ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Θερμαϊκός: Στήνονται πλωτά φράγματα για να αποτραπεί η θαλάσσια ρύπανση

Τα φράγματα παραχωρούνται από την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο λιμενικό γραφείο Θερμαϊκού, προστατεύοντας την θαλάσσια περιοχή από το Αγγελοχώρι έως την Ημαθία

 07/04/2021 13:16

Θερμαϊκός: Στήνονται πλωτά φράγματα για να αποτραπεί η θαλάσσια ρύπανση

Φανή Σοβιτσλή

“Ασπίδα” προστασίας από τη ρύπανση που μπορεί να προκληθεί ανά πάσα στιγμή στο θαλάσσιο περιβάλλον του Θερμαϊκού κόλπου στήνει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία πρόκειται να τοποθετήσει πλωτά φράγματα, τα οποία στην ουσία θα λειτουργήσουν ως σύστημα απορρύπανσης του εσωτερικού Θερμαϊκού από το Αγγελοχώρι ως τη Χαλάστρα μέχρι και την Ημαθία.

Τα φράγματα παραχωρούνται στο λιμενικό γραφείο Θερμαϊκού κόλπου για δεύτερη φορά μετά από πέντε χρόνια, με σκοπό να στηθούν για να αποτρέψουν ρύπανση στη θάλασσα, μικρής ή μεγάλης κλίμακας, από διαρροή πετρελαιοειδών ή άλλου είδους καυσίμων.

Το θέμα θα απασχολήσει τη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, την ερχόμενη Παρασκευή και το σώμα πρόκειται να εγκρίνει την παραχώρηση των πλωτών φραγμάτων στο Θερμαϊκό κόλπο.

Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Υποδομών της ΠΚΜ, Απόστολο Γιάντση που εισηγείται το θέμα στην Επιτροπή, η περιφέρεια το 2016 είχαμε ξαναδώσει τα ίδια πλωτά φράγματα στο λιμενικό γραφείο, απλώς, τώρα, όπως είπε, παραχωρούνται για άλλη μια πενταετία. «Αυτά τα είχαμε πάρει το 2006 με χρηματοδότηση του υπουργείου Γεωργίας από το Επιχειρησιακό πρόγραμμα αλιείας με σκοπό να τα χορηγήσουμε στις επιχειρήσεις τους μυδοκαλλιεργητές για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα σύστημα απορρύπανσης του εσωτερικού Θερμαϊκού από το Αγγελοχώρι έως Χαλάστρα που περνά όμως μέσα από τη Θεσσαλονίκη και την Ημαθία» τόνισε ο κ. Γιάντσης.

Πως λειτουργούν τα φράγματα

Παρά τη μεγάλη αναγκαιότητα να στηθούν στο Θερμαϊκό κόλπο, ο διευθυντής της υπηρεσίας προγραμματισμού της ΠΚΜ, ανέφερε πως μέχρι στιγμής δεν έχει συμβεί κανένα περιστατικό θαλάσσιας ρύπανσης στην περιοχή, εκτός από εκείνο τη δεκαετία του ’80, όταν σημειώθηκε, όπως είπε, διαρροή πετρελαίου στα ανοιχτά του Θερμαϊκού Κόλπου.

«Σε κάθε περίπτωση εμείς πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι και για το λόγο αυτό ο εξοπλισμός πρέπει να υπάρχει για να είναι διαθέσιμος όποτε χρειαστεί. Μπορεί να συμβεί οτιδήποτε ανά πάσα στιγμή και αν δεν πάρουμε τα κατάλληλα μέτρα η θαλάσσια ρύπανση αν προκύψει δεν αντιμετωπίζεται εύκολα» υπογράμμισε ο κ. Γιάντσης.

Αναφερόμενος στα πλωτά φράγματα, είπε πως είναι μια κατασκευή με πλωτήρες στην επιφάνεια των υδάτων ώστε να είναι ορατά, βαρίδια που τα κρατούν σταθερά στο βυθό και προστατευτικές αντένες πάνω από το νερό. Διαθέτουν απορροφητικό υλικό που μπορεί να δεσμεύσει ποσοστό 90 με 95% της θαλάσσιας ρύπανσης αλλά και ειδική αντλία καθαρισμού για τον καθαρισμό του συνόλου των πετρελαιοειδών από το νερό. Τα φράγματα τυλίγονται πάνω σε μια μεγάλη βάση και σε περίπτωση κάποιου συμβάντος το λιμεναρχείο ειδοποιεί τα λιμάνια να τα φέρουν για να τοποθετηθούν στο κατάλληλο σημείο.

“Ασπίδα” προστασίας από τη ρύπανση που μπορεί να προκληθεί ανά πάσα στιγμή στο θαλάσσιο περιβάλλον του Θερμαϊκού κόλπου στήνει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία πρόκειται να τοποθετήσει πλωτά φράγματα, τα οποία στην ουσία θα λειτουργήσουν ως σύστημα απορρύπανσης του εσωτερικού Θερμαϊκού από το Αγγελοχώρι ως τη Χαλάστρα μέχρι και την Ημαθία.

Τα φράγματα παραχωρούνται στο λιμενικό γραφείο Θερμαϊκού κόλπου για δεύτερη φορά μετά από πέντε χρόνια, με σκοπό να στηθούν για να αποτρέψουν ρύπανση στη θάλασσα, μικρής ή μεγάλης κλίμακας, από διαρροή πετρελαιοειδών ή άλλου είδους καυσίμων.

Το θέμα θα απασχολήσει τη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, την ερχόμενη Παρασκευή και το σώμα πρόκειται να εγκρίνει την παραχώρηση των πλωτών φραγμάτων στο Θερμαϊκό κόλπο.

Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Υποδομών της ΠΚΜ, Απόστολο Γιάντση που εισηγείται το θέμα στην Επιτροπή, η περιφέρεια το 2016 είχαμε ξαναδώσει τα ίδια πλωτά φράγματα στο λιμενικό γραφείο, απλώς, τώρα, όπως είπε, παραχωρούνται για άλλη μια πενταετία. «Αυτά τα είχαμε πάρει το 2006 με χρηματοδότηση του υπουργείου Γεωργίας από το Επιχειρησιακό πρόγραμμα αλιείας με σκοπό να τα χορηγήσουμε στις επιχειρήσεις τους μυδοκαλλιεργητές για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα σύστημα απορρύπανσης του εσωτερικού Θερμαϊκού από το Αγγελοχώρι έως Χαλάστρα που περνά όμως μέσα από τη Θεσσαλονίκη και την Ημαθία» τόνισε ο κ. Γιάντσης.

Πως λειτουργούν τα φράγματα

Παρά τη μεγάλη αναγκαιότητα να στηθούν στο Θερμαϊκό κόλπο, ο διευθυντής της υπηρεσίας προγραμματισμού της ΠΚΜ, ανέφερε πως μέχρι στιγμής δεν έχει συμβεί κανένα περιστατικό θαλάσσιας ρύπανσης στην περιοχή, εκτός από εκείνο τη δεκαετία του ’80, όταν σημειώθηκε, όπως είπε, διαρροή πετρελαίου στα ανοιχτά του Θερμαϊκού Κόλπου.

«Σε κάθε περίπτωση εμείς πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι και για το λόγο αυτό ο εξοπλισμός πρέπει να υπάρχει για να είναι διαθέσιμος όποτε χρειαστεί. Μπορεί να συμβεί οτιδήποτε ανά πάσα στιγμή και αν δεν πάρουμε τα κατάλληλα μέτρα η θαλάσσια ρύπανση αν προκύψει δεν αντιμετωπίζεται εύκολα» υπογράμμισε ο κ. Γιάντσης.

Αναφερόμενος στα πλωτά φράγματα, είπε πως είναι μια κατασκευή με πλωτήρες στην επιφάνεια των υδάτων ώστε να είναι ορατά, βαρίδια που τα κρατούν σταθερά στο βυθό και προστατευτικές αντένες πάνω από το νερό. Διαθέτουν απορροφητικό υλικό που μπορεί να δεσμεύσει ποσοστό 90 με 95% της θαλάσσιας ρύπανσης αλλά και ειδική αντλία καθαρισμού για τον καθαρισμό του συνόλου των πετρελαιοειδών από το νερό. Τα φράγματα τυλίγονται πάνω σε μια μεγάλη βάση και σε περίπτωση κάποιου συμβάντος το λιμεναρχείο ειδοποιεί τα λιμάνια να τα φέρουν για να τοποθετηθούν στο κατάλληλο σημείο.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία