ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τα σενάρια για το άνοιγμα των σχολείων

Τα επιδημιολογικά δεδομένα στο τέλος του μήνα θα κρίνουν τον τρόπο με τον οποίο θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι. Σφοδρές αντιδράσεις έφερε η ψήφιση του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση.

 04/08/2020 13:00

Τα σενάρια για το άνοιγμα των σχολείων

Έλενα Αποστολίδου

Αντίστροφα για την έναρξη της σχολικής χρονιάς μετρά το υπουργείο Παιδείας, το οποίο εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα για το ξεκίνημα των σχολικών μονάδων, αλλά και τους τρόπους διδασκαλίας. Το πρώτο σενάριο αφορά την λειτουργία των σχολείων με τη συμμετοχή όλων των παιδιών, δίνοντας έμφαση στα μέτρα προστασίας τα οποία θα είναι συγκεκριμένα, θα έχουν υποδειχθεί από τους ειδικούς, χωρίς να αποκλείεται η χρήση της μάσκας. Το δεύτερο σενάριο κινείται στα δεδομένα που προηγήθηκαν με την παρουσία των μαθητών να γίνεται εκ περιτροπής, δηλαδή τα μισά παιδιά τη μια ημέρα και την επόμενη τα υπόλοιπα. Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, δήλωσε πως το υπουργείο θα λάβει τις τελικές αποφάσεις στο τέλος του Αυγούστου όπου θα υπάρχει ξεκάθαρη επιδημιολογική κατάσταση που θα είναι πιο κοντά στο άνοιγμα των σχολείων. Όπως τόνισε "οι ειδικοί δεν έχουν δώσει ακόμα συγκεκριμένες κατευθύνσεις, μένουν ακόμα πολλές εβδομάδες μέχρι να ανοίξουν τα σχολεία".

Η χρήση μάσκας

Η κ. Κεραμέως στις δηλώσεις της αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά για τη χρήση μάσκας από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Η απόφαση και πάλι θα παρθεί λίγες ημέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων και την εξάπλωση του ιού στη χώρα μας". Στις τοποθετήσεις της απέφυγε να αποκλείσει το ενδεχόμενο για υποχρεωτική μάσκα στα σχολεία λέγοντας πως "όλα αυτά έχουν μπει δυναμικά στην ζωή μας και εφαρμόζονται πολύ περισσότερο από ότι εφαρμόζονταν πριν από 6 μήνες".

Αλλαγές από Σεπτέμβριο

Η νέα σχολική χρονιά θα φέρει αλλαγές στα σχολεία όπως ψηφίστηκαν από τις νομοθετικές ρυθμίσεις. Για πρώτη φορά οι μαθητές του νηπιαγωγείου μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων θα διδάσκονται την αγγλική γλώσσα. Την ίδια ώρα οι μαθητές του γυμνασίου και του λυκείου θα έρθουν αντιμέτωποι με τον εξορθολογισμό της διαδικασίας προαγωγής και απόλυσης, ενώ στο γυμνάσιο απαιτείται ο βαθμός ετήσιας απόδοσης τουλάχιστον 10 ή 13 μέσο όρο για να προαχθεί σε κάθε μάθημα. Το σχολικό κουδούνι θα φέρει και την εισαγωγή πιλοτικών εργαστηριακών δεξιοτήτων με νέες θεματικές που θα καλλιεργούν τις δεξιότητες των παιδιών, ενώ πιο ευνοϊκό θα είναι το σύστημα των εκδρομών με λιγότερη γραφειοκρατία.

Ιδιωτική εκπαίδευση

Ψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκαν η ΝΔ και η Ελληνική Λύση, το καταψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ και ΜέΡΑ25. Στις σημαντικότερες αλλαγές που ψηφίστηκαν είναι ότι τα ιδιωτικά σχολεία θα μπορούν να λειτουργούν και ενισχυτικά για μαθήματα τις απογευματινές ώρες. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται, ενώ δίνεται μεγαλύτερη αυτονομία στην λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων.

Η Νίκη Κεραμέως, κατά την ομιλία της στην Ολομέλεια της Βουλής, υπεραμύνθηκε το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση, τονίζοντας τις "10 κυριότερες αλήθειες της εν λόγω νομοθετικής πρωτοβουλίας" όπως τις ανέφερε. Όπως δήλωσε "το νομοθέτημα αυτό έρχεται να συμπληρώσει, μαζί με το νόμο που αφορούσε την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και ψηφίστηκε τον Ιούνιο, την πρώτη σημαντική παρέμβαση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σχολείου". Τονίζοντας τις επιδιώξεις του νομοσχεδίου αποτύπωσε τους βασικούς άξονες και τους στόχους του υπουργείου. "Επιδιώκουμε τη μείωση του κρατικού παρεμβατισμού και την ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, την ενίσχυση της ουσιαστικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας, την ενίσχυση της ευελιξίας όσον αφορά στην οργάνωση και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, την αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού.  Επιδιώκουμε τη συνολικότερη αναβάθμιση και του ιδιωτικού σχολείου και της παρεχόμενης εκπαίδευσης εν γένει. Περνάμε από την ακαμψία, στην ευελιξία, από τον συγκεντρωτισμό, στην αποκέντρωση, από την αμφισβήτηση, στην εμπιστοσύνη", επισήμανε.

Αντιδράσεις αντιπολίτευσης για την απελευθέρωση απολύσεων

Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής έθεσε το ερώτημα της χρονικής στιγμής που κατατέθηκε το νομοσχέδιο που αφορά στην ιδιωτική εκπαίδευση και έκανε λόγο για απελευθέρωση απολύσεων. "Για ποιο λόγο η κυβέρνηση αποφάσισε να φέρει το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση εσπευσμένα, έξω τον προγραμματισμό που είχε ανακοινώσει και έξω από τις πιεστικές ανάγκες της επικαιρότητας, που απαιτεί σοβαρή ενασχόληση με ένα πράγμα, το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο;", συμπληρώνοντας πως "κατοχυρώνει σήμερα τις αναιτιολόγητες απολύσεις εκπαιδευτικών, ακόμα και στο μέσο της χρονιάς. Κατοχυρώνει επίσης το μειωμένο ωράριο και τις μειωμένες αποδοχές".

Στις απολύσεις και στην απελευθέρωσή τους αναφέρθηκε στη δική της τοποθέτηση και η Χαρά Κεφαλίδου, τομεάρχης Παιδείας του ΚΙΝΑΛ, λέγοντας πως "δεν μπορεί λοιπόν, σε ένα νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση, η συζήτηση να ξεκινά και να τελειώνει με την διασφάλιση του δικαιώματος του επιχειρείν των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων και πως αυτή θα υλοποιηθεί μέσω της απελευθέρωσης των απολύσεων των εκπαιδευτικών".

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 02 Αυγούστου 2020

Αντίστροφα για την έναρξη της σχολικής χρονιάς μετρά το υπουργείο Παιδείας, το οποίο εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα για το ξεκίνημα των σχολικών μονάδων, αλλά και τους τρόπους διδασκαλίας. Το πρώτο σενάριο αφορά την λειτουργία των σχολείων με τη συμμετοχή όλων των παιδιών, δίνοντας έμφαση στα μέτρα προστασίας τα οποία θα είναι συγκεκριμένα, θα έχουν υποδειχθεί από τους ειδικούς, χωρίς να αποκλείεται η χρήση της μάσκας. Το δεύτερο σενάριο κινείται στα δεδομένα που προηγήθηκαν με την παρουσία των μαθητών να γίνεται εκ περιτροπής, δηλαδή τα μισά παιδιά τη μια ημέρα και την επόμενη τα υπόλοιπα. Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, δήλωσε πως το υπουργείο θα λάβει τις τελικές αποφάσεις στο τέλος του Αυγούστου όπου θα υπάρχει ξεκάθαρη επιδημιολογική κατάσταση που θα είναι πιο κοντά στο άνοιγμα των σχολείων. Όπως τόνισε "οι ειδικοί δεν έχουν δώσει ακόμα συγκεκριμένες κατευθύνσεις, μένουν ακόμα πολλές εβδομάδες μέχρι να ανοίξουν τα σχολεία".

Η χρήση μάσκας

Η κ. Κεραμέως στις δηλώσεις της αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά για τη χρήση μάσκας από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Η απόφαση και πάλι θα παρθεί λίγες ημέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων και την εξάπλωση του ιού στη χώρα μας". Στις τοποθετήσεις της απέφυγε να αποκλείσει το ενδεχόμενο για υποχρεωτική μάσκα στα σχολεία λέγοντας πως "όλα αυτά έχουν μπει δυναμικά στην ζωή μας και εφαρμόζονται πολύ περισσότερο από ότι εφαρμόζονταν πριν από 6 μήνες".

Αλλαγές από Σεπτέμβριο

Η νέα σχολική χρονιά θα φέρει αλλαγές στα σχολεία όπως ψηφίστηκαν από τις νομοθετικές ρυθμίσεις. Για πρώτη φορά οι μαθητές του νηπιαγωγείου μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων θα διδάσκονται την αγγλική γλώσσα. Την ίδια ώρα οι μαθητές του γυμνασίου και του λυκείου θα έρθουν αντιμέτωποι με τον εξορθολογισμό της διαδικασίας προαγωγής και απόλυσης, ενώ στο γυμνάσιο απαιτείται ο βαθμός ετήσιας απόδοσης τουλάχιστον 10 ή 13 μέσο όρο για να προαχθεί σε κάθε μάθημα. Το σχολικό κουδούνι θα φέρει και την εισαγωγή πιλοτικών εργαστηριακών δεξιοτήτων με νέες θεματικές που θα καλλιεργούν τις δεξιότητες των παιδιών, ενώ πιο ευνοϊκό θα είναι το σύστημα των εκδρομών με λιγότερη γραφειοκρατία.

Ιδιωτική εκπαίδευση

Ψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκαν η ΝΔ και η Ελληνική Λύση, το καταψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ και ΜέΡΑ25. Στις σημαντικότερες αλλαγές που ψηφίστηκαν είναι ότι τα ιδιωτικά σχολεία θα μπορούν να λειτουργούν και ενισχυτικά για μαθήματα τις απογευματινές ώρες. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται, ενώ δίνεται μεγαλύτερη αυτονομία στην λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων.

Η Νίκη Κεραμέως, κατά την ομιλία της στην Ολομέλεια της Βουλής, υπεραμύνθηκε το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση, τονίζοντας τις "10 κυριότερες αλήθειες της εν λόγω νομοθετικής πρωτοβουλίας" όπως τις ανέφερε. Όπως δήλωσε "το νομοθέτημα αυτό έρχεται να συμπληρώσει, μαζί με το νόμο που αφορούσε την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και ψηφίστηκε τον Ιούνιο, την πρώτη σημαντική παρέμβαση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σχολείου". Τονίζοντας τις επιδιώξεις του νομοσχεδίου αποτύπωσε τους βασικούς άξονες και τους στόχους του υπουργείου. "Επιδιώκουμε τη μείωση του κρατικού παρεμβατισμού και την ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, την ενίσχυση της ουσιαστικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας, την ενίσχυση της ευελιξίας όσον αφορά στην οργάνωση και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, την αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού.  Επιδιώκουμε τη συνολικότερη αναβάθμιση και του ιδιωτικού σχολείου και της παρεχόμενης εκπαίδευσης εν γένει. Περνάμε από την ακαμψία, στην ευελιξία, από τον συγκεντρωτισμό, στην αποκέντρωση, από την αμφισβήτηση, στην εμπιστοσύνη", επισήμανε.

Αντιδράσεις αντιπολίτευσης για την απελευθέρωση απολύσεων

Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής έθεσε το ερώτημα της χρονικής στιγμής που κατατέθηκε το νομοσχέδιο που αφορά στην ιδιωτική εκπαίδευση και έκανε λόγο για απελευθέρωση απολύσεων. "Για ποιο λόγο η κυβέρνηση αποφάσισε να φέρει το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση εσπευσμένα, έξω τον προγραμματισμό που είχε ανακοινώσει και έξω από τις πιεστικές ανάγκες της επικαιρότητας, που απαιτεί σοβαρή ενασχόληση με ένα πράγμα, το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο;", συμπληρώνοντας πως "κατοχυρώνει σήμερα τις αναιτιολόγητες απολύσεις εκπαιδευτικών, ακόμα και στο μέσο της χρονιάς. Κατοχυρώνει επίσης το μειωμένο ωράριο και τις μειωμένες αποδοχές".

Στις απολύσεις και στην απελευθέρωσή τους αναφέρθηκε στη δική της τοποθέτηση και η Χαρά Κεφαλίδου, τομεάρχης Παιδείας του ΚΙΝΑΛ, λέγοντας πως "δεν μπορεί λοιπόν, σε ένα νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση, η συζήτηση να ξεκινά και να τελειώνει με την διασφάλιση του δικαιώματος του επιχειρείν των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων και πως αυτή θα υλοποιηθεί μέσω της απελευθέρωσης των απολύσεων των εκπαιδευτικών".

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 02 Αυγούστου 2020

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία