ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Συνεχίζεται το «καλοκαίρι» του τουρισμού και τον Οκτώβριο

Οι ξένοι τουρίστες κάνουν αισθητή την παρουσία τους στο κέντρο- Γεμάτα τα ξενοδοχεία για την Agrotica

 08/10/2022 08:00

Συνεχίζεται το «καλοκαίρι» του τουρισμού και τον Οκτώβριο

Σοφία Χριστοφορίδου

Μπορεί να διανύουμε το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου αλλά οι τουρίστες συνεχίζουν να ζουν το ελληνικό καλοκαίρι στη Θεσσαλονίκη. Η παρουσία τους στο κέντρο της πόλης, έξω από τα ξενοδοχεία, στους δρόμους και στα καταστήματα εστίασης είναι παραπάνω από αισθητή. Αμερικάνοι, Βρετανοί, Γερμανοί, ακόμα και Κορεάτες εξακολουθούν να κάνουν τις διακοπές τους στην περιοχή. Γαλλοεβραίοι και Ισραηλινοί επέλεξαν να περάσουν στη Θεσσαλονίκη τις γιορτές των «Ημερών του Δέους», που διάρκεσαν μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου.

touristes-thessaloniki-october1-GCWfl.jpg

Στις τάξεις των ξενοδόχων επικρατεί ικανοποίηση για το πώς εξελίσσεται η τουριστική κίνηση που άρχισε από το Μάιο, συνεχίστηκε ακόμα και τον Αύγουστο, αλλά ακόμη και μετά τη ΔΕΘ του Σεπτεμβρίου. Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου υπάρχει κινητικότητα, και μάλιστα ενόψει της έκθεσης Agrotica (20-23/10) τα ξενοδοχεία του κέντρου είναι γεμάτα, με κρατήσεις που έγιναν εδώ και μήνες, και μάλιστα σε καλύτερη τιμή δωματίου σε σχέση με τη ΔΕΘ. Ωστόσο υπάρχει έκδηλος προβληματισμός για τον ερχόμενο χειμώνα.

Μικρότερες πληρότητες αλλά καλύτερες τιμές από το 2019

Τον Σεπτέμβριο η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης κινήθηκε στο 70%-75%, ενώ κατά περίπτωση μπορεί να ξεπέρασε και το 80%. «Στην συντριπτική πλειονότητα τα ξενοδοχεία είχαν μια καλή κίνηση. Πλησιάσαμε την κανονικότητα, αλλά σαφώς δεν προσεγγίσαμε τα νούμερα του 2019» αναφέρει στο makthes.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης Ανδρέας Μανδρίνος. Εκτός από τη μέση πληρότητα, θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν και το ότι το σύνολο των τουριστών μοιράστηκε σε μεγαλύτερο αριθμό κλινών, καθώς από το το 2019 προστέθηκαν πολλά νέα ξενοδοχεία, αλλά και χώροι διαμονής τύπου AirBnB. Επίσης, σε σχέση με το 2019 αυξήθηκε σημαντικά η μέση τιμή ανά διαθέσιμο δωμάτιο - κατά 10% για το μήνα Μάιο, 11% τον Ιούνιο και 19% τον Ιούλιο. Μια ακόμη διαφορά σε σχέση με το 2019 είναι ότι ενώ ο αριθμός των αλλοδαπών τουριστών παραμένει ο ίδιος, οι Έλληνες, είναι πολύ λιγότεροι σε σχέση με την τελευταία χρονιά πριν την πανδημία. Δεν είναι μια μικρή λεπτομέρεια, γιατί οι Έλληνες αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο της «τουριστικής πίτας» της πόλης και μια μεγάλη ποσοστιαία μείωση σε σχέση με το 2019 σημαίνει μεγάλη μείωση και σε απόλυτους αριθμούς.

touristes-thessaloniki-october4.jpg

Δυναμική από τα εξ αναβολής συνέδρια και τις εκθέσεις

Υπάρχουν περιπτώσεις ξενοδοχείων που όχι απλώς προσέγγισαν, αλλά άφησαν πίσω τους το 2019. «Ήταν το καλύτερο καλοκαίρι, δεν το συγκρίνω καν με το 2019» μας λέει η Κωνσταντίνα Μαμαδά, managing director του Proto Ρalace. Το ξενοδοχείο, που δουλεύει κατά βάση με corporate και συνεδριακό τουρισμό, είχε συνέδρια ακόμα και τους καλοκαιρινούς μήνες, κάτι που δεν συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια, κι αυτό γιατί φέτος πραγματοποιήθηκαν πολλές εκδηλώσεις που είχαν αναβληθεί, λόγω της εξέλιξης της πανδημίας. "Μετά από τον περσινό χειμώνα που ήταν καταστροφικός, ακολουθούμε ανοδική πορεία καλά από τον Μάιο", αναφέρει ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης CEO της Anatolia Hospitality. Στα ξενοδοχεία Anatolia και Onoma οι πληρότητες ξεπέρασαν το 70%, που ήταν η μέση πληρότητα στο σύνολο του ξενοδοχειακού δυναμικού της Θεσσαλονίκης.

Προβληματισμός για τον δύσκολο χειμώνα

Ταυτόχρονα με την ευφορία όμως συνυπάρχει και ο προβληματισμός για τον χειμώνα που έρχεται, με μια ενεργειακή κρίση που τρομάζει τους πιθανούς επισκέπτες και αυξάνει το λειτουργικό κόστος των ξενοδοχείων, και μια πανδημία που ακόμη δεν τελείωσε. Το χειμώνα οι πτήσεις από το εξωτερικό σχεδόν εκμηδενίζονται- με εξαίρεση τις πτήσεις από και προς τη Γερμανία- και η Θεσσαλονίκη δουλεύει με οδικό τουρισμό, αλλά φέτος το αυξημένο κόστος στα καύσιμα δεν δίνει στους ξενοδόχους πολλά περιθώρια αισιοδοξίας.

Με βάση τις προκρατήσεις, από τα μέσα Νοεμβρίου φαίνεται μια ταχεία κάθοδος τόσο στις πληρότητες όσο και στις τιμές των δωματίων, ενώ η ζήτηση δεν εμπνέει καμία αισιοδοξία. Ούτως ή άλλως οι μήνες από το Νοέμβριο μέχρι τον Φεβρουάριο η κίνηση ήταν πολύ πεσμένη, με εξαίρεση την περίοδο της πρωτοχρονιάς, που τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης γέμισαν από επισκέπτες από τις χώρες της Βαλκανικής. Φέτος δεν βοηθά ούτε το κόστος καυσίμων, ούτε καν η ημέρα που «πέφτει» η Πρωτοχρονιά.

Μπορεί να διανύουμε το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου αλλά οι τουρίστες συνεχίζουν να ζουν το ελληνικό καλοκαίρι στη Θεσσαλονίκη. Η παρουσία τους στο κέντρο της πόλης, έξω από τα ξενοδοχεία, στους δρόμους και στα καταστήματα εστίασης είναι παραπάνω από αισθητή. Αμερικάνοι, Βρετανοί, Γερμανοί, ακόμα και Κορεάτες εξακολουθούν να κάνουν τις διακοπές τους στην περιοχή. Γαλλοεβραίοι και Ισραηλινοί επέλεξαν να περάσουν στη Θεσσαλονίκη τις γιορτές των «Ημερών του Δέους», που διάρκεσαν μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου.

touristes-thessaloniki-october1-GCWfl.jpg

Στις τάξεις των ξενοδόχων επικρατεί ικανοποίηση για το πώς εξελίσσεται η τουριστική κίνηση που άρχισε από το Μάιο, συνεχίστηκε ακόμα και τον Αύγουστο, αλλά ακόμη και μετά τη ΔΕΘ του Σεπτεμβρίου. Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου υπάρχει κινητικότητα, και μάλιστα ενόψει της έκθεσης Agrotica (20-23/10) τα ξενοδοχεία του κέντρου είναι γεμάτα, με κρατήσεις που έγιναν εδώ και μήνες, και μάλιστα σε καλύτερη τιμή δωματίου σε σχέση με τη ΔΕΘ. Ωστόσο υπάρχει έκδηλος προβληματισμός για τον ερχόμενο χειμώνα.

Μικρότερες πληρότητες αλλά καλύτερες τιμές από το 2019

Τον Σεπτέμβριο η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης κινήθηκε στο 70%-75%, ενώ κατά περίπτωση μπορεί να ξεπέρασε και το 80%. «Στην συντριπτική πλειονότητα τα ξενοδοχεία είχαν μια καλή κίνηση. Πλησιάσαμε την κανονικότητα, αλλά σαφώς δεν προσεγγίσαμε τα νούμερα του 2019» αναφέρει στο makthes.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης Ανδρέας Μανδρίνος. Εκτός από τη μέση πληρότητα, θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν και το ότι το σύνολο των τουριστών μοιράστηκε σε μεγαλύτερο αριθμό κλινών, καθώς από το το 2019 προστέθηκαν πολλά νέα ξενοδοχεία, αλλά και χώροι διαμονής τύπου AirBnB. Επίσης, σε σχέση με το 2019 αυξήθηκε σημαντικά η μέση τιμή ανά διαθέσιμο δωμάτιο - κατά 10% για το μήνα Μάιο, 11% τον Ιούνιο και 19% τον Ιούλιο. Μια ακόμη διαφορά σε σχέση με το 2019 είναι ότι ενώ ο αριθμός των αλλοδαπών τουριστών παραμένει ο ίδιος, οι Έλληνες, είναι πολύ λιγότεροι σε σχέση με την τελευταία χρονιά πριν την πανδημία. Δεν είναι μια μικρή λεπτομέρεια, γιατί οι Έλληνες αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο της «τουριστικής πίτας» της πόλης και μια μεγάλη ποσοστιαία μείωση σε σχέση με το 2019 σημαίνει μεγάλη μείωση και σε απόλυτους αριθμούς.

touristes-thessaloniki-october4.jpg

Δυναμική από τα εξ αναβολής συνέδρια και τις εκθέσεις

Υπάρχουν περιπτώσεις ξενοδοχείων που όχι απλώς προσέγγισαν, αλλά άφησαν πίσω τους το 2019. «Ήταν το καλύτερο καλοκαίρι, δεν το συγκρίνω καν με το 2019» μας λέει η Κωνσταντίνα Μαμαδά, managing director του Proto Ρalace. Το ξενοδοχείο, που δουλεύει κατά βάση με corporate και συνεδριακό τουρισμό, είχε συνέδρια ακόμα και τους καλοκαιρινούς μήνες, κάτι που δεν συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια, κι αυτό γιατί φέτος πραγματοποιήθηκαν πολλές εκδηλώσεις που είχαν αναβληθεί, λόγω της εξέλιξης της πανδημίας. "Μετά από τον περσινό χειμώνα που ήταν καταστροφικός, ακολουθούμε ανοδική πορεία καλά από τον Μάιο", αναφέρει ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης CEO της Anatolia Hospitality. Στα ξενοδοχεία Anatolia και Onoma οι πληρότητες ξεπέρασαν το 70%, που ήταν η μέση πληρότητα στο σύνολο του ξενοδοχειακού δυναμικού της Θεσσαλονίκης.

Προβληματισμός για τον δύσκολο χειμώνα

Ταυτόχρονα με την ευφορία όμως συνυπάρχει και ο προβληματισμός για τον χειμώνα που έρχεται, με μια ενεργειακή κρίση που τρομάζει τους πιθανούς επισκέπτες και αυξάνει το λειτουργικό κόστος των ξενοδοχείων, και μια πανδημία που ακόμη δεν τελείωσε. Το χειμώνα οι πτήσεις από το εξωτερικό σχεδόν εκμηδενίζονται- με εξαίρεση τις πτήσεις από και προς τη Γερμανία- και η Θεσσαλονίκη δουλεύει με οδικό τουρισμό, αλλά φέτος το αυξημένο κόστος στα καύσιμα δεν δίνει στους ξενοδόχους πολλά περιθώρια αισιοδοξίας.

Με βάση τις προκρατήσεις, από τα μέσα Νοεμβρίου φαίνεται μια ταχεία κάθοδος τόσο στις πληρότητες όσο και στις τιμές των δωματίων, ενώ η ζήτηση δεν εμπνέει καμία αισιοδοξία. Ούτως ή άλλως οι μήνες από το Νοέμβριο μέχρι τον Φεβρουάριο η κίνηση ήταν πολύ πεσμένη, με εξαίρεση την περίοδο της πρωτοχρονιάς, που τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης γέμισαν από επισκέπτες από τις χώρες της Βαλκανικής. Φέτος δεν βοηθά ούτε το κόστος καυσίμων, ούτε καν η ημέρα που «πέφτει» η Πρωτοχρονιά.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία