Θεσσαλονίκη: Ένας κόσμος όπου οι νέοι είναι δημιουργικοί
23/03/2023 18:00
23/03/2023 18:00
Της Ανατολής Μαυρίδου
Στα σχεδόν δέκα λειτουργίας του το InfinityGreece, μια κοινότητα νεολαίας δημιουργικού χαρακτήρα μετρά συνολικά πάνω από 700 νέους εθελοντές, ενώ αυτή τη στιγμή ετησίως πάνω από 170 μέλη. Νέοι και νέες της Θεσσαλονίκης έχοντας αγάπη για τα media και θέλοντας να αποκτήσουν δεξιότητες που έχουν να κάνουν με την ψηφιακή δημιουργία περιεχομένου, τον συντονισμό δράσεων και την επιχειρηματικότητα αξιοποιούν τον ελεύθερό τους χρόνο παραγωγικά.
«Οι οργανισμοί νεολαίας συνήθως δουλεύουν με μη τυπικές μεθόδους, δηλαδή οδηγούνε τους εκπαιδευόμενους στην γνώση. Οι νέοι που συμμετέχουν στα προγράμματά μας αναπτύσσουν δεξιότητες τις οποίες σε δεύτερο χρόνο αξιοποιούν για να δημιουργήσουν έναν κοινωνικό αντίκτυπο. Για παράδειγμα μπορεί εγώ να μάθω πώς να στήνω μια καμπάνια marketing και έπειτα να αξιοποιήσω αυτή την δεξιότητα για να δημιουργήσω μια καμπάνια ευαισθητοποίησης ή για να προβάλλω ένα συνέδριο κοινωνικής επιχειρηματικότητας» αναφέρει ο Γιάννης Χαρχαντής, πρόεδρος και ιδρυτής του InfinityGreece.
«Όταν κάποιος μπορέσει ως εθελοντής να δώσει κάτι στην πόλη του, αφήσει το στίγμα του, δει κάτι δικό του να υλοποιείται το συναίσθημα είναι κάτι πολύ όμορφο. Αυτό είναι μια αλυσίδα. Όσο ο καθένας βοηθάει και συνεισφέρει τόσο αυτό το πράγμα πολλαπλασιάζεται.»
«Όταν έρθει ένας νέος εκπαιδευτεί, προσφέρει, κοινωνικοποιηθεί και νιώσει ότι είναι μέλος σε μια ομάδα και ότι κάποιος τον περιμένει και ανήκει κάπου, τότε του δίνει μια αυτοπεποίθηση και μια σιγουριά για τον εαυτό του και για αυτό που θέλει και ξέρει».
Ένας κόσμος όπου οι νέοι είναι δημιουργικοί και μπορούν να εκφράσουν ελεύθερα τις ιδέες τους, να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να αποκτήσουν επαγγελματική εμπειρία και να γνωρίσουν τον εαυτό τους είναι η ομάδα του InfinityGreece.
Όπως επισημαίνει ο κ. Χαρχαντής «όραμά μας είναι ένας κόσμος όπου όλοι οι νέοι είναι δημιουργικοί. Η αποστολή του είναι να βοηθήσει τους νέους να αναπτύξουν δεξιότητες (soft ή hard skills) μέσα από προγράμματα εθελοντισμού, εκπαίδευσης και κινητικότητας στα media, την επιχειρηματικότητα, την ψηφιακή εποχή. Δηλαδή σύγχρονες δεξιότητες και soft και hard γιατί είναι σημαντικό και το πώς συνεργαζόμαστε, πως επικοινωνούμε σε ομάδες, πως μπορούμε να διαχειριζόμαστε καταστάσεις κρίσης. Επειδή όλο το εκπαιδευτικό σύστημα οδηγεί στην εξειδίκευση και σε συγκεκριμένα κομμάτια δεν μαθαίνουμε πώς να συνεργαζόμαστε, πώς να επικοινωνούμε. Αυτό οι οργανισμοί νεολαίας πρέπει να το καλλιεργούν».
Το χόμπι που έγινε όραμα
Σκοπός της κοινότητας δεν είναι μόνο αποκλειστικά η δημιουργία περιεχομένου αλλά και η επαφή και η συνεργασία νέων ανθρώπων που έχουν κοινά ενδιαφέροντα. Η νεανική κοινότητα είναι το χόμπι που έγινε όραμα και υλοποιήθηκε ώστε να προσφέρει έναν ασφαλή χώρο έκφρασης στην νεολαία της πόλης όπου ο κάθε νέος είναι ενεργό κομμάτι της, μαθαίνει εμπειρικά, κοινωνικοποιείται , συνεργάζεται και αναλαμβάνει πρωτοβουλίες ώστε να επιτευχθεί ένα project.
«Mε ενδιέφερε σαν χόμπι. Η αλήθεια είναι πως το όραμα και εγώ ο ίδιος το κατάλαβα στην πορεία. Όταν ξεκίνησα η δική μου η σκέψη ήταν ότι ήθελα να μαζέψω ανθρώπους που να τους αρέσουν τα media, ραδιόφωνα, βίντεο κλπ και να φτιάξουμε μία ομάδα που θα μπορούμε να φτιάχνουμε μαζί περιεχόμενο. Δηλαδή ήθελα να δημιουργήσω ένα χώρο που θα μπορούμε, εγώ και οι φίλοι φίλων, να κάνουμε το χόμπυ μας.» αναφέρει ο κ. Χαρχαντής για την ίδρυση της εθελοντικής ομάδας και συνεχίζει: «Βλέποντας τους ανθρώπους που ερχόντουσαν και αλληλεπιδρούσανε με αυτή την ομάδα κατάλαβα ότι δεν ερχόντουσαν επειδή ήθελαν να γίνουν ραδιοφωνικοί παραγωγοί, μεγάλοι και τρανοί δημοσιογράφοι αλλά γιατί κάλυπταν άλλες ανάγκες. Θέλανε να μάθουνε πώς να συνεργάζονται, ήθελαν βεβαίως να αποκτήσουν media skills, digital skills, ήθελαν να κάνουν το βιογραφικό τους και να κοινωνικοποιηθούν».
Η μεγαλύτερη ανάγκη των νέων είναι η κοινωνικοποίηση Σε μια εποχή που η ψηφιακή κοινωνικοποίηση έχει ξεπεράσει κατά πολύ την άμεση ανθρώπινη επαφή και η περίοδος των 3 χρόνων του κορονοϊού όξυνε το φαινόμενο είναι απαραίτητο να υπάρχουν κέντρα νεολαίας. Όπως έδειξε και η έρευνα που πραγματοποίησε τον Δεκέμβριο του 2022 το InfinityGreece σε συνεργασία με την Ierax Analytix το μεγαλύτερο πρόβλημα των νέων στην Θεσσαλονίκη είναι η κοινωνικοποίηση καθώς το 57% των ερωτηθέντων την κατατάσσει στη πρώτη θέση των βασικών αναγκών. «Το αποδίδουμε και σε όλη την κατάσταση με τον covid -19 και ας πούμε στις εναλλακτικές μορφές κοινωνικοποίησης, την ψηφιακή τύπου social media. Η ψηφιακή κοινωνικοποίηση η οποία συμβαίνει σε κανάλια όπως είναι το instagram ή το facebook πολλές φορές μπορεί να στερείται ποιοτικών χαρακτηριστικών, ουσίας. Ο νέος δεν έχει ουσιαστικά κοινωνικοποιηθεί, δεν έχει ένα φίλο, έχει ένα γνωστό. Έχουμε νέους ανθρώπους που στο τρίτο έτος συνάντησαν πρώτη φορά από κοντά τους συμφοιτητές τους και το κενό της κοινωνικοποίησης ευρύτερα καλύπτουν οι οργανισμοί νεολαίας.» εξηγεί ο κ. Χαρχαντής.
Δράσεις
Από το 2014 η ομάδα του InfinityGreece πραγματοποίησε πάνω από 82 δράσεις. Μεταξύ άλλων πραγματοποίησε workshops, έφτιαξε καμπάνιες, διοργάνωσε φεστιβάλ και έλαβε συμμετοχή σε σεμινάρια και συνέδρια από τα οποία τα μέλη της ομάδας αποκόμισαν γνώσεις και ερεθίσματα που διεύρυναν τους επαγγελματικούς τους ορίζοντες και όχι μόνο.
«Με την χρηματοδότηση του ευρωπαϊκού σώματος αλληλεγγύης και την υποστήριξη του ιδρύματος νεολαίας και δια βίου μάθησης έχουμε δημιουργήσει ένα σύνολο από συνεντεύξεις όπου επαγγελματίες των media όπως ραδιοφωνικοί παραγωγοί, δημοσιογράφοι από τοπικά μέσα της πόλης, Tik Tokers, Podcasters έρχονται και μιλάνε στην κάμερα του InfinityGreece για το προσωπικό τους ταξίδι στην βιομηχανία της επικοινωνίας και των media με τη λογική μέσα από αυτή την εξιστόρηση να βοηθήσουν νέους ανθρώπους οι οποίοι θέλουν να μπουν στον χώρο. Είναι μια παραγωγή που με τη δική μας καθοδήγηση την πραγματοποίησαν οι εθελοντές. Στήσανε κάμερες, κάνανε ηχοληψία, μοντάζ, κείμενα και όλο αυτό είχε μεγάλο αντίκτυπο στο τι μάθανε οι συμμετέχοντες, αλλά θα έχει αντίκτυπο και σε αυτούς που θα το παρακολουθήσουν όταν αναρτηθεί στο newinterview.gr» κατέληξε ο κ. Χαρχαντής.
Σχετικά με το Lifeskills
Το British Council με χρηματοδότηση της HSBC διοργανώνει ένα καινοτόμο πρόγραμμα για να βοηθήσει τους νέους που βρίσκονται είτε εκτός εκπαίδευσης, απασχόλησης, ή κατάρτισης είτε που επιθυμούν μια θετική αλλαγή σταδιοδρομίας στην καριέρα τους ώστε να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον. Το Life Skills φιλοδοξεί να επιφέρει πραγματικό αντίκτυπο στην ελληνική κοινωνία, προωθώντας την εργασία σε φορείς κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας ή σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις με κοινωνικό αντίκτυπο ως εναλλακτική και χωρίς αποκλεισμούς επιλογή καριέρας, για την καταπολέμηση της νεανικής ανεργίας. Το έργο θα υλοποιηθεί μέσω δύο κύκλων πρακτικής άσκησης σε κοινωνικές επιχειρήσεις ή επιχειρήσεις με κοινωνικό αποτύπωμα σε όλη τη χώρα με παράλληλη διεξαγωγή εκπαιδευτικών σεμιναρίων (workshops). Οι συμμετέχοντες θα έχουν επίσης τη δυνατότητα να λάβουν μέρος σε Startup Bootcamps για να αναπτύξουν τις επιχειρηματικές ιδέες τους και να τις δοκιμάσουν στην πράξη.
Τα επόμενα δύο χρόνια, μέσω του Life Skills, θα πραγματοποιούνται αμειβόμενες πρακτικές ασκήσεις σε φορείς κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας ή σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις με κοινωνικό αντίκτυπο, σε συνδυασμό με την διεξαγωγή εκπαιδευτικών σεμιναρίων (workshops). Το πρόγραμμα στοχεύει να βοηθήσει την συγκεκριμένη κατηγορία νέων ώστε να αποκτήσει δεξιότητες που θα εξελίξουν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
Στο πρόγραμμα Life Skills πήρε μέρος και η InfinityGreece για να εξελίξει τις δράσεις της
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
https://infinitygreece.com/ info@infinitygreece.com
+30 2310 051 527
Βασιλέως Ηρακλείου 14, Θεσσαλονίκη
Της Ανατολής Μαυρίδου
Στα σχεδόν δέκα λειτουργίας του το InfinityGreece, μια κοινότητα νεολαίας δημιουργικού χαρακτήρα μετρά συνολικά πάνω από 700 νέους εθελοντές, ενώ αυτή τη στιγμή ετησίως πάνω από 170 μέλη. Νέοι και νέες της Θεσσαλονίκης έχοντας αγάπη για τα media και θέλοντας να αποκτήσουν δεξιότητες που έχουν να κάνουν με την ψηφιακή δημιουργία περιεχομένου, τον συντονισμό δράσεων και την επιχειρηματικότητα αξιοποιούν τον ελεύθερό τους χρόνο παραγωγικά.
«Οι οργανισμοί νεολαίας συνήθως δουλεύουν με μη τυπικές μεθόδους, δηλαδή οδηγούνε τους εκπαιδευόμενους στην γνώση. Οι νέοι που συμμετέχουν στα προγράμματά μας αναπτύσσουν δεξιότητες τις οποίες σε δεύτερο χρόνο αξιοποιούν για να δημιουργήσουν έναν κοινωνικό αντίκτυπο. Για παράδειγμα μπορεί εγώ να μάθω πώς να στήνω μια καμπάνια marketing και έπειτα να αξιοποιήσω αυτή την δεξιότητα για να δημιουργήσω μια καμπάνια ευαισθητοποίησης ή για να προβάλλω ένα συνέδριο κοινωνικής επιχειρηματικότητας» αναφέρει ο Γιάννης Χαρχαντής, πρόεδρος και ιδρυτής του InfinityGreece.
«Όταν κάποιος μπορέσει ως εθελοντής να δώσει κάτι στην πόλη του, αφήσει το στίγμα του, δει κάτι δικό του να υλοποιείται το συναίσθημα είναι κάτι πολύ όμορφο. Αυτό είναι μια αλυσίδα. Όσο ο καθένας βοηθάει και συνεισφέρει τόσο αυτό το πράγμα πολλαπλασιάζεται.»
«Όταν έρθει ένας νέος εκπαιδευτεί, προσφέρει, κοινωνικοποιηθεί και νιώσει ότι είναι μέλος σε μια ομάδα και ότι κάποιος τον περιμένει και ανήκει κάπου, τότε του δίνει μια αυτοπεποίθηση και μια σιγουριά για τον εαυτό του και για αυτό που θέλει και ξέρει».
Ένας κόσμος όπου οι νέοι είναι δημιουργικοί και μπορούν να εκφράσουν ελεύθερα τις ιδέες τους, να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να αποκτήσουν επαγγελματική εμπειρία και να γνωρίσουν τον εαυτό τους είναι η ομάδα του InfinityGreece.
Όπως επισημαίνει ο κ. Χαρχαντής «όραμά μας είναι ένας κόσμος όπου όλοι οι νέοι είναι δημιουργικοί. Η αποστολή του είναι να βοηθήσει τους νέους να αναπτύξουν δεξιότητες (soft ή hard skills) μέσα από προγράμματα εθελοντισμού, εκπαίδευσης και κινητικότητας στα media, την επιχειρηματικότητα, την ψηφιακή εποχή. Δηλαδή σύγχρονες δεξιότητες και soft και hard γιατί είναι σημαντικό και το πώς συνεργαζόμαστε, πως επικοινωνούμε σε ομάδες, πως μπορούμε να διαχειριζόμαστε καταστάσεις κρίσης. Επειδή όλο το εκπαιδευτικό σύστημα οδηγεί στην εξειδίκευση και σε συγκεκριμένα κομμάτια δεν μαθαίνουμε πώς να συνεργαζόμαστε, πώς να επικοινωνούμε. Αυτό οι οργανισμοί νεολαίας πρέπει να το καλλιεργούν».
Το χόμπι που έγινε όραμα
Σκοπός της κοινότητας δεν είναι μόνο αποκλειστικά η δημιουργία περιεχομένου αλλά και η επαφή και η συνεργασία νέων ανθρώπων που έχουν κοινά ενδιαφέροντα. Η νεανική κοινότητα είναι το χόμπι που έγινε όραμα και υλοποιήθηκε ώστε να προσφέρει έναν ασφαλή χώρο έκφρασης στην νεολαία της πόλης όπου ο κάθε νέος είναι ενεργό κομμάτι της, μαθαίνει εμπειρικά, κοινωνικοποιείται , συνεργάζεται και αναλαμβάνει πρωτοβουλίες ώστε να επιτευχθεί ένα project.
«Mε ενδιέφερε σαν χόμπι. Η αλήθεια είναι πως το όραμα και εγώ ο ίδιος το κατάλαβα στην πορεία. Όταν ξεκίνησα η δική μου η σκέψη ήταν ότι ήθελα να μαζέψω ανθρώπους που να τους αρέσουν τα media, ραδιόφωνα, βίντεο κλπ και να φτιάξουμε μία ομάδα που θα μπορούμε να φτιάχνουμε μαζί περιεχόμενο. Δηλαδή ήθελα να δημιουργήσω ένα χώρο που θα μπορούμε, εγώ και οι φίλοι φίλων, να κάνουμε το χόμπυ μας.» αναφέρει ο κ. Χαρχαντής για την ίδρυση της εθελοντικής ομάδας και συνεχίζει: «Βλέποντας τους ανθρώπους που ερχόντουσαν και αλληλεπιδρούσανε με αυτή την ομάδα κατάλαβα ότι δεν ερχόντουσαν επειδή ήθελαν να γίνουν ραδιοφωνικοί παραγωγοί, μεγάλοι και τρανοί δημοσιογράφοι αλλά γιατί κάλυπταν άλλες ανάγκες. Θέλανε να μάθουνε πώς να συνεργάζονται, ήθελαν βεβαίως να αποκτήσουν media skills, digital skills, ήθελαν να κάνουν το βιογραφικό τους και να κοινωνικοποιηθούν».
Η μεγαλύτερη ανάγκη των νέων είναι η κοινωνικοποίηση Σε μια εποχή που η ψηφιακή κοινωνικοποίηση έχει ξεπεράσει κατά πολύ την άμεση ανθρώπινη επαφή και η περίοδος των 3 χρόνων του κορονοϊού όξυνε το φαινόμενο είναι απαραίτητο να υπάρχουν κέντρα νεολαίας. Όπως έδειξε και η έρευνα που πραγματοποίησε τον Δεκέμβριο του 2022 το InfinityGreece σε συνεργασία με την Ierax Analytix το μεγαλύτερο πρόβλημα των νέων στην Θεσσαλονίκη είναι η κοινωνικοποίηση καθώς το 57% των ερωτηθέντων την κατατάσσει στη πρώτη θέση των βασικών αναγκών. «Το αποδίδουμε και σε όλη την κατάσταση με τον covid -19 και ας πούμε στις εναλλακτικές μορφές κοινωνικοποίησης, την ψηφιακή τύπου social media. Η ψηφιακή κοινωνικοποίηση η οποία συμβαίνει σε κανάλια όπως είναι το instagram ή το facebook πολλές φορές μπορεί να στερείται ποιοτικών χαρακτηριστικών, ουσίας. Ο νέος δεν έχει ουσιαστικά κοινωνικοποιηθεί, δεν έχει ένα φίλο, έχει ένα γνωστό. Έχουμε νέους ανθρώπους που στο τρίτο έτος συνάντησαν πρώτη φορά από κοντά τους συμφοιτητές τους και το κενό της κοινωνικοποίησης ευρύτερα καλύπτουν οι οργανισμοί νεολαίας.» εξηγεί ο κ. Χαρχαντής.
Δράσεις
Από το 2014 η ομάδα του InfinityGreece πραγματοποίησε πάνω από 82 δράσεις. Μεταξύ άλλων πραγματοποίησε workshops, έφτιαξε καμπάνιες, διοργάνωσε φεστιβάλ και έλαβε συμμετοχή σε σεμινάρια και συνέδρια από τα οποία τα μέλη της ομάδας αποκόμισαν γνώσεις και ερεθίσματα που διεύρυναν τους επαγγελματικούς τους ορίζοντες και όχι μόνο.
«Με την χρηματοδότηση του ευρωπαϊκού σώματος αλληλεγγύης και την υποστήριξη του ιδρύματος νεολαίας και δια βίου μάθησης έχουμε δημιουργήσει ένα σύνολο από συνεντεύξεις όπου επαγγελματίες των media όπως ραδιοφωνικοί παραγωγοί, δημοσιογράφοι από τοπικά μέσα της πόλης, Tik Tokers, Podcasters έρχονται και μιλάνε στην κάμερα του InfinityGreece για το προσωπικό τους ταξίδι στην βιομηχανία της επικοινωνίας και των media με τη λογική μέσα από αυτή την εξιστόρηση να βοηθήσουν νέους ανθρώπους οι οποίοι θέλουν να μπουν στον χώρο. Είναι μια παραγωγή που με τη δική μας καθοδήγηση την πραγματοποίησαν οι εθελοντές. Στήσανε κάμερες, κάνανε ηχοληψία, μοντάζ, κείμενα και όλο αυτό είχε μεγάλο αντίκτυπο στο τι μάθανε οι συμμετέχοντες, αλλά θα έχει αντίκτυπο και σε αυτούς που θα το παρακολουθήσουν όταν αναρτηθεί στο newinterview.gr» κατέληξε ο κ. Χαρχαντής.
Σχετικά με το Lifeskills
Το British Council με χρηματοδότηση της HSBC διοργανώνει ένα καινοτόμο πρόγραμμα για να βοηθήσει τους νέους που βρίσκονται είτε εκτός εκπαίδευσης, απασχόλησης, ή κατάρτισης είτε που επιθυμούν μια θετική αλλαγή σταδιοδρομίας στην καριέρα τους ώστε να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον. Το Life Skills φιλοδοξεί να επιφέρει πραγματικό αντίκτυπο στην ελληνική κοινωνία, προωθώντας την εργασία σε φορείς κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας ή σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις με κοινωνικό αντίκτυπο ως εναλλακτική και χωρίς αποκλεισμούς επιλογή καριέρας, για την καταπολέμηση της νεανικής ανεργίας. Το έργο θα υλοποιηθεί μέσω δύο κύκλων πρακτικής άσκησης σε κοινωνικές επιχειρήσεις ή επιχειρήσεις με κοινωνικό αποτύπωμα σε όλη τη χώρα με παράλληλη διεξαγωγή εκπαιδευτικών σεμιναρίων (workshops). Οι συμμετέχοντες θα έχουν επίσης τη δυνατότητα να λάβουν μέρος σε Startup Bootcamps για να αναπτύξουν τις επιχειρηματικές ιδέες τους και να τις δοκιμάσουν στην πράξη.
Τα επόμενα δύο χρόνια, μέσω του Life Skills, θα πραγματοποιούνται αμειβόμενες πρακτικές ασκήσεις σε φορείς κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας ή σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις με κοινωνικό αντίκτυπο, σε συνδυασμό με την διεξαγωγή εκπαιδευτικών σεμιναρίων (workshops). Το πρόγραμμα στοχεύει να βοηθήσει την συγκεκριμένη κατηγορία νέων ώστε να αποκτήσει δεξιότητες που θα εξελίξουν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
Στο πρόγραμμα Life Skills πήρε μέρος και η InfinityGreece για να εξελίξει τις δράσεις της
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
https://infinitygreece.com/ info@infinitygreece.com
+30 2310 051 527
Βασιλέως Ηρακλείου 14, Θεσσαλονίκη
ΣΧΟΛΙΑ