ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: Αναζητώντας το τουριστικό DNA μιας πόλης

Στο πλαίσιο της Philoxenia και υπό την αιγίδα του κεντρικού δήμου πραγματοποιήθηκε ημερίδα με θέμα «Τα big events ως εργαλείο προσέλκυσης τουριστών σε μία πόλη»

 08/11/2019 19:29

Θεσσαλονίκη: Αναζητώντας το τουριστικό DNA μιας πόλης

Του Γιάννη Καρανικολή

Στην αναζήτηση καλύτερων τρόπων τουριστικής ανάπτυξης επικεντρώθηκε η εκδήλωση του δήμου Θεσσαλονίκης στο περίπτερο 15 της Διεθνούς Έκθεσης και στο πλαίσιο της φετινής Philoxenia. Κύριο δε μέλημα των συμμετεχόντων ήταν να διερευνήσουν τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν προς αυτή την κατεύθυνση οι μεγάλες διοργανώσεις.

«Στόχος μας να αξιοποιήσουμε κάθε τέτοιο γεγονός όπως η philoxenia και το φεστιβάλ κινηματογράφου και να δημιουργήσουμε καινούργια, γιατί πιστεύουμε πως έτσι δημιουργείται στη μνήμη του ταξιδιώτη ένα brand το οποίο θέλουμε να προωθήσουμε» ανέφερε στο makthes.gr η εντεταλμένη σύμβουλος σε Θέματα Τουρισμού του και Διεθνών Σχέσεων του δήμου Θεσσαλονίκης Μαρία Καραγιάννη. Συνεχίζοντας τόνισε πως «τα social media γεμίζουν με εικόνες του γεγονότος και αυτό συμβάλλει στην καλύτερη προβολή του». Καταλήγοντας επισήμανε πως «εντάσσουμε στα μεγάλα γεγονότα και τον φετινό στολισμό της πόλης για τα Χριστούγεννα για τον οποίο θα χρησιμοποιηθούν ανακυκλώσιμα υλικά επιδιώκοντας να καταστήσουμε την πόλη χριστουγεννιάτικο προορισμό».

Ο καθηγητής τουριστικού marketing στο πανεπιστήμιο Πατρών Ευάγγελος Χρήστου έθεσε ένα καίριο ερώτημα για την τουριστική ανάπτυξη μίας πόλης διερωτώμενος "αν έχει τη δυνατότητα να διαχειριστεί μία μεγάλη διοργάνωση;». «Η Θεσσαλονίκη δεν είχε ποτέ ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο για την προβολή της στις υπόλοιπες χώρες», παραδέχτηκε χαρακτηριστικά. Συνεχίζοντας πρόσθεσε πως «αν δεν εντοπίσουμε το “τουριστικό” DNA της πόλης και τι θέλουμε να πετύχουμε δεν πρόκειται να προχωρήσουμε μπροστά». Αναφερόμενος στις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρεί μία πόλη για να διοργανώσει ένα γεγονός παγκόσμιας ακτινοβολίας εστίασε στις υποδομές, στην ασφάλεια, στην ευκολία πρόσβασης, στο περιβάλλον, στην ακολουθούμενη πολιτική, στους ίδιους τους ανθρώπους και την κληρονομιά που θα αφήσει στην πόλη μία μεγάλη διοργάνωση. Ο κ. Χρήστου επικαλέστηκε τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας ως παράδειγμα προς αποφυγή καθώς δεν υπήρξε κανένα σχέδιο αξιοποίησης των ολυμπιακών εγκαταστάσεων μετά το τέλος των αγώνων.

Ο κ. Κωτούλας, επίκουρος καθηγητής τουριστικού management του Πανεπιστημίου Πατρών, «έδωσε» 10 χρήσιμες συμβουλές για την οργάνωση ενός «μεγάλου» γεγονότος. Στις σημαντικότερες από τις συμβουλές αυτές είναι: Η δημιουργία ενός ξεκάθαρου σχεδίου, η ύπαρξη συμμαχιών, η σωστή προβολή στα social media και το χτίσιμο ενός δυνατού brand αποτελούν τους βασικούς πυλώνες στους οποίους πρέπει να στηριχτεί μία πόλη για να καταφέρει να προσελκύσει το ενδιαφέρον των τουριστών.

Την εκδήλωση συντόνισε η Μαργαρίτα Σαλπιγγίδου από το τμήμα τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης.

Του Γιάννη Καρανικολή

Στην αναζήτηση καλύτερων τρόπων τουριστικής ανάπτυξης επικεντρώθηκε η εκδήλωση του δήμου Θεσσαλονίκης στο περίπτερο 15 της Διεθνούς Έκθεσης και στο πλαίσιο της φετινής Philoxenia. Κύριο δε μέλημα των συμμετεχόντων ήταν να διερευνήσουν τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν προς αυτή την κατεύθυνση οι μεγάλες διοργανώσεις.

«Στόχος μας να αξιοποιήσουμε κάθε τέτοιο γεγονός όπως η philoxenia και το φεστιβάλ κινηματογράφου και να δημιουργήσουμε καινούργια, γιατί πιστεύουμε πως έτσι δημιουργείται στη μνήμη του ταξιδιώτη ένα brand το οποίο θέλουμε να προωθήσουμε» ανέφερε στο makthes.gr η εντεταλμένη σύμβουλος σε Θέματα Τουρισμού του και Διεθνών Σχέσεων του δήμου Θεσσαλονίκης Μαρία Καραγιάννη. Συνεχίζοντας τόνισε πως «τα social media γεμίζουν με εικόνες του γεγονότος και αυτό συμβάλλει στην καλύτερη προβολή του». Καταλήγοντας επισήμανε πως «εντάσσουμε στα μεγάλα γεγονότα και τον φετινό στολισμό της πόλης για τα Χριστούγεννα για τον οποίο θα χρησιμοποιηθούν ανακυκλώσιμα υλικά επιδιώκοντας να καταστήσουμε την πόλη χριστουγεννιάτικο προορισμό».

Ο καθηγητής τουριστικού marketing στο πανεπιστήμιο Πατρών Ευάγγελος Χρήστου έθεσε ένα καίριο ερώτημα για την τουριστική ανάπτυξη μίας πόλης διερωτώμενος "αν έχει τη δυνατότητα να διαχειριστεί μία μεγάλη διοργάνωση;». «Η Θεσσαλονίκη δεν είχε ποτέ ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο για την προβολή της στις υπόλοιπες χώρες», παραδέχτηκε χαρακτηριστικά. Συνεχίζοντας πρόσθεσε πως «αν δεν εντοπίσουμε το “τουριστικό” DNA της πόλης και τι θέλουμε να πετύχουμε δεν πρόκειται να προχωρήσουμε μπροστά». Αναφερόμενος στις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρεί μία πόλη για να διοργανώσει ένα γεγονός παγκόσμιας ακτινοβολίας εστίασε στις υποδομές, στην ασφάλεια, στην ευκολία πρόσβασης, στο περιβάλλον, στην ακολουθούμενη πολιτική, στους ίδιους τους ανθρώπους και την κληρονομιά που θα αφήσει στην πόλη μία μεγάλη διοργάνωση. Ο κ. Χρήστου επικαλέστηκε τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας ως παράδειγμα προς αποφυγή καθώς δεν υπήρξε κανένα σχέδιο αξιοποίησης των ολυμπιακών εγκαταστάσεων μετά το τέλος των αγώνων.

Ο κ. Κωτούλας, επίκουρος καθηγητής τουριστικού management του Πανεπιστημίου Πατρών, «έδωσε» 10 χρήσιμες συμβουλές για την οργάνωση ενός «μεγάλου» γεγονότος. Στις σημαντικότερες από τις συμβουλές αυτές είναι: Η δημιουργία ενός ξεκάθαρου σχεδίου, η ύπαρξη συμμαχιών, η σωστή προβολή στα social media και το χτίσιμο ενός δυνατού brand αποτελούν τους βασικούς πυλώνες στους οποίους πρέπει να στηριχτεί μία πόλη για να καταφέρει να προσελκύσει το ενδιαφέρον των τουριστών.

Την εκδήλωση συντόνισε η Μαργαρίτα Σαλπιγγίδου από το τμήμα τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης.

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία