ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στράτος Σιμόπουλος: Θα κριθούμε στην οικονομία και την αποτελεσματικότητα

Ο βουλευτής της ΝΔ Α’ Θεσσαλονίκης μιλά στη "ΜτΚ" για το μετρό, τη συνεργασία Ζέρβα - Ταχιάου και για το καλάμι της εξουσίας

 08/09/2019 18:00

Στράτος Σιμόπουλος: Θα κριθούμε στην οικονομία και την αποτελεσματικότητα

Νίκος Οικονόμου


Δεν μασά το λόγια του ο Στράτος Σιμόπουλος. «Θα κριθούμε στην αποτελεσματικότητα κυρίως σε θέματα οικονομίας. Όμως το ήθος και το ύφος της εξουσίας παίζουν πάντα το ρόλο τους. Και η εξουσία δημιουργεί πολλές φορές μια ναρκισσιστική αντίληψη των πραγμάτων και έτσι πολλοί ‘καβαλάμε καλάμι’. Θέλει προσπάθεια να το αποφύγουμε αυτό», τονίζει σε συνέντευξή του στη «Μακεδονία της Κυριακής» ο νεοεκλεγείς βουλευτής. Για το μετρό της Θεσσαλονίκης επιμένει στην άποψή του ότι η μόνη λύση είναι η απόσπαση και η επανατοποθέτηση των Αρχαίων στη στάση Βενιζέλου, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση αποφασίζει. Για τα δημοτικά εκπλήσσει, προτείνοντας στον Κωνσταντίνο Ζέρβα και τον Νίκο Ταχιάο να συνεργασθούν για το καλό της πόλης, ενώ προειδοποιεί ότι δεν θα είναι ένα ήσυχο μέλος του κοινοβουλίου και απευθυνόμενος προς τους υπουργούς τονίζει: «Ίσως κάποιες φορές τους κάνω τη ζωή δύσκολη».

Κύριε Σιμόπουλε, αυτές τις ημέρες η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη συμπληρώνει δύο μήνες θητείας. Πώς θα χαρακτηρίζατε τα μέχρι στιγμής δείγματα γραφής της;

Θετικά απολύτως, αν αναλογισθούμε ότι πρόκειται για μία κυβέρνηση δύο μηνών που κινήθηκε με μεγάλη ταχύτητα, εφαρμόζοντας μάλιστα πτυχές του προγράμματός της. Τέτοιες πτυχές ήταν η μείωση του ΕΝΦΙΑ, η βελτιωτική αλλαγή στη διαδικασία των 120 δόσεων για τα χρέη στο δημόσιο, η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου όπως το ξέραμε, τα μέτρα για την ενίσχυση της ρευστότητας της ΔΕΗ και η επιστροφή στην κανονικότητα στην έκδοση αδειών διπλώματος.

Βλέπετε κάτι αρνητικό; Ακούγεται ως κριτική ότι για διάφορες θέσεις σε κυβέρνηση και κρατικό μηχανισμό προτιμούνται εξωκοινοβουλευτικοί και τεχνοκράτες, αλλά και στελέχη που προέρχονται από το χώρο του ΠΑΣΟΚ και του ΚΙΝΑΛ, και όχι οι κεντροδεξιοί. Τι λέτε επ’ αυτού;

Ανέκαθεν πίστευα ότι πρέπει να υπάρχει ασυμβίβαστο υπουργού και βουλευτή. Για να γίνει αυτό πρέπει να υπάρχει πλήρης ανεξαρτησία του βουλευτή και να μην υπάρχει η έννοια της κομματικής πειθαρχίας.

Συνταγματικά, βέβαια, απαιτείται αναθεώρηση. Με τα σημερινά δεδομένα πάντως μία κυβέρνηση πρέπει να συνδυάζει την τεχνοκρατική με την πολιτική επάρκεια. Με το μείγμα προσώπων, τα οποία επιλέχθηκαν, καλύπτεται θεωρώ η παραπάνω απαίτηση. Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, επιθυμώ να τονίσω ότι η ΝΔ είναι λογικό να έχει αλλάξει μέσα στο χρόνο. Το ποσοστό του 40% που πήραμε στις εκλογές ανήκει και σε αρκετούς που προέρχονται από το χώρο του ΚΙΝΑΛ.


Πού θεωρείτε ότι τελικά θα κριθεί η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη; Στην οικονομία; Στην αποτελεσματικότητα; Ή μήπως στο ήθος και το ύφος της εξουσίας;


Στην αποτελεσματικότητα κυρίως σε θέματα οικονομίας. Οι πολίτες βίωσαν δέκα σκληρά χρόνια και έχουν απαιτήσεις. Σήμερα, παρά το καθεστώς αυξημένης εποπτείας, στο οποίο βρισκόμαστε, περιμένουν η ΝΔ να υλοποιήσει το πρόγραμμά της και να φέρει πολλές και καλές νέες θέσεις εργασίας, να μειώσει τη φορολογία και τις ασφαλιστικές εισφορές. Το ήθος και το ύφος της εξουσίας παίζουν πάντα το ρόλο τους. Η εξουσία, ξέρετε, δημιουργεί πολλές φορές μια «ναρκισσιστική» αντίληψη των πραγμάτων και έτσι πολλοί «καβαλάμε καλάμι». Θέλει προσπάθεια να το αποφύγουμε αυτό. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι είμαστε προσωρινοί στην εξουσία.

Να πάμε στα της Θεσσαλονίκης και στα του δήμου. Πώς κρίνετε τις πρώτες κινήσεις του Κωνσταντίνου Ζέρβα; Και τι λέτε για το γεγονός ότι πήρε μαζί του στη διοίκηση σχεδόν τη μισή ομάδα του Νίκου Ταχιάου;

Αγγίξατε ευαίσθητες χορδές. Κατανοώ την ανάγκη του κ. Ζέρβα να «κυβερνήσει» χωρίς να χρειάζεται να διαπραγματεύεται συνεχώς. Από την άλλη, λογικό είναι να αντιδρά και ο κ. Ταχιάος, που βλέπει την παράταξή του να φυλλορροεί. Προσωπικά επιθυμώ να συνεργασθούν για το καλό της πόλης.

Ένα μεγάλο ζήτημα της πόλης είναι ο ΟΑΣΘ. Ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξή του στην εφημερίδα μας χαρακτήρισε την κατάσταση «χάλι που δεν μπορεί να διορθωθεί εν μία νυκτί». Η άποψή σας;

Προφανώς και έχει δίκιο. Τα πρώτα δείγματα του υπουργείου και της νέας διοίκησης είναι θετικά. Κυκλοφορούν ήδη καθημερινά περίπου 70 λεωφορεία παραπάνω σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Η προτεραιότητα επίσης που θέτει ο κ. Υπουργός στην εξυπηρέτηση των πολιτών και όχι στη φύση του μετοχικού σχήματος είναι σωστή. Από την άλλη δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σε μία νύκτα κρατικοποιήθηκαν «αλά Μαδούρο» ιδιωτικές περιουσίες. Προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει να αποζημιωθούν όσοι επιθυμούν. Οι υπόλοιποι θα μπορούσαν να συμμετέχουν σε ένα νέο σχήμα, παίρνοντας υπόψη την ανάγκη για ανανέωση του στόλου, για ηλεκτροκίνηση και φυσικά τη μελλοντική λειτουργία του μετρό, που έγινε ουσιαστικά με δημόσιους πόρους.

Και στο μετρό της Θεσσαλονίκης; Βλέπετε ότι είναι εκ των ων ουκ άνευ η αλλαγή στάσης για τα αρχαία στη στάση Βενιζέλου; Ακόμη και αν δεν υπάρχουν σίγουρες και αξιόπιστες μελέτες;

Σίγουρες και αξιόπιστες μελέτες υπάρχουν για την απόσπαση και την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Δεν υπάρχουν, προφανώς, για την κατασκευή του σταθμού με τις αρχαιότητες να παραμένουν κατά χώρα. «Μάλλιασε η γλώσσα μου» να λέω ότι η λύση Μυλόπουλου - Μπουτάρη είναι φάντασμα και βασίζεται σε προμελέτες. Δεν είναι βιώσιμη και γι’ αυτό δεν έχουμε ακόμη οριστικές μελέτες, προϋπολογισμό και χρονοδιάγραμμα. Οι εργασίες που γίνονται σήμερα είναι ενταγμένες στην αρχική εργολαβία. Απλά δεν υπάρχει επανασχεδιασμός του σταθμού.

Μόνη λύση λοιπόν η απόσπαση και η επανατοποθέτηση, που για να προωθηθεί σήμερα απαιτεί πολιτική διαχείριση. Προσωπικά την υποστηρίζω εδώ και 6,5 χρόνια. Η κυβέρνηση όμως αποφασίζει.


Αν τελικά απομακρυνθούν τα αρχαία στη Βενιζέλου και στη συνέχεια επανατοποθετηθούν, με το χέρι στην καρδιά, πότε θα τελειώσει το έργο;

Πιστεύω το 23, αλλά μιλάμε για όλο το έργο από Καλαμαριά έως σιδηροδρομικό σταθμό. Προσέξτε. Αν για οποιοδήποτε λόγο παραδώσουμε το έργο χωρίς το σταθμό Βενιζέλου, όταν θα χρειασθεί να τον συνδέσουμε αργότερα, θα πρέπει να σταματήσει η λειτουργία του μετρό ίσως και για 18 μήνες.

Και κάτι προσωπικό, για το τέλος: Τι να περιμένουμε από το βουλευτή Στράτο Σιμόπουλο; Θα είστε ήσυχο μέλος του κοινοβουλίου ή θα κάνετε δύσκολη τη ζωή των δικών σας υπουργών;

Ήσυχο μέλος; Αν εννοείτε άφωνο μέλος, σίγουρα όχι. Καταρχήν απαιτείται συνεχής στήριξη του κυβερνητικού έργου. Τα πρώτα δείγματα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δείχνουν ότι σκοπεύει να εφαρμόσει την τακτική «όχι σε όλα» και να δημιουργεί συνεχώς εντάσεις σε κοινοβουλευτικές διαδικασίες. Πρέπει λοιπόν ως βουλευτής, με επιχειρήματα πάντα αλλά και με σκληρό πολιτικό λόγο όπου απαιτείται, να προωθώ κοινοβουλευτικά τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες. Όσον αφορά τους υπουργούς, ο κοινοβουλευτισμός μού δίνει κάποια όπλα, κυρίως σε επίπεδο ερωτήσεων. Δεν έχω σκοπό, όμως, να το κάνω για τα «μάτια». Θα συνοδεύονται από ουσία και πολλή πίεση, πολιτική και επικοινωνιακή. Υπό την έννοια αυτή ίσως κάποιες φορές κάνω τη ζωή τους δύσκολη.

* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 8/9/2019.


Δεν μασά το λόγια του ο Στράτος Σιμόπουλος. «Θα κριθούμε στην αποτελεσματικότητα κυρίως σε θέματα οικονομίας. Όμως το ήθος και το ύφος της εξουσίας παίζουν πάντα το ρόλο τους. Και η εξουσία δημιουργεί πολλές φορές μια ναρκισσιστική αντίληψη των πραγμάτων και έτσι πολλοί ‘καβαλάμε καλάμι’. Θέλει προσπάθεια να το αποφύγουμε αυτό», τονίζει σε συνέντευξή του στη «Μακεδονία της Κυριακής» ο νεοεκλεγείς βουλευτής. Για το μετρό της Θεσσαλονίκης επιμένει στην άποψή του ότι η μόνη λύση είναι η απόσπαση και η επανατοποθέτηση των Αρχαίων στη στάση Βενιζέλου, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση αποφασίζει. Για τα δημοτικά εκπλήσσει, προτείνοντας στον Κωνσταντίνο Ζέρβα και τον Νίκο Ταχιάο να συνεργασθούν για το καλό της πόλης, ενώ προειδοποιεί ότι δεν θα είναι ένα ήσυχο μέλος του κοινοβουλίου και απευθυνόμενος προς τους υπουργούς τονίζει: «Ίσως κάποιες φορές τους κάνω τη ζωή δύσκολη».

Κύριε Σιμόπουλε, αυτές τις ημέρες η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη συμπληρώνει δύο μήνες θητείας. Πώς θα χαρακτηρίζατε τα μέχρι στιγμής δείγματα γραφής της;

Θετικά απολύτως, αν αναλογισθούμε ότι πρόκειται για μία κυβέρνηση δύο μηνών που κινήθηκε με μεγάλη ταχύτητα, εφαρμόζοντας μάλιστα πτυχές του προγράμματός της. Τέτοιες πτυχές ήταν η μείωση του ΕΝΦΙΑ, η βελτιωτική αλλαγή στη διαδικασία των 120 δόσεων για τα χρέη στο δημόσιο, η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου όπως το ξέραμε, τα μέτρα για την ενίσχυση της ρευστότητας της ΔΕΗ και η επιστροφή στην κανονικότητα στην έκδοση αδειών διπλώματος.

Βλέπετε κάτι αρνητικό; Ακούγεται ως κριτική ότι για διάφορες θέσεις σε κυβέρνηση και κρατικό μηχανισμό προτιμούνται εξωκοινοβουλευτικοί και τεχνοκράτες, αλλά και στελέχη που προέρχονται από το χώρο του ΠΑΣΟΚ και του ΚΙΝΑΛ, και όχι οι κεντροδεξιοί. Τι λέτε επ’ αυτού;

Ανέκαθεν πίστευα ότι πρέπει να υπάρχει ασυμβίβαστο υπουργού και βουλευτή. Για να γίνει αυτό πρέπει να υπάρχει πλήρης ανεξαρτησία του βουλευτή και να μην υπάρχει η έννοια της κομματικής πειθαρχίας.

Συνταγματικά, βέβαια, απαιτείται αναθεώρηση. Με τα σημερινά δεδομένα πάντως μία κυβέρνηση πρέπει να συνδυάζει την τεχνοκρατική με την πολιτική επάρκεια. Με το μείγμα προσώπων, τα οποία επιλέχθηκαν, καλύπτεται θεωρώ η παραπάνω απαίτηση. Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, επιθυμώ να τονίσω ότι η ΝΔ είναι λογικό να έχει αλλάξει μέσα στο χρόνο. Το ποσοστό του 40% που πήραμε στις εκλογές ανήκει και σε αρκετούς που προέρχονται από το χώρο του ΚΙΝΑΛ.


Πού θεωρείτε ότι τελικά θα κριθεί η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη; Στην οικονομία; Στην αποτελεσματικότητα; Ή μήπως στο ήθος και το ύφος της εξουσίας;


Στην αποτελεσματικότητα κυρίως σε θέματα οικονομίας. Οι πολίτες βίωσαν δέκα σκληρά χρόνια και έχουν απαιτήσεις. Σήμερα, παρά το καθεστώς αυξημένης εποπτείας, στο οποίο βρισκόμαστε, περιμένουν η ΝΔ να υλοποιήσει το πρόγραμμά της και να φέρει πολλές και καλές νέες θέσεις εργασίας, να μειώσει τη φορολογία και τις ασφαλιστικές εισφορές. Το ήθος και το ύφος της εξουσίας παίζουν πάντα το ρόλο τους. Η εξουσία, ξέρετε, δημιουργεί πολλές φορές μια «ναρκισσιστική» αντίληψη των πραγμάτων και έτσι πολλοί «καβαλάμε καλάμι». Θέλει προσπάθεια να το αποφύγουμε αυτό. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι είμαστε προσωρινοί στην εξουσία.

Να πάμε στα της Θεσσαλονίκης και στα του δήμου. Πώς κρίνετε τις πρώτες κινήσεις του Κωνσταντίνου Ζέρβα; Και τι λέτε για το γεγονός ότι πήρε μαζί του στη διοίκηση σχεδόν τη μισή ομάδα του Νίκου Ταχιάου;

Αγγίξατε ευαίσθητες χορδές. Κατανοώ την ανάγκη του κ. Ζέρβα να «κυβερνήσει» χωρίς να χρειάζεται να διαπραγματεύεται συνεχώς. Από την άλλη, λογικό είναι να αντιδρά και ο κ. Ταχιάος, που βλέπει την παράταξή του να φυλλορροεί. Προσωπικά επιθυμώ να συνεργασθούν για το καλό της πόλης.

Ένα μεγάλο ζήτημα της πόλης είναι ο ΟΑΣΘ. Ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξή του στην εφημερίδα μας χαρακτήρισε την κατάσταση «χάλι που δεν μπορεί να διορθωθεί εν μία νυκτί». Η άποψή σας;

Προφανώς και έχει δίκιο. Τα πρώτα δείγματα του υπουργείου και της νέας διοίκησης είναι θετικά. Κυκλοφορούν ήδη καθημερινά περίπου 70 λεωφορεία παραπάνω σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Η προτεραιότητα επίσης που θέτει ο κ. Υπουργός στην εξυπηρέτηση των πολιτών και όχι στη φύση του μετοχικού σχήματος είναι σωστή. Από την άλλη δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σε μία νύκτα κρατικοποιήθηκαν «αλά Μαδούρο» ιδιωτικές περιουσίες. Προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει να αποζημιωθούν όσοι επιθυμούν. Οι υπόλοιποι θα μπορούσαν να συμμετέχουν σε ένα νέο σχήμα, παίρνοντας υπόψη την ανάγκη για ανανέωση του στόλου, για ηλεκτροκίνηση και φυσικά τη μελλοντική λειτουργία του μετρό, που έγινε ουσιαστικά με δημόσιους πόρους.

Και στο μετρό της Θεσσαλονίκης; Βλέπετε ότι είναι εκ των ων ουκ άνευ η αλλαγή στάσης για τα αρχαία στη στάση Βενιζέλου; Ακόμη και αν δεν υπάρχουν σίγουρες και αξιόπιστες μελέτες;

Σίγουρες και αξιόπιστες μελέτες υπάρχουν για την απόσπαση και την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Δεν υπάρχουν, προφανώς, για την κατασκευή του σταθμού με τις αρχαιότητες να παραμένουν κατά χώρα. «Μάλλιασε η γλώσσα μου» να λέω ότι η λύση Μυλόπουλου - Μπουτάρη είναι φάντασμα και βασίζεται σε προμελέτες. Δεν είναι βιώσιμη και γι’ αυτό δεν έχουμε ακόμη οριστικές μελέτες, προϋπολογισμό και χρονοδιάγραμμα. Οι εργασίες που γίνονται σήμερα είναι ενταγμένες στην αρχική εργολαβία. Απλά δεν υπάρχει επανασχεδιασμός του σταθμού.

Μόνη λύση λοιπόν η απόσπαση και η επανατοποθέτηση, που για να προωθηθεί σήμερα απαιτεί πολιτική διαχείριση. Προσωπικά την υποστηρίζω εδώ και 6,5 χρόνια. Η κυβέρνηση όμως αποφασίζει.


Αν τελικά απομακρυνθούν τα αρχαία στη Βενιζέλου και στη συνέχεια επανατοποθετηθούν, με το χέρι στην καρδιά, πότε θα τελειώσει το έργο;

Πιστεύω το 23, αλλά μιλάμε για όλο το έργο από Καλαμαριά έως σιδηροδρομικό σταθμό. Προσέξτε. Αν για οποιοδήποτε λόγο παραδώσουμε το έργο χωρίς το σταθμό Βενιζέλου, όταν θα χρειασθεί να τον συνδέσουμε αργότερα, θα πρέπει να σταματήσει η λειτουργία του μετρό ίσως και για 18 μήνες.

Και κάτι προσωπικό, για το τέλος: Τι να περιμένουμε από το βουλευτή Στράτο Σιμόπουλο; Θα είστε ήσυχο μέλος του κοινοβουλίου ή θα κάνετε δύσκολη τη ζωή των δικών σας υπουργών;

Ήσυχο μέλος; Αν εννοείτε άφωνο μέλος, σίγουρα όχι. Καταρχήν απαιτείται συνεχής στήριξη του κυβερνητικού έργου. Τα πρώτα δείγματα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δείχνουν ότι σκοπεύει να εφαρμόσει την τακτική «όχι σε όλα» και να δημιουργεί συνεχώς εντάσεις σε κοινοβουλευτικές διαδικασίες. Πρέπει λοιπόν ως βουλευτής, με επιχειρήματα πάντα αλλά και με σκληρό πολιτικό λόγο όπου απαιτείται, να προωθώ κοινοβουλευτικά τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες. Όσον αφορά τους υπουργούς, ο κοινοβουλευτισμός μού δίνει κάποια όπλα, κυρίως σε επίπεδο ερωτήσεων. Δεν έχω σκοπό, όμως, να το κάνω για τα «μάτια». Θα συνοδεύονται από ουσία και πολλή πίεση, πολιτική και επικοινωνιακή. Υπό την έννοια αυτή ίσως κάποιες φορές κάνω τη ζωή τους δύσκολη.

* Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 8/9/2019.

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία