ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Σιθωνία: “Μεταμορφώνει” το παραλιακό μέτωπο με διαδρομές για περίπατο και ποδήλατο

Ο σχεδιασμός του δήμου εντάσσεται στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) – «Θέλουμε να βελτιώσουμε την οδική ασφάλεια και την προσβασιμότητας στους οικισμούς» τόνισε ο δήμαρχος Κ. Ντέμπλας

 09/07/2020 07:00

Σιθωνία: “Μεταμορφώνει” το παραλιακό μέτωπο με διαδρομές για περίπατο και ποδήλατο

Φανή Σοβιτσλή

Εύκολη και ανοιχτή πρόσβαση στους κατοίκους και τους επισκέπτες, μέσα από αναπλάσεις και διαδρομές για αναψυχή και ποδήλατο, στο πλέον τουριστικό “φιλέτο” της Χαλκιδικής, στοχεύει να προσφέρει ο δήμος Σιθωνίας, αλλάζοντας την εικόνα σε όλο το παραλιακό μέτωπο από τη Νικήτη, ως τη Βουρβουρού και τη Σάρτη.

Η αναμόρφωση της περιοχής, που συγκεντρώνει υψηλή επισκεψιμότητα, κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, προγραμματίζεται από τη δημοτική αρχή μέσω της εκπόνησης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Σιθωνίας, το οποίο τέθηκε ήδη σε διαβούλευση και περιλαμβάνει σειρά έργων και δράσεων.

Μέσω του ΣΒΑΚ επιχειρείται η προώθηση ήπιων μορφών μετακίνησης (πεζή μετακίνηση και ποδήλατο) και αναβάθμιση των υποδομών, εντός των οικισμών, με την ταυτόχρονη ενοποίηση των σημείων ενδιαφέροντος. Εξάλλου, όπως ανέφερε στη διάρκεια της 2ης θεματικής διαβούλευσης με τη συμμετοχή της Ομάδας Έργου που έχει συγκροτήσει ο δήμος για το ΣΒΑΚ, ο δήμαρχος Σιθωνίας, Κυπαρίσσης Ντέμπλας, η μικρή έκταση των οικισμών σε συνδυασμό με το γεγονός της συγκέντρωσης -κατά τους καλοκαιρινούς μήνες- τουριστικής δραστηριότητας και της ανάγκης ανάδειξης των σημείων ενδιαφέροντος και των παραλιακών μετώπων, αποτελούν παράγοντες που υπαγορεύουν τις παραπάνω μορφές μετακίνησης.

podilatdromoi-2.jpg

«Στόχος μας είναι να προωθήσουμε έργα και δράσεις ήπιας κινητικότητας σε οικισμούς και χωριά όπως η Σάρτη, η Τορώνη, η Νικήτη, η Βουρβουρού και πολλές ακόμη σε όλο το παραλιακό μέτωπο, όπου υπάρχουν σοβαρά προβλήματα. Θέλουμε να βελτιώσουμε την εικόνα της περιοχής και την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών» τόνισε στο makthes.gr ο κ. Ντέμπλας.

Πρόσθεσε ακόμη ότι ο σχεδιασμός είναι φιλόδοξος και για αυτό η ομάδα έργου προσπαθεί να καταθέσει προτάσεις για τις οποίες μπορούν να εκπονηθούν μελέτες και στη συνέχεια να υποβληθούν για χρηματοδότηση.

Βελτιώνεται η οδική ασφάλεια

Σύμφωνα με το δήμαρχο Σιθωνίας, σε αυτή τη φάση καταγράφονται οι απόψεις των φορέων και των κοινωνικών ομάδων προκειμένου να δοθεί η βέλτιστη δυνατή λύση, η οποία θα αποτελέσει τον κορμό του ΣΒΑΚ, "Επιδιώκουμε, μεταξύ άλλων τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της προσβασιμότητας στους κοινόχρηστους χώρους και την εξασφάλιση ίσων ευκαιριών μετακίνησης για όλους. Με την ολοκλήρωση του σχεδιασμού θα κινηθούμε προς κάθε κατεύθυνση για την έγκριση της απαιτούμενης χρηματοδότησης ώστε να υλοποιηθεί απρόσκοπτα το ΣΒΑΚ" επισήμανε ο ίδιος.

Η τελευταία θεματική διαβούλευση θα γίνει στις αρχές Σεπτεμβρίου, οπότε θα κατατεθούν οι τελικές προτάσεις για το Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας. Θα συμμετέχουν η Ομάδα Έργου που έχει συγκροτήσει ο δήμος για το ΣΒΑΚ, εκπρόσωποι της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής, επιχειρηματίες Τουριστικών Καταλυμάτων, και στελέχη της Αναπτυξιακής Χαλκιδικής (ΑΝΕΤΧΑ Α.Ε.) καθώς και της εταιρείας Συμβούλων Ανάπτυξης που θα καταρτίσει το τελικό σχέδιο.

Ποδηλατόδρομος ως τη Βουρβουρού

Στο πλαίσιο του ΣΒΑΚ, μεταξύ άλλων, αναπλάσεις και ποδηλατόδρομοι, ένας εκ των οποίων μπορεί να ενώσει τη Νικήτη, τον Άγιο Νικόλαο, να περάσει από τον Όρμο Παναγιάς και να φτάσει ως τη Βουρβουρού, ενώ ανάλογες παρεμβάσεις θα γίνουν και στο Νέο Μαρμαρά.

podilatodromoi.jpg

Ειδικότερα τα έργα που προτείνονται είναι:

*Η εκτεταμένη εισαγωγή ζωνών 30 χιλιομέτρων και προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου και της μετακίνησης πεζών σε οδούς μικτής κυκλοφορίας.

*Πεζοδρόμηση οδών

*Αναπλάσεις οδών και δημιουργία διαδρόμων προσβάσιμων σε όλους για τη διασύνδεση σημείων ενδιαφέροντος.

*Δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας στα παραλιακά μέτωπα των οικισμών

*Διάνοιξη οδών σε οικισμούς με διαμπερή κυκλοφορία και σύνδεση αυτών με την περιμετρική οδό της Σιθωνίας για αποσυμφόρησή τους

*Συστήματα πληροφόρησης (ενημέρωση διαθέσιμων διαδρομών, χρόνων μετάβασης, χρήσεων, κατάσταση κυκλοφορίας)

*Δημιουργία θέσεων στάθμευσης

*Θέσπιση κανονισμού φορτοεκφορτώσεων

Παράλληλα, στο πλαίσιο της εκπόνησης του ΣΒΑΚ, εξετάζεται η περίπτωση ανάπτυξης συστήματος μέσων μαζικής μεταφοράς φιλικών προς το περιβάλλον για την εξυπηρέτηση του μόνιμου πληθυσμού και των επισκεπτών.

Εύκολη και ανοιχτή πρόσβαση στους κατοίκους και τους επισκέπτες, μέσα από αναπλάσεις και διαδρομές για αναψυχή και ποδήλατο, στο πλέον τουριστικό “φιλέτο” της Χαλκιδικής, στοχεύει να προσφέρει ο δήμος Σιθωνίας, αλλάζοντας την εικόνα σε όλο το παραλιακό μέτωπο από τη Νικήτη, ως τη Βουρβουρού και τη Σάρτη.

Η αναμόρφωση της περιοχής, που συγκεντρώνει υψηλή επισκεψιμότητα, κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, προγραμματίζεται από τη δημοτική αρχή μέσω της εκπόνησης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Σιθωνίας, το οποίο τέθηκε ήδη σε διαβούλευση και περιλαμβάνει σειρά έργων και δράσεων.

Μέσω του ΣΒΑΚ επιχειρείται η προώθηση ήπιων μορφών μετακίνησης (πεζή μετακίνηση και ποδήλατο) και αναβάθμιση των υποδομών, εντός των οικισμών, με την ταυτόχρονη ενοποίηση των σημείων ενδιαφέροντος. Εξάλλου, όπως ανέφερε στη διάρκεια της 2ης θεματικής διαβούλευσης με τη συμμετοχή της Ομάδας Έργου που έχει συγκροτήσει ο δήμος για το ΣΒΑΚ, ο δήμαρχος Σιθωνίας, Κυπαρίσσης Ντέμπλας, η μικρή έκταση των οικισμών σε συνδυασμό με το γεγονός της συγκέντρωσης -κατά τους καλοκαιρινούς μήνες- τουριστικής δραστηριότητας και της ανάγκης ανάδειξης των σημείων ενδιαφέροντος και των παραλιακών μετώπων, αποτελούν παράγοντες που υπαγορεύουν τις παραπάνω μορφές μετακίνησης.

podilatdromoi-2.jpg

«Στόχος μας είναι να προωθήσουμε έργα και δράσεις ήπιας κινητικότητας σε οικισμούς και χωριά όπως η Σάρτη, η Τορώνη, η Νικήτη, η Βουρβουρού και πολλές ακόμη σε όλο το παραλιακό μέτωπο, όπου υπάρχουν σοβαρά προβλήματα. Θέλουμε να βελτιώσουμε την εικόνα της περιοχής και την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών» τόνισε στο makthes.gr ο κ. Ντέμπλας.

Πρόσθεσε ακόμη ότι ο σχεδιασμός είναι φιλόδοξος και για αυτό η ομάδα έργου προσπαθεί να καταθέσει προτάσεις για τις οποίες μπορούν να εκπονηθούν μελέτες και στη συνέχεια να υποβληθούν για χρηματοδότηση.

Βελτιώνεται η οδική ασφάλεια

Σύμφωνα με το δήμαρχο Σιθωνίας, σε αυτή τη φάση καταγράφονται οι απόψεις των φορέων και των κοινωνικών ομάδων προκειμένου να δοθεί η βέλτιστη δυνατή λύση, η οποία θα αποτελέσει τον κορμό του ΣΒΑΚ, "Επιδιώκουμε, μεταξύ άλλων τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της προσβασιμότητας στους κοινόχρηστους χώρους και την εξασφάλιση ίσων ευκαιριών μετακίνησης για όλους. Με την ολοκλήρωση του σχεδιασμού θα κινηθούμε προς κάθε κατεύθυνση για την έγκριση της απαιτούμενης χρηματοδότησης ώστε να υλοποιηθεί απρόσκοπτα το ΣΒΑΚ" επισήμανε ο ίδιος.

Η τελευταία θεματική διαβούλευση θα γίνει στις αρχές Σεπτεμβρίου, οπότε θα κατατεθούν οι τελικές προτάσεις για το Σχέδιο Βιώσιμης Κινητικότητας. Θα συμμετέχουν η Ομάδα Έργου που έχει συγκροτήσει ο δήμος για το ΣΒΑΚ, εκπρόσωποι της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής, επιχειρηματίες Τουριστικών Καταλυμάτων, και στελέχη της Αναπτυξιακής Χαλκιδικής (ΑΝΕΤΧΑ Α.Ε.) καθώς και της εταιρείας Συμβούλων Ανάπτυξης που θα καταρτίσει το τελικό σχέδιο.

Ποδηλατόδρομος ως τη Βουρβουρού

Στο πλαίσιο του ΣΒΑΚ, μεταξύ άλλων, αναπλάσεις και ποδηλατόδρομοι, ένας εκ των οποίων μπορεί να ενώσει τη Νικήτη, τον Άγιο Νικόλαο, να περάσει από τον Όρμο Παναγιάς και να φτάσει ως τη Βουρβουρού, ενώ ανάλογες παρεμβάσεις θα γίνουν και στο Νέο Μαρμαρά.

podilatodromoi.jpg

Ειδικότερα τα έργα που προτείνονται είναι:

*Η εκτεταμένη εισαγωγή ζωνών 30 χιλιομέτρων και προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου και της μετακίνησης πεζών σε οδούς μικτής κυκλοφορίας.

*Πεζοδρόμηση οδών

*Αναπλάσεις οδών και δημιουργία διαδρόμων προσβάσιμων σε όλους για τη διασύνδεση σημείων ενδιαφέροντος.

*Δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας στα παραλιακά μέτωπα των οικισμών

*Διάνοιξη οδών σε οικισμούς με διαμπερή κυκλοφορία και σύνδεση αυτών με την περιμετρική οδό της Σιθωνίας για αποσυμφόρησή τους

*Συστήματα πληροφόρησης (ενημέρωση διαθέσιμων διαδρομών, χρόνων μετάβασης, χρήσεων, κατάσταση κυκλοφορίας)

*Δημιουργία θέσεων στάθμευσης

*Θέσπιση κανονισμού φορτοεκφορτώσεων

Παράλληλα, στο πλαίσιο της εκπόνησης του ΣΒΑΚ, εξετάζεται η περίπτωση ανάπτυξης συστήματος μέσων μαζικής μεταφοράς φιλικών προς το περιβάλλον για την εξυπηρέτηση του μόνιμου πληθυσμού και των επισκεπτών.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία