ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: H δυναμική επιστροφή της αγοράς

Ενθαρρυντικά σημάδια από την κίνηση της πρώτης εβδομάδας – Πιο ευνοημένες οι μεγάλες αλυσίδες - Tι δηλώνουν στο makthes.gr επιχειρηματικοί παράγοντες

 24/01/2021 07:00

Θεσσαλονίκη:  H δυναμική επιστροφή της αγοράς
Φωτ.αρχείου

Στέφανος Μαχτσίρας

Ανάσες επιβίωσης έδωσε στους επαγγελματίες η επανεκκίνηση, έστω και με περιοριστικά μέτρα, της οικονομικής δραστηριότητας.

Η κίνηση στην αγορά κατά την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας του λιανεμπορίου κρίνεται ιδιαίτερα ενθαρρυντική από τον κόσμο του επιχειρείν. Προς αυτή την κατεύθυνση βοηθούν και οι εκπτώσεις οι οποίες ήδη τρέχουν και ξεπερνούν και το 50%, σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν και το 70%, σε μία προσπάθεια να σωθεί ένα μέρος των χαμένων εσόδων αλλά και να μειωθεί το στοκ που έχει συσσωρευτεί.

Από την μία τα ταμεία των επιχειρήσεων ζεστάθηκαν (με την μερίδα του λέοντος να παίρνουν ο μεγάλες αλυσίδες) ενώ από την άλλη τηρήθηκαν σε γενιικές γραμμές τα μέτρα προστασίας, αν και δεν αποφεύχθηκαν και εικόνες συνωστισμού, με εμπόρους και καταναλωτές να αποτιμούν θετικά την επανάκαμψη της αγοράς. Crash test για όλους αποτελεί η πιστή εφαρμογή των μέτρων κατά του κορονοϊού για να αποφευχθούν πισωγυρίσματα.

Εκτιμάται πως τα έσοδα κατά την περίοδο των εκπτώσεων, σε περίοδο κανονικότητας, διαμορφώνονται σε 5-6 δισ. ευρώ. Το λιανεμπόριο, δεδομένων των ασφυκτικών συνθηκών, ελπίζει να καλύψει ένα μέρος των τεράστιων απωλειών που έχει υποστεί από την καταιγιστική επέλαση της κορονοκρίσης.

«Φτωχοποιημένη κοινωνία»

«Η αγορά κινείται στοχευμένα, μόνο οι μεγάλες αλυσίδες έχουν κίνηση, στα μικρομεσαία μαγαζιά η κίνηση είναι υποτονική, τις ουρές που βλέπουμε στην τηλεόραση δεν τις βλέπουν στο σύνολο της ημέρας οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις», επισημαίνει ο επιχειρηματίας και μέλος του ΕΣΘ, Κωνσταντίνος Χαντζαρίδης.

«Ο καταναλωτής έχει διάθεση να καταναλώσει αλλά τη διάθεση του την στοχεύει εκεί που δεν θα έπρεπε αλλά με αυτό τον τρόπο δεν θα ενεργοποιηθούν οι πολλαπλασιαστικές δυνάμεις της οικονομίας, θα χαθούν θέσεις εργασίας και θα μπουν λουκέτα», σημειώνει. «Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε πως η κοινωνία έχει φτωχοποιηθεί, ο κόσμος δεν έχει λεφτά», συμπληρώνει.

«Τα κυριότερα προβλήματα των επαγγελματιών είναι η ρευστότητα και ο προγραμματισμός, δεν ξέρουν ποιο θα είναι το αύριο και πώς θα μπορέσουν να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους», προσθέτει.

Εμφανίζεται κατηγορηματικός ως προς την τήρηση των μέτρων αποφυγής διάδοσης του κορονοϊού από τους εμπόρους, τονίζοντας ότι τα μέτρα τηρούνται στο ακέραιο.

«Yπήρχε κινητικότητα στην αγορά, περισσότερο όμως στα μεγάλα καταστήματα, το μεγαλύτερο άγχος μας αυτή τη στιγμή είναι να μην βρεθούμε στη δυσάρεστη θέση να ξανακλείσουμε τα μαγαζιά μας», επισημαίνει η α’ αντιπρόεδρος του ΕΕΘ, Χρύσα - Γεωργιάδου Γρανούζη.

«Αν εργαζόμενοι, επαγγελματίες και καταναλωτές εφαρμόζουν τα μέτρα κατά της πανδημίας δεν θα έχουμε πρόβλημα με το τρίτο κύμα. Τώρα πλέον νομίζω πως όλοι είμαστε πιο συνειδητοποιημένοι», αναφέρει.

Για τις εκπτώσεις, σημειώνει πως λειτουργούν σαν δέλεαρ για τους καταναλωτές, βοηθώντας παράλληλα την αγορά να αναπνεύσει.

Ανάσες επιβίωσης έδωσε στους επαγγελματίες η επανεκκίνηση, έστω και με περιοριστικά μέτρα, της οικονομικής δραστηριότητας.

Η κίνηση στην αγορά κατά την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας του λιανεμπορίου κρίνεται ιδιαίτερα ενθαρρυντική από τον κόσμο του επιχειρείν. Προς αυτή την κατεύθυνση βοηθούν και οι εκπτώσεις οι οποίες ήδη τρέχουν και ξεπερνούν και το 50%, σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν και το 70%, σε μία προσπάθεια να σωθεί ένα μέρος των χαμένων εσόδων αλλά και να μειωθεί το στοκ που έχει συσσωρευτεί.

Από την μία τα ταμεία των επιχειρήσεων ζεστάθηκαν (με την μερίδα του λέοντος να παίρνουν ο μεγάλες αλυσίδες) ενώ από την άλλη τηρήθηκαν σε γενιικές γραμμές τα μέτρα προστασίας, αν και δεν αποφεύχθηκαν και εικόνες συνωστισμού, με εμπόρους και καταναλωτές να αποτιμούν θετικά την επανάκαμψη της αγοράς. Crash test για όλους αποτελεί η πιστή εφαρμογή των μέτρων κατά του κορονοϊού για να αποφευχθούν πισωγυρίσματα.

Εκτιμάται πως τα έσοδα κατά την περίοδο των εκπτώσεων, σε περίοδο κανονικότητας, διαμορφώνονται σε 5-6 δισ. ευρώ. Το λιανεμπόριο, δεδομένων των ασφυκτικών συνθηκών, ελπίζει να καλύψει ένα μέρος των τεράστιων απωλειών που έχει υποστεί από την καταιγιστική επέλαση της κορονοκρίσης.

«Φτωχοποιημένη κοινωνία»

«Η αγορά κινείται στοχευμένα, μόνο οι μεγάλες αλυσίδες έχουν κίνηση, στα μικρομεσαία μαγαζιά η κίνηση είναι υποτονική, τις ουρές που βλέπουμε στην τηλεόραση δεν τις βλέπουν στο σύνολο της ημέρας οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις», επισημαίνει ο επιχειρηματίας και μέλος του ΕΣΘ, Κωνσταντίνος Χαντζαρίδης.

«Ο καταναλωτής έχει διάθεση να καταναλώσει αλλά τη διάθεση του την στοχεύει εκεί που δεν θα έπρεπε αλλά με αυτό τον τρόπο δεν θα ενεργοποιηθούν οι πολλαπλασιαστικές δυνάμεις της οικονομίας, θα χαθούν θέσεις εργασίας και θα μπουν λουκέτα», σημειώνει. «Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε πως η κοινωνία έχει φτωχοποιηθεί, ο κόσμος δεν έχει λεφτά», συμπληρώνει.

«Τα κυριότερα προβλήματα των επαγγελματιών είναι η ρευστότητα και ο προγραμματισμός, δεν ξέρουν ποιο θα είναι το αύριο και πώς θα μπορέσουν να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους», προσθέτει.

Εμφανίζεται κατηγορηματικός ως προς την τήρηση των μέτρων αποφυγής διάδοσης του κορονοϊού από τους εμπόρους, τονίζοντας ότι τα μέτρα τηρούνται στο ακέραιο.

«Yπήρχε κινητικότητα στην αγορά, περισσότερο όμως στα μεγάλα καταστήματα, το μεγαλύτερο άγχος μας αυτή τη στιγμή είναι να μην βρεθούμε στη δυσάρεστη θέση να ξανακλείσουμε τα μαγαζιά μας», επισημαίνει η α’ αντιπρόεδρος του ΕΕΘ, Χρύσα - Γεωργιάδου Γρανούζη.

«Αν εργαζόμενοι, επαγγελματίες και καταναλωτές εφαρμόζουν τα μέτρα κατά της πανδημίας δεν θα έχουμε πρόβλημα με το τρίτο κύμα. Τώρα πλέον νομίζω πως όλοι είμαστε πιο συνειδητοποιημένοι», αναφέρει.

Για τις εκπτώσεις, σημειώνει πως λειτουργούν σαν δέλεαρ για τους καταναλωτές, βοηθώντας παράλληλα την αγορά να αναπνεύσει.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία