ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θεσσαλονίκη: Παραδίδεται τον Δεκέμβριο το νέο τέρμιναλ του αεροδρομίου

Επέκταση στο "Μακεδονία", αμαξοστάσιο του μετρό και «κόκκινο σπίτι» βρέθηκαν σε πρώτο πλάνο ημερίδας που οργάνωσε το περιοδικό «Κτίριο»

 03/02/2020 20:30

Θεσσαλονίκη: Παραδίδεται τον Δεκέμβριο το νέο τέρμιναλ του αεροδρομίου

Στέφανος Μαχτσίρας

Η πρόοδος και οι προοπτικές τριών εμβληματικών έργων που αλλάζουν την εικόνα της Θεσσαλονίκης απασχόλησαν την εκδήλωση «Τα ‘ποιοτικά έργα’ στη Θεσσαλονίκη» που οργάνωσε το περιοδικό «Κτίριο». Αμαξοστάσιο του μετρό, επέκταση αεροδρομίου «Μακεδονία» και αποκατάσταση και επανάχρηση Μεγάρου Λόγγου - "Κόκκινο σπίτι" τέθηκαν επί τάπητος με αρχιτέκτονες, μηχανικούς και υπεύθυνους των εταιρειών που ανέλαβαν την υλοποίηση των έργων να καταθέτουν τις απόψεις τους.

Επέκταση αεροδρομίου Μακεδονία - ΙΝΤΡΑΚΑΤ

Η επέκταση του αεροδρομίου είναι πολύ σημαντικό έργο για την ενίσχυση της δυναμικής της Θεσσαλονίκης στον τομέα των αερομεταφορών καθώς θα συμβάλλει στην αύξηση των αεροπορικών δρομολογίων και της επισκεψιμότητάς της, όπως και στην αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση του κοινού της.

Το αεροδρόμιο “Μακεδονία” στη Θεσσαλονίκη αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδος. Η υφιστάμενη πτέρυγα αναβαθμίζεται και εκσυγχρονίζεται (26.608,57m2 ), με παράλληλη ανέγερση νέας πτέρυγας (επέκταση 34.071,57m2) που θα συνενωθεί με την υπάρχουσα μέσω δυο πεζογεφυρών στο επίπεδο των αναχωρήσεων. Παράλληλα κατασκευάζεται νέα γέφυρα αναχωρήσεων, ένας νέος πυροσβεστικός σταθμός (RFF) και δυο φυλάκια. Το έργο αναμένεται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα να παραδοθεί τον Δεκέμβριο του 2020 με τμηματικές παραδόσεις να γίνονται τον Απρίλιο και τον Αύγουστο του 2020.

Το κέλυφος της νέας πτέρυγας αποτελεί μια κατασκευή που αποτελείται από οπλισμένο σκυρόδεμα και μεταλλική. Η θεμελίωση του καινούργιου κτιρίου, λόγω της σχετικά κακής ποιότητας του εδάφους, έγινε μέσω εκτεταμένης πασσαλόπηξης- τοποθετήθηκαν περί των 900 πασσάλων.

Η ανωδομή από οπλισμένο σκυρόδεμα χωρίστηκε για το σύνολο της γραμμικής επέκτασης των 290 μέτρων, σε 4 τμήματα στατικά ανεξάρτητα άνωθεν της θεμελίωσης, με ονομασία κτίρια A, Β, C και D όπως εξήγησε ο διευθυντής έργου της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, Παναγιώτης Κορακίτης. Ο διαχωρισμός της, σε επιμέρους αυτοτελή στατικά κτίρια, κρίθηκε απαραίτητος λόγω του σχετικά μεγάλου μήκους της γραμμικής επέκτασης, προκειμένου να ανακουφιστούν οι εντάσεις των θερμοκρασιακών μεταβολών.

Ο Θεοφάνης Μπομπότης, αρχιτέκτονας, επεσήμανε ότι όλο το έργο κατασκευάζεται από ελληνικές εταιρείες ενώ στόχος μας «είναι να περνάνε οι επιβάτες πιο ευχάριστα τον χρόνο τους περιμένοντας την πτήση τους».

Αποκατάσταση και επανάχρηση «Κόκκινου Σπιτιού» – Redex και Focal

Η αποκατάσταση του Μεγάρου Λόγγου -το "Κόκκινο Σπίτι" όπως το γνωρίζουν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης- που ανήκει στον Ιβάν Σαββίδη, ολοκληρώθηκε επιτυχώς μέσα σε διάστημα 20 μηνών και παραδόθηκε τον περασμένο Απρίλη. Στις τεχνικές και τις μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν για την αποκατάστασή του αναφέρθηκαν οι αρχιτέκτονες Γιώργος Παυλίδης και Βασιλική Μάσεν.

Το εμβληματικό κτίριο, που γι’ αρκετά χρόνια, παρέμεινε σιωπηλό και εγκαταλελειμμένο, μπήκε σε μία νέα εποχή… Οι εργασίες ανακαίνισης και ανακατασκευής, έγιναν με απόλυτο σεβασμό στη σπάνια αισθητική αλλά και την ιστορία του, όπως επεσήμαναν και οι αρχιτέκτονες. Σκοπός ήταν να διατηρηθεί η ατμόσφαιρα αλλά και ο χαρακτήρας του παρελθόντος, απόλυτα όμως εναρμονισμένα με στοιχεία του σήμερα. Η Περσεφόνη Θεοχάρη, πολιτικός μηχανικός της εταιρείας FOCAL στάθηκε στις δυσκολίες και τις καθυστερήσεις που αντιμετώπισε η εταιρεία κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ανακαίνισης και ανακατασκευής του «κόκκινου σπιτιού».

Αμαξοστάσιο μετρό - AKTΩΡ

Το αμαξοστάσιο που βρίσκεται στην Πυλαία είναι η "καρδιά του μετρό", το οποίο πρόκειται να συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία των συγκοινωνιακών μέσων και τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στο κέντρο της πόλης. Στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας βρίσκονται όλες οι ζωτικές υπηρεσίες (κτίρια διοίκησης, γραμμή δοκιμών) του μετρό όπως ανέφερε η Πολυξένη Αντωνίου, αρχιτέκτονας στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.

Στην εκδήλωση χαιρετισμό απηύθυνε ο Θόδωρος Καράογλου, υφυπουργός Εσωτερικών (με αρμοδιότητα Μακεδονία – Θράκη) που σημείωσε πως εντός του Μαρτίου θα προκηρυχτεί ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ανάπλαση της ΔΕΘ δεσμευόμενος παράλληλα για την ολοκλήρωση του μετρό τον Απρίλιο του 2023. Χαιρετισμό στην ημερίδα απηύθυναν ο αντιπεριφερειάρχης υποδομών και δικτύων Πάρης Μπίλλιας και ο ιδρυτής του περιοδικού «Κτίριο» Πέτρος Παπαϊωάννου.

Η ιδέα να παρουσιαστούν αυτά τα ποιοτικά έργα υποδομής και η ποιοτική αποκατάσταση του παλαιού κτιρίου, που ολοκληρώνονται στη Θεσσαλονίκη, προέκυψε από την επιθυμία, σύμφωνα με τους διοργανωτές της ημερίδας, να αναδειχθεί η σημασία τους στον εκσυγχρονισμό της πόλης, ώστε να ενεργοποιηθούν οι πολίτες και οι παράγοντές της ώστε να αρχίσει να εμπλουτίζεται άμεσα, με περισσότερα σημαντικά και ποιοτικά έργα υποδομής.

Κάποια από αυτά θα μπορούσαν να είναι, σύμφωνα πάντα με τους διοργανωτές της εκδήλωσης, ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού σταθμού και του επιβατικού σταθμού στο λιμάνι, η υλοποίηση της εξωτερικής περιφερειακής της πόλης, η επέκταση της παραλιακής οδού μέχρι την Περαία, ο αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και η διαμόρφωση της έκθεσης στο κέντρο και του δάσους Σέιχ-Σου, η κατασκευή μεγάλων υπόγειων πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης κ.ά. και να ξεκινήσει η ποιοτική αποκατάσταση κι άλλων σημαντικών παλαιών κτιρίων που θα κοσμούν την πόλη. Η ενεργοποίηση των πολιτών και των παραγόντων της προς αυτή την κατεύθυνση θα της προσδώσει ισχυρή οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη.

kosmos-poiotika-erga-thessaloniki.jpg

Στέφανος Μαχτσίρας

Η πρόοδος και οι προοπτικές τριών εμβληματικών έργων που αλλάζουν την εικόνα της Θεσσαλονίκης απασχόλησαν την εκδήλωση «Τα ‘ποιοτικά έργα’ στη Θεσσαλονίκη» που οργάνωσε το περιοδικό «Κτίριο». Αμαξοστάσιο του μετρό, επέκταση αεροδρομίου «Μακεδονία» και αποκατάσταση και επανάχρηση Μεγάρου Λόγγου - "Κόκκινο σπίτι" τέθηκαν επί τάπητος με αρχιτέκτονες, μηχανικούς και υπεύθυνους των εταιρειών που ανέλαβαν την υλοποίηση των έργων να καταθέτουν τις απόψεις τους.

Επέκταση αεροδρομίου Μακεδονία - ΙΝΤΡΑΚΑΤ

Η επέκταση του αεροδρομίου είναι πολύ σημαντικό έργο για την ενίσχυση της δυναμικής της Θεσσαλονίκης στον τομέα των αερομεταφορών καθώς θα συμβάλλει στην αύξηση των αεροπορικών δρομολογίων και της επισκεψιμότητάς της, όπως και στην αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση του κοινού της.

Το αεροδρόμιο “Μακεδονία” στη Θεσσαλονίκη αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδος. Η υφιστάμενη πτέρυγα αναβαθμίζεται και εκσυγχρονίζεται (26.608,57m2 ), με παράλληλη ανέγερση νέας πτέρυγας (επέκταση 34.071,57m2) που θα συνενωθεί με την υπάρχουσα μέσω δυο πεζογεφυρών στο επίπεδο των αναχωρήσεων. Παράλληλα κατασκευάζεται νέα γέφυρα αναχωρήσεων, ένας νέος πυροσβεστικός σταθμός (RFF) και δυο φυλάκια. Το έργο αναμένεται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα να παραδοθεί τον Δεκέμβριο του 2020 με τμηματικές παραδόσεις να γίνονται τον Απρίλιο και τον Αύγουστο του 2020.

Το κέλυφος της νέας πτέρυγας αποτελεί μια κατασκευή που αποτελείται από οπλισμένο σκυρόδεμα και μεταλλική. Η θεμελίωση του καινούργιου κτιρίου, λόγω της σχετικά κακής ποιότητας του εδάφους, έγινε μέσω εκτεταμένης πασσαλόπηξης- τοποθετήθηκαν περί των 900 πασσάλων.

Η ανωδομή από οπλισμένο σκυρόδεμα χωρίστηκε για το σύνολο της γραμμικής επέκτασης των 290 μέτρων, σε 4 τμήματα στατικά ανεξάρτητα άνωθεν της θεμελίωσης, με ονομασία κτίρια A, Β, C και D όπως εξήγησε ο διευθυντής έργου της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, Παναγιώτης Κορακίτης. Ο διαχωρισμός της, σε επιμέρους αυτοτελή στατικά κτίρια, κρίθηκε απαραίτητος λόγω του σχετικά μεγάλου μήκους της γραμμικής επέκτασης, προκειμένου να ανακουφιστούν οι εντάσεις των θερμοκρασιακών μεταβολών.

Ο Θεοφάνης Μπομπότης, αρχιτέκτονας, επεσήμανε ότι όλο το έργο κατασκευάζεται από ελληνικές εταιρείες ενώ στόχος μας «είναι να περνάνε οι επιβάτες πιο ευχάριστα τον χρόνο τους περιμένοντας την πτήση τους».

Αποκατάσταση και επανάχρηση «Κόκκινου Σπιτιού» – Redex και Focal

Η αποκατάσταση του Μεγάρου Λόγγου -το "Κόκκινο Σπίτι" όπως το γνωρίζουν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης- που ανήκει στον Ιβάν Σαββίδη, ολοκληρώθηκε επιτυχώς μέσα σε διάστημα 20 μηνών και παραδόθηκε τον περασμένο Απρίλη. Στις τεχνικές και τις μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν για την αποκατάστασή του αναφέρθηκαν οι αρχιτέκτονες Γιώργος Παυλίδης και Βασιλική Μάσεν.

Το εμβληματικό κτίριο, που γι’ αρκετά χρόνια, παρέμεινε σιωπηλό και εγκαταλελειμμένο, μπήκε σε μία νέα εποχή… Οι εργασίες ανακαίνισης και ανακατασκευής, έγιναν με απόλυτο σεβασμό στη σπάνια αισθητική αλλά και την ιστορία του, όπως επεσήμαναν και οι αρχιτέκτονες. Σκοπός ήταν να διατηρηθεί η ατμόσφαιρα αλλά και ο χαρακτήρας του παρελθόντος, απόλυτα όμως εναρμονισμένα με στοιχεία του σήμερα. Η Περσεφόνη Θεοχάρη, πολιτικός μηχανικός της εταιρείας FOCAL στάθηκε στις δυσκολίες και τις καθυστερήσεις που αντιμετώπισε η εταιρεία κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ανακαίνισης και ανακατασκευής του «κόκκινου σπιτιού».

Αμαξοστάσιο μετρό - AKTΩΡ

Το αμαξοστάσιο που βρίσκεται στην Πυλαία είναι η "καρδιά του μετρό", το οποίο πρόκειται να συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία των συγκοινωνιακών μέσων και τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στο κέντρο της πόλης. Στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας βρίσκονται όλες οι ζωτικές υπηρεσίες (κτίρια διοίκησης, γραμμή δοκιμών) του μετρό όπως ανέφερε η Πολυξένη Αντωνίου, αρχιτέκτονας στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.

Στην εκδήλωση χαιρετισμό απηύθυνε ο Θόδωρος Καράογλου, υφυπουργός Εσωτερικών (με αρμοδιότητα Μακεδονία – Θράκη) που σημείωσε πως εντός του Μαρτίου θα προκηρυχτεί ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ανάπλαση της ΔΕΘ δεσμευόμενος παράλληλα για την ολοκλήρωση του μετρό τον Απρίλιο του 2023. Χαιρετισμό στην ημερίδα απηύθυναν ο αντιπεριφερειάρχης υποδομών και δικτύων Πάρης Μπίλλιας και ο ιδρυτής του περιοδικού «Κτίριο» Πέτρος Παπαϊωάννου.

Η ιδέα να παρουσιαστούν αυτά τα ποιοτικά έργα υποδομής και η ποιοτική αποκατάσταση του παλαιού κτιρίου, που ολοκληρώνονται στη Θεσσαλονίκη, προέκυψε από την επιθυμία, σύμφωνα με τους διοργανωτές της ημερίδας, να αναδειχθεί η σημασία τους στον εκσυγχρονισμό της πόλης, ώστε να ενεργοποιηθούν οι πολίτες και οι παράγοντές της ώστε να αρχίσει να εμπλουτίζεται άμεσα, με περισσότερα σημαντικά και ποιοτικά έργα υποδομής.

Κάποια από αυτά θα μπορούσαν να είναι, σύμφωνα πάντα με τους διοργανωτές της εκδήλωσης, ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού σταθμού και του επιβατικού σταθμού στο λιμάνι, η υλοποίηση της εξωτερικής περιφερειακής της πόλης, η επέκταση της παραλιακής οδού μέχρι την Περαία, ο αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και η διαμόρφωση της έκθεσης στο κέντρο και του δάσους Σέιχ-Σου, η κατασκευή μεγάλων υπόγειων πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης κ.ά. και να ξεκινήσει η ποιοτική αποκατάσταση κι άλλων σημαντικών παλαιών κτιρίων που θα κοσμούν την πόλη. Η ενεργοποίηση των πολιτών και των παραγόντων της προς αυτή την κατεύθυνση θα της προσδώσει ισχυρή οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη.

kosmos-poiotika-erga-thessaloniki.jpg

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία