ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Στη δικαιοσύνη προσφεύγει ο δήμος Δέλτα για τα διόδια στη Χαλάστρα

Στηρίζουν τις ενέργειες του δημάρχου για την ακύρωση της κατασκευής οι βουλευτές όλων κομμάτων της Β΄ Θεσσαλονίκης και η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

 03/02/2020 14:37

Στη δικαιοσύνη προσφεύγει ο δήμος Δέλτα για τα διόδια στη Χαλάστρα

Φανή Σοβιτσλή

Στο πλευρό του δήμου Δέλτα που αντιδρά σθεναρά στην κατασκευή και λειτουργία των νέων πλευρικών διοδίων στη Χαλάστρα, τάσσονται οι βουλευτές της Β΄ Θεσσαλονίκης και εκπρόσωποι της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, δηλώνοντας κατηγορηματικά πως δεν πρέπει να προχωρήσουν, καθώς η περιοχή δεν αντέχει άλλη επιβάρυνση.

Μάλιστα ο δήμαρχος, Γιάννης Ιωαννίδης προανήγγειλε ήδη προσφυγή με ένδικα μέσα, το περιεχόμενο της οποίας, όπως γνωστοποίησε μελετάται από την νομική υπηρεσία του δήμου Δέλτα.

Κατά τη διάρκεια ευρείας σύσκεψης που συγκάλεσε σήμερα κ. Ιωαννίδης, με βουλευτές όλων των κομμάτων επίσης Β΄ εκλογικής Περιφέρειας Θεσσαλονίκης, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τους επικεφαλής των παρατάξεων του δήμου, 

dimos-delta-suskepsi-diodia-xalastra.jpg

ενημέρωσε ότι με τη δημιουργία των διοδίων αυτών αποκλείονται κάτοικοι και εργαζόμενοι επίσης Χαλάστρας από την ελεύθερη πρόσβαση στην Εθνική οδό ενώ τόνισε ότι η περιοχή έχει επίσης δύο σταθμούς διοδίων στα Μάλγαρα και στο ύψος των Διαβατών( διόδια Ωραικάστρου).

«Με αυτόν τον τρόπο θα υποβαθμιστεί ακόμη περισσότερο η περιοχή επίσης. Επιχειρήσεις και εργοστάσια στη Χαλάστρα θα μαραζώσουν ενώ οι επαγγελματίες αλιείς θα υποστούν μεγάλη ζημιά καθώς θα καλούνται να πληρώνουν αντίτιμο στα διόδια περισσότερες από μια φορά την ημέρα.

Επίσης θα επηρεαστεί τόσο η βιομηχανική ζώνη του Καλοχωρίου όσο και η ΒΙΠΕΘ Σίνδου» τόνισε ο κ. Ιωαννίδης.

Προσφυγή με ένδικα μέσα

Μιλώντας στη σύσκεψη σημείωσε πως ο δήμος έχει ήδη προτείνει να μετατοπιστούν τα υπάρχοντα διόδια από τα Μάλγαρα προς το Κλειδί Ημαθίας στη Εθνική οδό, ώστε να μην υπάρχει διέξοδος για τα φορτηγά από παράπλευρους δρόμους.

«Η προηγούμενη διοίκηση του δήμου δεν προσέφυγε στο ΣτΕ, για να προσβάλλει την απόφαση της κατασκευής πλευρικών διοδίων που ελήφθη το 2018» υπογράμμισε ο δήμαρχος κ. Ιωαννίδης και ζήτησε από τους Βουλευτές και την Περιφέρεια να στηρίξουν τον δήμο στις επόμενες κινήσεις του με πρώτη την επίσκεψη κλιμακίου στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να του παραθέσουν τα προβλήματα που θα προκύψουν από την λειτουργία των διοδίων. Μάλιστα με εντολή του δημάρχου οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου ετοιμάζουν πλήρη φάκελο με όλα τα στοιχεία προκειμένου να ενημερωθεί πλήρως ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.

Τι είπαν οι βουλευτές

Την άποψη ότι θα έρθουν και άλλα διόδια στην περιοχή, εξέφρασε ο βουλευτής της Ν.Δ, Δημήτρης Βαρτζόπουλος, λέγοντας πως «πρέπει να ενημερώσουμε την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για τις επιπτώσεις των διοδίων στην κοινωνία και να θέσουμε άμεσα το ζήτημα της ελαφρύνσεως των κατοίκων από την καταβολή του αντιτίμου στα διόδια της Δυτικής Θεσσαλονίκης»..

Ο βουλευτής Β Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος, εκπροσωπήθηκε από την κ Σοφία Ρίζου, συνεργάτη του πολιτικού του γραφείου η οποία μετέφερε στο δήμαρχο τη συμπαράσταση του στις επόμενες κινήσεις προκειμένου να μην κατασκευαστούν τα πλευρικά διόδια.

Ο δήμαρχος Δέλτα Γιάννης Ιωαννίδης συναντήθηκε στο δημαρχείο και με την βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Θεοδώρα Αυγέρη, η οποία υπογράμμισε την στήριξη της στις Πρωτοβουλίες του δήμου για την μη κατασκευή των διοδίων στη Χαλάστρα.

«Πρέπει να σταματήσει η δυτική Θεσσαλονίκη και ο δήμος Δέλτα να επιβαρύνεται οικονομικά» τόνισε μεταξύ άλλων ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ της Β Θεσσαλονίκης Γιώργος Αρβανιτίδης και υπογράμμισε ότι όταν ο νομοθέτης σχεδίασε τα διόδια σε όλη τη χώρα είχε προβλέψει να εξαιρούνται οι κάτοικοι των περιοχών από τις επιβάρυνση του αντιτίμου των διοδίων κάτι που δεν εφαρμόστηκε.

«Να συσπειρώσουμε τον κόσμο και να αντιδράσουμε στην κατασκευή των διοδίων στη Χαλάστρα» πρότεινε ο βουλευτής της Β εκλογικής Περιφέρειας του ΚΚΕ, Λεωνίδας Στολτίδης.

«Είμαστε μαζί σας στην κατάργηση των διοδίων που αποτελούν ένα παράλογο ζήτημα για την περιοχή», τόνισε ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, Κώστας Χήτας.

Κ. Γιουτίκας: Άδικο μέτρο που θα τιμωρήσει τους κατοίκους

Στη σύσκεψη συμμετείχε ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Κώστας Γιουτίκας, εκπροσωπώντας τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικωστα ο οποίος ενημέρωσε ότι η ΠΚΜ το 2018 είχε προσφύγει στο ΣτΕ κατά των διοδίων της Χαλάστρας. «Είναι αδιανόητο για μια διαδρομή μόλις 18 χλμ από και προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης, οι κάτοικοι της περιοχής να πληρώνουν διόδια», τόνισε ο κ Γιουτίκας.

«Πρόκειται για ένα άδικο μέτρο που θα κοστίσει πολύ και το μόνο που θα καταφέρει είναι «να τιμωρήσει» τους κατοίκους της περιοχής» σχολίασε ο ίδιος.

Υπενθύμισε μάλιστα ότι τις τελευταίες μέρες έχει επικοινωνήσει κατ’ επανάληψιν με τους υπεύθυνους της Εγνατίας Οδού Α.Ε., όπως και με τον γενικό γραμματέα Υποδομών, ο οποίος δεσμεύτηκε να εξετάσει το θέμα στη βάση της προτεινόμενης λύσης για ακύρωση των πλευρικών διοδίων και τη μετατόπιση των διοδίων Μαλγάρων.

Επιπλέον, όπως είπε, εκκρεμεί η εξέταση της προσφυγής, της ΠΚΜ στο Συμβούλιο της Επικρατείας, κατά της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τα διόδια, με την οποία ζητά από το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της χώρας να ακυρώσει αφενός τη λειτουργία νέων σταθμών διοδίων, μεταξύ των οποίων είναι και τα πλευρικά διόδια στη Χαλάστρα και αφετέρου την προβλεπόμενη αύξηση των τελών διέλευσης.

Στο πλευρό του δήμου Δέλτα που αντιδρά σθεναρά στην κατασκευή και λειτουργία των νέων πλευρικών διοδίων στη Χαλάστρα, τάσσονται οι βουλευτές της Β΄ Θεσσαλονίκης και εκπρόσωποι της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, δηλώνοντας κατηγορηματικά πως δεν πρέπει να προχωρήσουν, καθώς η περιοχή δεν αντέχει άλλη επιβάρυνση.

Μάλιστα ο δήμαρχος, Γιάννης Ιωαννίδης προανήγγειλε ήδη προσφυγή με ένδικα μέσα, το περιεχόμενο της οποίας, όπως γνωστοποίησε μελετάται από την νομική υπηρεσία του δήμου Δέλτα.

Κατά τη διάρκεια ευρείας σύσκεψης που συγκάλεσε σήμερα κ. Ιωαννίδης, με βουλευτές όλων των κομμάτων επίσης Β΄ εκλογικής Περιφέρειας Θεσσαλονίκης, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τους επικεφαλής των παρατάξεων του δήμου, 

dimos-delta-suskepsi-diodia-xalastra.jpg

ενημέρωσε ότι με τη δημιουργία των διοδίων αυτών αποκλείονται κάτοικοι και εργαζόμενοι επίσης Χαλάστρας από την ελεύθερη πρόσβαση στην Εθνική οδό ενώ τόνισε ότι η περιοχή έχει επίσης δύο σταθμούς διοδίων στα Μάλγαρα και στο ύψος των Διαβατών( διόδια Ωραικάστρου).

«Με αυτόν τον τρόπο θα υποβαθμιστεί ακόμη περισσότερο η περιοχή επίσης. Επιχειρήσεις και εργοστάσια στη Χαλάστρα θα μαραζώσουν ενώ οι επαγγελματίες αλιείς θα υποστούν μεγάλη ζημιά καθώς θα καλούνται να πληρώνουν αντίτιμο στα διόδια περισσότερες από μια φορά την ημέρα.

Επίσης θα επηρεαστεί τόσο η βιομηχανική ζώνη του Καλοχωρίου όσο και η ΒΙΠΕΘ Σίνδου» τόνισε ο κ. Ιωαννίδης.

Προσφυγή με ένδικα μέσα

Μιλώντας στη σύσκεψη σημείωσε πως ο δήμος έχει ήδη προτείνει να μετατοπιστούν τα υπάρχοντα διόδια από τα Μάλγαρα προς το Κλειδί Ημαθίας στη Εθνική οδό, ώστε να μην υπάρχει διέξοδος για τα φορτηγά από παράπλευρους δρόμους.

«Η προηγούμενη διοίκηση του δήμου δεν προσέφυγε στο ΣτΕ, για να προσβάλλει την απόφαση της κατασκευής πλευρικών διοδίων που ελήφθη το 2018» υπογράμμισε ο δήμαρχος κ. Ιωαννίδης και ζήτησε από τους Βουλευτές και την Περιφέρεια να στηρίξουν τον δήμο στις επόμενες κινήσεις του με πρώτη την επίσκεψη κλιμακίου στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών προκειμένου να του παραθέσουν τα προβλήματα που θα προκύψουν από την λειτουργία των διοδίων. Μάλιστα με εντολή του δημάρχου οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου ετοιμάζουν πλήρη φάκελο με όλα τα στοιχεία προκειμένου να ενημερωθεί πλήρως ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.

Τι είπαν οι βουλευτές

Την άποψη ότι θα έρθουν και άλλα διόδια στην περιοχή, εξέφρασε ο βουλευτής της Ν.Δ, Δημήτρης Βαρτζόπουλος, λέγοντας πως «πρέπει να ενημερώσουμε την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για τις επιπτώσεις των διοδίων στην κοινωνία και να θέσουμε άμεσα το ζήτημα της ελαφρύνσεως των κατοίκων από την καταβολή του αντιτίμου στα διόδια της Δυτικής Θεσσαλονίκης»..

Ο βουλευτής Β Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος, εκπροσωπήθηκε από την κ Σοφία Ρίζου, συνεργάτη του πολιτικού του γραφείου η οποία μετέφερε στο δήμαρχο τη συμπαράσταση του στις επόμενες κινήσεις προκειμένου να μην κατασκευαστούν τα πλευρικά διόδια.

Ο δήμαρχος Δέλτα Γιάννης Ιωαννίδης συναντήθηκε στο δημαρχείο και με την βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Θεοδώρα Αυγέρη, η οποία υπογράμμισε την στήριξη της στις Πρωτοβουλίες του δήμου για την μη κατασκευή των διοδίων στη Χαλάστρα.

«Πρέπει να σταματήσει η δυτική Θεσσαλονίκη και ο δήμος Δέλτα να επιβαρύνεται οικονομικά» τόνισε μεταξύ άλλων ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ της Β Θεσσαλονίκης Γιώργος Αρβανιτίδης και υπογράμμισε ότι όταν ο νομοθέτης σχεδίασε τα διόδια σε όλη τη χώρα είχε προβλέψει να εξαιρούνται οι κάτοικοι των περιοχών από τις επιβάρυνση του αντιτίμου των διοδίων κάτι που δεν εφαρμόστηκε.

«Να συσπειρώσουμε τον κόσμο και να αντιδράσουμε στην κατασκευή των διοδίων στη Χαλάστρα» πρότεινε ο βουλευτής της Β εκλογικής Περιφέρειας του ΚΚΕ, Λεωνίδας Στολτίδης.

«Είμαστε μαζί σας στην κατάργηση των διοδίων που αποτελούν ένα παράλογο ζήτημα για την περιοχή», τόνισε ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, Κώστας Χήτας.

Κ. Γιουτίκας: Άδικο μέτρο που θα τιμωρήσει τους κατοίκους

Στη σύσκεψη συμμετείχε ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Κώστας Γιουτίκας, εκπροσωπώντας τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικωστα ο οποίος ενημέρωσε ότι η ΠΚΜ το 2018 είχε προσφύγει στο ΣτΕ κατά των διοδίων της Χαλάστρας. «Είναι αδιανόητο για μια διαδρομή μόλις 18 χλμ από και προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης, οι κάτοικοι της περιοχής να πληρώνουν διόδια», τόνισε ο κ Γιουτίκας.

«Πρόκειται για ένα άδικο μέτρο που θα κοστίσει πολύ και το μόνο που θα καταφέρει είναι «να τιμωρήσει» τους κατοίκους της περιοχής» σχολίασε ο ίδιος.

Υπενθύμισε μάλιστα ότι τις τελευταίες μέρες έχει επικοινωνήσει κατ’ επανάληψιν με τους υπεύθυνους της Εγνατίας Οδού Α.Ε., όπως και με τον γενικό γραμματέα Υποδομών, ο οποίος δεσμεύτηκε να εξετάσει το θέμα στη βάση της προτεινόμενης λύσης για ακύρωση των πλευρικών διοδίων και τη μετατόπιση των διοδίων Μαλγάρων.

Επιπλέον, όπως είπε, εκκρεμεί η εξέταση της προσφυγής, της ΠΚΜ στο Συμβούλιο της Επικρατείας, κατά της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τα διόδια, με την οποία ζητά από το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της χώρας να ακυρώσει αφενός τη λειτουργία νέων σταθμών διοδίων, μεταξύ των οποίων είναι και τα πλευρικά διόδια στη Χαλάστρα και αφετέρου την προβλεπόμενη αύξηση των τελών διέλευσης.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία