ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: Επιχειρηματίες με ένα post στο Instagram

Νέοι που έχουν τα δικά τους brands, μιλούν στη "ΜτΚ" για τις επιχειρηματικές τους κινήσεις και τις διαδικτυακές πωλήσεις

 21/11/2018 06:00

Θεσσαλονίκη: Επιχειρηματίες με ένα post στο Instagram

Θεολόγος Ηλιού

«Ξεκίνησα από το μηδέν, με δέκα μπλούζες που πουλούσα μέσω Facebook. Τώρα έχω κατάστημα, στέλνω σε όλη την Ελλάδα και έφτασα να έχω πάνω από 100 κωδικούς στην τελευταία μου κολεξιόν». Ο Αντώνης Σπανός περιγράφει πώς τον βοήθησαν τα social media να δημιουργήσει από το μηδέν τη δική του επιχείρηση και να προωθήσει τα προϊόντα του. Τα social media έχουν δημιουργήσει μία νέα αγορά. Μέσα από χορηγούμενες διαφημίσεις και σωστό marketing, πολλές εταιρείες αποκτούν πρόσβαση σε μεγάλο καταναλωτικό κοινό και εδραιώνονται στη συνέχεια με φυσικά καταστήματα. Τρεις νέοι επιχειρηματίες της Θεσσαλονίκης μάς μίλησαν πώς το διαδίκτυο βοήθησε τα brands τους, πόσες ώρες σπαταλούν στα social media αλλά και πώς το Ιnstagram έχει τον κυρίαρχο ρόλο στις πωλήσεις.

Με ένα κλικ εννιά στις δέκα πωλήσεις


korfa.JPG

Πατρίσια Κόρφα,

«Patricia Store»

Η 25χρονη Πατρίσια Κόρφα, η κόρη του γνωστού πρώην μπασκεμπολίστα Τζον Κόρφα, αποφάσισε από τα 19 της να ασχοληθεί με το εμπόριο ρούχων, ταυτόχρονα με τις σπουδές της στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων στο ΠΑΜΑΚ. Αρχικά άνοιξε μία σελίδα στο Facebook με κοσμήματα, σε συνεργασία με τη μητέρα της. Αργότερα άρχισαν να «ανεβάζουν» στη δημοφιλέστερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και γυναικεία ρούχα, που αμέσως είχαν περισσότερες πωλήσεις από τα κοσμήματα. Για τουλάχιστον έξι μήνες όλες οι πωλήσεις γίνονταν ηλεκτρονικά, κυρίως μέσω του «μικρού αδελφού» του Facebook, του Instagram. Σε καθημερινή βάση δέχεται μέσο όρο 30 μηνύματα για ηλεκτρονικές παραγγελίες στο Instagram και, λόγω του όγκου της δουλειάς, πλέον έχει προσλάβει ανθρώπους που τη βοηθούν στην επικοινωνία με τους ηλεκτρονικούς πελάτες. Τους καλοκαιρινούς μήνες έχει τύχει να δεχτεί έως και 300 μηνύματα μέσα σε μία ημέρα, όπως αναφέρει η ίδια. Μεγάλη εντύπωση προκαλεί το ποσοστό των παραγγελιών από την Αθήνα, καθώς αγγίζει το 40%, αριθμός που αποδίδεται «στην έλλειψη χρόνου και στις μεγάλες αποστάσεις της πρωτεύουσας».

Έξι μήνες μετά την πρώτη της ανάρτηση (post) άνοιξε το δικό της κατάστημα, που μετρά ήδη τεσσεράμισι χρόνια παρουσίας στην Προξένου Κορομηλά. Το «φυσικό κατάστημα» είναι αλληλένδετο 100% με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες. «Η Προξένου Κορομήλα πλέον δεν είναι ίδια. Το ποσοστό των αγορών από περαστικούς είναι πολύ μικρό. Στις δέκα πωλήσεις, η μια θα είναι από περαστικό. Οι περισσότεροι είναι πελάτες που μας παρακολουθούν στα social media και έρχονται από το μαγαζί να δοκιμάσουν αυτά που προτείνουμε» αναφέρει η Πατρίσια.

Σαφώς δεν είναι όλα ρόδινα για έναν νέο επιχειρηματία σήμερα. «Η επιχειρηματικότητα είναι να πηδάς από έναν γκρεμό και να κατασκευάζεις ένα αεροπλάνο κατά τη διάρκεια της πτώσης». Έτσι περιγράφει η Πατρίσια τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, τονίζοντας πως «είναι εύκολο να ξεκινήσεις, αλλά δύσκολο να εξελιχθείς και να μείνεις στη δουλειά». Για την ίδια δεν υπάρχει καθημερινό ωράριο, μπορεί να δουλεύει από το πρωί μέχρι αργά το βράδυ, σπαταλώντας αρκετή ώρα στα social media, ώστε να έχει το αποτέλεσμα που επιθυμεί. Πρωτότυπες φωτογραφίες με αισθητική είναι το «μυστικό» που ελκύει τους χρήστες, συμπεραίνει.

Γραβάτες στον ΠΑΟΚ και σε όλο τον κόσμο 

stefanos.JPG

Στέφανος Μάριος Γρηγοριάδης,

«Stefano Mario»

Η οικογένεια του Στέφανου Μάριου Γρηγοριάδη διατηρεί κατάστημα ανδρικών ενδυμάτων από το 1983. Έχοντας ζήσει το επιχειρείν από τα… γεννοφάσκια του, κατάλαβε από μικρή ηλικία ότι θέλει κι ίδιος να ακολουθήσει αυτήν την πορεία. Μπορεί το κατάστημα της οικογένειας στην οδό Βαλαωρίτου να κρατάει το ρετρό χαρακτήρα και να διατηρεί μια αισθητική ιταλικής φινέτσας, αλλά είναι εμφανές -από την πινακίδα και όχι μόνο- ότι έχει αποκτήσει τον φρέσκο αέρα του 24χρονου. 

Το 2012 ο νεαρός ανέλαβε τα social media της επιχείρησης και γρήγορα αποφάσισε να δημιουργήσει το δικό του label με ανδρικά αξεσουάρ και γραβάτες, με την επωνυμία «Stefano Mario». Tα social media πρόσφεραν στο label του Στέφανου Μάριου την αναγνωρισιμότητα. Στην αρχή χρησιμοποιούσε το προσωπικό του προφίλ στο Instagram για ανεβάζει τις γραβάτες, τα αξεσουάρ και τις χειροποίητες αλυσίδες που φτιάχνει, αλλά γρήγορα άνοιξε νέα σελίδα και ετοίμασε το δικό του e-shop. Πλέον μέσω του Instagram κάνει πωλήσεις σε όλη την Ελλάδα και σε πόλεις του εξωτερικού και μάλιστα το μεγαλύτερο μέρος των ηλεκτρονικών πωλήσεων προέρχεται από τη συγκεκριμένη πλατφόρμα.

«Ενσωματώνω το μάρκετινγκ, που έχω σπουδάσει και λατρεύω, με την οικογενειακή μας επιχείρηση, προσπαθώντας να βγάλω ένα όμορφο αποτέλεσμα» σημειώνει στη «ΜτΚ». «Πολλές φορές οι χρήστες μπαίνουν στο e-shop κάνουν screenshots τα προϊόντα και μου τα στέλνουν στο Ιnstagram, για να κάνουν παραγγελίες. Ίσως αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια με την προσωπική επικοινωνία» προσθέτει.

Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αφορούν περισσότερο «άτομα κοντά στην ηλικία μου, που ασχολούνται με τα μέσα μαζικής δικτύωσης. Αλλά υπάρχουν περιπτώσεις που έστειλα ακόμα και σε ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας, έως και 60 ετών». Όσο για τη μόδα και τις τάσεις, ο ίδιος πιστεύει πως «ίσως τα τελευταία δυο χρόνια με τους bloggers και τα social media, ο άντρας αρχίζει και παίζει με την εικόνα του και βάζει το κουστούμι και τη γραβάτα στην καθημερινότητά του».

Αξίζει να σημειωθεί πως η ΠΑΕ ΠΑΟΚ έχει εμπιστευτεί τη «Stefano Mario» για τις γραβάτες των παικτών στις επίσημες εμφανίσεις τους, όπως και μεγάλες εταιρείες για την ένδυση του προσωπικού τους.

Το 50% των πωλήσεων γίνεται ηλεκτρονικά


spanos.JPG

Αντώνης Σπανός,

«Tony Couper»

Για τον Αντώνη Σπανό ήταν αναπόφευκτο να ασχοληθεί με την ένδυση, καθώς για τρεις γενιές η οικογένειά του είναι στο χώρο της βιοτεχνίας. «Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, τρέχω στις βιοτεχνίες και ήθελα πολύ να κάνω κάτι δικό μου. Έραβα ρούχα από τα 19 μου χρόνια, τον ήξερα χρόνια το χώρο και ήθελα να δείξω πως υπάρχει και κάτι διαφορετικό». Έτσι το 2014 ο 25χρονος τότε Αντώνης πήρε την απόφαση και δημιούργησε την «Tony Couper». Τα πρώτα σχέδιά του τα προώθησε αποκλειστικά μέσω Facebook και Instagram, από όπου ήρθαν και οι πρώτες πωλήσεις. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα δημιούργησε e-shop και πέρυσι τον Μάιο άνοιξε κατάστημα στην περιοχή της Βαλαωρίτου.

Μπορεί πλέον οι πωλήσεις στην εταιρεία του είναι 50% από το φυσικό κατάστημα και 50% ηλεκτρονικές, ωστόσο, σύμφωνα με τον Αντώνη, χωρίς τα social media το brand του δεν θα είχε το ίδιο εκτόπισμα. Σήμερα δέχεται ηλεκτρονικές παραγγελίες όχι μόνο από άλλες πόλεις, αλλά και από ανθρώπους που μένουν κοντά στο κατάστημα αλλά προτιμούν να αγοράσουν ρούχα μέσω Instagram. Η κάθε εικόνα που θα δημοσιεύσει στα social media δεν είναι ποτέ τυχαία, καθώς αυτή είναι που θα φέρει στην εταιρεία και τις παραγγελίες. «Πάντα μελετάμε την κάθε δημοσίευση. Ο κόσμος θέλει να δει κάτι όμορφο, να μην είναι στημένο και αφύσικο. Για να υπάρχουν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, πρέπει να προσέχεις την ώρα που θα ανεβάσεις ένα post, το μοντέλο, τη λήψη και φυσικά το ρούχο» αναφέρει.

Ο Αντώνης ξεκίνησε μόνος του και πλέον έχει επτά μόνιμους συνεργάτες στην εταιρεία του. Δεν μπορεί να υπολογίσει το χρόνο που εργάζεται καθημερινά, αλλά σίγουρα μπορεί να χωρίσει τις ημέρες σε δυο κατηγορίες. «Χωρίζω τις ημέρες σε αυτές που θα ασχοληθώ μόνο με τη λειτουργία του καταστήματος και σε αυτές που θα ασχοληθώ μόνο με τα οικονομικά και φορολογικά θέματα. Η ημέρα των οικονομικών είναι κάτι που σε τρελαίνει. Δεν είναι εύκολο να έχεις τη δική σου εταιρεία, είναι σαν να ανεβαίνεις το ψηλότερο βουνό και αν ανέβεις πρέπει να προσέχεις να κρατηθείς, γιατί η κάθοδος είναι πολύ πιο εύκολη» τονίζει.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 18 Νοεμβρίου 2018

«Ξεκίνησα από το μηδέν, με δέκα μπλούζες που πουλούσα μέσω Facebook. Τώρα έχω κατάστημα, στέλνω σε όλη την Ελλάδα και έφτασα να έχω πάνω από 100 κωδικούς στην τελευταία μου κολεξιόν». Ο Αντώνης Σπανός περιγράφει πώς τον βοήθησαν τα social media να δημιουργήσει από το μηδέν τη δική του επιχείρηση και να προωθήσει τα προϊόντα του. Τα social media έχουν δημιουργήσει μία νέα αγορά. Μέσα από χορηγούμενες διαφημίσεις και σωστό marketing, πολλές εταιρείες αποκτούν πρόσβαση σε μεγάλο καταναλωτικό κοινό και εδραιώνονται στη συνέχεια με φυσικά καταστήματα. Τρεις νέοι επιχειρηματίες της Θεσσαλονίκης μάς μίλησαν πώς το διαδίκτυο βοήθησε τα brands τους, πόσες ώρες σπαταλούν στα social media αλλά και πώς το Ιnstagram έχει τον κυρίαρχο ρόλο στις πωλήσεις.

Με ένα κλικ εννιά στις δέκα πωλήσεις


korfa.JPG

Πατρίσια Κόρφα,

«Patricia Store»

Η 25χρονη Πατρίσια Κόρφα, η κόρη του γνωστού πρώην μπασκεμπολίστα Τζον Κόρφα, αποφάσισε από τα 19 της να ασχοληθεί με το εμπόριο ρούχων, ταυτόχρονα με τις σπουδές της στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων στο ΠΑΜΑΚ. Αρχικά άνοιξε μία σελίδα στο Facebook με κοσμήματα, σε συνεργασία με τη μητέρα της. Αργότερα άρχισαν να «ανεβάζουν» στη δημοφιλέστερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και γυναικεία ρούχα, που αμέσως είχαν περισσότερες πωλήσεις από τα κοσμήματα. Για τουλάχιστον έξι μήνες όλες οι πωλήσεις γίνονταν ηλεκτρονικά, κυρίως μέσω του «μικρού αδελφού» του Facebook, του Instagram. Σε καθημερινή βάση δέχεται μέσο όρο 30 μηνύματα για ηλεκτρονικές παραγγελίες στο Instagram και, λόγω του όγκου της δουλειάς, πλέον έχει προσλάβει ανθρώπους που τη βοηθούν στην επικοινωνία με τους ηλεκτρονικούς πελάτες. Τους καλοκαιρινούς μήνες έχει τύχει να δεχτεί έως και 300 μηνύματα μέσα σε μία ημέρα, όπως αναφέρει η ίδια. Μεγάλη εντύπωση προκαλεί το ποσοστό των παραγγελιών από την Αθήνα, καθώς αγγίζει το 40%, αριθμός που αποδίδεται «στην έλλειψη χρόνου και στις μεγάλες αποστάσεις της πρωτεύουσας».

Έξι μήνες μετά την πρώτη της ανάρτηση (post) άνοιξε το δικό της κατάστημα, που μετρά ήδη τεσσεράμισι χρόνια παρουσίας στην Προξένου Κορομηλά. Το «φυσικό κατάστημα» είναι αλληλένδετο 100% με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες. «Η Προξένου Κορομήλα πλέον δεν είναι ίδια. Το ποσοστό των αγορών από περαστικούς είναι πολύ μικρό. Στις δέκα πωλήσεις, η μια θα είναι από περαστικό. Οι περισσότεροι είναι πελάτες που μας παρακολουθούν στα social media και έρχονται από το μαγαζί να δοκιμάσουν αυτά που προτείνουμε» αναφέρει η Πατρίσια.

Σαφώς δεν είναι όλα ρόδινα για έναν νέο επιχειρηματία σήμερα. «Η επιχειρηματικότητα είναι να πηδάς από έναν γκρεμό και να κατασκευάζεις ένα αεροπλάνο κατά τη διάρκεια της πτώσης». Έτσι περιγράφει η Πατρίσια τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, τονίζοντας πως «είναι εύκολο να ξεκινήσεις, αλλά δύσκολο να εξελιχθείς και να μείνεις στη δουλειά». Για την ίδια δεν υπάρχει καθημερινό ωράριο, μπορεί να δουλεύει από το πρωί μέχρι αργά το βράδυ, σπαταλώντας αρκετή ώρα στα social media, ώστε να έχει το αποτέλεσμα που επιθυμεί. Πρωτότυπες φωτογραφίες με αισθητική είναι το «μυστικό» που ελκύει τους χρήστες, συμπεραίνει.

Γραβάτες στον ΠΑΟΚ και σε όλο τον κόσμο 

stefanos.JPG

Στέφανος Μάριος Γρηγοριάδης,

«Stefano Mario»

Η οικογένεια του Στέφανου Μάριου Γρηγοριάδη διατηρεί κατάστημα ανδρικών ενδυμάτων από το 1983. Έχοντας ζήσει το επιχειρείν από τα… γεννοφάσκια του, κατάλαβε από μικρή ηλικία ότι θέλει κι ίδιος να ακολουθήσει αυτήν την πορεία. Μπορεί το κατάστημα της οικογένειας στην οδό Βαλαωρίτου να κρατάει το ρετρό χαρακτήρα και να διατηρεί μια αισθητική ιταλικής φινέτσας, αλλά είναι εμφανές -από την πινακίδα και όχι μόνο- ότι έχει αποκτήσει τον φρέσκο αέρα του 24χρονου. 

Το 2012 ο νεαρός ανέλαβε τα social media της επιχείρησης και γρήγορα αποφάσισε να δημιουργήσει το δικό του label με ανδρικά αξεσουάρ και γραβάτες, με την επωνυμία «Stefano Mario». Tα social media πρόσφεραν στο label του Στέφανου Μάριου την αναγνωρισιμότητα. Στην αρχή χρησιμοποιούσε το προσωπικό του προφίλ στο Instagram για ανεβάζει τις γραβάτες, τα αξεσουάρ και τις χειροποίητες αλυσίδες που φτιάχνει, αλλά γρήγορα άνοιξε νέα σελίδα και ετοίμασε το δικό του e-shop. Πλέον μέσω του Instagram κάνει πωλήσεις σε όλη την Ελλάδα και σε πόλεις του εξωτερικού και μάλιστα το μεγαλύτερο μέρος των ηλεκτρονικών πωλήσεων προέρχεται από τη συγκεκριμένη πλατφόρμα.

«Ενσωματώνω το μάρκετινγκ, που έχω σπουδάσει και λατρεύω, με την οικογενειακή μας επιχείρηση, προσπαθώντας να βγάλω ένα όμορφο αποτέλεσμα» σημειώνει στη «ΜτΚ». «Πολλές φορές οι χρήστες μπαίνουν στο e-shop κάνουν screenshots τα προϊόντα και μου τα στέλνουν στο Ιnstagram, για να κάνουν παραγγελίες. Ίσως αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια με την προσωπική επικοινωνία» προσθέτει.

Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αφορούν περισσότερο «άτομα κοντά στην ηλικία μου, που ασχολούνται με τα μέσα μαζικής δικτύωσης. Αλλά υπάρχουν περιπτώσεις που έστειλα ακόμα και σε ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας, έως και 60 ετών». Όσο για τη μόδα και τις τάσεις, ο ίδιος πιστεύει πως «ίσως τα τελευταία δυο χρόνια με τους bloggers και τα social media, ο άντρας αρχίζει και παίζει με την εικόνα του και βάζει το κουστούμι και τη γραβάτα στην καθημερινότητά του».

Αξίζει να σημειωθεί πως η ΠΑΕ ΠΑΟΚ έχει εμπιστευτεί τη «Stefano Mario» για τις γραβάτες των παικτών στις επίσημες εμφανίσεις τους, όπως και μεγάλες εταιρείες για την ένδυση του προσωπικού τους.

Το 50% των πωλήσεων γίνεται ηλεκτρονικά


spanos.JPG

Αντώνης Σπανός,

«Tony Couper»

Για τον Αντώνη Σπανό ήταν αναπόφευκτο να ασχοληθεί με την ένδυση, καθώς για τρεις γενιές η οικογένειά του είναι στο χώρο της βιοτεχνίας. «Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, τρέχω στις βιοτεχνίες και ήθελα πολύ να κάνω κάτι δικό μου. Έραβα ρούχα από τα 19 μου χρόνια, τον ήξερα χρόνια το χώρο και ήθελα να δείξω πως υπάρχει και κάτι διαφορετικό». Έτσι το 2014 ο 25χρονος τότε Αντώνης πήρε την απόφαση και δημιούργησε την «Tony Couper». Τα πρώτα σχέδιά του τα προώθησε αποκλειστικά μέσω Facebook και Instagram, από όπου ήρθαν και οι πρώτες πωλήσεις. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα δημιούργησε e-shop και πέρυσι τον Μάιο άνοιξε κατάστημα στην περιοχή της Βαλαωρίτου.

Μπορεί πλέον οι πωλήσεις στην εταιρεία του είναι 50% από το φυσικό κατάστημα και 50% ηλεκτρονικές, ωστόσο, σύμφωνα με τον Αντώνη, χωρίς τα social media το brand του δεν θα είχε το ίδιο εκτόπισμα. Σήμερα δέχεται ηλεκτρονικές παραγγελίες όχι μόνο από άλλες πόλεις, αλλά και από ανθρώπους που μένουν κοντά στο κατάστημα αλλά προτιμούν να αγοράσουν ρούχα μέσω Instagram. Η κάθε εικόνα που θα δημοσιεύσει στα social media δεν είναι ποτέ τυχαία, καθώς αυτή είναι που θα φέρει στην εταιρεία και τις παραγγελίες. «Πάντα μελετάμε την κάθε δημοσίευση. Ο κόσμος θέλει να δει κάτι όμορφο, να μην είναι στημένο και αφύσικο. Για να υπάρχουν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, πρέπει να προσέχεις την ώρα που θα ανεβάσεις ένα post, το μοντέλο, τη λήψη και φυσικά το ρούχο» αναφέρει.

Ο Αντώνης ξεκίνησε μόνος του και πλέον έχει επτά μόνιμους συνεργάτες στην εταιρεία του. Δεν μπορεί να υπολογίσει το χρόνο που εργάζεται καθημερινά, αλλά σίγουρα μπορεί να χωρίσει τις ημέρες σε δυο κατηγορίες. «Χωρίζω τις ημέρες σε αυτές που θα ασχοληθώ μόνο με τη λειτουργία του καταστήματος και σε αυτές που θα ασχοληθώ μόνο με τα οικονομικά και φορολογικά θέματα. Η ημέρα των οικονομικών είναι κάτι που σε τρελαίνει. Δεν είναι εύκολο να έχεις τη δική σου εταιρεία, είναι σαν να ανεβαίνεις το ψηλότερο βουνό και αν ανέβεις πρέπει να προσέχεις να κρατηθείς, γιατί η κάθοδος είναι πολύ πιο εύκολη» τονίζει.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 18 Νοεμβρίου 2018

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία