ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Σπίρτζης στο makthes.gr: Μόνο συγχαρητήρια μπορούμε να δεχθούμε για το μετρό (Βίντεο)

Καμία ευθύνη για την καθυστέρηση του μετρό Θεσσαλονίκης δεν έχει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, υποστήριξε ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενώ απέδωσε τον εκτροχιασμό του χρονοδιαγράμματος μόνο στην ΝΔ

 21/10/2019 18:31

Σπίρτζης στο makthes.gr: Μόνο συγχαρητήρια μπορούμε να δεχθούμε για το μετρό (Βίντεο)

Θεολόγος Ηλιού

«Μόνο συγχαρητήρια μπορούμε να δεχθούμε για τους χειρισμούς που είχαμε στο μετρό Θεσσαλονίκης. Βρήκαμε ένα έργο που ήταν πέντε χρόνια σταματημένο, ένα έργο που είχε διεκδικήσεις 1 δις και 150 εκατ. ευρώ για το 30% του έργου που είχε γίνει, μια πόλη που ήταν λαμαρινούπολη και μια κοινωνία διαιρεμένη. Το 2019 όπως γνωρίζετε είχαν τελειώσει οι σήραγγες, είχαν τελειώσει το σύνολο των σταθμών και με τα ηλεκτρομηχανολογικά, είχαν έρθει και οι συρμοί για να ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία, είχε ολοκληρωθεί το αμαξοστάσιο με τα ηλεκτρομηχανολογικά, ξεκίνησε η επέκταση προς την Καλαμαριά, ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για πρόδρομες εργασίες για την επέκταση στα δυτικά. Δεν αισθάνομε ότι πρέπει να απολογηθούμε για κάτι» δήλωσε ο Χρήστος Σπίρτζης.

Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού, υποστήριξε, πως έδωσαν περιθώρια για να ζητά η κοινοπραξία προθεσμία. «Με τις λύσεις που ακούσαμε να εξαγγέλλει ο πρωθυπουργός από την ΔΕΘ και με την ανατροπή του ανασχεδιασμού και του χρονοδιαγράμματος που είχαμε, δυστυχώς το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν θα παραδοθεί στις αρχές του 2020 ή αρχές του 2021. Αυτό είναι προσωπική ευθύνη της ΝΔ» είπε. Ωστόσο, όταν του αναφέραμε πως η ανάδοχος έστελνε πολύ νωρίτερα επιστολές για καθυστερήσεις, ο ίδιος απάντησε: «Τον Φεβρουάριο έστειλε μια επιστολή που αναφέρει ότι τηρείται με θρησκευτική ευλάβεια το χρονοδιάγραμμα του έργου. Επομένως της άνοιξε η όρεξη στις Ευρωεκλογές και της δόθηκε χωρίς καμία εισήγηση από καμία υπηρεσία και η έγκριση από την αναφορά που έκανε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ. Πως χωρίς καμία εισήγηση από την Αττικό Μέτρο και τις αρχαιολογικές υπηρεσίες, εξήγγειλε δυόμιση χρόνια παράταση του έργου; Αυτό πρέπει να το απαντήσουν οι φορείς και τα στελέχη της ΝΔ» τόνισε.

Υποδείξεις σε Ταχιάο

Κατά την ομιλία του στην ημερίδα της εφημερίδας Μακεδονία και του makthes.gr ο Χρήστος Σπίρτζης είχε ένα μικρό διάλογο με τον Νίκο Ταχιάο και του υπέδειξε να διαβάσει καλύτερα. Μιλώντας στο makthes.gr ανέλυσε τι εννοούσε. «Αναφέρομαι σε δυο πράγματα. Το πρώτο σχετίζεται με την παράνομη διαδικασία που θέλει να προωθήσει η κυβέρνηση. Η αποκόλληση των αρχαιοτήτων, η μετακίνηση τους και η επαναφορά τους από την στιγμή που υπάρχει τεχνική λύση και εγκεκριμένη η πρώτη φάση της μελέτης ότι μπορούν να παραμείνουν, όπως ορίζει ο αρχαιολογικός νόμος, δεν επιτρέπει την απομάκρυνσή τους. Αυτό το αναφέρει και η επιστολή της κοινοπραξίας, ότι η λύση να παραμείνουν τα αρχαία υπάρχει και μπορεί να εφαρμοστεί. Άρα σύμφωνα με τον αρχαιολογικό νόμο απαγορεύεται να απομακρυνθούν τα αρχαία και πιστεύω ότι η κίνηση των πολιτών που θα διεκδικήσει την παραμονή των αρχαίων θα δικαιωθεί είτε από το ΚΑΣ, είτε από το δικαστήριο» δήλωσε και συνέχισε:

«Το δεύτερο έχει να κάνει με το χρονοδιάγραμμα που θέλει η κοινοπραξία του εργολάβου. Όπως καταλαβαίνεται η δέσμευση που έχουν οι εργολάβοι είναι η δέσμευση για το χρονοδιάγραμμα που είναι συγκεκριμένο και εγκεκριμένο από την προηγούμενη διοίκηση, που όριζε ότι τέλος του 2020 το έργο θα παραδοθεί, ακόμα κι αν δικαιολογηθούν κάποιες εύλογες καθυστερήσεις.

Όταν δίνουν 2,5 χρόνια παράταση στο σύνολο του έργου αυτό συμπαρασύρει οικονομικά το έργο, το επιβαρύνει με τεράστιες αποζημιώσεις και προφανώς καλλιεργεί ένα κλίμα στην κοινοπραξία των κατασκευαστών να ζητάνε μεγαλύτερο διάστημα».

Αντιπαράθεση με Σκόδρα

Επίσης κατά την ομιλία του στην ημερίδα «Σχέδιο Θεσσαλονίκη» είχε αντιπαράθεση με τον νέο πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Γιώργο Σκόδρα.

«Όταν κάποιος κρύβει τις διαχρονικές ευθύνες που υπήρχαν στον ΟΑΣΘ, όταν κρύβει το σκάνδαλο από το 57’ μέχρι σήμερα, όταν κρύβει τα εκατοντάδες εκατομμύρια που έπαιρναν πρόσθετα από τον ελληνικό λαό, όταν κρύβει ότι 47 εκατομμύρια δεν υπήρχαν για την αγορά νέων λεωφορείων ως αποθεματικό, όταν κρύβει ότι 5 εκατομμύρια δεν υπήρχαν για τις ασφάλειες των λεωφορείων, όταν κρύβει ότι είχαν απόδοση κεφαλαίων 700% και πάνω, αντί για 18-20%, όταν κρύβει ότι εκατοντάδες λεωφορεία 12ετιας πουλήθηκαν για 500,600 και 700 ευρώ και ψάχνει να βρει ευθύνες τα δυο τελευταία χρόνια προφανώς δεν λέει απλώς την μισή αλήθεια, λέει λιγότερο από την μισή αλήθεια με προφανή στόχο να εξυπηρετήσει και πολιτικές επικοινωνιακές σκοπιμότητες αλλά και τις ευθύνες που έχει διαχρονικά η ΝΔ για τον ΟΑΣΘ» ανέφερε για τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ.

Τέλος, ο Χρήστος Σπίρτζης συνεχάρη το συγκρότημα της «Μακεδονία» για την σημερινή ημερίδα.

«Να δώσουμε συγχαρητήρια στην εφημερίδα «Μακεδονία» για το συνέδριο που διοργανώνει, που υποχρεώνει όλους τους συντελεστές της κεντρικής πολιτικής σκηνής και της πόλης να συμβάλουν σε ένα δημόσιο διάλογο για να συνθέσουμε διαφορετικές προτάσεις και απόψεις για να καταλήξουμε στο βέλτιστο εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό που πρέπει να έχουμε και για την Ελλάδα και για την πόλη. Το δεύτερο είναι ότι δυστυχώς ακόμα και σήμερα, τρεις μήνες μετά τις εκλογές δεν έχουμε συγκεκριμένες λύσεις από την κυβέρνηση για τις υποδομές, για την ανάπτυξη στη Βόρεια Ελλάδα, στη Θεσσαλονίκη και γενικά στην χώρα. Έχουμε μια επικοινωνιακή πολιτική ακύρωσης συγκεκριμένων έργων και διαχωρισμών και πιστεύω ότι με τους χειρισμούς αυτούς οι πολίτες της Θεσσαλονίκης δεν θα έχουν εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν συμφωνηθεί κρίσιμες υποδομές» σημείωσε.

ςΦςεφςεφ

«Μόνο συγχαρητήρια μπορούμε να δεχθούμε για τους χειρισμούς που είχαμε στο μετρό Θεσσαλονίκης. Βρήκαμε ένα έργο που ήταν πέντε χρόνια σταματημένο, ένα έργο που είχε διεκδικήσεις 1 δις και 150 εκατ. ευρώ για το 30% του έργου που είχε γίνει, μια πόλη που ήταν λαμαρινούπολη και μια κοινωνία διαιρεμένη. Το 2019 όπως γνωρίζετε είχαν τελειώσει οι σήραγγες, είχαν τελειώσει το σύνολο των σταθμών και με τα ηλεκτρομηχανολογικά, είχαν έρθει και οι συρμοί για να ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία, είχε ολοκληρωθεί το αμαξοστάσιο με τα ηλεκτρομηχανολογικά, ξεκίνησε η επέκταση προς την Καλαμαριά, ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για πρόδρομες εργασίες για την επέκταση στα δυτικά. Δεν αισθάνομε ότι πρέπει να απολογηθούμε για κάτι» δήλωσε ο Χρήστος Σπίρτζης.

Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού, υποστήριξε, πως έδωσαν περιθώρια για να ζητά η κοινοπραξία προθεσμία. «Με τις λύσεις που ακούσαμε να εξαγγέλλει ο πρωθυπουργός από την ΔΕΘ και με την ανατροπή του ανασχεδιασμού και του χρονοδιαγράμματος που είχαμε, δυστυχώς το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν θα παραδοθεί στις αρχές του 2020 ή αρχές του 2021. Αυτό είναι προσωπική ευθύνη της ΝΔ» είπε. Ωστόσο, όταν του αναφέραμε πως η ανάδοχος έστελνε πολύ νωρίτερα επιστολές για καθυστερήσεις, ο ίδιος απάντησε: «Τον Φεβρουάριο έστειλε μια επιστολή που αναφέρει ότι τηρείται με θρησκευτική ευλάβεια το χρονοδιάγραμμα του έργου. Επομένως της άνοιξε η όρεξη στις Ευρωεκλογές και της δόθηκε χωρίς καμία εισήγηση από καμία υπηρεσία και η έγκριση από την αναφορά που έκανε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ. Πως χωρίς καμία εισήγηση από την Αττικό Μέτρο και τις αρχαιολογικές υπηρεσίες, εξήγγειλε δυόμιση χρόνια παράταση του έργου; Αυτό πρέπει να το απαντήσουν οι φορείς και τα στελέχη της ΝΔ» τόνισε.

Υποδείξεις σε Ταχιάο

Κατά την ομιλία του στην ημερίδα της εφημερίδας Μακεδονία και του makthes.gr ο Χρήστος Σπίρτζης είχε ένα μικρό διάλογο με τον Νίκο Ταχιάο και του υπέδειξε να διαβάσει καλύτερα. Μιλώντας στο makthes.gr ανέλυσε τι εννοούσε. «Αναφέρομαι σε δυο πράγματα. Το πρώτο σχετίζεται με την παράνομη διαδικασία που θέλει να προωθήσει η κυβέρνηση. Η αποκόλληση των αρχαιοτήτων, η μετακίνηση τους και η επαναφορά τους από την στιγμή που υπάρχει τεχνική λύση και εγκεκριμένη η πρώτη φάση της μελέτης ότι μπορούν να παραμείνουν, όπως ορίζει ο αρχαιολογικός νόμος, δεν επιτρέπει την απομάκρυνσή τους. Αυτό το αναφέρει και η επιστολή της κοινοπραξίας, ότι η λύση να παραμείνουν τα αρχαία υπάρχει και μπορεί να εφαρμοστεί. Άρα σύμφωνα με τον αρχαιολογικό νόμο απαγορεύεται να απομακρυνθούν τα αρχαία και πιστεύω ότι η κίνηση των πολιτών που θα διεκδικήσει την παραμονή των αρχαίων θα δικαιωθεί είτε από το ΚΑΣ, είτε από το δικαστήριο» δήλωσε και συνέχισε:

«Το δεύτερο έχει να κάνει με το χρονοδιάγραμμα που θέλει η κοινοπραξία του εργολάβου. Όπως καταλαβαίνεται η δέσμευση που έχουν οι εργολάβοι είναι η δέσμευση για το χρονοδιάγραμμα που είναι συγκεκριμένο και εγκεκριμένο από την προηγούμενη διοίκηση, που όριζε ότι τέλος του 2020 το έργο θα παραδοθεί, ακόμα κι αν δικαιολογηθούν κάποιες εύλογες καθυστερήσεις.

Όταν δίνουν 2,5 χρόνια παράταση στο σύνολο του έργου αυτό συμπαρασύρει οικονομικά το έργο, το επιβαρύνει με τεράστιες αποζημιώσεις και προφανώς καλλιεργεί ένα κλίμα στην κοινοπραξία των κατασκευαστών να ζητάνε μεγαλύτερο διάστημα».

Αντιπαράθεση με Σκόδρα

Επίσης κατά την ομιλία του στην ημερίδα «Σχέδιο Θεσσαλονίκη» είχε αντιπαράθεση με τον νέο πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Γιώργο Σκόδρα.

«Όταν κάποιος κρύβει τις διαχρονικές ευθύνες που υπήρχαν στον ΟΑΣΘ, όταν κρύβει το σκάνδαλο από το 57’ μέχρι σήμερα, όταν κρύβει τα εκατοντάδες εκατομμύρια που έπαιρναν πρόσθετα από τον ελληνικό λαό, όταν κρύβει ότι 47 εκατομμύρια δεν υπήρχαν για την αγορά νέων λεωφορείων ως αποθεματικό, όταν κρύβει ότι 5 εκατομμύρια δεν υπήρχαν για τις ασφάλειες των λεωφορείων, όταν κρύβει ότι είχαν απόδοση κεφαλαίων 700% και πάνω, αντί για 18-20%, όταν κρύβει ότι εκατοντάδες λεωφορεία 12ετιας πουλήθηκαν για 500,600 και 700 ευρώ και ψάχνει να βρει ευθύνες τα δυο τελευταία χρόνια προφανώς δεν λέει απλώς την μισή αλήθεια, λέει λιγότερο από την μισή αλήθεια με προφανή στόχο να εξυπηρετήσει και πολιτικές επικοινωνιακές σκοπιμότητες αλλά και τις ευθύνες που έχει διαχρονικά η ΝΔ για τον ΟΑΣΘ» ανέφερε για τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ.

Τέλος, ο Χρήστος Σπίρτζης συνεχάρη το συγκρότημα της «Μακεδονία» για την σημερινή ημερίδα.

«Να δώσουμε συγχαρητήρια στην εφημερίδα «Μακεδονία» για το συνέδριο που διοργανώνει, που υποχρεώνει όλους τους συντελεστές της κεντρικής πολιτικής σκηνής και της πόλης να συμβάλουν σε ένα δημόσιο διάλογο για να συνθέσουμε διαφορετικές προτάσεις και απόψεις για να καταλήξουμε στο βέλτιστο εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό που πρέπει να έχουμε και για την Ελλάδα και για την πόλη. Το δεύτερο είναι ότι δυστυχώς ακόμα και σήμερα, τρεις μήνες μετά τις εκλογές δεν έχουμε συγκεκριμένες λύσεις από την κυβέρνηση για τις υποδομές, για την ανάπτυξη στη Βόρεια Ελλάδα, στη Θεσσαλονίκη και γενικά στην χώρα. Έχουμε μια επικοινωνιακή πολιτική ακύρωσης συγκεκριμένων έργων και διαχωρισμών και πιστεύω ότι με τους χειρισμούς αυτούς οι πολίτες της Θεσσαλονίκης δεν θα έχουν εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν συμφωνηθεί κρίσιμες υποδομές» σημείωσε.

ςΦςεφςεφ

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία