ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Σπίρτζης για την έκθεση αποτίμησης του ΟΑΣΘ που αποκάλυψε η ΜτΚ: Ολοι μπορούν να καταλάβουν γιατί η ΝΔ ακύρωσε το σχέδιο μας

Η έκθεση αποδεικνύει ότι η Θεσσαλονίκη θα είχε μείνει χωρίς αστικές συγκοινωνίες, αν δεν είχαμε προχωρήσει στην αποιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ, αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης

 02/08/2022 06:35

Σπίρτζης για την έκθεση αποτίμησης του ΟΑΣΘ που αποκάλυψε η ΜτΚ: Ολοι μπορούν να καταλάβουν γιατί η ΝΔ ακύρωσε το σχέδιο μας

Νίκος Ηλιάδης

Εκτενή ανακοίνωση εξέδωσε χθες βράδι ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης με αφορμή το αποκαλυπτικό δημοσίευμα της “Μακεδονίας της Κυριακής” σχετικά με την έκθεση αποτίμησης της αξίας του ΟΑΣΘ από την Grant Thornton. Ο κ. Σπίρτζης σημειώνει μεταξύ άλλων ότι “η έκθεση της Grant Thornton, που δημοσιεύτηκε από την εφημερίδα Μακεδονία την Κυριακή 31 Ιουλίου 2022, αποδεικνύει όχι μόνο το διαχρονικό πάρτυ των ημετέρων της ΝΔ, αλλά ότι η Θεσσαλονίκη θα είχε μείνει χωρίς αστικές συγκοινωνίες, αν δεν είχαμε προχωρήσει στην αποιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ”. Επίσης διατυπώνει μια σειρά ερωτήματα ως προς το μέλλον του ΟΑΣΘ και κατηγορεί την κυβέρνηση ότι αποκρύπτει επί δυόμισι χρόνια την έκθεση αποτίμησης. Η πλήρης ανακοίνωση του κ. Σπίρτζη έχει ως εξής:

“Η αλήθεια αποκαλύπτεται καθημερινά, για κάθε ζήτημα που ο κ. Μητσοτάκης, τα στελέχη της ΝΔ και οι συνοδοιπόροι τους, παραπληροφόρησαν τον ελληνικό λαό… Ακόμη μία ηχηρή περίπτωση προστασίας “ημετέρων” από το επιτελικό κράτος Μητσοτάκη έρχεται στο φως μετά τις αποκαλύψεις της εφημερίδας Μακεδονία για τον ΟΑΣΘ, δικαιώνοντας απόλυτα την πολιτική μας για την αποιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ και αποδεικνύοντας τα ψέματα, τη λάσπη και την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων, διασυνδεδεμένων με τη ΝΔ μέχρι σήμερα.

Σήμερα μπορούν όλοι να καταλάβουν γιατί η ΝΔ ακύρωσε το ολιστικό σχέδιο μας για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, για έναν νέο σύγχρονο οργανισμό, τον ΑΣΥΘ, για το σύνολο των αστικών συγκοινωνιών, οδικών και μέσων σταθερής τροχιάς της Θεσσαλονίκης, που κατήργησαν νομοθετικά.

Σήμερα όλοι μπορούν να καταλάβουν γιατί η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν θέλει να απαλλαγεί ο ΟΑΣΘ από τις αμαρτίες του παρελθόντος, γιατί δεν έχει νέα λεωφορεία, γιατί δεν ολοκληρώθηκε ή έστω δεν επαναλήφθηκε ο διαγωνισμός για τα νέα οχήματα.

Σήμερα όλοι μπορούν να καταλάβουν γιατί ακυρώθηκε ο σχεδιασμός να ολοκληρωθεί το 2020, η κύρια γραμμή του ΜΕΤΡΟ και η επέκταση για Καλαμαριά εκτός από το σταθμό Βενιζέλου.

Σήμερα όλοι μπορούν να καταλάβουν ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη καταδίκασε τη Θεσσαλονίκη, για να συνεχιστεί το πάρτυ στον ΟΑΣΘ, στο έργο του ΜΕΤΡΟ, στα ρουσφέτια και τα συμφέροντα ημετέρων, στους γκρίζους σχεδιασμούς με τα ΚΤΕΛ.

Η εφημερίδα δημοσίευσε την έκθεση του ανεξάρτητου εκτιμητή ο οποίος προχώρησε στην αναλυτική αποτίμηση όλων των περιουσιακών στοιχείων του 70 χρόνων σκανδαλώδους Οργανισμού. Μία διαδικασία που προβλεπόταν στο νόμο 4482/2017 και ξεκίνησε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Προκαλεί έκπληξη και εύλογα ερωτήματα ότι ενώ η έκθεση αυτή παραδόθηκε στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή, τον Φεβρουάριο του 2020, έμεινε για 2,5 χρόνια, ερμητικά κλεισμένη στα συρτάρια του Υπουργείου Μεταφορών, με προφανή στόχο να προστατεύσει τους πρώην μετόχους και το γαλάζιο σύστημα που ρήμαξε για δεκαετίες τον ΟΑΣΘ.

Η έκθεση της Grant Thornton, που δημοσιεύτηκε από την εφημερίδα Μακεδονία την Κυριακή 31 Ιουλίου 2022, αποδεικνύει όχι μόνο το διαχρονικό πάρτυ των ημετέρων της ΝΔ, αλλά ότι η Θεσσαλονίκη θα είχε μείνει χωρίς αστικές συγκοινωνίες, αν δεν είχαμε προχωρήσει στην αποιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ.

Σύμφωνα με την έκθεση της εταιρείας Grant Thornton το 2017 ο ΟΑΣΘ χρωστούσε 193.636.858 €, εκ των οποίων 56.290.019 € σε ασφαλιστικές εισφορές, τέλη και φόρους, πάνω από 36.000.000 € σε προμηθευτές και πάνω από 29.000.000 € στους εργαζόμενους.

Σύμφωνα πάντα με την γνωστή τακτική του παλαιοκομματισμού της ΝΔ, η διοίκηση του ιδιωτικού ΟΑΣΘ ζητούσε πρόσθετα εκατοντάδες εκατομμύρια χρήματα παράνομα από το ελληνικό δημόσιο, τα χρόνια που η ελληνική κοινωνία βρισκόταν σε κατάσταση ανθρωπιστικής κρίσης, από το συνολικό πάρτυ και την διαχείριση της πολιτικής της ΝΔ.

Ακόμη και έτσι όμως η έκθεση της Grant Thornton υπολογίζει ότι προκύπτει διαφορά, της τάξης των 3.507.029 ευρώ. Με βάση αυτήν την έκθεση αποτίμησης, οι πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ, όχι μόνον δεν πρόκειται να λάβουν ούτε ένα ευρώ για τις μετοχές τις οποίες κατείχαν έως τον Ιούλιο του 2017, αλλά έχουν αρνητικό λογαριασμό.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι προφανή και το έλλειμμα ενημέρωσης για τις διεκδικήσεις υπερ του ελληνικού δημοσίου από την κατασπατάληση των χρημάτων του ελληνικού λαού γεννούν πρόσθετα ερωτήματα:

  • Γιατί η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν προχωρά στην εκκαθάριση του Οργανισμού και επιλέγει με συνεχείς τροπολογίες να δίνει παράταση στο σημερινό καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία του ΟΑΣΘ;
  • Για ποιο λόγο κρύβουν από τους Θεσσαλονικείς την έκθεση του ανεξάρτητου εκτιμητή εδώ και 2,5 ολόκληρα χρόνια, που δίνει την πραγματική εικόνα του ΟΑΣΘ το 2015 και τον Ιούλιο του 2017, λειτουργώντας ως προστάτες των δικών τους παιδιών και όχι του δημόσιου συμφέροντος;
  • Γιατί εδώ και 2,5 χρόνια ενώ έχουν την έκθεση της εταιρείας Grant Thornton δεν ενημερώνουν αν προτίθενται να ζητήσουν την επιστροφή των 3.507.029 €; Πως σχετίζεται η συγκεκριμένη γκρίζα διαχειριστική πρακτική, με την ακύρωση του ΑΣΥΘ και τις θεσμικές μεταβολές που ψήφισε η κυβέρνηση Μητσοτάκη σε σχέση με τον ΟΑΣΘ και την εκκαθάριση του και με ποιο σχεδιασμό προχωρά η κυβέρνηση Μητσοτάκη για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη;
  • Ποια η τύχη των πρόσθετων και απολύτως τεκμηριωμένων διεκδικήσεων του ελληνικού δημοσίου;
  • Ποια η πορεία της προσφυγής στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις, εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ;
  • Ποια η πορεία της μηνυτήριας αναφοράς μου, για την εκποίηση 309 λεωφορείων προς 1000 € το καθένα και σε τι ποσό αγοράζουν ή ενοικιάζουν λεωφορεία 10ετιας όπως αυτά που εκποίησαν;
  • Ποια η πορεία της διεκδίκησης επιστροφής υπερβαλλόντων ενοικίων από τον συνεταιρισμό «Ηρακλής», αξίας περίπου 10.000.000 €;

Επειδή από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, δεν θα απαντηθεί τίποτα από τα παραπάνω, να γνωρίζουν όλοι ότι θα αποκαλυφθούν και θα διερευνηθούν όλες οι ενέργειες σε βάρος των πολιτών της Θεσσαλονίκης.

Η αλήθεια που σήμερα αποδεικνύεται είναι ότι δεν προτιμήσαμε να εξυπηρετήσουμε συγκεκριμένα συμφέροντα, παρά τις μεγάλες πιέσεις, σε βάρος του ελληνικού λαού, σε αντιδιαμετρικά αντίθετη πολιτική από τον κ. Μητσοτάκη, την κυβέρνηση του και τoυς συνοδοιπόρους του.

Η αλήθεια αποκαλύπτεται καθημερινά, για κάθε ζήτημα που ο κ. Μητσοτάκης, τα στελέχη της ΝΔ και οι συνοδοιπόροι τους, μας λοιδόρησαν, μας συκοφάντησαν, μας στοχοποίησαν, παραπληροφορώντας τον ελληνικό λαό…”.

Εκτενή ανακοίνωση εξέδωσε χθες βράδι ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης με αφορμή το αποκαλυπτικό δημοσίευμα της “Μακεδονίας της Κυριακής” σχετικά με την έκθεση αποτίμησης της αξίας του ΟΑΣΘ από την Grant Thornton. Ο κ. Σπίρτζης σημειώνει μεταξύ άλλων ότι “η έκθεση της Grant Thornton, που δημοσιεύτηκε από την εφημερίδα Μακεδονία την Κυριακή 31 Ιουλίου 2022, αποδεικνύει όχι μόνο το διαχρονικό πάρτυ των ημετέρων της ΝΔ, αλλά ότι η Θεσσαλονίκη θα είχε μείνει χωρίς αστικές συγκοινωνίες, αν δεν είχαμε προχωρήσει στην αποιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ”. Επίσης διατυπώνει μια σειρά ερωτήματα ως προς το μέλλον του ΟΑΣΘ και κατηγορεί την κυβέρνηση ότι αποκρύπτει επί δυόμισι χρόνια την έκθεση αποτίμησης. Η πλήρης ανακοίνωση του κ. Σπίρτζη έχει ως εξής:

“Η αλήθεια αποκαλύπτεται καθημερινά, για κάθε ζήτημα που ο κ. Μητσοτάκης, τα στελέχη της ΝΔ και οι συνοδοιπόροι τους, παραπληροφόρησαν τον ελληνικό λαό… Ακόμη μία ηχηρή περίπτωση προστασίας “ημετέρων” από το επιτελικό κράτος Μητσοτάκη έρχεται στο φως μετά τις αποκαλύψεις της εφημερίδας Μακεδονία για τον ΟΑΣΘ, δικαιώνοντας απόλυτα την πολιτική μας για την αποιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ και αποδεικνύοντας τα ψέματα, τη λάσπη και την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων, διασυνδεδεμένων με τη ΝΔ μέχρι σήμερα.

Σήμερα μπορούν όλοι να καταλάβουν γιατί η ΝΔ ακύρωσε το ολιστικό σχέδιο μας για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, για έναν νέο σύγχρονο οργανισμό, τον ΑΣΥΘ, για το σύνολο των αστικών συγκοινωνιών, οδικών και μέσων σταθερής τροχιάς της Θεσσαλονίκης, που κατήργησαν νομοθετικά.

Σήμερα όλοι μπορούν να καταλάβουν γιατί η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν θέλει να απαλλαγεί ο ΟΑΣΘ από τις αμαρτίες του παρελθόντος, γιατί δεν έχει νέα λεωφορεία, γιατί δεν ολοκληρώθηκε ή έστω δεν επαναλήφθηκε ο διαγωνισμός για τα νέα οχήματα.

Σήμερα όλοι μπορούν να καταλάβουν γιατί ακυρώθηκε ο σχεδιασμός να ολοκληρωθεί το 2020, η κύρια γραμμή του ΜΕΤΡΟ και η επέκταση για Καλαμαριά εκτός από το σταθμό Βενιζέλου.

Σήμερα όλοι μπορούν να καταλάβουν ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη καταδίκασε τη Θεσσαλονίκη, για να συνεχιστεί το πάρτυ στον ΟΑΣΘ, στο έργο του ΜΕΤΡΟ, στα ρουσφέτια και τα συμφέροντα ημετέρων, στους γκρίζους σχεδιασμούς με τα ΚΤΕΛ.

Η εφημερίδα δημοσίευσε την έκθεση του ανεξάρτητου εκτιμητή ο οποίος προχώρησε στην αναλυτική αποτίμηση όλων των περιουσιακών στοιχείων του 70 χρόνων σκανδαλώδους Οργανισμού. Μία διαδικασία που προβλεπόταν στο νόμο 4482/2017 και ξεκίνησε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Προκαλεί έκπληξη και εύλογα ερωτήματα ότι ενώ η έκθεση αυτή παραδόθηκε στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή, τον Φεβρουάριο του 2020, έμεινε για 2,5 χρόνια, ερμητικά κλεισμένη στα συρτάρια του Υπουργείου Μεταφορών, με προφανή στόχο να προστατεύσει τους πρώην μετόχους και το γαλάζιο σύστημα που ρήμαξε για δεκαετίες τον ΟΑΣΘ.

Η έκθεση της Grant Thornton, που δημοσιεύτηκε από την εφημερίδα Μακεδονία την Κυριακή 31 Ιουλίου 2022, αποδεικνύει όχι μόνο το διαχρονικό πάρτυ των ημετέρων της ΝΔ, αλλά ότι η Θεσσαλονίκη θα είχε μείνει χωρίς αστικές συγκοινωνίες, αν δεν είχαμε προχωρήσει στην αποιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ.

Σύμφωνα με την έκθεση της εταιρείας Grant Thornton το 2017 ο ΟΑΣΘ χρωστούσε 193.636.858 €, εκ των οποίων 56.290.019 € σε ασφαλιστικές εισφορές, τέλη και φόρους, πάνω από 36.000.000 € σε προμηθευτές και πάνω από 29.000.000 € στους εργαζόμενους.

Σύμφωνα πάντα με την γνωστή τακτική του παλαιοκομματισμού της ΝΔ, η διοίκηση του ιδιωτικού ΟΑΣΘ ζητούσε πρόσθετα εκατοντάδες εκατομμύρια χρήματα παράνομα από το ελληνικό δημόσιο, τα χρόνια που η ελληνική κοινωνία βρισκόταν σε κατάσταση ανθρωπιστικής κρίσης, από το συνολικό πάρτυ και την διαχείριση της πολιτικής της ΝΔ.

Ακόμη και έτσι όμως η έκθεση της Grant Thornton υπολογίζει ότι προκύπτει διαφορά, της τάξης των 3.507.029 ευρώ. Με βάση αυτήν την έκθεση αποτίμησης, οι πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ, όχι μόνον δεν πρόκειται να λάβουν ούτε ένα ευρώ για τις μετοχές τις οποίες κατείχαν έως τον Ιούλιο του 2017, αλλά έχουν αρνητικό λογαριασμό.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι προφανή και το έλλειμμα ενημέρωσης για τις διεκδικήσεις υπερ του ελληνικού δημοσίου από την κατασπατάληση των χρημάτων του ελληνικού λαού γεννούν πρόσθετα ερωτήματα:

  • Γιατί η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν προχωρά στην εκκαθάριση του Οργανισμού και επιλέγει με συνεχείς τροπολογίες να δίνει παράταση στο σημερινό καθεστώς εκκαθάρισης εν λειτουργία του ΟΑΣΘ;
  • Για ποιο λόγο κρύβουν από τους Θεσσαλονικείς την έκθεση του ανεξάρτητου εκτιμητή εδώ και 2,5 ολόκληρα χρόνια, που δίνει την πραγματική εικόνα του ΟΑΣΘ το 2015 και τον Ιούλιο του 2017, λειτουργώντας ως προστάτες των δικών τους παιδιών και όχι του δημόσιου συμφέροντος;
  • Γιατί εδώ και 2,5 χρόνια ενώ έχουν την έκθεση της εταιρείας Grant Thornton δεν ενημερώνουν αν προτίθενται να ζητήσουν την επιστροφή των 3.507.029 €; Πως σχετίζεται η συγκεκριμένη γκρίζα διαχειριστική πρακτική, με την ακύρωση του ΑΣΥΘ και τις θεσμικές μεταβολές που ψήφισε η κυβέρνηση Μητσοτάκη σε σχέση με τον ΟΑΣΘ και την εκκαθάριση του και με ποιο σχεδιασμό προχωρά η κυβέρνηση Μητσοτάκη για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη;
  • Ποια η τύχη των πρόσθετων και απολύτως τεκμηριωμένων διεκδικήσεων του ελληνικού δημοσίου;
  • Ποια η πορεία της προσφυγής στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις, εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ;
  • Ποια η πορεία της μηνυτήριας αναφοράς μου, για την εκποίηση 309 λεωφορείων προς 1000 € το καθένα και σε τι ποσό αγοράζουν ή ενοικιάζουν λεωφορεία 10ετιας όπως αυτά που εκποίησαν;
  • Ποια η πορεία της διεκδίκησης επιστροφής υπερβαλλόντων ενοικίων από τον συνεταιρισμό «Ηρακλής», αξίας περίπου 10.000.000 €;

Επειδή από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, δεν θα απαντηθεί τίποτα από τα παραπάνω, να γνωρίζουν όλοι ότι θα αποκαλυφθούν και θα διερευνηθούν όλες οι ενέργειες σε βάρος των πολιτών της Θεσσαλονίκης.

Η αλήθεια που σήμερα αποδεικνύεται είναι ότι δεν προτιμήσαμε να εξυπηρετήσουμε συγκεκριμένα συμφέροντα, παρά τις μεγάλες πιέσεις, σε βάρος του ελληνικού λαού, σε αντιδιαμετρικά αντίθετη πολιτική από τον κ. Μητσοτάκη, την κυβέρνηση του και τoυς συνοδοιπόρους του.

Η αλήθεια αποκαλύπτεται καθημερινά, για κάθε ζήτημα που ο κ. Μητσοτάκης, τα στελέχη της ΝΔ και οι συνοδοιπόροι τους, μας λοιδόρησαν, μας συκοφάντησαν, μας στοχοποίησαν, παραπληροφορώντας τον ελληνικό λαό…”.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία