ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Στα δυο οι επικεφαλής των παρατάξεων

Σε υψηλούς τόνους διεξάγεται η συζήτηση στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης για τα έργα του μετρό και ειδικότερα για τα αρχαία της Βενιζέλου

 07/10/2019 21:19

Στα δυο οι επικεφαλής των παρατάξεων

Δημήτρης Λαζόπουλος

Σε υψηλούς τόνους διεξάγεται η συζήτηση στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης για τα έργα του μετρό και ειδικότερα για τα αρχαία της Βενιζέλου.
Μετά την εισαγωγική τοποθέτηση του δημάρχου, Κωνσταντίνου Ζέρβα, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης, "Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα", Νίκος Ταχιάος, υπογράμμισε ότι "υπάρχει ένα έργο το οποίο έχει μία πολύ συγκεκριμένη λογική" και πρέπει να εξετάζεται ενιαίο και όχι τμηματικά.

Η "in situ" παραμονή των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου δεν είναι ασφαλής, ανέφερε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό και εξήγησε: "Δεν μπορεί να καλύψει τις προδιαγραφές ασφαλείας, οι οποίες είναι απαραίτητες για έναν τέτοιο σταθμό και ειδικά αυτές που αφορούν τον αερισμό της σήραγγας, δεν μπορεί να υπακούσει στις προδιαγραφές πυρασφαλείας και της εξόδου κινδύνου".
Ο κ. Ταχιάος χαρακτήρισε πολύ δυσλειτουργική την είσοδο και την έξοδο των επιβατών της Βενιζέλου από μία και μόνο πύλη και σε περιορισμένο χώρο, "γιατί δεν μπορείς να απλωθείς λόγω των αρχαιολογικών ευρημάτων. Είναι κάτι το οποίο συνιστά κινδύνους για το κοινό".
Καταληκτικά, "η προτεινόμενη λύση δεν είναι κατασκευάσιμη για τον σταθμό της Βενιζέλου", είπε ο κ. Ταχιάος.
Στο ίδιο μήκος κύματος εξέπεμψε και ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, υποστηρίζοντας πως "Θέλουμε να ολοκληρώσουμε το μετρό, να το θέσουμε σε λειτουργία στο σύνολό του", με απόσπαση των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου.
"Θέλω πάντα να θυμόμαστε ότι μιλάμε για επανατοποθέτηση και όχι μόνο για απόσπαση. Το έργο θα παραδοθεί Απρίλιο του 2023 ολοκληρωμένο. Το 2023 ολοκληρώνεται η χρηματοδότηση του έργου", δεσμεύθηκε ο κ. Κουρέτας.
Από την άλλη, ο πρόεδρος της ΠΕΔ ΚΜ και δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου κατάρκινε το γεγονός ότι ο σχεδιασμός και τα χρονοδιαγράμματα του έργου άλλαζαν κάθε φορά που άλλαζε κυβέρνηση, λέγοντας χαρακτηριστικά πως "άλλοι παπάδες έρχονται, άλλα ευαγγέλια διαβάζουνε".
Υποστηρίζοντας την απόσπαση των αρχαιοτήτων, ο κ. Κυρίζογλου είπε πως "στην Αγίας Σοφίας γίνεται, στη Βενιζέλου γιατί δεν γίνεται;".
Εκφράζοντας το αίσθημα των πολιτών, όπως εκτίμησε ο πρόεδρος της ΠΕΔ ΚΜ, δήλωσε: "Θέλουμε τη χρονικά πιο σύντομη, αλλά και πιο οικονομική λύση". Απεθυνόμενος, εμμέσως πλην σαφώς, στον τέως δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, ο κ. Κυρίζογλου τού χρέωσε "θλιβερές και υποκριτικές αντιδράσεις" με την προ ετών προσφυγή στο ΣτΕ, οι οποίες προκάλεσαν τις καθυστερήσεις, όπως σημείωσε, ενώ κατηγόρησε μερίδα των αντιδρώντων στην απόσπαση για... αρχαιολαγνεία.
Ακολούθως, η επικεφαλής της παράταξης "Θεσσαλονίκη Μαζί", Κατερίνα Νοτοπούλου, κατηγόρησε τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, Δρόσο Τσαβλή, για παρέλαση κυβερνητικών ομιλητών, ενώ ζήτησε να επιτραπεί στον πρώην πρόεδρο της Αττικό Μετρό, Γιάννη Μυλόπουλο, να μιλήσει στη συνεδρίαση, αίτημα το οποίο απέρριψε ο κ. Τσαβλής. Να σημειωθεί πάντως πως και ο επικεφαλής της παράταξης "ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη", Σπύρος Βούγιας, συντάχθηκε με την κα. Νοτοπούλου επιθυμώντας να ακούσει τον κ. Μυλόπουλο.
Ο Πάρις Μπίλλιας, μιλώντας ως πρόεδρος του ΤΕΕ/τΚΜ και αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της ΠΚΜ, ισχυρίστηκε ότι "Αν δεν κατασκευαστεί ο σταθμός Βενιζέλου σημαίνει ότι σε ώρα αιχμής ένας αριθμός επιβατών" θα κατευθυνόταν στους σταθμούς Αγίας Σοφίας και Πλατείας Δημοκρατίας, γεγονός το οποίο θα δημιουργούσε "τεράστια ζητήματα ασφαλείας", σύμφωνα με τον ίδιο.
Ο κ. Μπίλλιας χαρακτήρισε εφικτή, αλλά δύσκολη και ακριβή τη λύση της κατά χώρα ανάδειξης των αρχαιοτήτων, η οποία θα ήταν κατά 20 εκατομμύρια ευρώ ακριβότερη από την απόσπαση. Με την τελευταία λύση, τα αρχαία "δεν θα καταστραφούν και μπορούν να επανατοποθετηθούν", όπως διαβεβαίωσε ο κ. Μπίλλιας επικαλούμενος συνομιλίες του με ειδικούς, χωρίς να τους κατονομάσει.
"Βρισκόμαστε μπροστά σε μία δεδομένη απόφαση της κυβέρνησης" να παραδώσει ολόκληρη τη γραμμή του μετρό ανέφερε ο βουλευτής Α Θεσσαλονίκης της ΝΔ και γραμματέας της Κ.Ο. της ΝΔ, Σταύρος Καλαφάτης. "Με την απόφαση της κυβέρνησης το μετρό μπορεί να λειτουργήσει ενιαίο τον Απρίλιο του 2023", ανέφερε ο κ. Καλαφάτης, σημειώνοντας ότι η εν λόγω λύση έχει εφαρμοστεί για τα αρχαία της Αγίας Σοφίας, καθώς και στο μετρό της Αθήνας. "Όσοι επιδιώκουν διχασμό της τοπικής κοινωνίας, ματαιοπονούν", κατέληξε ο κ. Καλαφάτης.
"Λυπάμαι γιατί λαμβάνω τον λόγο ως βουλευτής και όχι ως επικεφαλής δημοτικής παράταξης , διαμήνυσε η Κ. Νοτοπούλου ανεβαίνοντας στο βήμα. "Ποιος έφερε τις καθυστερήσεις, ποιος διαίρεσε την πόλη;" είπε ρητορικά η ίδια, υπενθυμίζοντας ότι το 2015 η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ παρέδωσε ολοκληρωμένο το 30% του έργου με 1,2 δισεκατομμύριο ευρώ διεκδικήσεις από τους εργολάβους. "Το έργο ήταν σταματημένο το 2015", πρόσθεσε η ίδια για να τονίσει ακολούθως πως "οι διεκδικήσεις ξεπερνούσαν τη συμβατική χρηματοδότηση του έργου".Αντιθέτως, "σε τέσσερα χρόνια μνημονίων ξεκολλήσαμε το έργο και σε κάθε βήμα του έργου τα στελέχη της ΝΔ έσταζαν χολή. Ο ΣΥΡΙΖΑ επούλωσε μία μία τις πληγές της πόλης που ανοίξατε εσείς", υποστήριξε η κα. Νοτοπούλου.

Η ίδια απευθυνόμενη στο δημοτικό συμβούλιο τόνισε πως "κρούω τον κώδωνα του κινδύνου. Κάποιοι φαίνεται να μη θέλουν να ολοκληρωθεί το μετρό. Η απόσταση μεταξύ του εικονικού χρονοδιαγράμματος που δώσατε, χωρίς να έχετε καν στοιχεία, για το 2023 με τη συμβατική μας υποχρέωση στην Ε.Ε. για λειτουργία του έργου το 2025 είναι μόλις δύο χρόνια. Προσέξτε μη φεσώσετε τον ελληνικό λαό με τα χρήματα που δαπανήθηκαν για ένα έργο που δεν ολοκληρώθηκε, επειδή θα αναγκαστεί η χώρα να τα επιστρέψει εξαιτίας σας. Διότι τότε, η ευθύνη δεν θα είναι μόνο στα λόγια".

Να σταματήσει κάθε συζήτηση απόσπασης των αρχαιοτήτων, διότι αυτή θα κατέστρεφε τα ευρήματα, παρότρυνε ο βουλευτής Β Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ, Λεωνίδας Στολτίδης, επισημαίνοντας ότι κανείς από τους προλαλήσαντες δεν αναφέρθηκε στις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων του μετρό "λες και ζούμε στο μεσαίωνα και δεν υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις".
"Έχουμε υποχρέωση να προστατέψουμε και να αναδείξουμε τα αρχαία στο φυσικό τους περιβάλλον" δήλωσε η Κωνσταντίνα Αδάμου, βουλευτής Β Θεσσαλονίκης με το ΜέΡΑ25. Συνέχισε λέγοντας πως η ανάδειξη των αρχαιοτήτων θα εμπλουτίσει την ιστορία της πόλης και θα προσελκύσει νέους τουρίστες. Στη μεταφορά μπορεί να συμβεί οποιαδήποτε φθορά, αν όχι καταστροφή", προειδοποίησε η κα. Αδάμου. Επιπλέον, η ίδια επικαλέστηκε ρεπορτάζ του BBC το οποίο χαρακτήριζε τα αρχαία της Βενιζέλου ως μια άλλη Πομπηία.

Σε υψηλούς τόνους διεξάγεται η συζήτηση στην ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης για τα έργα του μετρό και ειδικότερα για τα αρχαία της Βενιζέλου.
Μετά την εισαγωγική τοποθέτηση του δημάρχου, Κωνσταντίνου Ζέρβα, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης, "Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα", Νίκος Ταχιάος, υπογράμμισε ότι "υπάρχει ένα έργο το οποίο έχει μία πολύ συγκεκριμένη λογική" και πρέπει να εξετάζεται ενιαίο και όχι τμηματικά.

Η "in situ" παραμονή των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου δεν είναι ασφαλής, ανέφερε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό και εξήγησε: "Δεν μπορεί να καλύψει τις προδιαγραφές ασφαλείας, οι οποίες είναι απαραίτητες για έναν τέτοιο σταθμό και ειδικά αυτές που αφορούν τον αερισμό της σήραγγας, δεν μπορεί να υπακούσει στις προδιαγραφές πυρασφαλείας και της εξόδου κινδύνου".
Ο κ. Ταχιάος χαρακτήρισε πολύ δυσλειτουργική την είσοδο και την έξοδο των επιβατών της Βενιζέλου από μία και μόνο πύλη και σε περιορισμένο χώρο, "γιατί δεν μπορείς να απλωθείς λόγω των αρχαιολογικών ευρημάτων. Είναι κάτι το οποίο συνιστά κινδύνους για το κοινό".
Καταληκτικά, "η προτεινόμενη λύση δεν είναι κατασκευάσιμη για τον σταθμό της Βενιζέλου", είπε ο κ. Ταχιάος.
Στο ίδιο μήκος κύματος εξέπεμψε και ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, υποστηρίζοντας πως "Θέλουμε να ολοκληρώσουμε το μετρό, να το θέσουμε σε λειτουργία στο σύνολό του", με απόσπαση των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου.
"Θέλω πάντα να θυμόμαστε ότι μιλάμε για επανατοποθέτηση και όχι μόνο για απόσπαση. Το έργο θα παραδοθεί Απρίλιο του 2023 ολοκληρωμένο. Το 2023 ολοκληρώνεται η χρηματοδότηση του έργου", δεσμεύθηκε ο κ. Κουρέτας.
Από την άλλη, ο πρόεδρος της ΠΕΔ ΚΜ και δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου κατάρκινε το γεγονός ότι ο σχεδιασμός και τα χρονοδιαγράμματα του έργου άλλαζαν κάθε φορά που άλλαζε κυβέρνηση, λέγοντας χαρακτηριστικά πως "άλλοι παπάδες έρχονται, άλλα ευαγγέλια διαβάζουνε".
Υποστηρίζοντας την απόσπαση των αρχαιοτήτων, ο κ. Κυρίζογλου είπε πως "στην Αγίας Σοφίας γίνεται, στη Βενιζέλου γιατί δεν γίνεται;".
Εκφράζοντας το αίσθημα των πολιτών, όπως εκτίμησε ο πρόεδρος της ΠΕΔ ΚΜ, δήλωσε: "Θέλουμε τη χρονικά πιο σύντομη, αλλά και πιο οικονομική λύση". Απεθυνόμενος, εμμέσως πλην σαφώς, στον τέως δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, ο κ. Κυρίζογλου τού χρέωσε "θλιβερές και υποκριτικές αντιδράσεις" με την προ ετών προσφυγή στο ΣτΕ, οι οποίες προκάλεσαν τις καθυστερήσεις, όπως σημείωσε, ενώ κατηγόρησε μερίδα των αντιδρώντων στην απόσπαση για... αρχαιολαγνεία.
Ακολούθως, η επικεφαλής της παράταξης "Θεσσαλονίκη Μαζί", Κατερίνα Νοτοπούλου, κατηγόρησε τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, Δρόσο Τσαβλή, για παρέλαση κυβερνητικών ομιλητών, ενώ ζήτησε να επιτραπεί στον πρώην πρόεδρο της Αττικό Μετρό, Γιάννη Μυλόπουλο, να μιλήσει στη συνεδρίαση, αίτημα το οποίο απέρριψε ο κ. Τσαβλής. Να σημειωθεί πάντως πως και ο επικεφαλής της παράταξης "ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη", Σπύρος Βούγιας, συντάχθηκε με την κα. Νοτοπούλου επιθυμώντας να ακούσει τον κ. Μυλόπουλο.
Ο Πάρις Μπίλλιας, μιλώντας ως πρόεδρος του ΤΕΕ/τΚΜ και αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της ΠΚΜ, ισχυρίστηκε ότι "Αν δεν κατασκευαστεί ο σταθμός Βενιζέλου σημαίνει ότι σε ώρα αιχμής ένας αριθμός επιβατών" θα κατευθυνόταν στους σταθμούς Αγίας Σοφίας και Πλατείας Δημοκρατίας, γεγονός το οποίο θα δημιουργούσε "τεράστια ζητήματα ασφαλείας", σύμφωνα με τον ίδιο.
Ο κ. Μπίλλιας χαρακτήρισε εφικτή, αλλά δύσκολη και ακριβή τη λύση της κατά χώρα ανάδειξης των αρχαιοτήτων, η οποία θα ήταν κατά 20 εκατομμύρια ευρώ ακριβότερη από την απόσπαση. Με την τελευταία λύση, τα αρχαία "δεν θα καταστραφούν και μπορούν να επανατοποθετηθούν", όπως διαβεβαίωσε ο κ. Μπίλλιας επικαλούμενος συνομιλίες του με ειδικούς, χωρίς να τους κατονομάσει.
"Βρισκόμαστε μπροστά σε μία δεδομένη απόφαση της κυβέρνησης" να παραδώσει ολόκληρη τη γραμμή του μετρό ανέφερε ο βουλευτής Α Θεσσαλονίκης της ΝΔ και γραμματέας της Κ.Ο. της ΝΔ, Σταύρος Καλαφάτης. "Με την απόφαση της κυβέρνησης το μετρό μπορεί να λειτουργήσει ενιαίο τον Απρίλιο του 2023", ανέφερε ο κ. Καλαφάτης, σημειώνοντας ότι η εν λόγω λύση έχει εφαρμοστεί για τα αρχαία της Αγίας Σοφίας, καθώς και στο μετρό της Αθήνας. "Όσοι επιδιώκουν διχασμό της τοπικής κοινωνίας, ματαιοπονούν", κατέληξε ο κ. Καλαφάτης.
"Λυπάμαι γιατί λαμβάνω τον λόγο ως βουλευτής και όχι ως επικεφαλής δημοτικής παράταξης , διαμήνυσε η Κ. Νοτοπούλου ανεβαίνοντας στο βήμα. "Ποιος έφερε τις καθυστερήσεις, ποιος διαίρεσε την πόλη;" είπε ρητορικά η ίδια, υπενθυμίζοντας ότι το 2015 η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ παρέδωσε ολοκληρωμένο το 30% του έργου με 1,2 δισεκατομμύριο ευρώ διεκδικήσεις από τους εργολάβους. "Το έργο ήταν σταματημένο το 2015", πρόσθεσε η ίδια για να τονίσει ακολούθως πως "οι διεκδικήσεις ξεπερνούσαν τη συμβατική χρηματοδότηση του έργου".Αντιθέτως, "σε τέσσερα χρόνια μνημονίων ξεκολλήσαμε το έργο και σε κάθε βήμα του έργου τα στελέχη της ΝΔ έσταζαν χολή. Ο ΣΥΡΙΖΑ επούλωσε μία μία τις πληγές της πόλης που ανοίξατε εσείς", υποστήριξε η κα. Νοτοπούλου.

Η ίδια απευθυνόμενη στο δημοτικό συμβούλιο τόνισε πως "κρούω τον κώδωνα του κινδύνου. Κάποιοι φαίνεται να μη θέλουν να ολοκληρωθεί το μετρό. Η απόσταση μεταξύ του εικονικού χρονοδιαγράμματος που δώσατε, χωρίς να έχετε καν στοιχεία, για το 2023 με τη συμβατική μας υποχρέωση στην Ε.Ε. για λειτουργία του έργου το 2025 είναι μόλις δύο χρόνια. Προσέξτε μη φεσώσετε τον ελληνικό λαό με τα χρήματα που δαπανήθηκαν για ένα έργο που δεν ολοκληρώθηκε, επειδή θα αναγκαστεί η χώρα να τα επιστρέψει εξαιτίας σας. Διότι τότε, η ευθύνη δεν θα είναι μόνο στα λόγια".

Να σταματήσει κάθε συζήτηση απόσπασης των αρχαιοτήτων, διότι αυτή θα κατέστρεφε τα ευρήματα, παρότρυνε ο βουλευτής Β Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ, Λεωνίδας Στολτίδης, επισημαίνοντας ότι κανείς από τους προλαλήσαντες δεν αναφέρθηκε στις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων του μετρό "λες και ζούμε στο μεσαίωνα και δεν υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις".
"Έχουμε υποχρέωση να προστατέψουμε και να αναδείξουμε τα αρχαία στο φυσικό τους περιβάλλον" δήλωσε η Κωνσταντίνα Αδάμου, βουλευτής Β Θεσσαλονίκης με το ΜέΡΑ25. Συνέχισε λέγοντας πως η ανάδειξη των αρχαιοτήτων θα εμπλουτίσει την ιστορία της πόλης και θα προσελκύσει νέους τουρίστες. Στη μεταφορά μπορεί να συμβεί οποιαδήποτε φθορά, αν όχι καταστροφή", προειδοποίησε η κα. Αδάμου. Επιπλέον, η ίδια επικαλέστηκε ρεπορτάζ του BBC το οποίο χαρακτήριζε τα αρχαία της Βενιζέλου ως μια άλλη Πομπηία.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία