ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: Παρατείνεται ο διαγωνισμός για την επέκταση της 6ης προβλήτας του λιμανιού

Το έργο θα αναβαθμίσει τη θέση του λιμανιού της πόλης στη διεθνή αγορά καθώς θα μπορεί πλέον να υποδέχεται και να να εξυπηρετεί πλοία εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών ωρητικότητας έως 24.000 TEUs

 13/11/2020 16:15

Θεσσαλονίκη: Παρατείνεται ο διαγωνισμός για την επέκταση της 6ης προβλήτας του λιμανιού
Φωτ.αρχείου

Την παράταση του διαγωνισμού για το εμβληματικό έργο της επέκτασης της 6ης προβλήτας του λιμανιού μέχρι και τον Ιανουάριο του 2021, ζήτησαν σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr οι ενδιαφερόμενες εταιρείες, λόγω της κατάστασης που επικρατεί με την ραγδαία εξάπλωση της πανδημίας. Υπενθυμίζεται ότι η αρχική προθεσμία για την υποβολή των προσφορών έληγε τον Δεκέμβριο. Mε βάση τη νέα προθεσμία ο ανάδοχος θα αναδειχτεί στο τέλος Φεβρουαρίου. Όταν ξεκινήσουν οι εργασίες , το χρονοδιάγραμμα του έργου προβλέπει την ολοκλήρωσή του εντός 32 μηνών, αλλά λόγω των συνθηκών δεν αποκλείεται να χρειαστούν 36.

Σύμφωνα με τη διαδικασία, στο δεύτερο και τελικό στάδιο, τα έξι σχήματα, που είχαν επιλεχθεί μετά την ολοκλήρωση του πρώτου σταδίου, θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές, βάσει της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών.

Το έργο αποτελεί μέρος του πακέτου των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει η εταιρεία, στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ Α.Ε, ενώ εκτιμάται πως θα αναβαθμίσει τη θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη διεθνή λιμενική αγορά. Κι αυτό διότι το λιμάνι θα μπορεί πλέον να υποδέχεται και να να εξυπηρετεί πλοία εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων).

Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, που αναφέρονται σε σχετική ανακοίνωση της ΟΛΘ ΑΕ, το έργο της επέκτασης της 6ης προβλήτας περιλαμβάνει: την κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος, μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος -17,7 μέτρων, τη δημιουργία πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος και συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.

Υπενθυμίζεται ότι στην πρώτη φάση του διαγωνισμού είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το έργο επτά σχήματα, μεταξύ των οποίων σημαντικά ονόματα του κλάδου των κατασκευών και των λιμενικών έργων από την Ελλάδα, τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ιταλία και την Πορτογαλία, και τα έξι που επελέγησαν για το δεύτερο στάδιο ήταν τα εξής: 1. Κοινοπραξία TERNA SA - EIFAGGE GENIE CIVIL MARINE, 2. ARCHIRODON GROUP NV, 3. Σύμπραξη INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA - INTERCANTIERI VITTADELLO SPA-SALES SPA, 4.Κοινοπραξία MYTILINAIOS SA - ROVER MARITIME SL - HDK SA, 5. Κοινοπραξία AVAX SA - ETERMAR SA - NV BESIX SA και 6.Κοινοπρξία ACCIONA CONSTRUCCION SA - DREDGING INTERNATIONAL NV.

Την παράταση του διαγωνισμού για το εμβληματικό έργο της επέκτασης της 6ης προβλήτας του λιμανιού μέχρι και τον Ιανουάριο του 2021, ζήτησαν σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr οι ενδιαφερόμενες εταιρείες, λόγω της κατάστασης που επικρατεί με την ραγδαία εξάπλωση της πανδημίας. Υπενθυμίζεται ότι η αρχική προθεσμία για την υποβολή των προσφορών έληγε τον Δεκέμβριο. Mε βάση τη νέα προθεσμία ο ανάδοχος θα αναδειχτεί στο τέλος Φεβρουαρίου. Όταν ξεκινήσουν οι εργασίες , το χρονοδιάγραμμα του έργου προβλέπει την ολοκλήρωσή του εντός 32 μηνών, αλλά λόγω των συνθηκών δεν αποκλείεται να χρειαστούν 36.

Σύμφωνα με τη διαδικασία, στο δεύτερο και τελικό στάδιο, τα έξι σχήματα, που είχαν επιλεχθεί μετά την ολοκλήρωση του πρώτου σταδίου, θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές, βάσει της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών.

Το έργο αποτελεί μέρος του πακέτου των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει η εταιρεία, στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ Α.Ε, ενώ εκτιμάται πως θα αναβαθμίσει τη θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη διεθνή λιμενική αγορά. Κι αυτό διότι το λιμάνι θα μπορεί πλέον να υποδέχεται και να να εξυπηρετεί πλοία εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων).

Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, που αναφέρονται σε σχετική ανακοίνωση της ΟΛΘ ΑΕ, το έργο της επέκτασης της 6ης προβλήτας περιλαμβάνει: την κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος, μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος -17,7 μέτρων, τη δημιουργία πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος και συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.

Υπενθυμίζεται ότι στην πρώτη φάση του διαγωνισμού είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το έργο επτά σχήματα, μεταξύ των οποίων σημαντικά ονόματα του κλάδου των κατασκευών και των λιμενικών έργων από την Ελλάδα, τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ιταλία και την Πορτογαλία, και τα έξι που επελέγησαν για το δεύτερο στάδιο ήταν τα εξής: 1. Κοινοπραξία TERNA SA - EIFAGGE GENIE CIVIL MARINE, 2. ARCHIRODON GROUP NV, 3. Σύμπραξη INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA - INTERCANTIERI VITTADELLO SPA-SALES SPA, 4.Κοινοπραξία MYTILINAIOS SA - ROVER MARITIME SL - HDK SA, 5. Κοινοπραξία AVAX SA - ETERMAR SA - NV BESIX SA και 6.Κοινοπρξία ACCIONA CONSTRUCCION SA - DREDGING INTERNATIONAL NV.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία