ΠΑΙΔΕΙΑ

Σχολεία: Λειτουργία ορισμένων τάξεων και μόνο με self tests - Τι λέει στη "ΜτΚ" η Ζ. Μακρή

Εξετάζονται όλα τα σενάρια, λέει η υφυπουργός Παιδείας, η οποία μιλάει για την επιστροφή στα θρανία και την παράταση του σχολικού έτους

 04/04/2021 21:07

Σχολεία: Λειτουργία ορισμένων τάξεων και μόνο με self tests - Τι λέει στη "ΜτΚ" η Ζ. Μακρή

Έλενα Αποστολίδου

Ολοένα και πιο πίσω πηγαίνει χρονικά το άνοιγμα των σχολείων, με την κυβέρνηση να αλλάζει τις προτεραιότητές της και να δίνει πράσινο φως πρώτα στο λιανεμπόριο και έπειτα στις σχολικές μονάδες. Οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για την επαναλειτουργία της δια ζώσης εκπαίδευσης σε ορισμένες μόνο σχολικές βαθμίδες εκπαίδευσης, θα γίνουν την ερχόμενη εβδομάδα, όπως δήλωσε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδιαλιάς, τονίζοντας ότι εξετάζεται η επαναλειτουργία ορισμένων τάξεων στις 12 Απριλίου με τη χρήση του αυτοδιαγνωστικού - οικιακού τεστ (self tests).

Καθοριστικός παράγοντας που θα κρίνει την επιστροφή στα θρανία για τους μαθητές φαίνεται πως είναι τα self tests, τα οποία όπως όλα δείχνουν θα είναι διαθέσιμα στα φαρμακεία τις επόμενες ημέρες. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας ο διαγνωστικός έλεγχος νόσησης από τον COVID-19 για μαθητές, σπουδαστές και καταρτιζόμενους θα έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα. Εκπαιδευτικοί και μαθητές θα πραγματοποιούν τα self tests στο σπίτι τους μία φορά την εβδομάδα και οι γονείς θα είναι εκείνοι που θα συμπληρώνουν μία βεβαίωση, υπεύθυνη δήλωση, όπου θα δηλώνουν το αρνητικό αποτέλεσμα. Σε περίπτωση θετικού τεστ, θα δηλώνεται σε ειδική πλατφόρμα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και θα ακολουθείται η προβλεπόμενη διαδικασία. Τα τεστ θα διενεργούνται για όλους τους μαθητές από τους γονείς τους, ανεξάρτητα από την βαθμίδα εκπαίδευσης.

Αναμένοντας την εισήγηση της Επιτροπής

Η ημερομηνία επιστροφής των μαθητών των γυμνασίων και των λυκείων της χώρας στις 12 Απριλίου φαίνεται να «κλειδώνει», με τους ειδικούς της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων να παρακολουθούν την εξέλιξη του τρίτου κύματος της πανδημίας και την αυξητική τάση των κρουσμάτων, γεγονός που λειτουργεί ανατρεπτικά στο καθολικό άνοιγμα των σχολείων. Όπως δηλώνει η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, στη «ΜτΚ» το υπουργείο εξετάζει όλα τα σενάρια. «Το υπουργείο είναι έτοιμο σε κάθε περίπτωση και έχει επεξεργαστεί σενάρια για όλα τα ενδεχόμενα. Είμαστε έτοιμοι, όταν θα πάρουμε το πράσινο φως από την Επιτροπή και βεβαίως εμείς την πολιτική απόφαση, να επανέλθουμε στη δια ζώσης διαδικασία με τον τρόπο που θα είναι ασφαλής για τη δημόσια υγεία», επισημαίνει η κ. Μακρή.

Παράταση της σχολικής χρονιάς

Ζητούμενο του υπουργείου Παιδείας αποτελεί το άνοιγμα των Λυκείων της χώρας προκειμένου να επιστρέψουν οι μαθητές της Γ’ Λυκείου και υποψήφιοι στις Πανελλαδικές εξετάσεις, στη δια ζώσης εκπαίδευση. Ωστόσο, ακόμα και αν οι μαθητές επιστρέψουν πίσω στα σχολεία τους στις 12 Απριλίου, θα είναι μόλις για δύο εβδομάδες, καθώς όπως έχει ξεκαθαρίσει το υπουργείο, παράταση μαθημάτων μέσα στο Πάσχα δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί. Όλα τα σενάρια πάντως δείχνουν πως η παράταση της σχολικής χρονιάς κατά δύο εβδομάδες θα γίνει τον Ιούνιο, με την οριστικοποίηση του χρονικού διαστήματος να καθορίζεται με το άνοιγμα των σχολείων, όπου το υπουργείο θα έχει ξεκάθαρη εικόνα. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει και η κ. Μακρή που ρωτήθηκε από τη «ΜτΚ» για την παράταση του σχολικού έτους. «Η παράταση του σχολικού έτους είναι ένα από τα ενδεχόμενα που εξετάζει σοβαρά και υπεύθυνα το υπουργείο και αντιλαμβάνεστε πως όταν έχει ειπωθεί και από τα υπουργικά χείλη, αποκτά άλλη βαρύτητα. Σε κάθε περίπτωση θα αποφασιστεί, όπως και άλλα μέτρα που τυχόν είναι απαραίτητα να ληφθούν, όταν θα έχουμε μπροστά μας όλα τα δεδομένα. Τη στιγμή δηλαδή που θα ανοίξουν τα σχολεία, θα μας δοθεί το πράσινο φως για την επαναφορά στη δια ζώσης εκπαίδευση και όταν όλα τα δεδομένα είναι γνωστά στο υπουργείο. Τότε θα ληφθούν αποφάσεις οι οποίες θα είναι προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας και της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δηλαδή μαθητών και εκπαιδευτικών», δηλώνει η υφυπουργός Παιδείας.

Η διενέργεια και το αποτέλεσμα των self tests

Αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα της επιστροφής των μαθητών, κυρίως αυτών της Γ’ Λυκείου και φετινών υποψηφίων των Πανελλαδικών εξετάσεων στα σχολεία, όχι μόνο για λόγους κοινωνικότητας, αλλά ως κομμάτι του προπαρασκευαστικού σταδίου πριν τις εισαγωγικές τους εξετάσεις, ο Χρήστος Σαββόπουλος, καθηγητής Παθολογίας του ΑΠΘ και Διευθυντής της Α’ Προπαιδευτικής Παθολογικής του «ΑΧΕΠΑ», χαρακτηρίζει «πολύ καλό εργαλείο» ως προς αυτή την κατεύθυνση τα self tests. Ο ίδιος μιλάει για τη διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθείται, εστιάζοντας σε δύο σημαντικές παραμέτρους, στην ανίχνευση του ιού μόνο σε ασυμπτωματικούς, καθώς και τη διασφάλιση της διαδικασίας που θα ακολουθείται στη δήλωση του αποτελέσματος.

«Τα self tests αποτελούν ένα εξαιρετικό εργαλείο όχι μόνο για την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και για ολόκληρη την κοινωνία. Οι μαθητές θα επιστρέψουν στη δια ζώσης εκπαίδευση, γεγονός αναγκαίο ακόμα περισσότερο για εκείνους της Γ’ Λυκείου, οι οποίοι θα πρέπει να περάσουν μέσα από ένα απαιτούμενο προπαρασκευαστικό στάδιο πριν έρθει η μέρα των Πανελλαδικών εξετάσεων και η μέθοδος των self tests είναι πολύ σημαντική ως προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτά τα tests αποτελούν σημαντικό μέσο στην προσπάθεια που γίνεται να υπάρξει περιορισμός της μόλυνσης και της επαναμόλυνσης από COVID-19. Είναι καλό μέσο γιατί είναι χαμηλού κόστους, πραγματοποιείται εύκολα, ειδικά όταν γίνεται μέσα από το σάλιο και όχι απαραίτητα από τον ρινοφάρυγγα. Ωστόσο, θα πρέπει να σταθούμε σε τρία σημαντικά σημεία. Πρώτον, ότι πρέπει να έχουμε επίγνωση ότι αποτελεί εργαλείο ανίχνευσης των ασυμπτωματικών και όχι εκείνων που είναι εμπύρετοι ή έχουν άλλα συμπτώματα και συνεπώς δεν αξιολογούν, ούτε καθορίζουν τη διαγνωστική μας και θεραπευτική μας προσέγγιση. Δεύτερον, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι ο θετικός μαθητής θα δηλωθεί στο σύστημα από τους γονείς του, γεγονός που υπερτονίζει την επιμέλεια των γονέων στη διενέργειά τους. Τέλος, είναι σημαντικό πως και που μετά τη διενέργειά τους θα καταστραφούν, δεδομένου ότι είναι μολυσματικά και πρέπει να τηρηθούν όλες οι οδηγίες και οι κανόνες ασφαλείας», επισημαίνει ο κ. Σαββόπουλος.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 4 Απριλίου 2021

Ολοένα και πιο πίσω πηγαίνει χρονικά το άνοιγμα των σχολείων, με την κυβέρνηση να αλλάζει τις προτεραιότητές της και να δίνει πράσινο φως πρώτα στο λιανεμπόριο και έπειτα στις σχολικές μονάδες. Οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για την επαναλειτουργία της δια ζώσης εκπαίδευσης σε ορισμένες μόνο σχολικές βαθμίδες εκπαίδευσης, θα γίνουν την ερχόμενη εβδομάδα, όπως δήλωσε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδιαλιάς, τονίζοντας ότι εξετάζεται η επαναλειτουργία ορισμένων τάξεων στις 12 Απριλίου με τη χρήση του αυτοδιαγνωστικού - οικιακού τεστ (self tests).

Καθοριστικός παράγοντας που θα κρίνει την επιστροφή στα θρανία για τους μαθητές φαίνεται πως είναι τα self tests, τα οποία όπως όλα δείχνουν θα είναι διαθέσιμα στα φαρμακεία τις επόμενες ημέρες. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας ο διαγνωστικός έλεγχος νόσησης από τον COVID-19 για μαθητές, σπουδαστές και καταρτιζόμενους θα έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα. Εκπαιδευτικοί και μαθητές θα πραγματοποιούν τα self tests στο σπίτι τους μία φορά την εβδομάδα και οι γονείς θα είναι εκείνοι που θα συμπληρώνουν μία βεβαίωση, υπεύθυνη δήλωση, όπου θα δηλώνουν το αρνητικό αποτέλεσμα. Σε περίπτωση θετικού τεστ, θα δηλώνεται σε ειδική πλατφόρμα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και θα ακολουθείται η προβλεπόμενη διαδικασία. Τα τεστ θα διενεργούνται για όλους τους μαθητές από τους γονείς τους, ανεξάρτητα από την βαθμίδα εκπαίδευσης.

Αναμένοντας την εισήγηση της Επιτροπής

Η ημερομηνία επιστροφής των μαθητών των γυμνασίων και των λυκείων της χώρας στις 12 Απριλίου φαίνεται να «κλειδώνει», με τους ειδικούς της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων να παρακολουθούν την εξέλιξη του τρίτου κύματος της πανδημίας και την αυξητική τάση των κρουσμάτων, γεγονός που λειτουργεί ανατρεπτικά στο καθολικό άνοιγμα των σχολείων. Όπως δηλώνει η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, στη «ΜτΚ» το υπουργείο εξετάζει όλα τα σενάρια. «Το υπουργείο είναι έτοιμο σε κάθε περίπτωση και έχει επεξεργαστεί σενάρια για όλα τα ενδεχόμενα. Είμαστε έτοιμοι, όταν θα πάρουμε το πράσινο φως από την Επιτροπή και βεβαίως εμείς την πολιτική απόφαση, να επανέλθουμε στη δια ζώσης διαδικασία με τον τρόπο που θα είναι ασφαλής για τη δημόσια υγεία», επισημαίνει η κ. Μακρή.

Παράταση της σχολικής χρονιάς

Ζητούμενο του υπουργείου Παιδείας αποτελεί το άνοιγμα των Λυκείων της χώρας προκειμένου να επιστρέψουν οι μαθητές της Γ’ Λυκείου και υποψήφιοι στις Πανελλαδικές εξετάσεις, στη δια ζώσης εκπαίδευση. Ωστόσο, ακόμα και αν οι μαθητές επιστρέψουν πίσω στα σχολεία τους στις 12 Απριλίου, θα είναι μόλις για δύο εβδομάδες, καθώς όπως έχει ξεκαθαρίσει το υπουργείο, παράταση μαθημάτων μέσα στο Πάσχα δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί. Όλα τα σενάρια πάντως δείχνουν πως η παράταση της σχολικής χρονιάς κατά δύο εβδομάδες θα γίνει τον Ιούνιο, με την οριστικοποίηση του χρονικού διαστήματος να καθορίζεται με το άνοιγμα των σχολείων, όπου το υπουργείο θα έχει ξεκάθαρη εικόνα. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει και η κ. Μακρή που ρωτήθηκε από τη «ΜτΚ» για την παράταση του σχολικού έτους. «Η παράταση του σχολικού έτους είναι ένα από τα ενδεχόμενα που εξετάζει σοβαρά και υπεύθυνα το υπουργείο και αντιλαμβάνεστε πως όταν έχει ειπωθεί και από τα υπουργικά χείλη, αποκτά άλλη βαρύτητα. Σε κάθε περίπτωση θα αποφασιστεί, όπως και άλλα μέτρα που τυχόν είναι απαραίτητα να ληφθούν, όταν θα έχουμε μπροστά μας όλα τα δεδομένα. Τη στιγμή δηλαδή που θα ανοίξουν τα σχολεία, θα μας δοθεί το πράσινο φως για την επαναφορά στη δια ζώσης εκπαίδευση και όταν όλα τα δεδομένα είναι γνωστά στο υπουργείο. Τότε θα ληφθούν αποφάσεις οι οποίες θα είναι προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας και της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δηλαδή μαθητών και εκπαιδευτικών», δηλώνει η υφυπουργός Παιδείας.

Η διενέργεια και το αποτέλεσμα των self tests

Αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα της επιστροφής των μαθητών, κυρίως αυτών της Γ’ Λυκείου και φετινών υποψηφίων των Πανελλαδικών εξετάσεων στα σχολεία, όχι μόνο για λόγους κοινωνικότητας, αλλά ως κομμάτι του προπαρασκευαστικού σταδίου πριν τις εισαγωγικές τους εξετάσεις, ο Χρήστος Σαββόπουλος, καθηγητής Παθολογίας του ΑΠΘ και Διευθυντής της Α’ Προπαιδευτικής Παθολογικής του «ΑΧΕΠΑ», χαρακτηρίζει «πολύ καλό εργαλείο» ως προς αυτή την κατεύθυνση τα self tests. Ο ίδιος μιλάει για τη διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθείται, εστιάζοντας σε δύο σημαντικές παραμέτρους, στην ανίχνευση του ιού μόνο σε ασυμπτωματικούς, καθώς και τη διασφάλιση της διαδικασίας που θα ακολουθείται στη δήλωση του αποτελέσματος.

«Τα self tests αποτελούν ένα εξαιρετικό εργαλείο όχι μόνο για την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και για ολόκληρη την κοινωνία. Οι μαθητές θα επιστρέψουν στη δια ζώσης εκπαίδευση, γεγονός αναγκαίο ακόμα περισσότερο για εκείνους της Γ’ Λυκείου, οι οποίοι θα πρέπει να περάσουν μέσα από ένα απαιτούμενο προπαρασκευαστικό στάδιο πριν έρθει η μέρα των Πανελλαδικών εξετάσεων και η μέθοδος των self tests είναι πολύ σημαντική ως προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτά τα tests αποτελούν σημαντικό μέσο στην προσπάθεια που γίνεται να υπάρξει περιορισμός της μόλυνσης και της επαναμόλυνσης από COVID-19. Είναι καλό μέσο γιατί είναι χαμηλού κόστους, πραγματοποιείται εύκολα, ειδικά όταν γίνεται μέσα από το σάλιο και όχι απαραίτητα από τον ρινοφάρυγγα. Ωστόσο, θα πρέπει να σταθούμε σε τρία σημαντικά σημεία. Πρώτον, ότι πρέπει να έχουμε επίγνωση ότι αποτελεί εργαλείο ανίχνευσης των ασυμπτωματικών και όχι εκείνων που είναι εμπύρετοι ή έχουν άλλα συμπτώματα και συνεπώς δεν αξιολογούν, ούτε καθορίζουν τη διαγνωστική μας και θεραπευτική μας προσέγγιση. Δεύτερον, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι ο θετικός μαθητής θα δηλωθεί στο σύστημα από τους γονείς του, γεγονός που υπερτονίζει την επιμέλεια των γονέων στη διενέργειά τους. Τέλος, είναι σημαντικό πως και που μετά τη διενέργειά τους θα καταστραφούν, δεδομένου ότι είναι μολυσματικά και πρέπει να τηρηθούν όλες οι οδηγίες και οι κανόνες ασφαλείας», επισημαίνει ο κ. Σαββόπουλος.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 4 Απριλίου 2021

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία