηφιακού κέντρου τεχνολογίας και καινοτομίας της Pfizer στη Θεσσαλονίκη. «Το ταχέως αναπτυσσόμενο ψηφιακό οικοσύστημα έπαιξε τεράστιο ρόλο στην απόφασή μας να επιλέξουμε τη Θεσσαλονίκη, όπως και το γεγονός ότι στην πόλη επενδύουν και άλλες πολυεθνικές αλλά και το υψηλό επίπεδο των πανεπιστημίων», συμπλήρωσε.

Στη συνέχεια ανέπτυξε τους πυλώνες στους οποίους βασίζεται η στρατηγική της εταιρείας για το κέντρο. «Στο hub θέλουμε να δημιουργήσουμε πλήρεις ψηφιακές ικανότητες, αναπτύσσουμε χώρο για την καινοτομία και θέλουμε να βρούμε νέα ταλέντα», ανέφερε. «Ενδιαφερόμαστε να συνεργαστούμε με ΑΕΙ και νεοφυείς επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα,ψάχνουμε νέες ιδέες τις οποίες θα τεστάρουμε στη συνέχεια στην πράξη», πρόσθεσε.

«Έχουμε ήδη δεχτεί 3.500 αιτήσεις για 200 θέσεις εργασίας (ανώτεροι μηχανικοί και επιστήμονες δεδομένων μεταξύ άλλων οι οποίοι θα περάσουν από έξι bootcamps για να προσληφθούν), το 75% των υποψηφίων έχει μεταπτυχιακό τίτλο, το 20% των αιτούντων προέρχονται από το εξωτερικό αλλά είναι έλληνες που θέλουν να επιστρέψουν»,σημείωσε. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης προβλήθηκε βίντεο με δύο έλληνες που μέχρι πρότινος εργάζονταν στο εξωτερικό και τώρα έχουν προσληφθεί στο κέντρο.

H εμπειρία του bootcamp

Κλείνοντας, ο κ. Gariboldi εξήγησε ότι η στρατηγική του Bootcamp της Pfizer, έχει σχεδιαστεί για την αξιολόγηση και πρόσληψη των καλύτερων υποψηφίων από τον Πανεπιστημιακό χώρο:

Το Bootcamp συγκεντρώνει υποψήφιους (συνήθως 25 για κάθε τάξη), τους εκπαιδεύει στις πιο προηγμένες τεχνολογίες και προσλαμβάνει όσους θεωρούνται καταλληλότεροι (κατά μέσο όρο 70% από τους υποψήφιους που συμμετέχουν στο Bootcamp προσλαμβάνονται).

Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει συνολικά 5 bootcamps, 4 από τα οποία έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία.

Κάθε bootcamp προσφέρει μια πλήρη εμπειρία εισαγωγής στο Hub (με διαλέξεις, πρακτικά εργαστήρια, εκπαίδευση, εργασία για project, αξιολόγηση) πάνω στις πιο προηγμένες τεχνολογίες και οι συμμετέχοντες εργάζονται σε ομάδες υπό τη στενή επίβλεψη και καθοδήγηση ενός μέντορα τεχνολογίας (εξειδικευμένοι επιστήμονες και καθηγητές πανεπιστημίου). Αυτή είναι μια διαδικασία κατάρτισης και πιστοποίησης βάσει έργου, πιστοποιημένη από το Athens Tech College.

Περιλαμβάνει 100+ ώρες για τη διαχείριση project, τη μηχανική λογισμικού, τα ευέλικτα έργα και την ανάπτυξη λογισμικού, την επίλυση διαφορών τεχνολογικών προβλημάτων, τη λήψη αποφάσεων. Η πρόοδος των υποψηφίων αξιολογείται μέσω μιας εβδομαδιαίας διαδικασίας πολυεπίπεδης αξιολόγησης που εστιάζει, τόσο στις δεξιότητες που πηγάζουν από τον ανθρώπινο χαρακτήρα, όσο και στις τεχνολογικές δεξιότητες.

Στο τέλος της εκπαίδευσης ο κάθε υποψήφιος παρουσιάζει ένα τεχνολογικό project υπό την επίβλεψη των μεντόρων τεχνολογίας, στους ανώτερους διευθυντές της Pfizer.

«O στόχος μας είναι να αλλάξουμε τις ζωές των ασθενών. Η περαιτέρω ψηφιοποίηση των διαδιακασιών και η υιοθέτηση καινοτόμων πρακτικών θα βοηθήσει στην βελτίωση της ανάπτυξης των φαρμάκων και στην πιο γρήγορη ολοκλήρωση των κλινικών μελετών», επεσήμανε ο Jeff Hamilton, ανώτερος αντιπρόεδρος στην Pfizer Digital. «Η ψηφιοποίηση πολλών υπηρεσιών θα απελεθερώσει χρόνο για τους εργαζόμενους που θα έχουν την ευκαιρία να εστιάσουν την προσοχή τους σε εργασίες υψηλότερης αξίας», πρόσθεσε. «Το κέντρο καινοτομίας θα στηρίζεται με πόρους το 2021 και το 2022», υποστήριξε.

Για το δεύτερο hub που θα δημιουργήσει η εταιρεία στη Θεσσαλονίκη στο οποίο αναφέρθηκε πρόσφατα ο επικεφαλής της Pfizer και θα αφορά οικονομικές υπηρεσίες και διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, δεν θέλησε να αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες.

Ποια είναι η Pfizer

Η Pfizer είναι αμερικανική πολυεθνική φαρμακευτική εταιρεία με έδρα την Νέα Υόρκη. Το 2012 ήταν μία από τις μεγαλύτερες φαρμακευτικές εταιρείες στον κόσμο και κατατάσσεται 57η στον κατάλογο Fortune 500 του 2018, με τις 500 μεγαλύτερες εταιρείες των Ηνωμένων Πολιτειών με βάση το σύνολο των εσόδων.

Η εταιρεία αναπτύσσει και παράγει φάρμακα και εμβόλια, για ένα ευρύ φάσμα ιατρικών ειδικοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της ανοσολογίας, της ογκολογίας, της καρδιολογίας, της ενδοκρινολογίας, της νευρολογίας κ.ά. Απασχολεί πάνω από 80.000 υπαλλήλους σε όλο τον κόσμο.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία