ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Τα χαρτάκια που αγαπήσαμε

Στο άκουσμα της είδησης ότι ο ΠΑΟΚ θα συμπεριληφθεί σε ειδική έκδοση της Panini, δεν γίνεται να μη σκαλίσεις το παρελθόν

 05/10/2018 14:40

Τα χαρτάκια που αγαπήσαμε

Νίκος Παππάς

Για τα επόμενα τρία χρόνια ο ΠΑΟΚ θα συγκαταλέγεται ανάμεσα στις 24 ευρωπαϊκές ομάδες που θα συμπληρώνουν την ειδική συλλογή της Panini με τίτλο FIFA 365. Στο άκουσμα και μόνο της εταιρείας, ανασύρονται στο νου μνήμες από τα παιδικά χρόνια.

Κάθε σαραντάρης φίλαθλους, που σέβεται τον εαυτό του, θυμάται με νοσταλγία την εποχή που άνοιγε το φακελάκι με τα μαγικά χαρτάκια, ελπίζοντας ότι επιτέλους θα πετύχει το «σπάνιο». Οι περισσότεροι δεν είχαν ποτέ αυτή την τύχη, γι’ αυτό κάποιοι προσπαθούσαν να ζωγραφίσουν, για παράδειγμα, την ελληνική σημαία, να συμπληρώσουν το καταραμένο το άλμπουμ και να πάρουν επιτέλους το βραβείο, που ήταν μία μπάλα. Η προσπάθεια προφανώς στεφόταν από αποτυχία.

Η αυτοκρατορία της Panini, που αργότερα ήλθε αντιμέτωπη με τον ανταγωνισμό από την ελληνική Καρουζέλ, ξεκίνησε το 1961 στη Μόντενα της Ιταλίας. Οι αδελφοί Μπενίτο και Τζουζέπε Πανίνι, που μέχρι τότε βιοπορίζονταν ως ιδιοκτήτες πρακτορείου διανομής εφημερίδων, βρήκαν αυτοκόλλητα από λουλούδια και φυτά, που εταιρεία με έδρα το Μιλάνο δεν μπορούσε να πουλήσει. Οι Πανίνι οσμίστηκαν την καλή επένδυση, αγόρασαν τα αυτοκόλλητα και τα πουλούσαν ανά δύο για δέκα λιρέτες. Έκπληκτοι διαπίστωσαν ότι πούλησαν τρία εκατομμύρια φακελάκια, για να οδηγηθούν στο προφανές συμπέρασμα, ότι δηλαδή πρέπει να ξεκινήσουν τη δική τους παραγωγή.

Στην πρώτη τους απόπειρα πούλησαν 15 εκατομμύρια φακελάκια, στη δεύτερη διπλασίασαν τις πωλήσεις και κάπου εκεί μπήκε στη μέση η παραδοσιακή ιταλική οικογένεια.

Η μητέρα των παιδιών ανέλαβε ρόλο λογίστριας, να κρατάει τα βιβλία δηλαδή, ενώ το 1963 στην εταιρεία μπήκαν και άλλοι δύο αδελφοί, οι Φράνκο και Ουμπέρτο. Η οικογένεια Πανίνι ήταν τόσο μεγάλη, που χρειαζόταν άλμπουμ μόνη της, επομένως στη μπίζνα μπήκαν και οι αδελφές Βερόνικα, Μαρία και Νόρμα.

Η Panini έφτασε στο απόγειο της δόξας της τη δεκαετία του ’80, όταν σε κάθε ελληνική γειτονιά διεξάγονταν διαπραγματεύσεις για ανταλλαγές, αφού πολλά ήταν τα διπλά χαρτάκια, αλλά ελάχιστοι είχαν το «σπάνιο».

Κάπως έτσι, η εταιρεία είχε φτάσει στο σημείο να παράγει κέρδος 650 εκατομμυρίων ευρώ σε χρονιά διεξαγωγής Μουντιάλ. Το ποδόσφαιρο πάντα θα πουλάει και ακόμη και ακόμη και στην εποχή του διαδικτύου, πάντα θα υπάρχουν παιδιά που θα ανεβάζουν σφυγμούς κάθε φορά που ανοίγουν ένα φακελάκι.

Μπόνους: Μία δεκαεξάδα ποδοσφαιριστών για old school καταστάσεις

panini-vamva.jpg

panini-anasto.jpg
panini-voits.jpg
panini-totis.jpg
panini-saravakos.jpg
panini-kofidis.jpg
panini-pissas.jpg
panini-moust.jpg
panini-moustaki.jpg
panini-figo.jpg
panini-ivanov.jpg
panini-kahn.jpg
panini-mexico.jpg
panini-kallstrom.jpg
panini-sasa.jpg
panini-irann.jpg

Για τα επόμενα τρία χρόνια ο ΠΑΟΚ θα συγκαταλέγεται ανάμεσα στις 24 ευρωπαϊκές ομάδες που θα συμπληρώνουν την ειδική συλλογή της Panini με τίτλο FIFA 365. Στο άκουσμα και μόνο της εταιρείας, ανασύρονται στο νου μνήμες από τα παιδικά χρόνια.

Κάθε σαραντάρης φίλαθλους, που σέβεται τον εαυτό του, θυμάται με νοσταλγία την εποχή που άνοιγε το φακελάκι με τα μαγικά χαρτάκια, ελπίζοντας ότι επιτέλους θα πετύχει το «σπάνιο». Οι περισσότεροι δεν είχαν ποτέ αυτή την τύχη, γι’ αυτό κάποιοι προσπαθούσαν να ζωγραφίσουν, για παράδειγμα, την ελληνική σημαία, να συμπληρώσουν το καταραμένο το άλμπουμ και να πάρουν επιτέλους το βραβείο, που ήταν μία μπάλα. Η προσπάθεια προφανώς στεφόταν από αποτυχία.

Η αυτοκρατορία της Panini, που αργότερα ήλθε αντιμέτωπη με τον ανταγωνισμό από την ελληνική Καρουζέλ, ξεκίνησε το 1961 στη Μόντενα της Ιταλίας. Οι αδελφοί Μπενίτο και Τζουζέπε Πανίνι, που μέχρι τότε βιοπορίζονταν ως ιδιοκτήτες πρακτορείου διανομής εφημερίδων, βρήκαν αυτοκόλλητα από λουλούδια και φυτά, που εταιρεία με έδρα το Μιλάνο δεν μπορούσε να πουλήσει. Οι Πανίνι οσμίστηκαν την καλή επένδυση, αγόρασαν τα αυτοκόλλητα και τα πουλούσαν ανά δύο για δέκα λιρέτες. Έκπληκτοι διαπίστωσαν ότι πούλησαν τρία εκατομμύρια φακελάκια, για να οδηγηθούν στο προφανές συμπέρασμα, ότι δηλαδή πρέπει να ξεκινήσουν τη δική τους παραγωγή.

Στην πρώτη τους απόπειρα πούλησαν 15 εκατομμύρια φακελάκια, στη δεύτερη διπλασίασαν τις πωλήσεις και κάπου εκεί μπήκε στη μέση η παραδοσιακή ιταλική οικογένεια.

Η μητέρα των παιδιών ανέλαβε ρόλο λογίστριας, να κρατάει τα βιβλία δηλαδή, ενώ το 1963 στην εταιρεία μπήκαν και άλλοι δύο αδελφοί, οι Φράνκο και Ουμπέρτο. Η οικογένεια Πανίνι ήταν τόσο μεγάλη, που χρειαζόταν άλμπουμ μόνη της, επομένως στη μπίζνα μπήκαν και οι αδελφές Βερόνικα, Μαρία και Νόρμα.

Η Panini έφτασε στο απόγειο της δόξας της τη δεκαετία του ’80, όταν σε κάθε ελληνική γειτονιά διεξάγονταν διαπραγματεύσεις για ανταλλαγές, αφού πολλά ήταν τα διπλά χαρτάκια, αλλά ελάχιστοι είχαν το «σπάνιο».

Κάπως έτσι, η εταιρεία είχε φτάσει στο σημείο να παράγει κέρδος 650 εκατομμυρίων ευρώ σε χρονιά διεξαγωγής Μουντιάλ. Το ποδόσφαιρο πάντα θα πουλάει και ακόμη και ακόμη και στην εποχή του διαδικτύου, πάντα θα υπάρχουν παιδιά που θα ανεβάζουν σφυγμούς κάθε φορά που ανοίγουν ένα φακελάκι.

Μπόνους: Μία δεκαεξάδα ποδοσφαιριστών για old school καταστάσεις

panini-vamva.jpg

panini-anasto.jpg
panini-voits.jpg
panini-totis.jpg
panini-saravakos.jpg
panini-kofidis.jpg
panini-pissas.jpg
panini-moust.jpg
panini-moustaki.jpg
panini-figo.jpg
panini-ivanov.jpg
panini-kahn.jpg
panini-mexico.jpg
panini-kallstrom.jpg
panini-sasa.jpg
panini-irann.jpg

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία