ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ακυρώθηκε η πεζοδρόμηση της Αγ. Σοφίας-65.000 € η αποζημίωση στον εργολάβο

Η παράταξη του Κ. Ζέρβα δέχθηκε "πυρά" από την αντιπολίτευση

 27/09/2019 09:05

Ακυρώθηκε η πεζοδρόμηση της Αγ. Σοφίας-65.000 € η αποζημίωση στον εργολάβο

Δημήτρης Λαζόπουλος

Τη διάλυση της σύμβασης του δήμου Θεσσαλονίκη με τον ανάδοχο για την πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας από την Τσιμισκή μέχρι τη Λεωφόρο Νίκης, αποφάσισε σήμερα τα ξημερώματα, 27/9, το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης.
Το θέμα τέθηκε εκτός ημερήσιας διατάξεως στη συνεδρίαση του Δ.Σ. με τη μορφή του επείγοντος, καθώς όπως εξήγησε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Μάκης Κυριζίδης, η διοίκηση επιθυμούσε να λύσει τη σύμβαση προτού ο εργολάβος ξεκινήσει τις εργασίες. 

Τόσο ο κ. Κυριζίδης, όσο και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, τόνισαν ότι η αντίθεσή τους στο έργο έγκειται στο γεγονός πως θα προκαλούσε κυκλοφοριακό έμφραγμα στην πόλη δεδομένης της κατάστασης με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην πόλη. 

Αναφορικά με τις απορίες της αντιπολίτευσης επί των απαιτήσεων που μπορεί να εγείρει ο εργολάβος, ο νομικός σύμβουλος του δήμου, Νίκος Χρυσικός, εξήγησε ότι το πλαφόν της αποζημίωσης αγγίζει το 5%, με βάση το στάδιο στο οποίο βρίσκεται το έργο.
Τα έργα δεν έχουν ξεκινήσει στην Αγίας Σοφίας, καθώς ο δήμος Θεσσαλονίκης δεν είχε λάβει απόφαση για τις απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Υπό αυτό το πρίσμα, σύμφωνα με τον κ. Κυριζίδη, ο εργολάβος μπορεί, πλέον, να προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια διεκδικώντας αποζημίωση, το ύψος της οποίας μπορεί να φτάσει το 5% επί του προϋπολογισμού του έργου ο οποίος ανέρχεται, περίπου, σε 1,3 εκατομμύριο ευρώ. Συνεπώς το 5% ανέρχεται περίπου σε 65.000 ευρώ.

«Σκέφτεται κανείς τους ανθρώπους που στοιβάζονται στον ΟΑΣΘ, που ψάχνουν να παρκάρουν επειδή δεν υπάρχει άλλο μέσο, ή τα καταστήματα; Σπεύσαμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα για να προφυλάξουμε τον δήμο από τις επιπτώσεις που μπορεί να είχε», ισχυρίστηκε ο κ. Ζέρβας.

Η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Κατερίνα Νοτοπούλου έκανε λόγο για «ψυχολογικό θέμα» της νέας διοίκησης. «Νιώθω διαρκώς ότι αυτή η διοίκηση φέρει ένα ψυχολογικό θέμα και ένα πρόβλημα ανάληψης ευθυνών. Μοιάζει πως θέλετε να ξηλώσετε ό,τι θυμίζει Μπουτάρη και αυτό είναι αντιπαραγωγικό για τη Θεσσαλονίκη».

Παράλληλα, «σέβομαι τους προβληματισμούς που διατυπώνονται. Εδώ είμαστε να τα συζητήσουμε όλα και να βρούμε λύσεις. Όχι όμως να γκρεμίζουμε ό,τι έχει γίνει μέχρι σήμερα», πρόσθεσε η κα. Νοτοπούλου.

Ο κ. Κυριζίδης απάντησε στις ενστάσεις της κας Νοτοπούλου, σημειώνοντας πως «μας λέτε εμπαθείς με την διοίκηση Μπουτάρη, αλλά δεν λέτε για τα έργα του Μπουτάρη που προχωράμε. Μόνο για την Αγίας Σοφίας είμαστε εμπαθείς; Δεν είμαστε κατά των πεζοδρομήσεων, αλλά θέλουμε όλα να γίνουν στην ώρα τους και με σωστή μελέτη».

Ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα, Βασίλης Γάκης, εξέφρασε την αντίθεσή του στο έργο, συμπληρώνοντας πως «λυπάμαι γιατί βρίσκομαι σε ένα μεγάλο δίλημμα. Να μείνω πιστός και συνεπής στην αρχική εδώ και χρόνια άποψή μου και από την άλλη να βρεθώ κάποιο στιγμή να με προσκαλέσει κάποιος για βλάβη κάποιων χιλιάδων ευρώ στον δήμο. Να βγει κάποιος υπεύθυνα και να πει ότι δεν κινδυνεύει κανένας δημοτικός σύμβουλος».

«Δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα αυξάνονταν υπερβολικά οι απαιτήσεις του εργολάβου σε 15 ημέρες. Να ολοκληρώσουμε όλοι μαζί ένα σχέδιο που μπορεί να χαρακτηρίσει τη Θεσσαλονίκη βιώσιμη, έξυπνη και φιλόξενη για τους πολίτες», σημείωσε από την πλευρά του ο επικεφαλής της παράταξης «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη», Σπύρος Βούγιας, επιμένοντας όμως στην πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας διαμέσου ενός νέου επανασχεδιασμού.

Ακολούθως, ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Σωτήρης Ζαριανόπουλος χαρακτήρισε απαράδεκτη την απόφαση του πρώην δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, να υπογράψει τη σύμβαση με τον εργολάβο, παρότι γνώριζε την αντίθεση του κου Ζέρβα ο οποίος είχε ήδη εκλεγεί δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Στο ίδιο πλαίσιο, «είναι ντροπή για ένα δημοτικό συμβούλιο να αποφασίζει υπό την απειλή κυρώσεων από τον εργολάβο. Καλύτερα να παραιτηθούμε», πρόσθεσε, ο κ. Ζαριανόπουλος.

Ο επικεφαλής της παράταξης «Οικολογία Αλληλεγγύη», Μιχάλης Τρεμόπουλος δήλωσε ότι μετά από χρόνια επιστρέφουν από το "χρονοντούλαπο" τα επιχειρήματα των πολέμιων των πεζοδρομήσεων.

«Θα θέλαμε η δημοτική αρχή αργότερα να φέρει μια πρόταση πιο συγκροτημένη και συγκεκριμένη για την πεζοδρόμηση», παρατήρησε ο επικεφαλής της παράταξης «Η πόλη ανάποδα-Δύναμη Ανατροπής», Αντώνης Γαζάκης, ενώ επιφυλάχθηκε για το ποσό το οποίο θα κληθεί να λάβει ο εργολάβος ως αποζημίωση.

Κατά της πεζοδρόμησης τάχθηκε και ο επικεφαλής της παράταξης «Μένουμε Θεσσαλονίκη», Γιώργος Ρακκάς, εξηγώντας πως προτιμά την επένδυση σε αναπλάσεις υποβαθμισμένων περιοχών του δήμου και όχι στο κέντρο, το οποίο έχει ήδη απορροφήσει πολλά εκατομμύρια για παρόμοιες παρεμβάσεις.

Σύμφωνος με την απόφαση για τη λύση της σύμβασης εμφανίστηκε και ο Γιάννης Νασιούλας, επικεφαλής της παράταξης «Νέα Αρχή για την Θεσσαλονίκη».

Τη διάλυση της σύμβασης του δήμου Θεσσαλονίκη με τον ανάδοχο για την πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας από την Τσιμισκή μέχρι τη Λεωφόρο Νίκης, αποφάσισε σήμερα τα ξημερώματα, 27/9, το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης.
Το θέμα τέθηκε εκτός ημερήσιας διατάξεως στη συνεδρίαση του Δ.Σ. με τη μορφή του επείγοντος, καθώς όπως εξήγησε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Μάκης Κυριζίδης, η διοίκηση επιθυμούσε να λύσει τη σύμβαση προτού ο εργολάβος ξεκινήσει τις εργασίες. 

Τόσο ο κ. Κυριζίδης, όσο και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, τόνισαν ότι η αντίθεσή τους στο έργο έγκειται στο γεγονός πως θα προκαλούσε κυκλοφοριακό έμφραγμα στην πόλη δεδομένης της κατάστασης με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην πόλη. 

Αναφορικά με τις απορίες της αντιπολίτευσης επί των απαιτήσεων που μπορεί να εγείρει ο εργολάβος, ο νομικός σύμβουλος του δήμου, Νίκος Χρυσικός, εξήγησε ότι το πλαφόν της αποζημίωσης αγγίζει το 5%, με βάση το στάδιο στο οποίο βρίσκεται το έργο.
Τα έργα δεν έχουν ξεκινήσει στην Αγίας Σοφίας, καθώς ο δήμος Θεσσαλονίκης δεν είχε λάβει απόφαση για τις απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Υπό αυτό το πρίσμα, σύμφωνα με τον κ. Κυριζίδη, ο εργολάβος μπορεί, πλέον, να προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια διεκδικώντας αποζημίωση, το ύψος της οποίας μπορεί να φτάσει το 5% επί του προϋπολογισμού του έργου ο οποίος ανέρχεται, περίπου, σε 1,3 εκατομμύριο ευρώ. Συνεπώς το 5% ανέρχεται περίπου σε 65.000 ευρώ.

«Σκέφτεται κανείς τους ανθρώπους που στοιβάζονται στον ΟΑΣΘ, που ψάχνουν να παρκάρουν επειδή δεν υπάρχει άλλο μέσο, ή τα καταστήματα; Σπεύσαμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα για να προφυλάξουμε τον δήμο από τις επιπτώσεις που μπορεί να είχε», ισχυρίστηκε ο κ. Ζέρβας.

Η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Κατερίνα Νοτοπούλου έκανε λόγο για «ψυχολογικό θέμα» της νέας διοίκησης. «Νιώθω διαρκώς ότι αυτή η διοίκηση φέρει ένα ψυχολογικό θέμα και ένα πρόβλημα ανάληψης ευθυνών. Μοιάζει πως θέλετε να ξηλώσετε ό,τι θυμίζει Μπουτάρη και αυτό είναι αντιπαραγωγικό για τη Θεσσαλονίκη».

Παράλληλα, «σέβομαι τους προβληματισμούς που διατυπώνονται. Εδώ είμαστε να τα συζητήσουμε όλα και να βρούμε λύσεις. Όχι όμως να γκρεμίζουμε ό,τι έχει γίνει μέχρι σήμερα», πρόσθεσε η κα. Νοτοπούλου.

Ο κ. Κυριζίδης απάντησε στις ενστάσεις της κας Νοτοπούλου, σημειώνοντας πως «μας λέτε εμπαθείς με την διοίκηση Μπουτάρη, αλλά δεν λέτε για τα έργα του Μπουτάρη που προχωράμε. Μόνο για την Αγίας Σοφίας είμαστε εμπαθείς; Δεν είμαστε κατά των πεζοδρομήσεων, αλλά θέλουμε όλα να γίνουν στην ώρα τους και με σωστή μελέτη».

Ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα, Βασίλης Γάκης, εξέφρασε την αντίθεσή του στο έργο, συμπληρώνοντας πως «λυπάμαι γιατί βρίσκομαι σε ένα μεγάλο δίλημμα. Να μείνω πιστός και συνεπής στην αρχική εδώ και χρόνια άποψή μου και από την άλλη να βρεθώ κάποιο στιγμή να με προσκαλέσει κάποιος για βλάβη κάποιων χιλιάδων ευρώ στον δήμο. Να βγει κάποιος υπεύθυνα και να πει ότι δεν κινδυνεύει κανένας δημοτικός σύμβουλος».

«Δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα αυξάνονταν υπερβολικά οι απαιτήσεις του εργολάβου σε 15 ημέρες. Να ολοκληρώσουμε όλοι μαζί ένα σχέδιο που μπορεί να χαρακτηρίσει τη Θεσσαλονίκη βιώσιμη, έξυπνη και φιλόξενη για τους πολίτες», σημείωσε από την πλευρά του ο επικεφαλής της παράταξης «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη», Σπύρος Βούγιας, επιμένοντας όμως στην πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας διαμέσου ενός νέου επανασχεδιασμού.

Ακολούθως, ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Σωτήρης Ζαριανόπουλος χαρακτήρισε απαράδεκτη την απόφαση του πρώην δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, να υπογράψει τη σύμβαση με τον εργολάβο, παρότι γνώριζε την αντίθεση του κου Ζέρβα ο οποίος είχε ήδη εκλεγεί δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Στο ίδιο πλαίσιο, «είναι ντροπή για ένα δημοτικό συμβούλιο να αποφασίζει υπό την απειλή κυρώσεων από τον εργολάβο. Καλύτερα να παραιτηθούμε», πρόσθεσε, ο κ. Ζαριανόπουλος.

Ο επικεφαλής της παράταξης «Οικολογία Αλληλεγγύη», Μιχάλης Τρεμόπουλος δήλωσε ότι μετά από χρόνια επιστρέφουν από το "χρονοντούλαπο" τα επιχειρήματα των πολέμιων των πεζοδρομήσεων.

«Θα θέλαμε η δημοτική αρχή αργότερα να φέρει μια πρόταση πιο συγκροτημένη και συγκεκριμένη για την πεζοδρόμηση», παρατήρησε ο επικεφαλής της παράταξης «Η πόλη ανάποδα-Δύναμη Ανατροπής», Αντώνης Γαζάκης, ενώ επιφυλάχθηκε για το ποσό το οποίο θα κληθεί να λάβει ο εργολάβος ως αποζημίωση.

Κατά της πεζοδρόμησης τάχθηκε και ο επικεφαλής της παράταξης «Μένουμε Θεσσαλονίκη», Γιώργος Ρακκάς, εξηγώντας πως προτιμά την επένδυση σε αναπλάσεις υποβαθμισμένων περιοχών του δήμου και όχι στο κέντρο, το οποίο έχει ήδη απορροφήσει πολλά εκατομμύρια για παρόμοιες παρεμβάσεις.

Σύμφωνος με την απόφαση για τη λύση της σύμβασης εμφανίστηκε και ο Γιάννης Νασιούλας, επικεφαλής της παράταξης «Νέα Αρχή για την Θεσσαλονίκη».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία