ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: Αμετάβλητες οι τιμές του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού

«Ζεσταίνεται» σιγά – σιγά η αγορά – Σε ποια προϊόντα παρατηρούνται αυξομειώσεις – Τι λέει στο makthes.gr ο πρόεδρος της ένωσης κρεοπωλών

 22/12/2020 07:00

Θεσσαλονίκη: Αμετάβλητες οι τιμές του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού
Φωτ.αρχείου

Στέφανος Μαχτσίρας

Στα περσινά επίπεδα σε γενικές γραμμές, χωρίς μεγάλες διακυμάνσεις, διαμορφώνονται οι τιμές στα βασικά είδη του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού με τους καταναλωτές να αρχίζουν σιγά σιγά να κάνουν έρευνα αγοράς κι ενώ έχουν απομείνει 3 μέρες για τα Χριστούγεννα.

«Σε χοιρινό, γαλοπούλα, κοτόπουλο και μοσχάρι οι τιμές είναι ίδιες με πέρσι, το αρνί έχει αύξηση 5% και το κατσίκι 10%. Τουλάχιστον το 60% των χοιρινών, το 90% των πουλερικών και το 90% των κατσικών είναι ελλληνικά, από τα βοοειδή εγχώριας παραγωγής είναι το 30%», επισημαίνει ο πρόεδρος της ένωσης κρεοπωλών Θεσσαλονίκης, Σάββας Κεσίδης. «Αυτό που μετράει είναι η ποιότητα», προσθέτει.

Προτρέπει παράλληλα τους καταναλωτές να ψωνίζουν από το κρεοπωλείο της γειτονιάς τους, στηρίζοντας την τοπική αγορά. «Η κίνηση άρχισε να ανεβαίνει σταδιακά από την Παρασκευή, έχουμε αρκετές παραγελίες, οι περισσότεροι επιδή ψωνίζουν από το κατάστημα της γειτονιάς τους λόγω της κατάστασης απλά παίρνουν το προϊόν, πληρώνουν και φεύγουν, δεν τους ενδιαφέρει να το δουν. Το τι θα έχει μέσα η σακούλα είναι ευθύνη δικιά μας που πρέπει να τους εξυπηρετήσουμε με τον τέλειο τρόπο», σημειώνει.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, οι τιμές των προϊόντων του τυπικού χριστουγεννιάτικου τραπεζιού στα μεγάλα σούπερ μάρκετ το 2020 είναι αμετάβλητες κατά μέσο όρο σε σχέση με το 2019, ενώ βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με το 2014.

Από τις 22 υποκατηγορίες προϊόντων που εξετάζονται, στις 10 οι τιμές παρουσιάζουν μείωση, σε 9 παρουσιάζουν αύξηση και 3 είναι αμετάβλητες. Οι τιμές των ειδών κρεοπωλείου και ορισμένων ειδών οπωροπωλείου - οι οποίες αναμένεται να διαμορφωθούν ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς τις επόμενες εβδομάδες - εκτιμάται ότι επηρεάζονται σε ένα περιορισμένο βαθμό από τη μειωμένη ζήτηση λόγω της πανδημίας, τη μη λειτουργίας της εστίασης και τις διεθνείς εξελίξεις στις τιμές στα εισαγόμενα είδη. Τονίζεται ότι οι συγκεκριμένες τιμές στα είδη κρέατος είναι ακόμα υπό διαμόρφωση και ανάλογα με τη ζήτηση μπορεί να παρουσιάσουν διαφορετική εξέλιξη μετά τις 18 Δεκεμβρίου. Τα συγκεκριμένα είδη επηρεάζονται και από τις προβλέψεις για μειωμένη ζήτηση λόγω του μικρότερου αναμενόμενου μεγέθους των εορταστικών συναθροίσεων.

Η μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται στην πατάτα κατά 21%, με την τιμή κιλού να μειώνεται από 0,72 ευρώ σε 0,57 ευρώ, κάτι που αποδίδεται σε διόρθωση της περυσινής αυξημένης τιμής (κατά 22%). Αντίθετα τη μεγαλύτερη αύξηση καταγράφουν τα αναψυκτικά κατά 10%.

Σε σχέση με το εύρος τιμών στο οποίο έχει πρόσβαση ο καταναλωτής, η μέση διακύμανση των τιμών των προϊόντων παραμένει αυξημένη και υπολογίζεται περίπου στο 35-38% της αξίας τους. Αυτή η τάση είναι και αποτέλεσμα των έντονων προσφορών και προωθητικών εκπτωτικών ενεργειών των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ και των προμηθευτικών εταιρειών, οι οποίες πλέον παίρνουν διάφορες μορφές. Συνολικά εκτιμάται ότι τα φετινά Χριστούγεννα πάνω από 1 στα 2 προϊόντα που θα αγοραστεί θα σχετίζεται με κάποια προωθητική ενέργεια.

Στα περσινά επίπεδα σε γενικές γραμμές, χωρίς μεγάλες διακυμάνσεις, διαμορφώνονται οι τιμές στα βασικά είδη του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού με τους καταναλωτές να αρχίζουν σιγά σιγά να κάνουν έρευνα αγοράς κι ενώ έχουν απομείνει 3 μέρες για τα Χριστούγεννα.

«Σε χοιρινό, γαλοπούλα, κοτόπουλο και μοσχάρι οι τιμές είναι ίδιες με πέρσι, το αρνί έχει αύξηση 5% και το κατσίκι 10%. Τουλάχιστον το 60% των χοιρινών, το 90% των πουλερικών και το 90% των κατσικών είναι ελλληνικά, από τα βοοειδή εγχώριας παραγωγής είναι το 30%», επισημαίνει ο πρόεδρος της ένωσης κρεοπωλών Θεσσαλονίκης, Σάββας Κεσίδης. «Αυτό που μετράει είναι η ποιότητα», προσθέτει.

Προτρέπει παράλληλα τους καταναλωτές να ψωνίζουν από το κρεοπωλείο της γειτονιάς τους, στηρίζοντας την τοπική αγορά. «Η κίνηση άρχισε να ανεβαίνει σταδιακά από την Παρασκευή, έχουμε αρκετές παραγελίες, οι περισσότεροι επιδή ψωνίζουν από το κατάστημα της γειτονιάς τους λόγω της κατάστασης απλά παίρνουν το προϊόν, πληρώνουν και φεύγουν, δεν τους ενδιαφέρει να το δουν. Το τι θα έχει μέσα η σακούλα είναι ευθύνη δικιά μας που πρέπει να τους εξυπηρετήσουμε με τον τέλειο τρόπο», σημειώνει.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, οι τιμές των προϊόντων του τυπικού χριστουγεννιάτικου τραπεζιού στα μεγάλα σούπερ μάρκετ το 2020 είναι αμετάβλητες κατά μέσο όρο σε σχέση με το 2019, ενώ βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με το 2014.

Από τις 22 υποκατηγορίες προϊόντων που εξετάζονται, στις 10 οι τιμές παρουσιάζουν μείωση, σε 9 παρουσιάζουν αύξηση και 3 είναι αμετάβλητες. Οι τιμές των ειδών κρεοπωλείου και ορισμένων ειδών οπωροπωλείου - οι οποίες αναμένεται να διαμορφωθούν ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς τις επόμενες εβδομάδες - εκτιμάται ότι επηρεάζονται σε ένα περιορισμένο βαθμό από τη μειωμένη ζήτηση λόγω της πανδημίας, τη μη λειτουργίας της εστίασης και τις διεθνείς εξελίξεις στις τιμές στα εισαγόμενα είδη. Τονίζεται ότι οι συγκεκριμένες τιμές στα είδη κρέατος είναι ακόμα υπό διαμόρφωση και ανάλογα με τη ζήτηση μπορεί να παρουσιάσουν διαφορετική εξέλιξη μετά τις 18 Δεκεμβρίου. Τα συγκεκριμένα είδη επηρεάζονται και από τις προβλέψεις για μειωμένη ζήτηση λόγω του μικρότερου αναμενόμενου μεγέθους των εορταστικών συναθροίσεων.

Η μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται στην πατάτα κατά 21%, με την τιμή κιλού να μειώνεται από 0,72 ευρώ σε 0,57 ευρώ, κάτι που αποδίδεται σε διόρθωση της περυσινής αυξημένης τιμής (κατά 22%). Αντίθετα τη μεγαλύτερη αύξηση καταγράφουν τα αναψυκτικά κατά 10%.

Σε σχέση με το εύρος τιμών στο οποίο έχει πρόσβαση ο καταναλωτής, η μέση διακύμανση των τιμών των προϊόντων παραμένει αυξημένη και υπολογίζεται περίπου στο 35-38% της αξίας τους. Αυτή η τάση είναι και αποτέλεσμα των έντονων προσφορών και προωθητικών εκπτωτικών ενεργειών των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ και των προμηθευτικών εταιρειών, οι οποίες πλέον παίρνουν διάφορες μορφές. Συνολικά εκτιμάται ότι τα φετινά Χριστούγεννα πάνω από 1 στα 2 προϊόντα που θα αγοραστεί θα σχετίζεται με κάποια προωθητική ενέργεια.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία