ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Τεστ αξιολόγησης για αυστριακούς μαθητές made in Thessaloniki…

Ο εμπνευστής του Test4U Στέλιος Λαμπρόπουλος "φιλοξενήθηκε" στη "ΜτΚ"

 26/11/2018 14:05

Τεστ αξιολόγησης για αυστριακούς μαθητές made in Thessaloniki…
Είναι διαφορετικό να είμαστε εξοικειωμένοι με ένα Like, ένα Share κι ένα Tag κι άλλο να μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα video στο YouTube», λέει στη «ΜτΚ» ο Στέλιος Λαμπρόπουλος, εμπνευστής του Test4U.

Χριστίνα Ταχιάου

Έχοντας δημιουργήσει ένα μοναδικό εργαλείο αξιολόγησης σε παγκόσμιο επίπεδο, οι υπεύθυνοι της εταιρίας Test4U συνεργάζονται με το ομοσπονδιακό υπουργείο Παιδείας, Επιστήμης και Έρευνας της Αυστρίας για την αξιολόγηση των μαθητών των σχολείων της χώρας.

Όλοι χρησιμοποιούμε την τεχνολογία, αλλά έχουμε στην πραγματικότητα γνώσεις υπολογιστών; Χειριζόμαστε με ευχέρεια το Excel, το Power Point, το Microsoft Office; «Ένας Γερμανός φιλόσοφος λέει ότι υπάρχει μια σύγχυση ανάμεσα στο Like και στη δεξιότητα. Είναι διαφορετικό να είμαστε εξοικειωμένοι με ένα Like, ένα Share κι ένα Tag κι άλλο να μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα video στο YouTube», λέει στη «ΜτΚ» ο Στέλιος Λαμπρόπουλος, εμπνευστής του Test4U.

Πρόκειται για ένα εργαλείο αξιολόγησης γνώσης υπολογιστών, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει σε τρία επίπεδα. Να προετοιμάσει υποψηφίους για απόκτηση αναγνωρισμένου πιστοποιητικού, να αξιολογήσει εργαζομένους ως προς τις γνώσεις αυτές, καθώς και να βοηθήσει στην αυτοεκπαίδευση. 

«Η εμπειρία μας αποδεικνύει ότι η ιδέα που έχουμε για τις γνώσεις μας στους υπολογιστές είναι πολύ μεγαλύτερη από τις πραγματικές μας γνώσεις. Το τεστ αξιολογεί τη δεξιότητά μας στα προγράμματα που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα, όπως Windows, Office, Excel κλπ. Ζητά από τον χρήστη να δημιουργήσει κάτι συγκεκριμένο και ελέγχει το αποτέλεσμα, όχι τη μέθοδο, εντελώς αυτοποιημένα. Εάν ο χρήστης έχει κάνει λάθος, με βίντεο του εξηγεί πώς να το κάνει σωστά», εξηγεί ο κ. Λαμπρόπουλος.

Το υπουργείο Παιδείας της Αυστρίας αποφάσισε πριν λίγα χρόνια να διδάσκονται οι μαθητές μια συγκεκριμένη ύλη και να περνούν τεστ αξιολόγησης των ψηφιακών τους δεξιοτήτων. Μια αυστριακή εταιρία διαθέτει ανάλογα τεστ, αλλά αποκλειστικά σε περιβάλλον Microsoft Office. 

Όμως, το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν υπάρχει σε όλα τα σχολεία της Αυστρίας, οπότε αναζητήθηκε από το Υπουργείο μια λύση εξεύρεσης ανάλογου τεστ με ανοιχτό λογισμικό. «Το Test4U είναι σε περιβάλλον ανοιχτού λογισμικού Libre Office, και μάλιστα είμαστε οι μοναδικοί παγκοσμίως που διαθέτουμε τεστ σε αυτό το περιβάλλον. Έτσι, αφού έκαναν όλους τους ελέγχους, προχώρησαν στην παραγγελία».

Σε πολλές γλώσσες

Το Test4U υπάρχει σε ελληνικά, αγγλικά, γερμανικά, ισπανικά, ρώσικα και πρόσφατα σε ιταλικά. Έχει δημιουργηθεί μια δεξαμενή 6.000 ερωτήσεων αξιολόγησης, από τις οποίες επιλέγεται μια δέσμη ερωτήσεων που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των αξιολογούμενων.

Το τεστ εξυπηρετεί πολλές εταιρίες, φορείς και οργανισμούς, αλλά σύμφωνα με τον κ. Λαμπρόπουλο τα αποτελέσματα για τις γνώσεις των αξιολογούμενων δεν είναι ικανοποιητικά. «Όποτε κάνουμε αξιολόγηση προσωπικού, η κατάσταση είναι απογοητευτική. Πρόσφατα, σε μια αξιολόγηση 600 εργαζομένων σε μεγάλη εταιρία, μόλις το 17% έπιασε τη βάση! Πολλοί γονείς πιστεύουν ότι τα παιδιά τους είναι Steve Jobs επειδή ανεβάζουν βίντεο στο Instagram, αλλά αν τους ζητήσουμε κάτι συγκεκριμένο, δηλαδή να φτιάξουν ένα βιογραφικό ή να τροποποιήσουν ένα έτοιμο βιογραφικό, βλέπουμε ότι δυσκολεύονται. Δεξιότητα σημαίνει γνώση, κάτι που δυστυχώς δεν είναι αυτονόητο».

Παλαιότερα οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ απαιτούσαν πιστοποιητικά και τυπική βεβαίωση γνώσεων. Υπήρχε πολύ μεγαλύτερη αγορά και κύκλος εργασιών γύρω από την πιστοποίηση της εκμάθησης υπολογιστών. Ανεξαρτήτως πιστοποιητικών, πάντως, στην εποχή της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης είναι απαραίτητη η γνώση όσο το δυνατόν περισσότερων εργαλείων. Το TEST4U αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία εξεταστικών συστημάτων για δυο αναγνωρισμένους φορείς πιστοποίησης, του φορέα DIPLOMA το 2009 και του φορέα Key-cert το 2006.

Εξαγωγή καινοτομίας

Πολλές φορές τείνουμε να υπερεκτιμούμε την δυνατότητα της Ελλάδας και της Θεσσαλονίκης να εξάγει καινοτομία. «Εάν δεν είχαμε την παγκόσμια καινοτομία της λειτουργίας του προγράμματος σε Libre Office, δεν θα μπορούσαμε να πείσουμε τους Αυστριακούς να αγοράσουν το τεστ. Είναι δύσκολο να εμπιστευτούν εταιρία από την Ελλάδα. Βλέπουμε ανθρώπους που άνοιξαν εταιρία στην Ελλάδα και πάτωσαν να πηγαίνουν στο Λονδίνο και να πετυχαίνουν. Πελάτες ιδίως από την Αμερική και τον Καναδά επιμένουν στο Βρετανικό Δίκαιο. Δυστυχώς, η Ελλάδα έχει ακόμη πρόβλημα αξιοπιστίας.

Περί αυτοεκπαίδευσης

Η αυτοεκπαίδευση είναι μια σημαντική λειτουργία του Test4U. Ο χρήστης μπορεί να ξεκινήσει από το μηδέν για να μάθει να χειρίζεται κάποιο πρόγραμμα, π.χ. το Power Point. Σε κάθε λάθος, υπάρχει ένα βίντεο που εξηγεί πώς να γίνει σωστά το βήμα. Επίσης, στο κανάλι του Test4U στο YouTube υπάρχει ολοκληρωμένη σειρά μαθημάτων για αρχάριους και προχωρημένους. Τα βίντεο αυτά παρέχονται δωρεάν, ενώ το τεστ χρεώνεται 40 ευρώ ανά ενότητα.

Η λειτουργία με τις πραγματικές εφαρμογές, οι Live ερωτήσεις και η αξιολόγηση του αποτελέσματος και όχι του τρόπου επίλυσης μιας άσκησης, απαιτούν από τους υποψηφίους κριτική προσέγγιση και όχι μηχανική αναπαραγωγή.

Η παροχή στατιστικών στοιχείων της προόδου του υποψηφίου συμβάλει στην όσο το δυνατόν καλύτερη προετοιμασία του υποψηφίου, είτε για την επιτυχή του συμμετοχή σε εξετάσεις απόκτησης πιστοποιητικού είτε σε προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 25 Νοεμβρίου 2018

Έχοντας δημιουργήσει ένα μοναδικό εργαλείο αξιολόγησης σε παγκόσμιο επίπεδο, οι υπεύθυνοι της εταιρίας Test4U συνεργάζονται με το ομοσπονδιακό υπουργείο Παιδείας, Επιστήμης και Έρευνας της Αυστρίας για την αξιολόγηση των μαθητών των σχολείων της χώρας.

Όλοι χρησιμοποιούμε την τεχνολογία, αλλά έχουμε στην πραγματικότητα γνώσεις υπολογιστών; Χειριζόμαστε με ευχέρεια το Excel, το Power Point, το Microsoft Office; «Ένας Γερμανός φιλόσοφος λέει ότι υπάρχει μια σύγχυση ανάμεσα στο Like και στη δεξιότητα. Είναι διαφορετικό να είμαστε εξοικειωμένοι με ένα Like, ένα Share κι ένα Tag κι άλλο να μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα video στο YouTube», λέει στη «ΜτΚ» ο Στέλιος Λαμπρόπουλος, εμπνευστής του Test4U.

Πρόκειται για ένα εργαλείο αξιολόγησης γνώσης υπολογιστών, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει σε τρία επίπεδα. Να προετοιμάσει υποψηφίους για απόκτηση αναγνωρισμένου πιστοποιητικού, να αξιολογήσει εργαζομένους ως προς τις γνώσεις αυτές, καθώς και να βοηθήσει στην αυτοεκπαίδευση. 

«Η εμπειρία μας αποδεικνύει ότι η ιδέα που έχουμε για τις γνώσεις μας στους υπολογιστές είναι πολύ μεγαλύτερη από τις πραγματικές μας γνώσεις. Το τεστ αξιολογεί τη δεξιότητά μας στα προγράμματα που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα, όπως Windows, Office, Excel κλπ. Ζητά από τον χρήστη να δημιουργήσει κάτι συγκεκριμένο και ελέγχει το αποτέλεσμα, όχι τη μέθοδο, εντελώς αυτοποιημένα. Εάν ο χρήστης έχει κάνει λάθος, με βίντεο του εξηγεί πώς να το κάνει σωστά», εξηγεί ο κ. Λαμπρόπουλος.

Το υπουργείο Παιδείας της Αυστρίας αποφάσισε πριν λίγα χρόνια να διδάσκονται οι μαθητές μια συγκεκριμένη ύλη και να περνούν τεστ αξιολόγησης των ψηφιακών τους δεξιοτήτων. Μια αυστριακή εταιρία διαθέτει ανάλογα τεστ, αλλά αποκλειστικά σε περιβάλλον Microsoft Office. 

Όμως, το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν υπάρχει σε όλα τα σχολεία της Αυστρίας, οπότε αναζητήθηκε από το Υπουργείο μια λύση εξεύρεσης ανάλογου τεστ με ανοιχτό λογισμικό. «Το Test4U είναι σε περιβάλλον ανοιχτού λογισμικού Libre Office, και μάλιστα είμαστε οι μοναδικοί παγκοσμίως που διαθέτουμε τεστ σε αυτό το περιβάλλον. Έτσι, αφού έκαναν όλους τους ελέγχους, προχώρησαν στην παραγγελία».

Σε πολλές γλώσσες

Το Test4U υπάρχει σε ελληνικά, αγγλικά, γερμανικά, ισπανικά, ρώσικα και πρόσφατα σε ιταλικά. Έχει δημιουργηθεί μια δεξαμενή 6.000 ερωτήσεων αξιολόγησης, από τις οποίες επιλέγεται μια δέσμη ερωτήσεων που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των αξιολογούμενων.

Το τεστ εξυπηρετεί πολλές εταιρίες, φορείς και οργανισμούς, αλλά σύμφωνα με τον κ. Λαμπρόπουλο τα αποτελέσματα για τις γνώσεις των αξιολογούμενων δεν είναι ικανοποιητικά. «Όποτε κάνουμε αξιολόγηση προσωπικού, η κατάσταση είναι απογοητευτική. Πρόσφατα, σε μια αξιολόγηση 600 εργαζομένων σε μεγάλη εταιρία, μόλις το 17% έπιασε τη βάση! Πολλοί γονείς πιστεύουν ότι τα παιδιά τους είναι Steve Jobs επειδή ανεβάζουν βίντεο στο Instagram, αλλά αν τους ζητήσουμε κάτι συγκεκριμένο, δηλαδή να φτιάξουν ένα βιογραφικό ή να τροποποιήσουν ένα έτοιμο βιογραφικό, βλέπουμε ότι δυσκολεύονται. Δεξιότητα σημαίνει γνώση, κάτι που δυστυχώς δεν είναι αυτονόητο».

Παλαιότερα οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ απαιτούσαν πιστοποιητικά και τυπική βεβαίωση γνώσεων. Υπήρχε πολύ μεγαλύτερη αγορά και κύκλος εργασιών γύρω από την πιστοποίηση της εκμάθησης υπολογιστών. Ανεξαρτήτως πιστοποιητικών, πάντως, στην εποχή της Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης είναι απαραίτητη η γνώση όσο το δυνατόν περισσότερων εργαλείων. Το TEST4U αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία εξεταστικών συστημάτων για δυο αναγνωρισμένους φορείς πιστοποίησης, του φορέα DIPLOMA το 2009 και του φορέα Key-cert το 2006.

Εξαγωγή καινοτομίας

Πολλές φορές τείνουμε να υπερεκτιμούμε την δυνατότητα της Ελλάδας και της Θεσσαλονίκης να εξάγει καινοτομία. «Εάν δεν είχαμε την παγκόσμια καινοτομία της λειτουργίας του προγράμματος σε Libre Office, δεν θα μπορούσαμε να πείσουμε τους Αυστριακούς να αγοράσουν το τεστ. Είναι δύσκολο να εμπιστευτούν εταιρία από την Ελλάδα. Βλέπουμε ανθρώπους που άνοιξαν εταιρία στην Ελλάδα και πάτωσαν να πηγαίνουν στο Λονδίνο και να πετυχαίνουν. Πελάτες ιδίως από την Αμερική και τον Καναδά επιμένουν στο Βρετανικό Δίκαιο. Δυστυχώς, η Ελλάδα έχει ακόμη πρόβλημα αξιοπιστίας.

Περί αυτοεκπαίδευσης

Η αυτοεκπαίδευση είναι μια σημαντική λειτουργία του Test4U. Ο χρήστης μπορεί να ξεκινήσει από το μηδέν για να μάθει να χειρίζεται κάποιο πρόγραμμα, π.χ. το Power Point. Σε κάθε λάθος, υπάρχει ένα βίντεο που εξηγεί πώς να γίνει σωστά το βήμα. Επίσης, στο κανάλι του Test4U στο YouTube υπάρχει ολοκληρωμένη σειρά μαθημάτων για αρχάριους και προχωρημένους. Τα βίντεο αυτά παρέχονται δωρεάν, ενώ το τεστ χρεώνεται 40 ευρώ ανά ενότητα.

Η λειτουργία με τις πραγματικές εφαρμογές, οι Live ερωτήσεις και η αξιολόγηση του αποτελέσματος και όχι του τρόπου επίλυσης μιας άσκησης, απαιτούν από τους υποψηφίους κριτική προσέγγιση και όχι μηχανική αναπαραγωγή.

Η παροχή στατιστικών στοιχείων της προόδου του υποψηφίου συμβάλει στην όσο το δυνατόν καλύτερη προετοιμασία του υποψηφίου, είτε για την επιτυχή του συμμετοχή σε εξετάσεις απόκτησης πιστοποιητικού είτε σε προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 25 Νοεμβρίου 2018

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία